oldez
Well-known member
Vaihdoin lauantaina. Nyt on kiva kuunnella musiikkia autossa kun taustamelu hiljeni melkoisesti.
Mulla kävi päinvastoin.
Vaihdoin lauantaina. Nyt on kiva kuunnella musiikkia autossa kun taustamelu hiljeni melkoisesti.
Saattaa olla ihan mahdollista, että sun kesärenkaat meluaa silti vähemmän kuin mun vastaavat :doubtful: :idea:.Mulla kävi päinvastoin.
Saattaa olla ihan mahdollista, että sun kesärenkaat meluaa silti vähemmän kuin mun vastaavat :doubtful: :idea:.
Hitonmoinen vaikutus on silläkin, missä kohdassa tietä ajaa näin keväisin. Pirun paljon kovempi melu on jos vetää nastarenkaiden karhentamissa urissa. Ja rengaskauppiaat kiittävät.
Kop. Leveät ja matalaprofiiliset kesägummit, joissa vielä kovempi kumiseos. Takuulla rengasmelu lisääntyy.En usko. Talvirenkaat on 195 15 65 ja kesärenkaat 205 17 50. Kova kumiseos ja matala profiili niin jopas meluaa. Oon miettinyt että voisi viedä lokarit massattavaksi tai sitten laitan itse bitumimattoa.
Enpä muista/tiedä mitkä rinkulat mulla on autossa, mutta ääntä tullee eniten ovien tienoilta. Ainakin hyvin kuulee onko kaupungissa vastaantulevassa autossa nasta- vai kitka-/kesärenkaat. Mutta eipä tuo silleen kauheasti haittaa kun ei yritä mitään ambientia tai kovin dynaamisella äänenpainevaihtelulla varustettua progea ajellessa kuunnella.En usko. Talvirenkaat on 195 15 65 ja kesärenkaat 205 17 50. Kova kumiseos ja matala profiili niin jopas meluaa. Oon miettinyt että voisi viedä lokarit massattavaksi tai sitten laitan itse bitumimattoa.
Kop. Leveät ja matalaprofiiliset kesägummit, joissa vielä kovempi kumiseos. Takuulla rengasmelu lisääntyy.
Onneks noi on noin kapeat. Jotkut +225:t vois olla aika karseet.
Johtuu varmaan vierintävastuksen kasvusta/laskusta tuo ääni.Kannattaa hommata hiljainen auto järkevällä rengaskoolla niin ei melu haittaa. :thumbup:
Tai no mua jurppii kyllä se että kesärenkailla sen vaihdelaatikon ulinan tietyssä vauhdissa tietyllä vaihteella juuri ja juuri kuulee. Nastarenkailla lootan ääni ei kuulu lain, eli jotain vaikutusta melutasoon renkailla on. Kitkoilla saattas tietysti kuulua toi ulina talvellakin mut eipä semmosia uskalla laittaa.
Kyllä se on vaihdelaatikon ominaisuus ko. automallissa. Kesärenkailla kuuluu juuri kun tietää mitä kuuntelee, eikä esim. kyytiläiset ääntä huomaa ellei erikseen mainitse. Talvirenkaiden ääni peittää jo äänen niin ettei se omiinkaan korviin kantaudu. Tais vielä olla niin että oikein karkealla asfaltilla urissa ajaen ääntä ei kuule kesäkumeillakaan mikäli oikein muistan. Tämä selvinnee taas viikon sisään jos viikonloppuna uskaltautuisi suvikumeja sovittelemaan alle.Johtuu varmaan vierintävastuksen kasvusta/laskusta tuo ääni.
Sama.Nythän ollaan palaamassa takaisin vähän kapeampiin ja korkeampiin profiileihin renkaissa. Mikä onkin järkevää.
Kun niitä viimeisiä prosentinkymmenyksiä halutaan kulutusta ja päästöjä pudottaa, niin tällä perusteella voi olla aika viisastakin.
Aika huono vaihtokauppa.Vaihdoin muijan Naurikseen, rupulit sileänkelinkumeihin.
Vielä mitä!Aika huono vaihtokauppa.
Näyttävät hevoskärrynpyöriltä olivatpa mitä leveyttä tahansa!Sama.
Matalat ja leveät renkaat ovat sangen typerän näköiset isoine vanteineen.