1.7.
XXV Royal-ajot lahdessa suoritettu. Matkana 104km. Tavoitteeni oli 3h30min ja pääjoukossa pysyminen mahd. pitkään. Pysyinkin pääjoukossa peräti 39km, ja tuo matka meni tunnissa. Eli suhteellisen kovaa vauhtia. Sitten jouduin yksin lukuunottamatta muutamia ~10km pätkiä joissain vetoryhmissä. Yhden ryhmän rikoin itse kun omilla vetovuoroillani tiputin yksi kerrallaan tyypin pois ylämäissä. Tällöin itseluottamus kohosi hurjasti, kunnes huomasin kun yksi porukka otti minut sitten kiinni. Jäin siitä kyydistä aika nopeasti. Ihan lopussa vielä toinen porukka sai minut kiinni ja siinä porukassa oli eräs todella sinnikäs papparainen mukana. Olin jättänyt hänet kahdesti aiemmin ylämäessä, mutta niin se vaan oli taas saanut muita peesaamalla minut kiinni. Noh.. 5km ennen maalia tämä viimeisin porukka sitten karkasi minulta ja tältä papparaiselta tosi tiukassa ja pitkässä ylämäessä. Itsekin taas jätin tuon papan kauas taakse ja ajattelin, että jokohan nyt jää.. Ei.. Sinnikkäästi pappa sai tasamaalla ja alamäessä mut vielä kiinni ja luvassa oli loppukiri. Maali oli jyrkän ylämäen huipulla (eli mäkimaali!!! \o/), mutta jalkani olivat aivan lopussa. Pappa puuskutti sisulla ja voitti mut lopulta ehkä 10 sekunnilla.
Ei silti harmita ollenkaan, koska tällä kertaa taktiikka ja kaikki sujui niin hyvin kuin mahdollista. Tulos vastaa aika tarkalleen tämän hetkistä kuntoani. Aikaa minulla kului
3h 7min ja sekunteja päälle. Keskinopeuteni oli 32,4km/h ja olen syystäkin äärimmäisen tyytyväinen. Tavoitteeni alittui siis 23 minuutilla.
Edit: sijoitukseni oli
82.
Saldo 2007:
Hiihto: 376,6km (34h26min) (vapaa 50km; perinteinen 326,6km)
Pyöräily: 2660km (112h58min)
(kokonaissaldoon laskettu mukaan siirtymäetapit juna-asemille ja lähtö/maalipaikalle)
Juoksu: 6,8km (45min)
Kävely ja sauvakävely: 23,8km (3h25min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Suunnistus: 3km (1h)
Sali: 78h