Keskinkertaisuus: Käytkö etelänlomilla?

Timo Toikki

Hepittäjä
Liittynyt
25.3.2010
Viestit
587
Jatketaan keskinkertaisesti. Kuinka usein käyt etelässä? Minä käyn kerran pari vuodessa. Se riittää.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18375
Eipä ole koskaan tullut käytyä meidän kotimaassamme Lahtea alempana, mut Pohjoinen on ihan kyllästymiseeen asti koluttu.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Se ny vähä riippuu mikä lasketaan etelänlomaksi.
Jos lasketaan vaan ne matkat kun lähdetään suomiporukalla vähän kattelee teneriffaa ja ajellaan turistibussilla ympäri kylää vyölaukut hulmuten kiroamassa, kun mistään ei saa kunnollista maksalaatikkoa, piimää ja vittu poronkäristystä. Niin ei, en käy. Ikinä.
Jos taas lasketaan kaikki lomailu kotilokaatiota etelämpänä, niin sitten useinkin.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Mut maalattiin nurkkaan: En haluaisi lähteä, mutta vaimo haluaa. Arvataakaapas lähdetäänkö?
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Mihkään rannalle minnuu ei saa retkottamaan muiden punanahkojen sekaan kotomaassakaan, joten ei ole mitään mielenkiintoa ulkomaillekaan sen takia.
Sillä, sijoittuuko kohde mihin ilmansuuntaan, ei ole mitään merkitystä. Kohteessa pitää olla mielenkiintoista nähtävää tai tehtävää, se on sitten yks ja sama pyöritäänkö siellä shortseissa vai toppatakissa.

Vaan eipä tuota tule vuosittainkaan käytyä naapurimaita pidemmällä. Kohdelista olis kyllä pitkähkö, mutta ei näillä liksoilla..
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18375
Mihkään rannalle minnuu ei saa retkottamaan muiden punanahkojen sekaan kotomaassakaan, joten ei ole mitään mielenkiintoa ulkomaillekaan sen takia.
Sillä, sijoittuuko kohde mihin ilmansuuntaan, ei ole mitään merkitystä. Kohteessa pitää olla mielenkiintoista nähtävää tai tehtävää, se on sitten yks ja sama pyöritäänkö siellä shortseissa vai toppatakissa.
Mulla hieman sama, eli en lähde koskaan lomalle ulkomaille rantojen/löhöilyn takia semmonen ei yksinkertaisesti kiinosta minua, enempi minua viehättää kierrellä eri nähtävyyksi kauppakeskuksia ja jos sieltä ulkomailta löytyy tuttuja niinkun minulla (Australiasta) niiden kansa on mukava viettää aikaa.
 

Örfil

Guest
[puheripuli]

Edellisessä avioliitossa eteläisen reissu oli Gotlantiin (laivalla). Mulla oli nimittäin jossain vaiheessa ihan hillitön lentopelko ja se blokkas paljon reissuja. En tiedä mistä se alkoi? Työreissut aikanaan Norjaan ja Tanskaan oli yhtä tuskaa, varsinkin SAS:n koneilla :( Kertaakaan en ollut esim. ex-vaimon kanssa lentokoneessa 12 v:n aikana. Harmi. Ja oikeastaan perin kummallista.

Sitten "vapauduin" pikkuhiljaa peloista, joka on sekin varsin kummallista koska olen harrastanut lennokkeja ja ilmailua ihan pienestä pitäen. Vielä 15 -v se oli varsin vakaa urasuunnitelma, kunnes todettu värisokeus esti sen. Nykyään suunnitelmissa on purjelentokurssi ja sen jälkeen kenties mopu-kurssi. Niin ne pelot kaikkoaa.
Ex-mimmin kanssa reissasimme aika ahkerasti ja siinä helpottui sitten lentopelko. Vaikka kerran SAS:in koneella Köpiksen reissulla kolme kertaa koitettiin lähtöä risalla koneella Köpiksestä. Lopuksi vaihtoivat ehjän koneen alle, mutta mulla oli jo paskat housuissa :D Mä jo sanoin vikalla yrityksellä että nyt mä jään koneesta pois. Mimmillä oli aika tekeminen etten hypännyt hätäuloskäynnistä ulos! Nimittäin kapteenin ilmoitus "2nd engine has some electrical problems and is not ok" ei oikein tuonut luottamusta kyseiseen liikennevälineeseen startissa :thumbfh:

Nykyään käymme n. joka toinen vuosi "etelässä" eli meillä se tarkoittaa Intiaa ja Thaimaata. Ensi tammikuussa lähdemme kolmeksi viikoksi Intiaan. Tarttee käydä katsomassa jo eläkemestat valmiiksi ;) Haave olis olla siellä jossain vaiheessa useampi kuukausi. Ja vanhemmiten sitten tietenkin talvikuukaudet kokonaan. Ruoka ja elämänrytmi siellä sopii meille täydellisesti.

Osan lomaa lötkötämme rannnalla (mahtavaa vaan maata rannalla ja lukea kirjaa!), toinen puoli sitten autolla/skobella oman ohjelman mukaan. Turistireissuille emme osallistu vaan teemme kaikki keikat ominpäin ja kaksin. Idiksenä on osa lomaa vaan levätä ja toinen puoli sitten tsekkailla nähtävyyksiä kaksin.

Epsanjat ei oikein kiinnosta. Portugalissa olimme viimeksi kaksi viikkoa häämatkalla viime syksynä. Se oli kiva reissu ja paikka. Estoril ja paikalliset kart-radat tuli bongattua! Sekä se GP2 rata "mikäsenytolikaan" missä on kai F1treenit ens talvena?

Voishan sitä joskus siellä Epsanjassakin piipahtaa. Viimeksi olen ollut siellä vuonna 1973 Benidormissa 11-v killiäisenä. Aikaa on siis vierähtänyt siitä.

Etelänloma ajoitettuna syys-tammikuulle kyllä piristää tämän "kaamoksen" keskellä. Siitä saa virtaa ja D-vitamiinia ja etenkin jo reissun odottaminen on hauskaa sinänsä. Lisäksi erottamaton osa reissua on paikallisten kart-ratojen metsästys ja niillä ajaminen. Viime Intian reissulla se oli melkoinen seikkailu ajella skobella kaks päällä 100 km radalle ja takas. Samalle radalle mennään nytkin tammikuussa 2011. Tällä kertaa reitti on tutumpi, vaikka olemmekin ihan eri paikassa kuin viimeksi.

Ostin siis ton Intian reissun meille toukokuussa ja maksan siitä joka kuukausi Aurinkosäästöä 250 egee kuussa ja sillä tienaa extrat 117 egee vielä alennusta eikä tartte maksaa siis koko paskaa könttäsummana. Nyt meni jo asian vierestä, mutta menkööt. Puheripuli tänään. On muuten halpa reissu, 1200 ja rapiat per nuppi kolme viikkoa. Ihan sama hinta jos sinne menis vaan viikoks, missä ei ole mitään järkeä. Siellä pitäisi olla paikalla pari, kolme kuukautta jotta pääsisi kunnolla mukaan paikalliseen rytmiin. Kolme viikkoa on nyt maksimi mihin pystyttiin, uhraamatta vaimon opiskeluja ja mun ens kesän kesälomia. Vaihdoin kaikki 2010 kesälomarahat vapaiksi ja sain sillä kolme viikkoa talvilomaa.

Ainoa pulma on että kun haluan ostaa sieltä Sitar:in että millä saan sen a) lentokoneeseen b) ehjänä kotiin c) millä sen saa mikitettyä kotona eli tehtyä "sähkisversion"?

[/puheripuli]
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ainoa pulma on että kun haluan ostaa sieltä Sitar:in että millä saan sen a) lentokoneeseen b) ehjänä kotiin c) millä sen saa mikitettyä kotona eli tehtyä "sähkisversion"?
Kannattaa oikeasti olla aika tarkkana sen kotiinkuljetuksessa, kaverin sitar ei ainakaan ollut kestänyt kotimatkaa ehjänä. En muista oliko se vain pakattuna matkustajakoneen ruumaan vai tuliko jollain toisella koneella, mutta joka tapauksessa kuljetusta kannattanee jonkun verran miettiä.
 

Örfil

Guest
Kannattaa oikeasti olla aika tarkkana sen kotiinkuljetuksessa, kaverin sitar ei ainakaan ollut kestänyt kotimatkaa ehjänä. En muista oliko se vain pakattuna matkustajakoneen ruumaan vai tuliko jollain toisella koneella, mutta joka tapauksessa kuljetusta kannattanee jonkun verran miettiä.
Siis tämä on pakollinen ostos: Sitar:eille ei vaan ole kitaralaukkuja tms. joten otan kyllä selvää tästä hyvissä ajoin matkanjärjestäjän kautta. Pahimmoilleen se tulee sylissä kotiin.

Ps. Nevalaiselta löytyy sellaisia ohuita mikkejä eli soittimen saa mikitettyä aika vaivattomasti. Ne on jotain "Dave Lindholm" spesiaaleja mutta niitä voi soveltaa myös Sitar:iin.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11182
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Matkailu on pakkomielle. Loma ilman reissua on täyttä teeskentelyä. Ja useimmiten omatoimisesti, mut kerran charterilla Teneriffalla ja kehitysmaissa (Pohjois-Korea sekä Tansania) Olympian matkalla - ei jaksanut järjestää.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
En oo käynyt etelänmatkoilla, enkä käy. Matkailu jo pienemmässäkin muodossa risoo niin perkeleesti. En tykkää. Käyköön he jotka tykkäävät.
Jep. Toissa lauantaina käytiin Tampereella, mitä tästä nyt on matkaa, rapiat 130km. Vittu mutta otti lujille.
Eteläisin paikka, jossa on tullut käytyä on Tallinna, viitisentoista vuotta sitten. Ammattikoulun puupuoli teki ainakin noihin aikoihin joka kevät viikon reissun Tallinnan Ehituskooliin, jossa sitten pääsi käymään.
Enää en lähtisi. Ei minkäänlaista hinkua päästä Vaasaa kauemmas.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26854
Noin kahden kuukauden välein käyn Suomea etelämpänä. 2-4 vuorokauden matkoja Länsi-, Keski- ja Etelä-Euroopan maihin. Omatoimimatkoja kaikki ja rantalomakohteissa en ole oikeastaan koskaan käynyt.
 
Ylös