Kylläpä on sitkeätä tuo Alonso-huhuilu. Tottakai siinä perääkin täytyy olla jotakin.
Esimerkiksi niin se onnistuisi, että Alonso tulisi palkatta ( tienaisi hyvin sponsorirahoilla ) ja espanjalaistalli maksaisi Kimin ulos. Mutta mitä Ferrari saisi sotkun lisäksi. Alonso ajosuorituksista ei ole mitään takeita sen koommin kuin Kiminkään jos kalusto ei natsaa. Markkina-alueena Espanja on toki suurempi, mutta auttaako se, jos muista riskejä on menestyksen käynnistymisessä.
Massan ulososto olisi jo paljon, paljon halvempaa. Siinä tosin tulisi sudenkuopaksi se, miten Alonso kestäisi kovan kilpa-aseman. Siinä suhteessa sekin olisi riski vaikka Alonso muuta väittäisikin.
Ja kolmas - ehkäpä todennäköisin on, että Alonso toki yrittää, mutta ei onnistu siirtymisessään - ainakaan vielä. Silloin mm jompikumpi nykyisistä Ferrari-kuskeista voi olla jopa hallitseva mestari joten sinne saakka voitaneen tehdä vain aie-sopimuksia. Tosin sen toisen osalta peli olisikin helppo ja selvä.
Kyllähän Alonso - Räikkönen kuskipari kovalta kuulostaisi ja varmasti Alonso saisi Kimin niin sanotusti syttymään. Saisiko Kimi Fernandon jo hiiltymään asti, olisi kiva nähdä. Kimillä olisi vielä etulyönti auto ja talli tuttuna.
Se, että Alonso sanoo tietävänsä jo mitä ensi vuonna tekee, hieman dissaa Renaultin lupauksia ja samassa kehuu Ferraria on jo pitkälle vietyä politiikkaa. Miten siitä enää peräännyt ilman kasvojen menetystä. No pakkohan ei ole Ferrarille päästä vaikka sitä kehuisikin, mutta hankala on Renaultille jäädä jos jo nyt nakertelee yhteishenkeä. McLarenille ei liene palaamista. Brawnilla on jo Button. RedBull - jaa´a.
Ainakin on varmaa, että kuka Alonson ottaakin - on turha odottaa lojalisuutta tältä mieheltä. Sillat meni Macciin päin, Renaultin huojuvat ( koko talli voi lopettaa ja siitäkin voi johtua kujanjuoksu ) eikä maine muutenkaan ole yhteistyökykyisimmästä päästä.
Muistutettakoon, että Monacon alla Alonso uutisoi, että ei ehkä ensi vuonna aja missään tallissa kun sääntökiista oli kiivaimmillaan.