Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Uskoo täällä todellakin joku ( paitsi maikkarin tiimi joka täältä argumentteja kanssa hakee ), että Kimin lähdön syy on hänen sosiaaliset taitonsa. Ja puppua kanssa. Syy on numero iso yksi: raha - ja pikkukakkonen: Schumi&Massa&vanha kaarti ja sen työmenetelmät sekä huono johtaminen.
Tosiaankin,

Olen lähes täysin varma, että Kimi itse haluaa eroon tallista eikä Ferrari Kimistä.
Kuka on oikeastaan koskaan väittänytkään, että Ferrari on antamassa potkuja Kimille muuta kuin roskalehdet ja maikkari?
Ekaksi tehdään kallissopimus ja sitten yllättäen se puretaankin ja siitä maksetaan, että Kimi menee voittamaan toiseen talliin. Kyllä se on Kimi joka haluaa lähteä ja sitten otetaan tilalle Fernando, jotta tallissa on kuljettaja joka osaa ajaa.
Syinä Ferrarin italialainen kulttuuri ja toiminta tavat + ainainen Felipen suosiminen. Lisäksi lähtö halua varmaan lisäsi Ron Dennisin lähtö McLarenilta, joka varmasti tuottaisi Kimille enemmän vapauksia.
 

Japp

Master
Liittynyt
2.9.2000
Viestit
268
Sijainti
ES Asia
Tosiaankin,

Olen lähes täysin varma, että Kimi itse haluaa eroon tallista eikä Ferrari Kimistä.
Kuka on oikeastaan koskaan väittänytkään, että Ferrari on antamassa potkuja Kimille muuta kuin roskalehdet ja maikkari?
Ekaksi tehdään kallissopimus ja sitten yllättäen se puretaankin ja siitä maksetaan, että Kimi menee voittamaan toiseen talliin. Kyllä se on Kimi joka haluaa lähteä ja sitten otetaan tilalle Fernando, jotta tallissa on kuljettaja joka osaa ajaa.
Syinä Ferrarin italialainen kulttuuri ja toiminta tavat + ainainen Felipen suosiminen. Lisäksi lähtö halua varmaan lisäsi Ron Dennisin lähtö McLarenilta, joka varmasti tuottaisi Kimille enemmän vapauksia.
No yleensä jos työntekijä haluaa eroon työnantajasta, ei tällä ole enään velvollisuutta maksaa palkkaa. Tosin en tiedä millasia pykäliä noissa F1 sopimuksissa on.
 
Viimeksi muokattu:

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Uskoo täällä todellakin joku ( paitsi maikkarin tiimi joka täältä argumentteja kanssa hakee ), että Kimin lähdön syy on hänen sosiaaliset taitonsa. Ja puppua kanssa. Syy on numero iso yksi: raha - ja pikkukakkonen: Schumi&Massa&vanha kaarti ja sen työmenetelmät sekä huono johtaminen.
Samaa mieltä, mutta toisaalta maikkarin tiimi kuulemma koostuu asiantuntijoista. :D
 

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
kuski, vai onko todellakin niin, että Santanderin rahoilla on suurempi merkitys kuin mitä Ferrari halusi myöntää...
Maksaja määrää, Monte yrittää vaalia vanhaa myyttiä, eihän Ferrari tarvinnut aikanaan mainosrahojakaan.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Uskoo täällä todellakin joku ( paitsi maikkarin tiimi joka täältä argumentteja kanssa hakee ), että Kimin lähdön syy on hänen sosiaaliset taitonsa. Ja puppua kanssa. Syy on numero iso yksi: raha - ja pikkukakkonen: Schumi&Massa&vanha kaarti ja sen työmenetelmät sekä huono johtaminen.
Niin ei kai kukaan ole sitä mieltä että se on ainoa syy mutta tämmöiset kulttuurihommat voivat olla jonkinlaisia vaikuttimia jotka vaikuttavat siihen miten kuljettaja ja hänen motivaationsa nähdään. Italialaiset ovat tunteikkaita ihmisiä ja aivan varmasti kuljettajan persoonalla on vaikutuksensa siihen miten häntä kohdellaan ja miten paljon häntä arvostetaan. Ihmisistä on kuitenkin kyse.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Niin ei kai kukaan ole sitä mieltä että se on ainoa syy mutta tämmöiset kulttuurihommat voivat olla jonkinlaisia vaikuttimia jotka vaikuttavat siihen miten kuljettaja ja hänen motivaationsa nähdään. Italialaiset ovat tunteikkaita ihmisiä ja aivan varmasti kuljettajan persoonalla on vaikutuksensa siihen miten häntä kohdellaan ja miten paljon häntä arvostetaan. Ihmisistä on kuitenkin kyse.
No mutta kyse on globaalista busineksestä joka vieläpä kiertää alati maailmaa saati että myy autojaan kaikille. Ajatteletko, että italialaiset on niin kotiinpäin hemmoja etteivät saa keskusteltua Kimin kanssa. En usko. Miljoonia kyllä syydetään jos mihin pr-toimintaa ja konsultointiin niin eikö keskustelu muka onnistu.

Kimi on pyytämällä pyytänyt toisenlaista ohjaustuntumaa ja saanut sitten Massan paskan etuosan uudistuksen alleen ( viimevuoden puoliväli ). Sen jälkeen Kimi oli hiljaa julkisuudessa, mutta varmasti ajatteli, että fuck - pitäkää pulttiämpärinne ja survokaa toi Schumi sinne myöskin, Monte alimmaiseksi.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
No mutta kyse on globaalista busineksestä joka vieläpä kiertää alati maailmaa saati että myy autojaan kaikille. Ajatteletko, että italialaiset on niin kotiinpäin hemmoja etteivät saa keskusteltua Kimin kanssa. En usko. Miljoonia kyllä syydetään jos mihin pr-toimintaa ja konsultointiin niin eikö keskustelu muka onnistu.
.
En mä sitä tarkoita,vaan se vaikutelma mikä Kimistä on saattanut tallille tulla on jonkinlainen hällä väliä, ei kiinnosta, koska hän on niin sulkeutunut, introvertti Suomalainen. Kulttuurierot voivat vaikuttaa suurissakin asioissa yllättävän paljon vaikkeivat ne sinällään selitä tätä hommaa.

Esim. Britanniassa homma menee niin että jos näät jonkun saman tyypin kahden minuutin välein pitää sun silti sanoa jotain "How are you" joka kerta :jaska: Suomessa tämmönen tyyppi olisi pikkusen seko. Toisaalta jos et muista sanoa "please" joka kerta saat heti tylyn maineen. Pienestä se voi olla kiinni. Voi olla että jotkut tiimin jäsenistä ovat vetäneet vääriä johtopäätöksiä ihan väärinymmärrysten perusteella. Kaikki tämä voi vaikuttaa kokonaisuuteen varsinkin kun silla aikaa toinen kuski pussailee kaikkia mekaanikkoja :)
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
En mä sitä tarkoita,vaan se vaikutelma mikä Kimistä on saattanut tallille tulla on jonkinlainen hällä väliä, ei kiinnosta, koska hän on niin sulkeutunut, introvertti Suomalainen. Kulttuurierot voivat vaikuttaa suurissakin asioissa yllättävän paljon vaikkeivat ne sinällään selitä tätä hommaa.

Esim. Britanniassa homma menee niin että jos näät jonkun saman tyypin kahden minuutin välein pitää sun silti sanoa jotain "How are you" joka kerta :jaska: Suomessa tämmönen tyyppi olisi pikkusen seko. Toisaalta jos et muista sanoa "please" joka kerta saat heti tylyn maineen. Pienestä se voi olla kiinni. Voi olla että jotkut tiimin jäsenistä ovat vetäneet vääriä johtopäätöksiä ihan väärinymmärrysten perusteella. Kaikki tämä voi vaikuttaa kokonaisuuteen varsinkin kun silla aikaa toinen kuski pussailee kaikkia mekaanikkoja :)
Kyllä se kait aika selvää on että bisnekset tässä määräävät aika suurelta osin. Santander on oma lukunsa ja heillä on omat intressit mutta ihan esimerkin vuoksi vertaile Brasiliaa Suomeen - kummassa maassa luulet olevan suuremmat markkinat Fiat-autoille?

Mutta ihan alunperin olivat täysin tietoisia Kimin luonteesta. Jean Todt sanoi että tallin on opittava että Kimin kanssa on työskenneltävä toisella tavalla.

http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/f1/2007/04/517740

Joten yhtä lailla tässä voisi sitten sanoa että talli ei oppinut ;)

Luulen, että käyttävät nyt kaikki mahdolliset verukkeet ainakin mediassa. Mutta sitäkin törkeämpää on mielestäni antaa kuva että potkitaan mies ulos oman persoonallisen luonteensa takia etenkin kun luonne ei ole kiukutteleva ja toisia mustamaalaava.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Enempi kyllä lehdistön suunnasta. Tifosit ovat olleet Kimille uskollisempia.
Sen kun olisi nähnyt :rolleyes:

Alkavat heräämään liian myöhään, vasta Unkarin jälkeen alkoi mielipiteet muuttua täysin toiseen suuntaan.

Kyllä olivat sitä ennen lyöneet kun vierasta sikaa, jopa vuoden 2007 aikana.

Eniten tosin kiinnostaa nähdä kuvio Alonso-Schumacher - voi olla että Schumin sopimus on seuraavana ostoslistalla ;)
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Tuli vielä mieleen tuosta hk:n kolumnista jossa hän ihmettelee Montezemolon kulukaton huolehtimisesta. Varsin pyyteettömästihän tuo hommia tekee. Fotan nokkamiehenä hoitaa ensin Macin taseet kuntoon ja antaa heille mestaruuteen kykenevän kuskinkin. Taitaa olla kova kärry se ensi vuoden Ferrari kun tälläinen tasoitus on tarpeen.
Se oli loistava kolumni, kiitos siitä Mikael :thumbup:

Jos kuvio menee niin että Kimi ostetaan ulos ja Ferrari maksaa ensi kaudella Kimin palkan niin Monte ei ole siinä asemassa että voi julkisesti puhua kulujen säästämisestä joutumatta naurunalaiseksi.

Nythän on jo sekin 'uutinen' levinnyt että Alonso haluaa palkata omaa väkeä Ferrarille. Sen luulisi myös kohentavan tallin sisäistä ilmapiiriä ;)
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Se oli loistava kolumni, kiitos siitä Mikael :thumbup:

Jos kuvio menee niin että Kimi ostetaan ulos ja Ferrari maksaa ensi kaudella Kimin palkan niin Monte ei ole siinä asemassa että voi julkisesti puhua kulujen säästämisestä joutumatta naurunalaiseksi.

Nythän on jo sekin 'uutinen' levinnyt että Alonso haluaa palkata omaa väkeä Ferrarille. Sen luulisi myös kohentavan tallin sisäistä ilmapiiriä ;)
eipä kestä.

Hk on ainoa näistä suomalaisista ketä kannattaa kuunnella tai lukea - ellei Keke heitä jotain kommenttia. Joskus Vauhdinmaailmassa on kohtuu juttuja maailmalta lainattuja. Ja siinä ne. Jopa tämä foorumi ylittää sitten muiden toimittajien tarjoaman tason.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Mikä ihmeen merkitys sillä on tuleeko Alonso rahan kanssa Ferrarille vai ilman? Mies tosiaan on kaksinkertainen maailmanmestari ja ehkä Räikkösen ja Hamiltonin ohella eräs tämän hetken parhaimmista kuljettajista. Maksukuski tai ei, aivan sama.:thumbdown
Mutta se täytyy kuitenkin Alonson kohdalla sanoa että on tullut maksamaan enemmän kuin muut kuljettajat. Voi tietty olla väärässäkin ja korjatkaa ihmeessä mutta eikö Renault yhdessä sponsorin kanssa ostanut Alonsoa ulos McLarenilta?

Tällä ei tietenkään ole mitään suurta merkitystä mutta Alonso on kuitenkin ollut skandaalien aikaan sekä tallissa Renault että McLaren. Mikä ei tietenkään tarkoita että sama kuvio jatkuisi Ferrarilla. Mutta se asettaa hänet hieman eri valoon kuitenkin.

Edelleen jatkan edellistä, odotan innolla ensimmäistä yhteiskuvaa Michaelista, Massasta ja Alonsosta - ovat varmasti kaikki kolme onnesta sekaisin ;)
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
eipä kestä.

Hk on ainoa näistä suomalaisista ketä kannattaa kuunnella tai lukea - ellei Keke heitä jotain kommenttia. Joskus Vauhdinmaailmassa on kohtuu juttuja maailmalta lainattuja. Ja siinä ne. Jopa tämä foorumi ylittää sitten muiden toimittajien tarjoaman tason.
Olen samaa mieltä :thumbup:

Vaikka lupasin pysytellä tässä kotimaisessa ympyrässä niin mainittakoon nyt kuitenkin se että Heikki Kullan kirjoitukset on joillakin foorumeilla jo pidemmän aikaa käännetty googlen avulla ja arvostus häntä kohtaan on huikea ;)
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
En väitä, että pistetaulukko olisi lopullinen totuus. Mutta jos kaksi kuskia ajaa samalla autolla, toinen on rookie ja toinen 2 krt. mestari, pitäisi lopputuloksen olla melkolailla selvä. Näin ei kuitenkaan käynyt, joten ihmettelen, mikä on Ferrarin motiivi korvata (mahdollisesti) Räikkönen Alonsolla? Voidaanko Ferrarilla vielä tuon esityksen jälkeen uskoa, että Alonso on Räikköstä selvästi parempi kuski, vai onko todellakin niin, että Santanderin rahoilla on suurempi merkitys kuin mitä Ferrari halusi myöntää...
Aivan. Tämähän on itse asiassa dilemma jokaiselle mestaruutta havittelevalle tallille: on kohtuullisen selvää, että jos Alonson varassa on mestaruuden hankkiminen, on tallin rakennettava selvästi parempi auto kuin McLarenin, koska muuten ei pärjää Hamiltonille. Ja nythän on kaiken lisäksi niin, että McLaren on rakentanut parhaita autoja viime vuodet. Mitähän Ferrarilla ihan oikeasti ajatellaan?

Onko tässä osasyy hieman katkeran oloisille Kimi-kommenteille? Eli ei tosiaan ihan uskota että kuskipari nyt tästä Lonso-siirrosta paranee, mutta tähän on nyt tyydyttävä? No, ehkä niillä Santanderin rahoilla rakentaa paremman auton ja ehkä mestaruustoiveet ovatkin Massassa.
 

Misku

Active member
Liittynyt
20.9.2009
Viestit
34
Oliko Williamsilla joskus sellainen tilanne, että BAR maksoi Buttonin palkan?
Taisi joku vielä todeta sen olevan heidän suurin sponsori.
Jos en nyt muista väärin, niin ei tämä kuvio siis ainutlaatuinen ole ykkösissä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Olen samaa mieltä :thumbup:

Vaikka lupasin pysytellä tässä kotimaisessa ympyrässä niin mainittakoon nyt kuitenkin se että Heikki Kullan kirjoitukset on joillakin foorumeilla jo pidemmän aikaa käännetty googlen avulla ja arvostus häntä kohtaan on huikea ;)
Voisit mun mielestä syödä moisen lupauksen, ja valotella ehtiessäsi vähän tänne härmään muun maailman menoa.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Oliko Williamsilla joskus sellainen tilanne, että BAR maksoi Buttonin palkan?
Taisi joku vielä todeta sen olevan heidän suurin sponsori.
Jos en nyt muista väärin, niin ei tämä kuvio siis ainutlaatuinen ole ykkösissä.
Oli sellainen tilanne, että Button oli BAR:n kuski ja teki sopimuksen Williamssin kanssa mutta ei halunnutkaan mennä sinne, vaan jäädä BAR:lle edelleen.
Näin ollen Button joutui maksamaan tiettävästi omasta pussistaan jättikorvaukset Williamssille sopimuksensa purkamisesta.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Nythän on jo sekin 'uutinen' levinnyt että Alonso haluaa palkata omaa väkeä Ferrarille. Sen luulisi myös kohentavan tallin sisäistä ilmapiiriä ;)
Alonso rakentaa tallia Schumin tapaan :ahem:


Muutenkin, Alonson ja Schumin urat ovat hyvinkin samanlaiset.
- kaksi mestaruutta Benetton / Renaut:lla Briatoren alla (käytännössä sama talli)
- tuplamestaruuden jälkeen tallinvaihto ja muutama vuosi ilman mestaruutta (Schumilla 4, Alonsolla tämän kauden jälkeen 3)
- pari skandaalia :D
-Siirto Ferrarille (odotellaan nyt vielä se varmistus kuitenkin :))

Seuraavana kohtana onkin sitten monta mestaruutta putkeen Ferrarilla :ahem:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös