Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mutta on ok, että kaveri ajaa moottorikelkkaa ja motocrossia treenimielessä? Ralliautossahan nyt on pikkasen turvallisemmat oltavat.

Tolla sun ajatustaustalla, niin kuskin pitäisi ottaa siellä vormularadallakin tosi varovaisesti. Varsinkin eka kurvi. Sillä tavalla niitä mestaruuksia ja voittoja napataan.:eek:
Minun ajatustaustalla? Enhän minä ole sitä mieltä, että Ferrarin pitäisi kieltää Kimin ralliajelut, pohdin vain, että mitäköhän Ferrari ajattelee.

Luetaan niitä viestejä! :D
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Minun ajatustaustalla? Enhän minä ole sitä mieltä, että Ferrarin pitäisi kieltää Kimin ralliajelut, pohdin vain, että mitäköhän Ferrari ajattelee.

Luetaan niitä viestejä! :D
Todennäköisesti ne ajattelee että saavat ihan vitusti näkyvyyttä ja kiinnostusta aikaan myös rallimaailmassa (ja vielä ilmaiseksi) kun kaikki höyryää enemmän Kimistä kuin jostakin Sebastian Loebista.:ahem:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Minun ajatustaustalla? Enhän minä ole sitä mieltä, että Ferrarin pitäisi kieltää Kimin ralliajelut, pohdin vain, että mitäköhän Ferrari ajattelee.

Luetaan niitä viestejä! :D
Eiköhän Ferrarin / FIATin ylimmässä johdossa tiedetty ralliautoilun mahdolliset riskit kohtuullisen hyvin jo ennen kuin Kimi kippasi autonsa. Se, että tällaista alettaisiin miettiä vasta kun jotain sattuu, on minusta ajatuksena vähän huvittava. Kyllähän asiaan olisi jo puututtu jos olisivat puuttuakseen.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Joo mutta joka tapauksessa ymmärrän ainakin itse tosi hyvin, miksi konservatiivinen McLaren ei päästänyt Kimiä rallin pariin. Ja minusta se oli ihan oikea ratkaisu. Varsinkin kun Kimi silloin oli vielä nuorempi ja ehkä hurjempi. Kyllähän tuo nytkin riskaabelia oli tiimillä vielä Felipen tilanne mukaan lukien. Ja kyllähän onnettomuus kuitenkin aina avaa silmiä, vaikka sitä mahdollisena pidettäisiinkin jollakin tasolla. Mutta rikkoihan Kimi McLaren sopimuksia siinä moottorikelkkakisassa, johon osallistui salaa, ja eikös siinä vielä meinannut käydä huonostikin.

Ja vaikka yleisesti ei ralliautoilussa pahoja kolareita kovin usein tule, ja siltä syystä ei se ehkä kuitenkaan ole sen riskimpää kuin F1, niin Kimi ei kuitenkaan ole lajin parissa kokenut. Saa nähdä mitä Monte tuumaa mahdollisesta Fordin WRC-testistä.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Turha hössätä tuosta kiepistä, niitä tulee - eikä vauhtiakaan ollut. Sen sijaan voi aivan syystä hössätä mahtavasta lahjakkuudesta. Suotta ei Ford ollut ensimmäisenä tarjoamassa wrc-testiä Kimille kun vain ehtii. Kimi jos ajoissa lopettaa formulat, voi ihan hyvin oppia niksit ihan mm-tittelitasolle rallissakin. Mäkinen hyvänä kummisetänä.

Ja kyllä Ferrari tiesi riskien hienoisen määrän, riskit ne on siviilissäkin. Sitä paitsi ralli oli Kimille erityisen kallista puuhaa koska itse maksoi tähtitieteelliset vakuutusmaksut.

Ferrari on varmasti mielissään siitä mediamillimetri ja minuuttimäärästä jonka Räikkönen ja hyvässä heille saavutti, aikana joka olisi kohtuu kuollutta ilman Schumi-pr- tapahtumia. Sitä paitsi Kimin pyöriminen suomalaismetsässä on iso palanen lisää rakentamaan Kimin jäämieslegendaa. Hamiltonkin tietää, että tuo auto ei väistä ellei pyöri pientareelle.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eiköhän Ferrarin / FIATin ylimmässä johdossa tiedetty ralliautoilun mahdolliset riskit kohtuullisen hyvin jo ennen kuin Kimi kippasi autonsa. Se, että tällaista alettaisiin miettiä vasta kun jotain sattuu, on minusta ajatuksena vähän huvittava. Kyllähän asiaan olisi jo puututtu jos olisivat puuttuakseen.
Niitä kutsutaan ameriikoissa 'Monday Morning QB:ksi (quarter back).:D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eiköhän Ferrarin / FIATin ylimmässä johdossa tiedetty ralliautoilun mahdolliset riskit kohtuullisen hyvin jo ennen kuin Kimi kippasi autonsa. Se, että tällaista alettaisiin miettiä vasta kun jotain sattuu, on minusta ajatuksena vähän huvittava. Kyllähän asiaan olisi jo puututtu jos olisivat puuttuakseen.
Varmasti on tiedetty riskit, mutta minä en luottaisi siihen, että di Montezemolo tekee pelkästään umpirationaalisia päätöksiä.

-Edit- Yksi televisio on varmaan kanssani samaa mieltä. :D
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Varmasti on tiedetty riskit, mutta minä en luottaisi siihen, että di Montezemolo tekee pelkästään umpirationaalisia päätöksiä.

-Edit- Yksi televisio on varmaan kanssani samaa mieltä. :D
Nettiorja hössää nyt turhanpäiten ( taas ). Kävelee ne kuskit suojatielläkin. Turvaton olosi ei tarkoita, että muut kokevat samoin.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Autosport haastatteli Tapio Laukkasta Kimin auton kaadon syistä ja kysyi myös seuraavaa:

Q. But this is really the only car he can drive in the rally?

TL: Yes. That's part of his job.
Eli Kimi voi ajaa vain Fiatia, koska se on osa hänen työtään. Miten tuon nyt sitten ymmärtääkään. Hän tuo näkyvyyttä Fiatille ja Ferrarille. Tämä tuli vain mieleen, kun täällä jankataan miksi Ferrari antaa Kimin ajaa.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/77503

Edit. Ehkä Tapio kuitenkin tarkoitti, että on osa Kimin sopimusta, että hän ei voi ajaa muun merkkisillä autoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1039
Hyvin Kimi hoiti noi Fiiatin mainospuheet

"Koko ajan saa jännittää pääseekö huoltoon asti ja sillonkaan ehditä kaikkee korjata"

"Osia tippuu tielle koko ajan"

"Moottori ihan loppu, iskarit loppu"

Kyllä sai ainakin minut vakuuttuneeksi ostamaan hiivatin.:D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nettiorja hössää nyt turhanpäiten ( taas ). Kävelee ne kuskit suojatielläkin. Turvaton olosi ei tarkoita, että muut kokevat samoin.
Mitä olkiukkoa sinä mätkit? Enhän minä ole kieltämässä Kimiltä rallin harrastamista. Aprikoin vain muuttuisiko Ferrarin kanta asiaan. En ole väittänyt että muuttuu tai että tulisi muuttua.

Miksi minulla olisi turvaton olo?

-Edit- Ihme haloo yhdestä puolihuolimattomasti heitetystä ääneen ajattelusta.
 
Viimeksi muokattu:

vender

Well-known member
Liittynyt
29.5.2000
Viestit
191
Sijainti
Loimaa
Hyvin Kimi hoiti noi Fiiatin mainospuheet

"Koko ajan saa jännittää pääseekö huoltoon asti ja sillonkaan ehditä kaikkee korjata"

"Osia tippuu tielle koko ajan"

"Moottori ihan loppu, iskarit loppu"

Kyllä sai ainakin minut vakuuttuneeksi ostamaan hiivatin.:D
juu kimin puntohan oli suoraan tehtaan linjalta vedetty :D
jos olis niin ite ostasin ainaki samantein
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1039
juu kimin puntohan oli suoraan tehtaan linjalta vedetty :D
jos olis niin ite ostasin ainaki samantein
Toki kelpais itellekin tommone punto, mut rennon letkeesti Kimi letkautteli totuuksia fiudesta.
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Kunhan tulin sanomaan että hyvin se Kimi veti. Vaikka ajoikin ulos, siihen asti oli loistava meno päällä. Ei muuta
 

Makkonen

Guest
Aika jännä että Kimillä oli sponssilippis päässä, vaikka oli vapaalla.
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Aika jännä että Kimillä oli sponssilippis päässä, vaikka oli vapaalla.
Kimi on varmaan pitkään kinunnut itselleen Ferrarilta sellaista lätsää. Lopulta on suostuttu, jos Kimi pitää sitä koko ajan päässä. :eek:
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Jossakin vaiheessa ehkä kannattaa kummankin palstan tietoniekan laskea vähän omaa onnistumistasoaan.;)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös