Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Yleensä asiat on toisinpäin kuin F1-piireissä sanotaan. Eli sen mukaisesti Rellulla ja Kimillä ei ole tulossa sopimusta. Silloin takana olisi kai tuo sponsoreiden kalastelu tai paineen asettaminen Petrovin taustajoukoille. Tai Kovalaisen (=millä sopimuksella Kovis irtoaa Lotukselta).

Mutta en uskonut Schumin paluuhuhujakaan...

Raha ei ole ongelma. Kimi kuljettajana olisi helppo rahastaa, puhui mies tai ei. Kai Rellulla halutaan joskus ottaa askel eteenpäin kohti mennyttä suuruutta. Onhan se tavattoman noloa, että asiakastalli jyrää RBR:n tapaan. Kimi-Robert ajajapari voisi olla se apu, jolla tuo askel otetaan.

Minusta Kimi eroaa Alonsosta ja Schumacherista siinä, että hän ei ole halunnut menestystä mahdollisimman helpolla vaan ottaa kovan luokan haasteita. Rellu autona ja Kubica tallikaverina sopisi siihen hyvin.

Eli en usko, mutta mistäs sen tietää...

Sitä vaan toivon, että jos Kimi menee Rellulle, nykyinen sponsorilogo muuttuisi tallin nimeksi. Olisi niin hienoa kun Monacon GP:n voittaisi Kimi Räikkönen Suomesta Ladalla!
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Yleensä asiat on toisinpäin kuin F1-piireissä sanotaan. Eli sen mukaisesti Rellulla ja Kimillä ei ole tulossa sopimusta. Silloin takana olisi kai tuo sponsoreiden kalastelu tai paineen asettaminen Petrovin taustajoukoille. Tai Kovalaisen (=millä sopimuksella Kovis irtoaa Lotukselta).

Mutta en uskonut Schumin paluuhuhujakaan...

Raha ei ole ongelma. Kimi kuljettajana olisi helppo rahastaa, puhui mies tai ei. Kai Rellulla halutaan joskus ottaa askel eteenpäin kohti mennyttä suuruutta. Onhan se tavattoman noloa, että asiakastalli jyrää RBR:n tapaan. Kimi-Robert ajajapari voisi olla se apu, jolla tuo askel otetaan.

Minusta Kimi eroaa Alonsosta ja Schumacherista siinä, että hän ei ole halunnut menestystä mahdollisimman helpolla vaan ottaa kovan luokan haasteita. Rellu autona ja Kubica tallikaverina sopisi siihen hyvin.

Eli en usko, mutta mistäs sen tietää...

Sitä vaan toivon, että jos Kimi menee Rellulle, nykyinen sponsorilogo muuttuisi tallin nimeksi. Olisi niin hienoa kun Monacon GP:n voittaisi Kimi Räikkönen Suomesta Ladalla!
Kimi palaisi takaisin nuoruuden juurilleen ladan rattiin ;P
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Vaikealta tuntuu kyllä uskoa tätä juttua, varsinkin kun Bollier täräyttää asian julkisesti. No, enpä uskonut Schuminkaan paluuseen.

Räikkösellä olisi muuten vanha tuttu kisainssi Mark Slade Rellulla, jos menisi Petrovin tilalle.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Minusta Kimi eroaa Alonsosta ja Schumacherista siinä, että hän ei ole halunnut menestystä mahdollisimman helpolla vaan ottaa kovan luokan haasteita. Rellu autona ja Kubica tallikaverina sopisi siihen hyvin
Nyt olet mielestäni täysin väärässä! Kimihän on ajanut huipputalleissa poisluettuna ensimmäinen kausi. Räikkönen siirtyi McLarenille (joka oli voittajatalli) ja sen jälkeen Ferrarille (Schumilla eniten mestaruuksia 2000-luvulla Ferrarilla). Minun mielestä Kimi ei ole etsinyt erityisen kovaa haastetta vaan loikkaamalla toiseen huipputalliin toisesta kärkitiimistä.

Sensijaan Michael Schumacher siirtyi voittajatallista juuri ja juuri pistevauhdissa olleeseen Ferrari-talliin, joka rämpi useita vuosia alhaalla. Schumacher myös nosti Benettonin mestaritalliksi 90-luvun alussa. Alonso myös teki Renaultista voittajan sekä palasi niukin naukin pistesijoista tappelevaan talliin takaisin, muttei onnistunut palauttamaan entiseen loistoon sitä.

Minusta tässä oli perustetta sille, ettei Räikkönen nyt ole F1-urallaan niin erityisiä haasteita vastaan ottanut. Kimin rallikokeilu on tehnyt moneen varmaan sellaisen vaikutuksen. Minusta Kimin ralliura onkin alkanut niin mitä epäilinkin eli tuskin voittaa mestaruutta koskaan, jos ei tahkoa kymmentä vuotta. Valitettavasti kokemus ei riittäne siihen. Vauhti on hyvää, mutta sellaista mitä monet muutkin tuolla kokemuksella pystyy esittämään. Varmuus yhtä heikkoa mitä tuolla kokemuksella voi olettaakin.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Pah. Fani82 vetää nyt kyllä provosoiden. Kimi tuli F1:n hirvittävin kovin haastein täysin kokemattomana ja Fia oli jopa vastaan. Mutta pärjäsi. Hän meni seuraavaan tallin hirvittävin tulostavoitten - rookiena mestaristalliin huippukuskien tallikaveriksi. Mutta pärjäsi. Ja oleellista on, ettei Kimin ympärillä ollut mitään dynastiaa, ei ykköskuskiasemaa eikä helpotettuja tallikaverivastuksia. Pelkästään raaka nopeus. Ferrarikin oli hyvin ennakoimaton kortti: talli jonka avainhenkilöt on hajaantuneet ja jossa tieltä pois potkittu mestari kuitenkin jää kapulaksi rattaisiin. Sielläkään Kimi ei yrittänyt puhumalla vähentää haasteitaan kuten esim. tallikaverin suhteen.

Kyllähän Schumi oli paljolti enemmän tiiminsä ja markkinakoneistonsa tuote ja tukema ihan Fiaa myöden.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Muistakaa aina et 7-kertainen MM ja järjetömmän 91 osakilpailuvoiton Schumacher on NYKYÄÄN tilanteessa jossa miehellä ei ole samanlaista tukea ja autoa kuin aiemmin ja ajaa joukossa ynnä muut.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Pah. Fani82 vetää nyt kyllä provosoiden. Kimi tuli F1:n hirvittävin kovin haastein täysin kokemattomana ja Fia oli jopa vastaan. Mutta pärjäsi. Hän meni seuraavaan tallin hirvittävin tulostavoitten - rookiena mestaristalliin huippukuskien tallikaveriksi. Mutta pärjäsi. Ja oleellista on, ettei Kimin ympärillä ollut mitään dynastiaa, ei ykköskuskiasemaa eikä helpotettuja tallikaverivastuksia. Pelkästään raaka nopeus. Ferrarikin oli hyvin ennakoimaton kortti: talli jonka avainhenkilöt on hajaantuneet ja jossa tieltä pois potkittu mestari kuitenkin jää kapulaksi rattaisiin. Sielläkään Kimi ei yrittänyt puhumalla vähentää haasteitaan kuten esim. tallikaverin suhteen.

Kyllähän Schumi oli paljolti enemmän tiiminsä ja markkinakoneistonsa tuote ja tukema ihan Fiaa myöden.
Kuten sanoin se on minun mielipide ja tämä sinun. Tässä on provokaatiota yhtä paljon mitä minunkin tekstissä. McLarenilla on aina ollut "ykköskuljettaja", tosin ei niin selvästi kuin muilla. Senna, Häkkinen, Räikkönen, Alonso alkukauden 97/ Hamilton siitä lähtien.... Tällä kaudellakin nähty jo pieniä viitteitä. McLarenilla ykköskuljettaja saa pieniä ekstroja kuten Blundell ja DC totesi aikanaan. Ei mitään järin suuria, mutta monessa mielessä merkittäviä. Heti kun tulee joku uudistus, se iskettiin Mikan autoon Häkän aikoihin. Toki Mikaelin mielestä Kimi on aina saanut kakkoskuljettajan kohtelun ja silti pärjännyt, autokin on ollut joka vuosi vielä umpisurkea ;)

Muistakaa aina et 7-kertainen MM ja järjetömmän 91 osakilpailuvoiton Schumacher on NYKYÄÄN tilanteessa jossa miehellä ei ole samanlaista tukea ja autoa kuin aiemmin ja ajaa joukossa ynnä muut.
Muistakaa myös se, että Schumi tuli takaisin monen vuoden tauon jälkeen, täysin uuteen organisaatioon ja miehen ikä 40v.
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Pah. Fani82 vetää nyt kyllä provosoiden. Kimi tuli F1:n hirvittävin kovin haastein täysin kokemattomana ja Fia oli jopa vastaan. Mutta pärjäsi. Hän meni seuraavaan tallin hirvittävin tulostavoitten - rookiena mestaristalliin huippukuskien tallikaveriksi. Mutta pärjäsi. Ja oleellista on, ettei Kimin ympärillä ollut mitään dynastiaa, ei ykköskuskiasemaa eikä helpotettuja tallikaverivastuksia. Pelkästään raaka nopeus. Ferrarikin oli hyvin ennakoimaton kortti: talli jonka avainhenkilöt on hajaantuneet ja jossa tieltä pois potkittu mestari kuitenkin jää kapulaksi rattaisiin. Sielläkään Kimi ei yrittänyt puhumalla vähentää haasteitaan kuten esim. tallikaverin suhteen.

Kyllähän Schumi oli paljolti enemmän tiiminsä ja markkinakoneistonsa tuote ja tukema ihan Fiaa myöden.
Jos tarjolla on huipputalli tai haastavan ja mahdollisesti pitkä ja epävarma tie toisessa tallissa niin haluaisin nähdä sen kuljettajan joka valitsee jotain muuta kuin suoraan huipputalliin menon. Jos joku kuljettaja näennäisesti preferoi mennä sieltä mistä aita on korkeampi varmaa on että näin ei tehdä vapaaehtoisesti. Kimille on lahjakkuutensa vuoksi tullut aina tarjouksia huipulta. Kimi ei myöskään pelännyt mennä Schumin tallikaveriksi Ferrarille - tosin Schumi sitten vetäytyikin ja tallikaveriski jäi Massa. Kimiä oltiin muuten jo aiemminkin kiinnittämässä Ferrarille mutta silloin Macci vei pitemmän korren. Kimi onkin aina sanonut että aivan sama kuka toista autoa ajaa - kaikki pitää voittaa. Väitän tämän ajattelun olevan enemmän harvinaista kuin yleistä kuljettajien joukossa.

Kimin ralli vauhti on todella hyvää - poikkeuksellista - ottaen huomioon kokemuksen. Piste.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Onko ainoa kommentti Kimin lähipiiristä päivän huhuihin tämä Iltalehden haastattelu Kuvajan kanssa?

Kimin asianhoitaja: Huhuja liikkuu!


Kimi Räikkösen asianhoitaja Riku Kuvaja ei edes kiistä Renault-kytkyä.

Kuvaja on Tukholmassa ja on aamutuimaan nähnyt Autosportin uutisen.

- Sitä tässä naurahdin, että kukahan soittaa ensimmäisenä, Kuvaja hekottaa Iltalehdelle.

- Tiedäthän, että tähän aikaan vuodesta liikkuu paljon huhuja. Ei minulla ole mitään kommentoitavaa. Huhuja tulee varmaan vielä lisää, Kuvaja sanoi.

Autosportin uutisessa ensimmäisenä pomppaa silmiin se, että Renault-tallipäällikkö Eric Boullier pitää Räikköstä vain kakkosvaihtoehtona Vitali Petroville.

- Vitali on meidän ykkösvaihtoehto. Meidän on nähtävä, miten hän kehittyy. Jos vakuutumme hänen kyvyistään, pidämme hänet. Mutta toki on muitakin vaihtoehtoja, ja yksi niistä on Kimi, Boullier sanoi Autosportille.

Renault'n taustalla oleva investointipankki Genii Capital on vähentänyt talliin pumppaamaa rahaa. F1-toiminta riippuu käynnissä olevista ensi kauden sponsorineuvotteluista.

Vaikea sanoa tähän juuta tai jaata. Kuitenkin kun Autosport tämän jutun julkaisi niin on helppo uskoa että Kimillä ja Renaultilla on todelliset neuvottelut käynnissä.

Kimiäkin on helppo ymmärtää että haluaa pitää auki mahdollisuuden palata. Jos Kimi vielä huipulle haluaa ykkösissä niin ensi vuonna on käytännössä pakko palata. Muille ei voi antaa etua reenata vuosi uusilla renkailla jne. mitä sääntömuutoksia ensi vuonna tuleekaan. Näinä testaamisen rajoitusten aikoina ei edes Kimi noin vain opi uusia asioita, jos muilla on parinkin vuoden etumatka, esimerkkinä Schumi, jolla toki ikäkin alkaa jo painaa.

Hieman ihmetyttää nämä Renaultilta tulleet kommentit Petrovin olemisesta ykkösprioriteettina tallille. Tietysti voi olla suurikin taloudellinen ero Venäjältä tulevat miljoonat, tai Kimille menevät miljoonat. Mitään muuta järkevää syytä Petrovin pitämiseen en ymmärrä. Kuitenkin jo Heikki vs. Petrov -asetelmassa ihmettelen jos Renault ei ehdottomasti haluaisi Heikkiä, saati jos kyseessä on Kimi. Petrovin vauhdista en itse ainakaan ole juuri vakuuttunut, vaikka tallitoveri vertailukohtana on kova. Jos Kimi välttämättä haluaa jatkaa ykkösissä niin ei hän varmastikaan tee ongelmaa rahasta. Renault varmasti antaa Kimin ajaa rallia ja muitakin vapauksia, jotka lienevät Kimille rahaa tärkeämmät.

Vähän asiasta poiketen, tarkoittaako tämä Heikille jatkoa Lotuksella? Kun nämä Kimi-neuvottelut tulivat nyt julki ja Heikki on jo kertonut tehneensä päätöksen, niin tuskin se on Renault. Eihän Renaultilta missään nimessä huudeltaisi ykkösvaihtoehdon olevan Petrov ja kerrottaisi tässä vaiheessa Kimi-neuvotteluista jos olisi jo sopimus Kovalaisen kanssa.

Henkilökohtaisesti puhuttaisiin pienestä unelmasta jos Kimi ja Kubica olisivat tallitovereita. Uskon että siinä olisi rento, reilu ja tasa-arvoinen kaksikko, jonka kilpailua olisi ilo seurata. Tietysti Renaultin täytyisi saada autoaan parannettua ensi kaudeksi, että uskalletaan toivoa voittoja, mestaruudesta nyt puhumattakaan.

Pienen aasinsillan kautta toiseen aiheeseen. Onko lehdissä ollut puhetta, milloin Renault on siirtänyt työnsä jo ensi kauden autoon? Kuitenkin oli jo alkukaudesta selvää ettei tänä vuonna ole tsäänssejä edes osakilpailuvoittoon, joten voisi kuvitella että siellä olisi jo hyvän aikaa työskennelty ensi kauden auton parissa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Jos tarjolla on huipputalli tai haastavan ja mahdollisesti pitkä ja epävarma tie toisessa tallissa niin haluaisin nähdä sen kuljettajan joka valitsee jotain muuta kuin suoraan huipputalliin menon
No ensimmäinen esimerkki Schumi 96. Mites oli Irvinen laita kun lähti Jaguarille?
 

Saakura

Well-known member
Liittynyt
14.4.2010
Viestit
357
Vähän asiasta poiketen, tarkoittaako tämä Heikille jatkoa Lotuksella? Kun nämä Kimi-neuvottelut tulivat nyt julki ja Heikki on jo kertonut tehneensä päätöksen, niin tuskin se on Renault. Eihän Renaultilta missään nimessä huudeltaisi ykkösvaihtoehdon olevan Petrov ja kerrottaisi tässä vaiheessa Kimi-neuvotteluista jos olisi jo sopimus Kovalaisen kanssa.
Vaan jospa Santander ostaakin Massalle paikan ToroRossolta, jossa Felibeboy saa edelleen nauttia Ferrarin kehräävästä äänestä selkänsä takana. -> Kubica siirtyy sen myötä Ferrarille -> Petrov löytää itsensä Miljooniensa ja Renault moottorien kera Lotukselta. Ja Kimi Ja Heikki siirtyvät Renaultille :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Onko ainoa kommentti Kimin lähipiiristä päivän huhuihin tämä Iltalehden haastattelu Kuvajan kanssa?




Vaikea sanoa tähän juuta tai jaata. Kuitenkin kun Autosport tämän jutun julkaisi niin on helppo uskoa että Kimillä ja Renaultilla on todelliset neuvottelut käynnissä.

Kimiäkin on helppo ymmärtää että haluaa pitää auki mahdollisuuden palata. Jos Kimi vielä huipulle haluaa ykkösissä niin ensi vuonna on käytännössä pakko palata. Muille ei voi antaa etua reenata vuosi uusilla renkailla jne. mitä sääntömuutoksia ensi vuonna tuleekaan. Näinä testaamisen rajoitusten aikoina ei edes Kimi noin vain opi uusia asioita, jos muilla on parinkin vuoden etumatka, esimerkkinä Schumi, jolla toki ikäkin alkaa jo painaa.

Hieman ihmetyttää nämä Renaultilta tulleet kommentit Petrovin olemisesta ykkösprioriteettina tallille. Tietysti voi olla suurikin taloudellinen ero Venäjältä tulevat miljoonat, tai Kimille menevät miljoonat. Mitään muuta järkevää syytä Petrovin pitämiseen en ymmärrä. Kuitenkin jo Heikki vs. Petrov -asetelmassa ihmettelen jos Renault ei ehdottomasti haluaisi Heikkiä, saati jos kyseessä on Kimi. Petrovin vauhdista en itse ainakaan ole juuri vakuuttunut, vaikka tallitoveri vertailukohtana on kova. Jos Kimi välttämättä haluaa jatkaa ykkösissä niin ei hän varmastikaan tee ongelmaa rahasta. Renault varmasti antaa Kimin ajaa rallia ja muitakin vapauksia, jotka lienevät Kimille rahaa tärkeämmät.

Vähän asiasta poiketen, tarkoittaako tämä Heikille jatkoa Lotuksella? Kun nämä Kimi-neuvottelut tulivat nyt julki ja Heikki on jo kertonut tehneensä päätöksen, niin tuskin se on Renault. Eihän Renaultilta missään nimessä huudeltaisi ykkösvaihtoehdon olevan Petrov ja kerrottaisi tässä vaiheessa Kimi-neuvotteluista jos olisi jo sopimus Kovalaisen kanssa.

Henkilökohtaisesti puhuttaisiin pienestä unelmasta jos Kimi ja Kubica olisivat tallitovereita. Uskon että siinä olisi rento, reilu ja tasa-arvoinen kaksikko, jonka kilpailua olisi ilo seurata. Tietysti Renaultin täytyisi saada autoaan parannettua ensi kaudeksi, että uskalletaan toivoa voittoja, mestaruudesta nyt puhumattakaan.

Pienen aasinsillan kautta toiseen aiheeseen. Onko lehdissä ollut puhetta, milloin Renault on siirtänyt työnsä jo ensi kauden autoon? Kuitenkin oli jo alkukaudesta selvää ettei tänä vuonna ole tsäänssejä edes osakilpailuvoittoon, joten voisi kuvitella että siellä olisi jo hyvän aikaa työskennelty ensi kauden auton parissa.
Varmaan ihan hyvä jätkä mutta tuo Kuvaja ei tiedä mistään mitään. Sille on kyllä toimittajien aivan turha soittaa. Eivät kuitenkaan tätä näytä tajuavan.

Kyllä jotain on nyt käynnissä. Siitä uskallan lyödä vetoa mutta lopputulosta ei kyllä kristallipallo pysty vielä kertomaan.

Ymmärrän hyvin, että Rellu haluaisi sijoittua tässä vaiheessa vähintään hyvin keskikastin tiimien joukossa - mielellään heti 4 suuren perässä. Tähän se tarvitsee kaksi kuljettajaa jotka tuovat tasaisesti pisteitä. Petrov mafia miljooninee olisi onnistuessaan varmasti hyvä vaihtoehto. Kubica täyttää hyvin tähden roolin tallissa. Kyse on siitä onko Petrovista omaan rooliinsa. Kimin palkaaminen olisi kallista ja siihen pitäisi kerätä rahoitus jostain. Toisaalta se varmasti nopeuttaisi tallin retkeä huipputallien joukkoon - jos kunnianhimoa sinne piisaa.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
No ensimmäinen esimerkki Schumi 96. Mites oli Irvinen laita kun lähti Jaguarille?
No enpä usko että he välttämättä haasteiden perässä lähtivät. Miten olisi raha...? Ei pidä uskoa kaikkea mitä ne lehdistöedustajat haluavat meidän uskoa. :doubtful:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
No enpä usko että he välttämättä haasteiden perässä lähtivät. Miten olisi raha...? Ei pidä uskoa kaikkea mitä ne lehdistöedustajat haluavat meidän uskoa. :doubtful:
Toki raha vaikuttaa myös asiaan. Myös minun muistien mukaan Häkkisellä oli monta kertaa mahdollisuus siirtyä McLarenilta muualle. Häkkinen uskoi McLareniin ja sen nousuun. Vastaus oli kysymykseen, että siirtyikö kukaan huipputallista heikompaan: Kyllä.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Pienen aasinsillan kautta toiseen aiheeseen. Onko lehdissä ollut puhetta, milloin Renault on siirtänyt työnsä jo ensi kauden autoon? Kuitenkin oli jo alkukaudesta selvää ettei tänä vuonna ole tsäänssejä edes osakilpailuvoittoon, joten voisi kuvitella että siellä olisi jo hyvän aikaa työskennelty ensi kauden auton parissa.
Tuo minuakin kiinnostaa , ei ole oikeen ollut mitään juttua rellun ensivuoden autosta tai sen kehityksestä
 

copersucar

Well-known member
Liittynyt
30.9.2001
Viestit
123
Pah. Fani82 vetää nyt kyllä provosoiden. Kimi tuli F1:n hirvittävin kovin haastein täysin kokemattomana ja Fia oli jopa vastaan. Mutta pärjäsi. Hän meni seuraavaan tallin hirvittävin tulostavoitten - rookiena mestaristalliin huippukuskien tallikaveriksi. Mutta pärjäsi. Ja oleellista on, ettei Kimin ympärillä ollut mitään dynastiaa, ei ykköskuskiasemaa eikä helpotettuja tallikaverivastuksia. Pelkästään raaka nopeus. Ferrarikin oli hyvin ennakoimaton kortti: talli jonka avainhenkilöt on hajaantuneet ja jossa tieltä pois potkittu mestari kuitenkin jää kapulaksi rattaisiin. Sielläkään Kimi ei yrittänyt puhumalla vähentää haasteitaan kuten esim. tallikaverin suhteen.

Kyllähän Schumi oli paljolti enemmän tiiminsä ja markkinakoneistonsa tuote ja tukema ihan Fiaa myöden.
No eipä nuo Coulthard ja Montoya varsinkaan näin jälkikäteen katsottuna mitään erityisen kovia kuskeja olleet.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Hämmentävä uutinen tosiaan. Tuossa uutisesahan se pointti nimenomaan on se, että Rellu väittää Kimin olleen aloitteellinen. Mikäli tuo ei pidä paikkansa, kai nyt Robersonit sen alkaisi pian kumoamaan. Rellul kyllä voi käyttää tätä "julkisuuskorttia". Paikka uutisissa on taattu vähän aikaa. Sen sijaan, jos huhu on totta, olen kyllä hieman ihmeissäni, miksi Kimi vaihtaa rallista pois. Rellu nyt ei millään ole mikään voittajatalli, en usko.

OT Kimin ralliautoilusta: Kimihän on selviytynyt alusta ihan malliikkasti, mutta monelta on unohtunut yksi oleellinen asia: Kimille on tarjottu kaikki kultalautasella: ylivoimainen auto ja ERITYISESTI: Loeb on aina säätänyt sen Kimille valmiiksi (tämähän ei ole väite vaan lehdissä ollut fakta).
Kun menestystä alkaa tulemaan ja autotkin muuttuu, Kimin on ns on his own. Auto on osattava rakentaa ja säätää itse, apua ei tule. Toisin kun F1:ssä, jossa insinöörit säätävät auton hyvin pitkälle valmiiksi, rallissa kuski joutuu kertomaan hyvin paljon millaiseksi auto pitää millekin kelille/tielle/renkaalle. Voi olla kova rasti. Onko Kimiä alkanut askarruttamaan tulevaisuus.
 

Paperino

Well-known member
Liittynyt
26.11.2009
Viestit
199
Sijainti
Tampere
Yksi asia joka myös vaikuttaa Kimin suunnitelmiin, on ikä. Formula 1 ei ole mitään vanhan miehen hommaa, joten jos aikoo vielä sarjassa ajaa, on paluu tehtävä viimeistään kahden vuoden sisällä oikeastaan. Veikkaisin iän puolesta Ykkösten ajamisen olevan mielekästä jonnekin 37 ikävuoden paikkeille. 41-vuotias Schumi tuntuu olevan aika hukassa, miten paljon asiaan vaikuttaa ikä ja heikentyneet refleksit, miten paljon muut asiat?

Rallissa puolestaan Kimi voisi hyvinkin ajaa vielä vaikka 45-vuotiaana, joten sen suhteen ei ole niin kiirettä. Tämän vuoden opit tuskin mielestä häviäisivät, vaan niihin voisi sitten palata mahdollisen toisen F1-stintin jälkeen.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Toki raha vaikuttaa myös asiaan. Myös minun muistien mukaan Häkkisellä oli monta kertaa mahdollisuus siirtyä McLarenilta muualle. Häkkinen uskoi McLareniin ja sen nousuun. Vastaus oli kysymykseen, että siirtyikö kukaan huipputallista heikompaan: Kyllä.
No, tuo nyt on aivan selvää, eikä edes erikseen mainitsemisen arvoista. Esimerkkejä löytyy Kovalaisesta lähtien. Tämän suuntaisen muutoksen syyt vain lienevät 99,99%:sti joko pakko syystä tai toisesta tai sitten raha.

Ymmärtääkseni sinä kuitenkin alunperin väitit että useat riittävän kunnianhimoiset kuljettajat valitsevat vaikeamman tien huipulle vapaaehtoisesti halutessaan haasteita ja ovat sitä kautta jollainlailla arvostetumpia. Kimi ei sinun mukaasi kuulu tähän joukkoon. Vastaus kysymykseen tekevätkö jotkut kuljettajat näin on selkeä: Tuskinpa vain, joka muuta väittää valehtelee.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ymmärtääkseni sinä kuitenkin alunperin väitit että useat riittävän kunnianhimoiset kuljettajat valitsevat vaikeamman tien huipulle vapaaehtoisesti halutessaan haasteita ja ovat sitä kautta jollainlailla arvostetumpia. Kimi ei sinun mukaasi kuulu tähän joukkoon. Vastaus kysymykseen tekevätkö jotkut kuljettajat näin on selkeä: Tuskinpa vain, joka muuta väittää valehtelee.
Ehkäpä Jacques Villeneuve jossain määrin. Heikosta -98 kaudesta huolimatta oli yhä yksi arvostetuimmista kuljettajista, ja olisi varmasti saanut paikan lähestulkoon kaikkialta muualta paitsi Ferrarilta. Vaan menipä BAR:lle, ja loppu on historiaa.

Tuolta mielenkiintoinen näkemys Villeneuven uran vaiheista. Suurin osa kun tuntuu lähinnä muistavan ne potkut.
http://www.f1rejects.com/centrale/villeneuve/index.html
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös