Kielitaitosi?

Scalarik

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Suamen lisäksi huastelen hiukka savvoo. Sitten tietysti englantia ja ruotsia, molempia olen koulussa lukenut pitkänä kielenä. Lisäksi vielä lukiossa espanjaa neljä kurssia ja venäjää yksi kurssi. Espanjan avulla saatan ymmärtää, että mitä italialainen yrittää "Mamma Mia"n lisäksi sanoa. Samoin ruotsin ja englannin yhteisvaikutuksesta saksaa ymmärtää vähäsen.

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
Vaikka mahtikieli ruotsia osaisikin, niin kyllä siinä on tekemistä, jos yrittää ymmärtää Ruotsin murteita..puhumattakaan islannista, norjasta ja tanskasta. Tuli vaan mieleen, kun jostain skotti-enkusta ei paljoa irti saa, jollei puhu hi-taas-ti.
Ma en ymmarra riikinruotsia kauheesti jos nopeesti puhutaan sen laulamisen takia, onneks issikat ei laula samalla tavalla :) intonaatio on lahes sama ku suomessa. Tanskalaisille ku sanoo et relaa hiukan ja jata ne oksennusaanteet pois ni sitten se on ihan ymmarrettavaa.

jjv

Arschloch
Suomea sujuvasti. Englantia heikosti, mutta on sillä ulkomailla pärjännyt ja joskus työmaallakin. Tosin nuo ulkomaalaiset, jotka meijän firmassa käyvät puhuvat yleensä vain venäjää tai puolaa. Ruotsia ja saksaakin tuli joskus luettua ja tekstiä jonkun verran ymmärränkin. Formuloitakin tulee saksankieliseltä kanavalta katottua, mutten siitä selostuksesta montaa sanaa ymmärrä.

Ai nii ja gyl mä rauman giältäki hiuka ossa vaik naapurin poikki olengi.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Dialogi:

- Osaatko ranskaa?
- Yes!
- Ei toi ole ranskaa, toi on englantia!
- No sitten mä osaan sitäkin!!!
Toinen dialogi tullissa:

Matkustaja: Do you speak English?
Tullimies: Nein