KeSää 2014

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Lienee turha mainita, että täällä ei ollut eilenkään minkäänlaista ukkosmyräkkää.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Miksei voi? Pitsibody päälle ja kylmää ilmaa koneet puhaltamaan sisätiloihin. Ja jos 20 astetta on paljon, niin aika ankeetahan sun elämä on ympäri vuoden, koska alle tuon lämpötilan monikaan talo tai virasto ole edes talvella.
Noin. Pitsibodya käytän vaan lokakuussa ja mieluiten kevyessä pakkasessa vain tietyllä seudulla ja sopivassa seurassa.

Mulla ei ole ottaa kylmää ilmaa mistään koneiden puhallettavaksi. Kuumaa se on ilma nyt. Ja tarkoitin tuolla +20 ºC-asteella ulkolämpötilaa, en sisäistä, joka on vielä kuumempi kesäisinä hellepäivinä. Ja öinä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ja tarkoitin tuolla +20 ºC-asteella ulkolämpötilaa
Kyllä mä ymmärrän, että joillekin, etenkin sairaille, vanhuksille ja muutoin voin tavallista huonompikuntoisille, yli kolmenkympin lämpötilat alkavat olla turhan kuumia varsinkin jos ilma on vielä kosteaa, mutta että jo 20 asteteen ulkolämpötiloja pidetään liian kuumana on mulle uusi kokemus :dunno:

Itte luonnehtisin 20 astetta pikemminkin viileähköksi, shortseissa tarkeneminenkin alkaa olla jo hiinä ja hiinä, etenkin varjossa.
 

Örfil

Guest
Itte luonnehtisin 20 astetta pikemminkin viileähköksi, shortseissa tarkeneminenkin alkaa olla jo hiinä ja hiinä, etenkin varjossa.
Näin-o!

Tänään aamulla ei voinut syödä aamupalaa ulkona kun mittarissa oli karvan alle 20. Oli jopa äkkiseltään kylmää moinen viileys.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Kyllä mä ymmärrän, että joillekin, etenkin sairaille, vanhuksille ja muutoin voin tavallista huonompikuntoisille, yli kolmenkympin lämpötilat alkavat olla turhan kuumia varsinkin jos ilma on vielä kosteaa, mutta että jo 20 asteteen ulkolämpötiloja pidetään liian kuumana on mulle uusi kokemus :dunno:

Itte luonnehtisin 20 astetta pikemminkin viileähköksi, shortseissa tarkeneminenkin alkaa olla jo hiinä ja hiinä, etenkin varjossa.
Se on siinä kun sisällä tuppaa olemaan kesällä 5 - 8 astettä lämpimämpää kun ulkona . Kiitos kerrostalon ylimmän kerroksen. Ulkona ollessa +20 ºC ei ole kovin paha.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Tuorein säähavainto: 2.8.2014 7:10 Suomen aikaa
Lämpötila 15,9 °C
Kosteus 88 %
Kastepiste 13,9 °C
Lounaistuulta 3 m/s
Puuska 6 m/s
Paine 1014,0 hPa
Tunnin sadekertymä 0,0 mm (7:00)
Pilvisyys: melkein selkeää (1/8)
Näkyvyys yli 20 km
Ihan ok.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Svois käydä lenkillä ennenkuin pitää lähteä Kerimäkeen häiheihin.

Antakaa mulle taksi Kerimäkeen!
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Tuorein säähavainto: 3.8.2014 9:20 Suomen aikaa
Lämpötila 21,4 °C
Kosteus 64 %
Kastepiste 14,2 °C
Kaakkoistuulta 2 m/s
Puuska 3 m/s
Paine 1023,6 hPa
Tunnin sadekertymä 0,0 mm (9:00)
Pilvisyys: selkeää (0/8)
Näkyvyys yli 20 km
Näillä mennään.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Näyttää siltä että tulee kuuma viikko.

Olen himmannut noita pensasaidanleikkuita nyt tämän lämpöaallon takia jo varmaan kolmatta viikkoa. Tänään täytyy säästä huolimatta painua tuonne ulos hikoilemaan.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Näyttää siltä että tulee kuuma viikko.

Olen himmannut noita pensasaidanleikkuita nyt tämän lämpöaallon takia jo varmaan kolmatta viikkoa. Tänään täytyy säästä huolimatta painua tuonne ulos hikoilemaan.
Eilen leikkasin piha-aitaa. Vitunmoinen soija päällä, jonka seurauksena kaikki alueen kärpäset tulivat naamalle imemään hikeä pois. Haistatatin vitut roskien siivoamisille ja jätin yli puolet maatumaan paikoilleen.
 
Ylös