WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Ei. Alkukaudella Ferrarilla ei edes päässyt pisteille. Neljännessä kisassa Kimi lopulta oli kuudes, kuudennessa (Monaco) kolmas. Viidennestä kisasta lähtien Massa ajoi joka kisassa kuuden joukkoon ennen loukkaantumistaan, kolme kertaa neljän joukkoon ja juuri ennen Unkaria kolmanneksi. Auto oli podiumkelpoinen jo hyvän aikaa ennen Span tai edes Unkarin kisaa. Kimi veti neljän podiumkisan putken Unkarista lähtien, mutta neljä viimeistä kisaa sitten taas olivat vaisumpia (toki kaksi kertaa kuuden joukkoon niissäkin).Toi lihavoitu kohtahan vaan lisää Kimin ylivertaisuutta. Ajoi sentään kauden ainoan voiton Ferrarille ja vielä autolla joka oli huonommassa tikissä kuin alkukaudella.
Mikään ei viittaa mihinkään "ylivertaisuuteen", vaan siihen, että auto saatiin 10 kisan ajaksi jonkinlaiseen kuosiin kauden keskellä (Spassa se kenties tosiaan oli hetkellisesti paras). En nyt tähän aikaan jaksa tutkia kisakohtaisesti, miksi loppukausi oli taas huonompi.
Auto oli huono molemmille aluksi, mutta kun tuloksia alkoi tulla, Kimi saavutti niitä ensin, mutta Massa tasaisemmin sen jälkeen loukkaantumiseensa asti. Domenicali nimiä mainitsematta sanoi suoraan, että autoa kehitettiin siihen suuntaan, että molemmat pärjää, eikä vain toinen, tai toinen "kuolee" suorituksellisesti.Enemmänkin tilanne oli se, että auto oli alkukaudesta paremmassa tikissä Massalle. Hiukan sama homma kuin nykyään Alonsolle suhteessa Massaan.
Tilanne ei ole verrannollinen nykytilanteeseen, jossa on selkeä ykköskuski. Kimi ei moista asemaa vaatinut eikä sen takia saanut (eikä sitä vaatinut Massakaan), mutta missään tapauksessa Massan asema Kimiä vastaan ei ollut sama kuin Alonson asema Massaa vastaan nyt. Alonso tekee itsestään ykköskuskin jos talli sen sallii, ja Ferrari sallii. Sitähän he halusivatkin Alonsolta. Ehkä halusivat Kimiltäkin, mutta Kimiä ei moinen kiinnostanut.