Kesäharjoittelutopic 2012

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KKWCS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

KKWCS

Well-known member
Koska kausikin on alkanut, siirtykäämme myös harjoittelussa kesäkauteen.

KKWCS-hallitus kannustaa kuljettajia tutustumaan myös sarjan ulkopuolisiin ratoihin ja kertomaan kokemuksiaan. Kaikki nämä kokemukset otetaan huomioon ja pidetään mielessä, kun kautta 2013 suunnitellaan.

Sana on vapaa.

Ilmeisesti ainakin hahmo Andy on käynyt täräyttelemässä tänään fiilistä Forssaa odotellen?

Joo aika ei sinänsä ole hyvä, mutta rata oli tänään tosi liukas. Ajaminen tuntui kivalta joka tapauksessa.

Lievestuoreen ulkorata avataan huomenna.

Ei ole tullut ajettua kartilla lumivallien välissä, joten kiinnostus käydä ajamassa olisi kohtuu kova. :wink:

Sulamisvettäkin piisannee radalla.

KIC:n uusi profiili testattu. Paljon nopeita pätkiä ja pari kiperää mutkaa, ihan kiva rata. Olin taas parhaimmillani suorilla :D

Aikojahan mulla ei nyt ole tässä, mutta pääsin listalla toiseks ja hyvin lähelle kärkiaikaa... kunnes ilmotettiin että pitää ajaa painoilla :wall:
Pitäs vissiin lukee säännöt ennenkun ryntäilee :doubtful:

No, latasin kaikki 2,5kg autoon ja ajoin(hiukan hitaammalla vehkeellä), pääsin kuitenkin 10 sakkiin :ahem:

KIC:n uusi profiili testattu. Paljon nopeita pätkiä ja pari kiperää mutkaa, ihan kiva rata. Olin taas parhaimmillani suorilla :D

Aikojahan mulla ei nyt ole tässä, mutta pääsin listalla toiseks ja hyvin lähelle kärkiaikaa... kunnes ilmotettiin että pitää ajaa painoilla :wall:
Pitäs vissiin lukee säännöt ennenkun ryntäilee :doubtful:

No, latasin kaikki 2,5kg autoon ja ajoin(hiukan hitaammalla vehkeellä), pääsin kuitenkin 10 sakkiin :ahem:

Aikalappuja löyty.

#24 27,209 ilman painoja
#20 27,420 lisäpainoilla

Aikalappuja löyty.

#24 27,209 ilman painoja
#20 27,420 lisäpainoilla
:eek:

Aika jäätävää kyytiä mikäli rataprofiili sama (takapiikkioikean jälkeisellä keskiosuudella pitkähkö suora maalisuoran rinnalla ja loivia mutkia ennen viimeistä tiukentuvaa kolmois S-mutkaa). Oma paras viime lauantaina oli luokkaa 28.3 lisäpainoin (2,5kg).

Taidat olla samassa painoluokassakin mitä minä joten todellinen mittapuu taisi löytyä. Ei voi enää ainakaan ylipainolla selitellä omia huonoja kierrosaikoja :D

Aika jäätävää kyytiä mikäli rataprofiili sama (takapiikkioikean jälkeisellä keskiosuudella pitkähkö suora maalisuoran rinnalla ja loivia mutkia ennen viimeistä tiukentuvaa kolmois S-mutkaa). Oma paras viime lauantaina oli luokkaa 28.3 lisäpainoin (2,5kg).

Taidat olla samassa painoluokassakin mitä minä joten todellinen mittapuu taisi löytyä. Ei voi enää ainakaan ylipainolla selitellä omia huonoja kierrosaikoja :D

No tuolta kun ynnäät oman aikaerosi (Slugiin), paalupaikka-aikaan, niin aikalailla tuttuun porukkaan sijoituksesi taitaa mennä? :)

Mutta kiva havaita, että meidän tasoiset kuljettajat on ihan kärkipäätä monessa muussa porukassa. Siinä(kin) mielessä ilahduttava tuo sun hyvä suorituksesi.

No tuolta kun ynnäät oman aikaerosi (Slugiin), paalupaikka-aikaan, niin aikalailla tuttuun porukkaan sijoituksesi taitaa mennä? :)
Juu teinkin jo pikavertailun ja totesin saman.

Mutta kiva havaita, että meidän tasoiset kuljettajat on ihan kärkipäätä monessa muussa porukassa. Siinä(kin) mielessä ilahduttava tuo sun hyvä suorituksesi.
Kyllä tällainen keskiverto-häntäpää KKWCS-kuskikin yllättyi tasostaan spinnerikisan tapaisessa tapahtumassa jossa ei sentään ihan lapasia ollut seassa.

Mutta varsinkin KKWCS-kärkikuskit pärjäävät melko varmasti kisassa kuin kisassa kovassakin seurassa.

Käsittääkseni sama rata kyseessä, kai? Tai mistä sitä tietää, ja autotkin on mitä on. Itse sain körötellä vissiin tämänhetkisillä ykkösautoilla.
Tuolla pärjään tasatuilla painoilla, koska kevyet huippukuskit saa sivuponttoonin täyteen rautaa ja auton ajettavuus kärsii.
Kyllä Ranskalaiset osaa minun mielestä suunnitella hyvin vehkeensä :D

Toisaalta päivästä ja autostakin riippuu paljon kierrosajat (kuten Slug totesikin jo) ja toisaalta taas sitten endurance kisassa tuskin haetaan sitä viimeistä kymmenystä kuitenkaan toisin kuin meidän suht lyhyissä kisoissa...

Mutta joo samaa mieltä, hieno veto oli Suelta kyllä :ahem:

Lievestuoreen ulkorata avataan huomenna.

Ei ole tullut ajettua kartilla lumivallien välissä, joten kiinnostus käydä ajamassa olisi kohtuu kova. :wink:

Sulamisvettäkin piisannee radalla.
Heh, kotisivuilla vanhaa tietoa. Rata avataan vasta ensi viikon jälkeen. Lunta radalla vielä sen verran reilusti, että menisi vain mönkkäriajeluiksi.

Toisaalta päivästä ja autostakin riippuu paljon kierrosajat (kuten Slug totesikin jo) ja toisaalta taas sitten endurance kisassa tuskin haetaan sitä viimeistä kymmenystä kuitenkaan toisin kuin meidän suht lyhyissä kisoissa...

Mutta joo samaa mieltä, hieno veto oli Suelta kyllä :ahem:
Itse en ollut kovin tyytyväinen ajon tasaisuuteen koska jokainen kierros oli erilainen ja linjat hakusessa. Rutiinin puutetta varmaan.

Ehkä rataa enemmän tahkoamalla saisi parempia aikojakin. Kai.

Itse en ollut kovin tyytyväinen ajon tasaisuuteen koska jokainen kierros oli erilainen ja linjat hakusessa. Rutiinin puutetta varmaan.

Ehkä rataa enemmän tahkoamalla saisi parempia aikojakin. Kai.

Jooh, Turku osoitti mullekin sen että harjoituksen puute näkyy ja tuntuu. Lisää kierroksia pitäisi saada enempi alle :)
(mahdollisesti pitäis kyllä tehdä jonkinmoinen testireissu johkin ennen Forssaa, muuten viimenen paikka on aika selviö.....)

Jooh, Turku osoitti mullekin sen että harjoituksen puute näkyy ja tuntuu. Lisää kierroksia pitäisi saada enempi alle :)
(mahdollisesti pitäis kyllä tehdä jonkinmoinen testireissu johkin ennen Forssaa, muuten viimenen paikka on aika selviö.....)
Lievestuore olisi aika hyvä korvike Forssalle ajolinjojen reenaamiseen. Kaanaa on ehkä hieman liian nopea.

Toijalakin kiinnostaisi.

Mutta yhtä kaikki, treenit auttavat varmasti joka paikassa.

Lievestuore on vähän turhan kaukana, Kaanaa ei oikein hotsita vauhtiensa takia mutta Toijala voisi kyllä olla aika jees Forssaa ajatellen...
(Lievestuorekin kyllä jos treelta saa useamman messiin)

Lievestuore on vähän turhan kaukana, Kaanaa ei oikein hotsita vauhtiensa takia mutta Toijala voisi kyllä olla aika jees Forssaa ajatellen...
(Lievestuorekin kyllä jos treelta saa useamman messiin)
Itse käyn joka tapauksessa Lievestuoreella ennen Forssaa, ilmoittelen ennakkoon asiasta. Jos muitakin lähtijöitä olisi, saa tottakai tulla mukaan.

Mutta lisäksi tuo yhteinen reeni isommalla porukalla esim. Toijalassa voisi olla hyvä ajatus. Vapun jälkeiset arkipäivät (viikko 18) voisi olla sopiva ajankohta. Itselle kävisi ainakin 3.5. (Rata näkyy olevan varattu 4.-6.5).

Itse käyn joka tapauksessa Lievestuoreella ennen Forssaa, ilmoittelen ennakkoon asiasta. Jos muitakin lähtijöitä olisi, saa tottakai tulla mukaan.

Mutta lisäksi tuo yhteinen reeni isommalla porukalla esim. Toijalassa voisi olla hyvä ajatus. Vapun jälkeiset arkipäivät (viikko 18) voisi olla sopiva ajankohta. Itselle kävisi ainakin 3.5. (Rata näkyy olevan varattu 4.-6.5).

OK :)

Kävin ajelemassa meidän myyntiryhmän kanssa VM-karting centerissä. Sitten viime vuoden Hangon kisan jälkeen ei ole tullut Karting-autossa istuttuakaan. 40.605 oli paras ja siihen kympin sisään muutkin kierrokset osuivat. Ei tarvinnut kaikkia puristaa kun seuraavat olivat pari kolme kymppiä hitaampia.