kana-fin
Well-known member
- Liittynyt
- 19.12.2006
- Viestit
- 873
Tota pätkää en olekkaan nähnyt. Denniksen reaktio :')Tälläistä Kimiä sitä kaipais. Reilu-Ronikin lähestulkoon itkee videon lopussa:
http://br.youtube.com/watch?v=nlaqYgTNNsQ
Tota pätkää en olekkaan nähnyt. Denniksen reaktio :')Tälläistä Kimiä sitä kaipais. Reilu-Ronikin lähestulkoon itkee videon lopussa:
http://br.youtube.com/watch?v=nlaqYgTNNsQ
Hyvä nimi annettu videolle:Tälläistä Kimiä sitä kaipais. Reilu-Ronikin lähestulkoon itkee videon lopussa:
http://br.youtube.com/watch?v=nlaqYgTNNsQ
Aika lähellä kyllä oli.F1 KIMI JAPÃO 2005 - PARTICIPE DE MINHA COMUNIDADE NO ORKUT!
Oi niitä aikoija, kun Kimi kyykytti muita 0,5 sekunnilla Monacon aika-ajossa.Kaipailee McLarenia jossain, nykyinen maranellon kottero kun ei ole riittävän agressiivinen Kimille. Paska mikä paska.
Kuten todettua, Heikki oli ensimmäiset viisi kierrosta nopeampi. Todistusaineistoa nopeuserosta Kimin eduksi on vain ne kolme kierrosta, jolloin hän ajoi Heikkiä kiinni n. 0,2 sekuntia kierroksella. Sen jälkeen tiedämme vain, että kaverit ajelivat peräkkäin, mutta kuinka "selkeästi" Kimi oli Heikkiä nopeampi jää arvailun varaan. (Koska spekuloin vain ensimmäistä 15 kierrosta, katsoin vain ne ensimmäiset 15 uudestaan. Toisessa vaiheessa kisaa voimasuhteet ovat voineet olla toiset valituista strategioista johtuen.)Mihin perustat tämän kuvion? Kimihän oli selkeästi Heikkiä nopeampi, tuskin Kubicakaan olisi ollut Kimiä nopeampi.
Mihin perustat tämän kuvion?Luultavaa olisi myös, että Kimi olisi alkuun jäänyt Lewisistä mutta noin 5 kierroksen paikkeilla pito olisi parantunut ja vauhti olisi melko varmasti ollut kovinta mitä radalla olevilta kuskeilta olisi irronnut.
Se 20 sekunnin ero spekulaatiossani oli siis siinä vaiheessa, kun kaikki kahden stopin miehet kärjestä olisivat käyneet varikolla (about kierroksella 21 siis). Eli Kimi olisi siinä vaiheessa ajanut toisenkin jakson huonosti lämpiävillä renkailla.Huomattavasti todennäköisempi väite kuin se, että Kimi olisi jäänyt 20 sekunttia ensimmäisten stoppien kohdalla kärjelle.
Mutta ei myöskään voida puhua, että Kimi olisi noilla kierroksilla ollut Heikkiä nopeampi.Kuten tuossa aikaisemmin joku totesi, niin Kimin ero Heikkiin kasvoi vajaan kahden sekunnin suuruiseksi. Ei siis voida puhua, etteikö olisi pysynyt Heikin vauhdissa.
Eli peräti neljä kertaa pitää odotella, että renkaat alkaa toimia?EDIT: Spahan kolmen stopin taktiikka ja 2 ensimmäiselle setille pehmeämpi seos.
Kai se oikeesti noin vaikeeta on. Ferrarihan pidensi tämän vuoden auton akseliväliä viimevuotisesta (jos en ihan väärin muista). Tästä johtunee Kimin renkaanlämpöongelma. Massalle tämä ei tuota ongelmia, koska Massa pitää aliohjaavasta autosta, joka pidempänä ja vakaampana nykyinen Ferrari sopii Massalle paremmin kuin Kimille.Ei voi oikeesti olla noin vaikeeta maailman parhaaksi hypetetylle kuskille saada niitä renkaita lämpiämään sopiviksi.b]
Lonsokin kakkosen miehiä?Asiaan vain etäisesti liittyen olen tässä jonkin aikaa jo pohdiskellut, että miten se onkin, että nämä "yleisesti" kovat kuskit (Kimi, Schumi, Sennakin muistaakseni) tykkäävät yliohjaavasta autosta ja aliohjaavaa autoa suosivat sellaiset "kakkoskategorian kyvyt". Voin tietysti olla ihan väärässäkin, mutta olisko tässä jonkinasteinen mies vie autoa vs. auto vie miestä -jako?
Muistaakseni ainakin Prost ajoi aliohjaavaa autoa. Tosin neljään mestaruuteen auttoi muukin kuin raaka nopeus.Asiaan vain etäisesti liittyen olen tässä jonkin aikaa jo pohdiskellut, että miten se onkin, että nämä "yleisesti" kovat kuskit (Kimi, Schumi, Sennakin muistaakseni) tykkäävät yliohjaavasta autosta ja aliohjaavaa autoa suosivat sellaiset "kakkoskategorian kyvyt". Voin tietysti olla ihan väärässäkin
Eikös Ferraria lyhennetty tälle kaudelle?Kai se oikeesti noin vaikeeta on. Ferrarihan pidensi tämän vuoden auton akseliväliä viimevuotisesta (jos en ihan väärin muista). Tästä johtunee Kimin renkaanlämpöongelma. Massalle tämä ei tuota ongelmia, koska Massa pitää aliohjaavasta autosta, joka pidempänä ja vakaampana nykyinen Ferrari sopii Massalle paremmin kuin Kimille.
Asiaan vain etäisesti liittyen olen tässä jonkin aikaa jo pohdiskellut, että miten se onkin, että nämä "yleisesti" kovat kuskit (Kimi, Schumi, Sennakin muistaakseni) tykkäävät yliohjaavasta autosta ja aliohjaavaa autoa suosivat sellaiset "kakkoskategorian kyvyt". Voin tietysti olla ihan väärässäkin, mutta olisko tässä jonkinasteinen mies vie autoa vs. auto vie miestä -jako?
Tuo todistaa kyllä, että väitteeni ei ole vedenpitävä, sillä Prost kuuluu ehdottomasti ykköskoriin. Sellainen yleiskuvan tässä vaan on jäänyt, että useimmat "rattimiehiksi" mielletyt kuljettaja ovat tykänneet pikemminkin yliohjaavista autoista. Häkkinen käsittääkseni suosi aika neutraalia autoa.Muistaakseni ainakin Prost ajoi aliohjaavaa autoa. Tosin neljään mestaruuteen auttoi muukin kuin raaka nopeus.
Jep, viime vuonna oli pidempi akseliväli. Täksi kaudeksi McLaren muuten pidensi väliä.Eikös Ferraria lyhennetty tälle kaudelle?
Jos näin on, niin sitten en kyllä ymmärrä Räikkösen rengasongelmia ollenkaan.Eikös Ferraria lyhennetty tälle kaudelle?