Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Sehän menee niin, että jos kuski voittaa muutamalla pisteellä, kyse on tuurista. Ja jos voittaa oikein selkeällä erolla, syynä on ylivoimainen auto. :ahem:
Hmm, eli joku tollanen 5-10 pisteen voittomarginaali vois olla sellainen joka saavutetaan ihan kuskin ansioilla? :idea:
 

Ratman

Turha kommentoija
Liittynyt
14.8.2007
Viestit
704
Sijainti
Hole in the sky
Nämä tuuri puheet ne vasta naurettavia onkin. Kimi on siis saanu tuurilla mestaruuden mut Schumi, Alonso ja Lewis eivät tietty mitään tuuria tarvinneet ku taidolla hoitivat homman kotiin :rolleyes:

Näppäriä taitoja (ilmeisesti jotain hämmästyttäviä skifi-kykyjä?) käyttäen he hajottivat useaan kertaan sekä Kimiltä, että Häkältä kärryn alta. Koska tuuri mestarihan se Häkäkin on, saatikka sit Keke jonka ei pitäisi missään nimessä olla mikään mestari, onneton yhden voiton sälli mestaruuskaudellaan. Alonso ja Schumi vielä kehittävät autojaankin ihan itse. Eihän nämä onnettomat perus ammattikoulu juntit, jotka jotain autopuolta ovat käyneet osaa pitää edes ruuvaria kädessä. Mut onneks Alonso osaa, eihän sillä vapise edes käsi, ku ei ole koskaan krapulaa.

Huoh :jaska:
No älä nyt henkilökohtaisesti ota.Täytyyhän sunkin myöntää että Kimillä kävi kahdessa viimeisessä kilpailussa aivan jumalaton zäkä.Ei Kimi sitä mestaruutta tuurilla saanut ole vaan kyllä siihen on vaikuttanut koko kauden ajot.Kahdessa viimeisessä kisassa muilla oli sopivasti epäonnea ja Kimillä onnea ja ammattitaitoa ja kaikki meni nappiin.Ja onhan Kimillä käynyt todella paljon paskaakin zäkää joten hyvä zäkäkin oli enemmän kuin ansaittu.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24282
Sijainti
lappeen Ranta
Hmm, eli joku tollanen 5-10 pisteen voittomarginaali vois olla sellainen joka saavutetaan ihan kuskin ansioilla? :idea:
Se on siinä ja siinä voiko yksinumeroisella piste-erolla vielä rajata tuuria pois. No sanotaan vaikka, että 8 olis minimi. Jossain noin 20 pisteen eron tuntumassa alkaisi ehkä sitten ylivoimainen auto astua kuvaan. :doubtful:
 

AkeRisu

Active member
Liittynyt
9.10.2009
Viestit
40
No älä nyt henkilökohtaisesti ota.Täytyyhän sunkin myöntää että Kimillä kävi kahdessa viimeisessä kilpailussa aivan jumalaton zäkä.Ei Kimi sitä mestaruutta tuurilla saanut ole vaan kyllä siihen on vaikuttanut koko kauden ajot.Kahdessa viimeisessä kisassa muilla oli sopivasti epäonnea ja Kimillä onnea ja ammattitaitoa ja kaikki meni nappiin.Ja onhan Kimillä käynyt todella paljon paskaakin zäkää joten hyvä zäkäkin oli enemmän kuin ansaittu.
Minä olen sitä mieltä että tuo Kimin mestaruus ratkaistiin jossain Ekkelstonen ja Denisin neuvotteluissa. Eihän huijaava tiimi saa voittaa maailmanmestaruutta. :) Aina ku Hämäläinen meinas ajaa liian hyvin niin Denis paino varikolla nappia jolla sai Hämiksen vaihteiston vähäks aikaa pois pelistä. :D Samanlainen systeemi oli toki Lonson autossakin mutta ku ei ajamalla uhannut Räikköstä ni sai ajella rauhassa maaliin. :alppu:
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Jokainen joka on seurannu Kimin uraa Formuloissa voi sanoa että Räikkönen on yksi huono-onnisimmista kavereista varikolla. On siellä muitakin, mutta tekniikkaviat on koskettanu Räikköstä niin monesti tärkeissä kisoissa ettei ole tosikaan.

Jos uskoo maailman tasapainoteorioihin, jing jangiin jne. voi todeta, että ne muutamat kisat missä Kimillä on käynyt tuuri, ei todellakaan tee tilejä vielä edes tasan. Joten miettikää hetki ennenkuin edes lähdette tälläistä sanomaan.

Hyvä kuski tarvitsee hieman onnea tai ainakin vähän epäonnea. Siinä ei ole mitään vilpillistä, koska sitä ei kukaan itse hallitse.
 

TST

Well-known member
Liittynyt
12.10.2009
Viestit
78
Jokainen joka on seurannu Kimin uraa Formuloissa voi sanoa että Räikkönen on yksi huono-onnisimmista kavereista varikolla. On siellä muitakin, mutta tekniikkaviat on koskettanu Räikköstä niin monesti tärkeissä kisoissa ettei ole tosikaan.

Jos uskoo maailman tasapainoteorioihin, jing jangiin jne. voi todeta, että ne muutamat kisat missä Kimillä on käynyt tuuri, ei todellakaan tee tilejä vielä edes tasan. Joten miettikää hetki ennenkuin edes lähdette tälläistä sanomaan.

Hyvä kuski tarvitsee hieman onnea tai ainakin vähän epäonnea. Siinä ei ole mitään vilpillistä, koska sitä ei kukaan itse hallitse.
Sapettaa vieläkin niin pirusti 2005 Euroopan GP, kun Kimi keskeyttää viimeisellä kierroksella johtopaikalta eturipustuksen pettäessä ja Alonso voittaa kisan.:jaska: Muistaakseni myös Häkkinen keskeytti joskus viimeisellä kierroksella johtopaikalta... Hyvää tuuria suomalaisilla...
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Sapettaa vieläkin niin pirusti 2005 Euroopan GP, kun Kimi keskeyttää viimeisellä kierroksella johtopaikalta eturipustuksen pettäessä ja Alonso voittaa kisan.:jaska: Muistaakseni myös Häkkinen keskeytti joskus viimeisellä kierroksella johtopaikalta... Hyvää tuuria suomalaisilla...
Räikkösen keskeytyksessä oli syytä miehessä itsessäänkin kun oli jarruttanut renkaansa kisan aikana monta kertaa lukkoon ja olivat muuttuneet kulmikkaiksi ja haitallisiksi ripustusten kestävyydelle. Kimille sanottiin tästä radiossa ja pyydettiin hiljentämään mutta ei totellut.

MH:n keskeytys barcessa 01 johtui tasan yhdestä syystä: ladan laukeamisesta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sapettaa vieläkin niin pirusti 2005 Euroopan GP, kun Kimi keskeyttää viimeisellä kierroksella johtopaikalta eturipustuksen pettäessä ja Alonso voittaa kisan.:jaska: Muistaakseni myös Häkkinen keskeytti joskus viimeisellä kierroksella johtopaikalta... Hyvää tuuria suomalaisilla...
Tuota Kimin tapausta en laittaisi huonon tuurin piikkiin. Riski oli täysin tiedossa, ja kisaa jatkettiin siinä toivossa että ripustus kestää sen tärinän. Ei kestänyt, ja se tietoinen uhkapeli hävittiin. OK, uhkapeli kyllä perustuu tuuriin, mutta tuo oli harkittu riskinotto, eli tappiokin oli jo vaihtoehtona hyväksytty.

Häkkiseltä hajosi moottori viimeisellä kierroksella. En tiedä/muista, oliko tiimillä kuinkakin tarkkaan tiedossa, että moinen riski oli olemassa. Eli oliko tilanne vastaavanlainen, vai täysi yllätys.

-Edit- Hidas. Ja tosiaan, itsehän Kimi oli tuon keskeytykeen johtaneen ongelman alunperin aiheuttanut.
 
Viimeksi muokattu:

AkeRisu

Active member
Liittynyt
9.10.2009
Viestit
40
Häkkiseltä hajosi moottori viimeisellä kierroksella. En tiedä/muista, oliko tiimillä kuinkakin tarkkaan tiedossa, että moinen riski oli olemassa. Eli oliko tilanne vastaavanlainen, vai täysi yllätys.
Kertaalleen Häkkiseltä loppui ainakin bensa viimeiselle kierrokselle. Liekkö sama tapaus?
 

TST

Well-known member
Liittynyt
12.10.2009
Viestit
78
Räikkösen keskeytyksessä oli syytä miehessä itsessäänkin kun oli jarruttanut renkaansa kisan aikana monta kertaa lukkoon ja olivat muuttuneet kulmikkaiksi ja haitallisiksi ripustusten kestävyydelle. Kimille sanottiin tästä radiossa ja pyydettiin hiljentämään mutta ei totellut.

MH:n keskeytys barcessa 01 johtui tasan yhdestä syystä: ladan laukeamisesta.
No olisi se nyt voinut vielä sen viimeisen kilometrin kestää, mutta ei... Eniten tässä ärsyttää kuitenkin se, että isopäinen espanjalainen Renault kuski otti voiton siitä kisasta.:mad_old:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kertaalleen Häkkiseltä loppui ainakin bensa viimeiselle kierrokselle. Liekkö sama tapaus?
2001 Espanjan GP:n viralliseksi keskeytyssyyksi näyttää F1.com ilmoittavan kytkimen. Oletin, että tästä viimeisen kierroksen keskeytyksestä puhuttiin. En äkkiseltään muista Mikalta muita.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
2001 Espanjan GP:n viralliseksi keskeytyssyyksi näyttää F1.com ilmoittavan kytkimen. Oletin, että tästä viimeisen kierroksen keskeytyksestä puhuttiin. En äkkiseltään muista Mikalta muita.
mahtoikohan kytkimen rikkoutumisen takia juuttua liian alhainen vaihde päälle ja kierrokset olivat liian pitkään korkealla kun ainakin lopulta auto pysähtyi liekkien ja savupilven saattamana. Jos kytkin olisi hajonnut puoli kierrosta myöhemmin olisikohan Mika kyennyt ajamaan maaliin ja edes palkintosijalle kun niin kovassa johdossa oli?
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
-Edit- Hidas. Ja tosiaan, itsehän Kimi oli tuon keskeytykeen johtaneen ongelman alunperin aiheuttanut.
Tietysti omaa autoaanhan Kimi siinä ajoi, siinä mielessä oli vastuussa, mutta muistan lukeneeni, että varsinaisesti se tosi paha lukkojarrutus joka renkaan tuhosi piti tehdä kun Villeneuve sukelteli jotenkin ihmeellisesti kierroksella ohitettaessa.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Minä olen sitä mieltä että tuo Kimin mestaruus ratkaistiin jossain Ekkelstonen ja Denisin neuvotteluissa. Eihän huijaava tiimi saa voittaa maailmanmestaruutta. :) Aina ku Hämäläinen meinas ajaa liian hyvin niin Denis paino varikolla nappia jolla sai Hämiksen vaihteiston vähäks aikaa pois pelistä. :D Samanlainen systeemi oli toki Lonson autossakin mutta ku ei ajamalla uhannut Räikköstä ni sai ajella rauhassa maaliin. :alppu:
No miksi sitten McLaren kynsin ja hampain olisi tapellut siitä polttoainesotkusta ja koittanut mitätöidä Rosbergin ja sen toisen, jotta Hamilton olisi saanut 2 lisäpistettä ja noussut mestariksi takautivasti. Oliko se vain Ecclestonen lisäjuoni, jotta saadaan formulat pysymään otsikoissa vielä pitempään kun oli noin kuiva mestarikin?:)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oliko se vain Ecclestonen lisäjuoni, jotta saadaan formulat pysymään otsikoissa vielä pitempään kun oli noin kuiva mestarikin?:)
Bernien lompakon kannalta any publicity is good publicity. Ecclestonella oli win-win-tilanne. Ensimmäinen tummaihoinen mestari sensaatioimaisesti debyyttikaudellaan vs. uskomaton 17 pisteen takamatkalta nousu. Tuo polttoaine-episodi melkeinpä turhaan varjosti sensaatiota (oli se kumpi tahansa), mutta yhtä kaikki, F1 pysyi otsikoissa.

Ei Bernien edes tarvinnut moista masinoida, kunhan hieroi käsiään tyytyväisenä. No, olisihan Alonsokin voinut voittaa, mikä olisi ollut hänen kannaltaan kaikkein lattein vaihtoehto.

(Pahoittelen englannin ja anglismien määrää, olen lueskellut rasf1:a ja kuunnellut Demolition Manin kielivitsejä.)
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Sapettaa vieläkin niin pirusti 2005 Euroopan GP, kun Kimi keskeyttää viimeisellä kierroksella johtopaikalta eturipustuksen pettäessä ja Alonso voittaa kisan.:jaska: Muistaakseni myös Häkkinen keskeytti joskus viimeisellä kierroksella johtopaikalta... Hyvää tuuria suomalaisilla...
Hyvin porautunut mieleen tämä tapahtuma, yksi suurimmista pettymyksistä. Tuohon aikaan en vielä ollut Alonso-fani joten ärräpäitä sitäkin enemmän.
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Myös 2003 mestaruus periaatteessa meni konerikkoon nyrrellä. :nope:
Magny-Cours 2008 ja 2002 meni voitot. Alkaahan näitä tulla mieleen. Myös 2001 irronnut ratti!
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Off-topikkia, mutta Kimin keskeytys Nürrellä varmaankin suurin pettymys mitä F1:n parissa on omalle kohdalle osunut. Olin vieläpä paikan päällä katsomassa ko. kisaa...
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
2001 Espanjan GP:n viralliseksi keskeytyssyyksi näyttää F1.com ilmoittavan kytkimen. Oletin, että tästä viimeisen kierroksen keskeytyksestä puhuttiin. En äkkiseltään muista Mikalta muita.
Ei Espanjasta varmaan, mutta Häkän motin laukeamisista kaikkein elävimmin muistuvat mieleen kauden 1997 :jaska:-fiilikset kun sitä ensimmäistä voittoa ei tahtonut tulla, ei sitten niin mitenkään. Tuntui olleen suorastaan korkeamman tahon toimesta tehty mahdottomaksi, kun kerta toisensa perään viimeisten kierrosten käsiä tärisyttävä odotus vaihtuu tuskan parahdukseksi kuvan leikatessa savuavaan McLareniin..
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Täytyy ihmetellä...Saksalaisen moottoriurheilulehden mukaan Ferrari olisi maksamassa Kimille n. 17milj. jos ei aja ensi kautena missään muussa tallissa ja jos ajaa vaikka McLarenille 10 milj. Miten Ferrari voi määritellä tuollatavalla jos ajaa toisessa tallissa tai ei. Eikö ferrari purkanut sopparin vastoin sopimuspykäliä.....Miten sillä on väliä jos Kimi ajaa muualla tai ei?!? Eikö ole ollut puhetta että kimin palkka per kausi on ollut 25-30 milj....miksi sitten Ferrari korvaa "vain" 17 milj?!
Olen huolestunut siitä miten Kimi tulee pärjämään noin taloudellisesti?!

Välivuosi olisi Kimille taloudellisesti kannattavampi
06.11.2009 11:16
Kimi Räikkönen, kuva: Ker Robertson/Getty Images

Kimi Räikkönen tienaisi ensi kaudesta kaksi miljoonaa enemmän, jos hän jättäisi kokonaan kauden väliin, kertoo Auto, Motor und Sport -lehti.

Lehden mukaan Ferrari maksaisi Räikköselle 17 miljoonaa euroa, jos hän ei aja missään tallissa ensi kaudella. Muussa tapauksessa italialaistallin korvaus olisi vain 10 miljoonaa euroa.

McLaren maksaisi lehden tietojen mukaan Räikköselle "vain" viisi miljoonaa euroa palkkaa ensi kaudesta. Näin ollen Kimin tulot jäisivät ajamalla yhteensä 15 miljoonaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös