Pikkusen tommonen käsitys mullakin on Maxtorista, mutta en rohjennut ääneen sanoa, koska mulla ei mielipiteeni vahvistukseksi ollu tarjota minkäänlaisia faktoja. Nyt sitten onJOC sanoi:Maxtorilla on kolme vuotta. Älä osta sitä, kymmenestä levystä mitä meille tulee takaisin, niin 7-8 on Maxtoreita, vaikka niitä myydään ehkä 1/3 Seagaten määrästä.
Lahjoittaa se Matxille :ahem:markoj sanoi:Mitä mun pitäs tehdä, kun mulla on yks Maxtorin levy?
Sama juttu. Mun vanha kone hankittiin 2000 syksyllä. Silloin siinä oli 1x30GB Maxtor 5400rpm. Syksyllä 2001 ostin siihen 2x60GB 5400rpm Maxtoria. Kone oli päivittäisessä käytössä (opiskeluaikana aika hc-käytössä) kevääseen 2004 asti. Sen jälkeen satunnaisessa käytössä. Ei ensimmäistäkään vikaa.SamiJ sanoi:Itsellänihän on kaksi Maxtorin levyä, toinen on pyörinyt 3,5v ja toinen 1,5v. Kummassakaan ei ole ilmennyt minkäänlaisia ongelmia, mutta enpä kyllä itsekään ostaisi enää kyseisen lafkan levyjä, kun sen verran paljon on niistä negatiivista kuullut.
Se, että kuinka hyviä Maxtorit oli vuonna 2000 ja 2001 ei ehkä kuitenkaan välttämättä kerro sitä, kuinka kestäviä nykyiset mallit ovatMatxi sanoi:Sama juttu. Mun vanha kone hankittiin 2000 syksyllä. Silloin siinä oli 1x30GB Maxtor 5400rpm. Syksyllä 2001 ostin siihen 2x60GB 5400rpm Maxtoria. Kone oli päivittäisessä käytössä (opiskeluaikana aika hc-käytössä) kevääseen 2004 asti. Sen jälkeen satunnaisessa käytössä. Ei ensimmäistäkään vikaa.
Meille ostettiin töihin kolme tuollaista Lacien ulkoista asemaa, joissa on Maxtorin levyt. Kahden kanssa ollut ongelmia. Välillä ei tunnista koko levyä, lataa täyteen haamutiedostoja ja ei anna pysäyttää asemaa oikein. Ei hirveän luotettava paikka esim. varmuuskopiointiin...JOC sanoi:Lacien siinä 250gb ulkosessa mitä myydään ihan helvetisti parhaillaan on sisällä Maxtorin levy - vuos tai pari, niin mahtaakohan niitä alkaa tulla takasin kiukulla?
Näinhän se on. Mutta siis lähinnä tuohon SamiJ:n kommenttiin oli toi. Vaikkei itellä ole ollut Maxtorien kanssa ropleemaa niin sen verran on tosiaan huonoa nykyään kuulunut niistä että enpä taida toviin moisia ostaa.OoPee sanoi:Se, että kuinka hyviä Maxtorit oli vuonna 2000 ja 2001 ei ehkä kuitenkaan välttämättä kerro sitä, kuinka kestäviä nykyiset mallit ovat
...muutenkaan en lähtis liikkeelle yksittäistapauksia tutkimalla.
SE16 WD3200KS näyttää olevan nyt 115€-123€ (alin hinta / keski hinta)Matxi sanoi:Western Digital Caviar SE16 WD3200KS (320 Gt, 7200 RPM, sarja-ata II) 149€
Tosin 400 giganen olis kahdessa liikkeessä ja 215€ ja 223€.
Noh, katsellaan...
Rusina sanoi:Kyllähän 7200.9-mallin 300Gt saattaa lähteä jo 300€
Joo eiOoPee sanoi:![]()
![]()
![]()
Niukasti alle 110 eurolla tuon täältä saa halvimmillaan.
EDIT: eh... olikin ilmeisesti kirjoitusvirhe?![]()