Kesärenkaiden vaihtoilmoitukset

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mulla kävi päinvastoin.
Saattaa olla ihan mahdollista, että sun kesärenkaat meluaa silti vähemmän kuin mun vastaavat :doubtful: :idea:.

Hitonmoinen vaikutus on silläkin, missä kohdassa tietä ajaa näin keväisin. Pirun paljon kovempi melu on jos vetää nastarenkaiden karhentamissa urissa. Ja rengaskauppiaat kiittävät.

oldez

Well-known member
Saattaa olla ihan mahdollista, että sun kesärenkaat meluaa silti vähemmän kuin mun vastaavat :doubtful: :idea:.

Hitonmoinen vaikutus on silläkin, missä kohdassa tietä ajaa näin keväisin. Pirun paljon kovempi melu on jos vetää nastarenkaiden karhentamissa urissa. Ja rengaskauppiaat kiittävät.

En usko. Talvirenkaat on 195 15 65 ja kesärenkaat 205 17 50. Kova kumiseos ja matala profiili niin jopas meluaa. Oon miettinyt että voisi viedä lokarit massattavaksi tai sitten laitan itse bitumimattoa.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
En usko. Talvirenkaat on 195 15 65 ja kesärenkaat 205 17 50. Kova kumiseos ja matala profiili niin jopas meluaa. Oon miettinyt että voisi viedä lokarit massattavaksi tai sitten laitan itse bitumimattoa.
Kop. Leveät ja matalaprofiiliset kesägummit, joissa vielä kovempi kumiseos. Takuulla rengasmelu lisääntyy.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Enpä muista/tiedä mitkä rinkulat mulla on autossa, mutta ääntä tullee eniten ovien tienoilta. Ainakin hyvin kuulee onko kaupungissa vastaantulevassa autossa nasta- vai kitka-/kesärenkaat. Mutta eipä tuo silleen kauheasti haittaa kun ei yritä mitään ambientia tai kovin dynaamisella äänenpainevaihtelulla varustettua progea ajellessa kuunnella.

Sue_me

Well-known member
215:lla etu- ja 245:lla takagummeilla kohti ääretöntä ja ylikin.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Olipa suuri kiusaus mennä jo tänään vaihdattamaan kesärenkaisiin, mutta tyydyin vain kiiltopesuun. Helpotti vähäksi aikaa. :eek:

McRäkä

Banned
Kannattaa hommata hiljainen auto järkevällä rengaskoolla niin ei melu haittaa. :thumbup:

Tai no mua jurppii kyllä se että kesärenkailla sen vaihdelaatikon ulinan tietyssä vauhdissa tietyllä vaihteella juuri ja juuri kuulee. Nastarenkailla lootan ääni ei kuulu lain, eli jotain vaikutusta melutasoon renkailla on. Kitkoilla saattas tietysti kuulua toi ulina talvellakin mut eipä semmosia uskalla laittaa.

oldez

Well-known member
Kannattaa hommata hiljainen auto järkevällä rengaskoolla niin ei melu haittaa. :thumbup:

Tai no mua jurppii kyllä se että kesärenkailla sen vaihdelaatikon ulinan tietyssä vauhdissa tietyllä vaihteella juuri ja juuri kuulee. Nastarenkailla lootan ääni ei kuulu lain, eli jotain vaikutusta melutasoon renkailla on. Kitkoilla saattas tietysti kuulua toi ulina talvellakin mut eipä semmosia uskalla laittaa.
Johtuu varmaan vierintävastuksen kasvusta/laskusta tuo ääni.

McRäkä

Banned
Johtuu varmaan vierintävastuksen kasvusta/laskusta tuo ääni.
Kyllä se on vaihdelaatikon ominaisuus ko. automallissa. Kesärenkailla kuuluu juuri kun tietää mitä kuuntelee, eikä esim. kyytiläiset ääntä huomaa ellei erikseen mainitse. Talvirenkaiden ääni peittää jo äänen niin ettei se omiinkaan korviin kantaudu. Tais vielä olla niin että oikein karkealla asfaltilla urissa ajaen ääntä ei kuule kesäkumeillakaan mikäli oikein muistan. Tämä selvinnee taas viikon sisään jos viikonloppuna uskaltautuisi suvikumeja sovittelemaan alle.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Nythän ollaan palaamassa takaisin vähän kapeampiin ja korkeampiin profiileihin renkaissa. Mikä onkin järkevää.
Kun niitä viimeisiä prosentinkymmenyksiä halutaan kulutusta ja päästöjä pudottaa, niin tällä perusteella voi olla aika viisastakin.

DW

2009-2016
Vasta tänään tulikin vaihdettua. No ei se oo niin justiinsa. Ekaa kertaa väänsin pultista jengatkin paskaksi. Ammattimiesten höpinöitä jotkut momenttivitunavaimet. Palatessani hallilta sain lohtua yhdestä pakettiautosta tienreunassa. Aluvanteilla ja kovat kamppeerikulmat oli eturenkaassa. Jotain oli kai unohtunut?

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Nythän ollaan palaamassa takaisin vähän kapeampiin ja korkeampiin profiileihin renkaissa. Mikä onkin järkevää.
Kun niitä viimeisiä prosentinkymmenyksiä halutaan kulutusta ja päästöjä pudottaa, niin tällä perusteella voi olla aika viisastakin.
Sama.

Matalat ja leveät renkaat ovat sangen typerän näköiset isoine vanteineen.

En tiedä moisten renkaiden ajo-ominaisuuksista, positiivisista tai negatiivisista, yhtään mitään, kun en kuulu leveä- ja matalarenkaisten autoilijoiden kohderyhmään. Kukin kuitenkin ajakoon haluamallaan rengaskoolla. Niin.

oldez

Well-known member
Nykytrendi teinituunaajillahan on venyttää rengas ylileveään vanteeseen. Omasta mielestä tuollaiset renkaat näyttää todella noloilta.