Kimi, Alonso ja kuka on maksukuski?

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kimistä tulee siis MAKSUKUSKI! Voi ei, Alonson ympärillä vuosia vellonut forumpravda mureni juuri miljooniksi pieniksi palasiksi :D

Mulle on henk.koht. ihan sama, millä rahalla kuski saa palkkansa. Kunhan se ei oo veri- tai verorahaa kansalta, kuten PDVSA:n tapauksessa Maldonadolle. Aina ollut sitä mieltä. Velkom back, Räikkönen.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3548
Kimistä tulee siis MAKSUKUSKI! Voi ei, Alonson ympärillä vuosia vellonut forumpravda mureni juuri miljooniksi pieniksi palasiksi :D

Mulle on henk.koht. ihan sama, millä rahalla kuski saa palkkansa. Kunhan se ei oo veri- tai verorahaa kansalta, kuten PDVSA:n tapauksessa Maldonadolle. Aina ollut sitä mieltä. Velkom back, Räikkönen.
Jos oikein väännetään niin tässä tapauksessa ketään ei pelata ulos pankin avulla ennenaikaisesti...

Tosin samahan se on, Shell maksoi tietääkseni Marlboron kanssa todella ison osan Schumin palkasta ja tämä ei todellakaan ole ainoa tälläinen järjestely.

Turha niihin on sen kummemmin puuttua, osa heittää herjana ja osa tarttuu mihin tahansa mistä saa "voimaa" argumentilleen.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Williamsilla on ne suhteet sheikkeihin - ei Räikkösellä. Toisin sanoen Kimi ei ole sponsoreineen etsimässä tallipaikkaa vaan talli etsii sponsoria saadakseen Kimin ja Kimin avulla saadakseen sponsorin. Kimille on ihan sama vaikka rahat tulisivat mistä - tallit nyt vain tarvitsevat sponsoreita elääkseen.

Versus Alonso. Tässä olisi kuski ja mukana tulee isosti Santander -rahaa. Kenelle kelpaa? Tarvittaessa Alonso voi tinkiä palkastaankin jos vaikka joudutaan maksamaan joku kuski alta pois.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1303
Toi maksukuskiväittely on vähän hassua, siis se, että jos sponsori maksaa palkan, on kyseessä silloin maksukuski. Tällä perusteellahan jokainen kuski on maksukuski, koska tallit saavat suurimman osan tuloistaan sponsoreilta->palkkoihin menevät rahat tulevat suurimmaksi osaksi sponsoreilta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8396
Sijainti
Vantaa
Williamsilla on ne suhteet sheikkeihin - ei Räikkösellä. Toisin sanoen Kimi ei ole sponsoreineen etsimässä tallipaikkaa vaan talli etsii sponsoria saadakseen Kimin ja Kimin avulla saadakseen sponsorin. Kimille on ihan sama vaikka rahat tulisivat mistä - tallit nyt vain tarvitsevat sponsoreita elääkseen.

Versus Alonso. Tässä olisi kuski ja mukana tulee isosti Santander -rahaa. Kenelle kelpaa? Tarvittaessa Alonso voi tinkiä palkastaankin jos vaikka joudutaan maksamaan joku kuski alta pois.
Niin ja Satanderilla myös suhteet talleihin. Ei Satander ole Alonson henkilökohtainen sponsori vaan Ferrarin. Aika hauskaksi menee tämä maksukuski selittely...
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No noi maksukuskijutut nyt on provoa johon ei montaa kertaa jaksa reagoida. On tyystin toinen asia tuleeko kuski rahojen mahdollistamana vain rahat kuskin mukana.

Mutta Barrichello on hänkin jo Kimistä huolissaan. Maikkari:

Williams-tallipaikkansa puolesta taisteleva Rubens Barrichello pitää itseään Kimi Räikköstä parempana vaihtoehtona.

Räikkönen on tiettävästi neuvotellut Williamsin kanssa ensi kauden ajopaikasta. Mikäli siirto toteutuisi, korvaisi Räikkönen Barrichellon.

- Minä en usko kenenkään muun, mukaan lukien Kimin, pystyvän tarjoamaan mitään enempää kuin minä, Barrichello latasi Autosport.comin mukaan.

- Talli tietää jo, mitä minä pystyn tarjoamaan. Nuoret kuljettajat voivat tuoda enemmän rahaa, mutta heille voi myös tapahtua huonoja asioita viimeisellä kierroksella ja kaikki rahat menevät kolarien myötä. Williams tietää, kuinka innostunut edelleen olen tästä, vaikka ajamme autolla, joka ei ole kilpailukykyinen, Barrichello jatkoi.

39-vuotias Barrichello on ajanut 317 GP-kisaa, joista voittoja on kertynyt 11 kappaletta. 31-vuotias Räikkönen on ajanut 155 GP-kisaa, joista voittoja on 18 kappaletta.​
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8396
Sijainti
Vantaa
No noi maksukuskijutut nyt on provoa johon ei montaa kertaa jaksa reagoida. On tyystin toinen asia tuleeko kuski rahojen mahdollistamana vain rahat kuskin mukana.

Mutta Barrichello on hänkin jo Kimistä huolissaan. Maikkari:

Williams-tallipaikkansa puolesta taisteleva Rubens Barrichello pitää itseään Kimi Räikköstä parempana vaihtoehtona.

Räikkönen on tiettävästi neuvotellut Williamsin kanssa ensi kauden ajopaikasta. Mikäli siirto toteutuisi, korvaisi Räikkönen Barrichellon.

- Minä en usko kenenkään muun, mukaan lukien Kimin, pystyvän tarjoamaan mitään enempää kuin minä, Barrichello latasi Autosport.comin mukaan.

- Talli tietää jo, mitä minä pystyn tarjoamaan. Nuoret kuljettajat voivat tuoda enemmän rahaa, mutta heille voi myös tapahtua huonoja asioita viimeisellä kierroksella ja kaikki rahat menevät kolarien myötä. Williams tietää, kuinka innostunut edelleen olen tästä, vaikka ajamme autolla, joka ei ole kilpailukykyinen, Barrichello jatkoi.

39-vuotias Barrichello on ajanut 317 GP-kisaa, joista voittoja on kertynyt 11 kappaletta. 31-vuotias Räikkönen on ajanut 155 GP-kisaa, joista voittoja on 18 kappaletta.​
Nimenomaan, tässä Räikkönen/Williams hommassa suunta voi olla kumpi tahaansa. Joko Williams palkkaa suuren sponsorin tuella tai Räikkönen houkuttelee suuren sponsorin. Silti itse en pidä Räikköstä maksukuskina. Enkä ketään kärkikuskeista. Ensimmäinen maksukuskit kärkipäästä lähdettäessä on Renaultin kuljettajat.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Kimistä tulee siis MAKSUKUSKI! Voi ei, Alonson ympärillä vuosia vellonut forumpravda mureni juuri miljooniksi pieniksi palasiksi :D
Et oikein osaa... Tämä pankki ei ole Kimin kaveri eikä Kimi ole heidän kanssaan ostamassa Rubensia ulos sieltä. Toisin kuin Alonso teki
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4083
Et oikein osaa... Tämä pankki ei ole Kimin kaveri eikä Kimi ole heidän kanssaan ostamassa Rubensia ulos sieltä. Toisin kuin Alonso teki
No et kyllä sinäkään... vai missä vaiheessa uraa Alonso on Rubensin ostanut ulos Williamsilta?
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
No et kyllä sinäkään... vai missä vaiheessa uraa Alonso on Rubensin ostanut ulos Williamsilta?
Rubensilla päättyy sopimus tähän kauteen. Aika usea kaveri syrjäytetty kun parempaa tarjolla. Alonso taas ei pystynyt tähän omilla taidoillaan vaan tarvitsi sontanderin taustalle maksamaan isot hillot toiselle kuskille.

Tiesin kyllä sinun pilkun nus...,mutta vastasinpa silti.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Et oikein osaa... Tämä pankki ei ole Kimin kaveri eikä Kimi ole heidän kanssaan ostamassa Rubensia ulos sieltä. Toisin kuin Alonso teki
Ja sitten taas toisaalta Alonso olisi Ferrarille päässyt viimeistään täksi kaudeksi ja saanut palkkaa, vaikkei Santanderia olisikaan olemassa.. Kimin pääsy Williamssille (mikä tuskin edes on tapahtumassa) riippuu 100% rahasta tulipa se sitten Williamssin taskuun joltain pankilta, Abu Dhabin Sheikeiltä tai Kimiltä itseltään.:D
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
683
Khyl.



Nimenomaan Alonso tähän pystyi.
Eikö täällä jo voida myöntää että alonso pääsi ferkulle vuoden etuajassa koska Santander maksoi kimin palkan ja kimin ulos tallista?
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Eikö täällä jo voida myöntää että alonso pääsi ferkulle vuoden etuajassa koska Santander maksoi kimin palkan ja kimin ulos tallista?
Luulen hänen puhuneen Alonso->Mclaren 2007 mutta ehkä ymmärsin sen väärin. Alonso pääsi Ferrarille vuoden etuajassa Santanderin avustuksella.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Eikö täällä jo voida myöntää että alonso pääsi ferkulle vuoden etuajassa koska Santander maksoi kimin palkan ja kimin ulos tallista?
Voin vaikka heti. Ei se ole suurikaan salaisuus.

Mutta miettikääpä sitä, että ottaisiko Ferrari jonkun täysin random kaverin ajamaan autoaan, vaikka saisivat siitä miljardin? Eivät. Alonso yksinkertaisesti osaa ajaa. Ei Ferrarille pääse sillä ettei osaa. Ferrarin näkökulmasta Alonso oli vähintäänkin kyllin lähellä Räikköstä että kannatti vaihtaa. Luulenpa että Ferrarin näkökulmasta Alonso oli jopa parempi kuin Räikkönen. Miksi, sitä en tiedä. Kysykää Dominicalilta tai jtn. Nyt sanoisin että Alonso on paikkansa Ferrarilla ansainnut, eikä sitä nyt saada sieltä kovin nopeasti poiskaan.

Mutta jos nyt vielä haluatte (ja varmasti haluattekin) jankata tätäkin FIRST WORLD PROBLEMIA, niin ihan rauhassa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kimistä tulee siis MAKSUKUSKI! Voi ei, Alonson ympärillä vuosia vellonut forumpravda mureni juuri miljooniksi pieniksi palasiksi :D
No näinhän se on mikäli Kimi saa ajopaikan sponsorin avustuksella. Tässä vaiheessa emme kuitenkaan tiedä asiasta mitään, huhuja vain.

Kuten olen aiemminkin sanonut, on Kimi maksukuski rallissa, aivan kuten Alonso F1:ssä.
 
Ylös