Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

• Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Montana

Well-known member
http://www.youtube.com/watch?v=71Ka5idtqEY&feature=player_embedded
Ton jälkee :thumbfh: mun rispektit räikköstä kohtaan kyllä koki aika kolauksen. Mitä varaa sillä on kartturille tossa kohtaa vinkua. En kyllä lindströminä kuuntelis tollasta jollen sit sais tosi hyvää palkkaa siitä. Menis formuloihi , ei tollast kukaa rallifani haluu katella.
Mitähän Kimi edes vinkui siinä? Aika tyypillinen reaktio monelle suomalaiselle.

Mut juuu tulis takaisin formuloihin tekisi 20 grand slamia eli voitto, nopein kierros, paalupaikka ja johti koko kisan ajan. :ahem: Hyytyisi jopa Schuminkin ennätykset siinä.

IWE

Well-known member
Tuo on kieltämättä outoa jos Kimi ei missään vaiheessa ole harkinnut ajaa Renaultilla, kuten hän itse sanoo. Saa nähdä miten Rellu reagoi tähän Kimin purkaukseen..
Eiköhän se Kimin ja managereiden idea ollut täysin sama, kuin mitä Renaultkin teki. Renault yritti hoputtaa Petrovin joukkiota keräilemään rahaa läjään ja Kimi puolestaan Red Bullia tekemään päätösen jatkosta. Media (suomalaiset etupäässä) hössöttänyt vuoron perään Renaultin ja Red Bullin ovella kyselemässä kummanko joukoissa Kimi ajaa vuonna 2011. :rolleyes:

Ja Renaulthan oikeastaan on jo riittävästi avautunut Kimin itkupotkuraivarista huolimatta. Ovat ilmoittaneet, että jos Kimi heille haluaa, niin saa luvan tulla itse paikanpäälle neuvottelemaan, jotta tiedetään onko hän oikeasti motivoitunut/kiinnostunut ja Kimihän ei siis omien sanojensa mukaan ollut kiinnostunut. Mitäköhän väärää Renault on mukamas tässä tehnyt? Enemmän tämä vaikuttaa Kimin omalta markkinointikikalta ja viimeisine kommentteineen varsin typerältä semmoiselta.

Viimeksi muokattu:

bbc454

Well-known member
Eiköhän se Kimin ja managereiden idea ollut täysin sama, kuin mitä Renaultkin teki. Renault yritti hoputtaa Petrovin joukkiota keräilemään rahaa läjään ja Kimi puolestaan Red Bullia tekemään päätösen jatkosta. Media (suomalaiset etupäässä) hössöttänyt vuoron perään Renaultin ja Red Bullin ovella kyselemässä kummanko joukoissa Kimi ajaa vuonna 2011. :rolleyes:

Ja Renaulthan oikeastaan on jo riittävästi avautunut Kimin itkupotkuraivarista huolimatta. Ovat ilmoittaneet, että jos Kimi heille haluaa, niin saa luvan tulla itse paikanpäälle neuvottelemaan, jotta tiedetään onko hän oikeasti motivoitunut/kiinnostunut ja Kimihän ei siis omien sanojensa mukaan ollut kiinnostunut. Mitäköhän väärää Renault on mukamas tässä tehnyt? Enemmän tämä vaikuttaa Kimin omalta markkinointikikalta ja viimeisine kommentteineen varsin typerältä semmoiselta.

Kyllä Rellu tuossa itsestään naurettavan teki, kerrotko lisää tosta Kimin "itkupotkuraivarista", mulla on menny ihan ohi moinen :D

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere

No mikäs tämä raivari on paitsi ehkä Kimillä vähän kartturille ulosajossa ja Iwellä kroonisesti Kimin suhteen - mutta en ymmärrä miten liittyy Relluun. Ja Boulier kyllä varsin tarkkaan tietää, että voi soittaa Kimin managereille jos hänen kanssaan haluaa keskustella. Ja kun tiesi, että vastaus on: ei maksa vaivaa - niin jätti soittamatta. Lisäksi Boulier vatvo tätä Kimi optiotaan monen monta kertaa lehdille kertomatta, että Kimin kiinnostuksen pohjana hänellä on yksi viikkojen takainen managerien kysely Renaultin kuskien suhteen. Tällä perusteellä Boullier myös analysoi, ettei ole varma Kimin motivaation suhteen. Ja oli sikäli täysin oikeassa, mutta motivaation vähyys koski vain hänen tarjoamaansa tallia ja autoa kohtaan. Jota ei siis maininnut.

Viimeksi muokattu:

JamesHunt

Well-known member
Kimin "itkupotkuraivari" oli hei tosi pellesti sanottu. Pikkasen rotia siihen postailuun kiitos.

Kyllä Renault on tehnyt tässä naurettavan itsestään, kun heittelee medialle tollasia, että muka pyörittävät Kimiä miten tahtovat. Eikös Kimi sieltä vuosi sitten marssinut ulos tuhauttaen nokkaansa McLarenille, Red Bullille ja Mersulle ja sanonut inhoavansa lajia, niin olkeeppa hiljaa siellä "Renault'lla".

Nyt pojat peukut pystyyn, että se Haugin vierailu Kimin kotona oli jotain muuta kuin kaverikäynti.

Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Kysyin jo aikaisemminkin, että onko Kimin Rellu-kuviota hehkutettu muuallakin kuin Suomessa? Itsellä ei ole sattunut silmään siihen tahtiin muualla kuin vain MTV3:lla. Boullier sanoo tietysti, mitä kysytään.

Kimi taitaa olla tällä erää urallaan, ettei ole oikein valittavana mitä haluaa. Toisinsanoen, mies ei voi hirveästi mesoa, että mä päätän mitä teen. Toki mies päättää ajaako pisteistä F1:ssä vai ajaako yksityistallissa toisen energiajuomien rahoilla maksukuskina. Kärjistetysti ilmaisin, mutta tämä kertonee, että Kimi ei ole se kaikkein kovin hotti tällä hetkellä. Jos olisi, esim. Red Bull olisi jättänyt Webberin sopimuksen uusimatta. Näkeehän tuon jo Kimistäkin, että ei hirveästi huutele ja mies on kyllä varsin kireä ajettuan ulos. Oma mielipide on, että jos ensikaudella ei aja formula ykkösissä, miehen F1-ura huipputalleissa on taputeltu. Mies kun ei ole markkina-arvoltaan mikään Michael Schumacher ja rallikokeilu ei ole nähtävästi nostanut miehen arvoa. Ja kun Schumin paluu ei ollut vakuuttava, tuskin Kimikään kauhean paljon parempaan pystyy pitkän tauon jälkeen.

Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Kysyin jo aikaisemminkin, että onko Kimin Rellu-kuviota hehkutettu muuallakin kuin Suomessa? Itsellä ei ole sattunut silmään siihen tahtiin muualla kuin vain MTV3:lla. Boullier sanoo tietysti, mitä kysytään.

Kimi taitaa olla tällä erää urallaan, ettei ole oikein valittavana mitä haluaa. Toisinsanoen, mies ei voi hirveästi mesoa, että mä päätän mitä teen. Toki mies päättää ajaako pisteistä F1:ssä vai ajaako yksityistallissa toisen energiajuomien rahoilla maksukuskina. Kärjistetysti ilmaisin, mutta tämä kertonee, että Kimi ei ole se kaikkein kovin hotti tällä hetkellä. Jos olisi, esim. Red Bull olisi jättänyt Webberin sopimuksen uusimatta. Näkeehän tuon jo Kimistäkin, että ei hirveästi huutele ja mies on kyllä varsin kireä ajettuan ulos. Oma mielipide on, että jos ensikaudella ei aja formula ykkösissä, miehen F1-ura huipputalleissa on taputeltu. Mies kun ei ole markkina-arvoltaan mikään Michael Schumacher ja rallikokeilu ei ole nähtävästi nostanut miehen arvoa. Ja kun Schumin paluu ei ollut vakuuttava, tuskin Kimikään kauhean paljon parempaan pystyy pitkän tauon jälkeen.
Omat pointtinsa on tässä kyllä.
Mutta se pitää todeta tuosta boldatusta kohdasta, että onko se ikinä ennenkään huudellut yhtään mistään?

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Omat pointtinsa on tässä kyllä.
Mutta se pitää todeta tuosta boldatusta kohdasta, että onko se ikinä ennenkään huudellut yhtään mistään?
Huutelu oli kyllä voimakas sana. Myönnän! Mutta viime kaudellakin sano, että voin päättää ajanko McLarenilla vai mersulla, ihan miten mä haluan. Se on jäänyt pois näistä nyt. Muutenkin jäänyt sellainen kuva, että Kimin sopimusasiat ei ole ihan niin hyvällä mallilla, mitä monet haluaa uskoa.

Kävisikö pahimmassa tapauksessa niin, että Kimi ei aja korkeinta mahdollista sarjaa rallissa tai radalla? Citroen mielellään jatkaa sopimusta, koska heillehän se on periaatteessa sen parempi, mitä enemmän Kimi tuhoaa autoja :D Uskoakseni Citroenin rallitalli tekee autoja taloudellisesti kannattavana liiketoimintana.... Kimin ajeluihin pitää löytää rahoittajakin. Suurimmat Kimi-fanit pitivät Helmut Markon kommentteja katkerina, koska Räikkönen on jo vaihtanut tiimiä. Kimin kireydestä päätellen epäilen vain, ettei tallia ole sovittu saati onko vaihtoehtoja. Toki Monsteri saattaa jotain tarjota, mutta kustantaako se vain auton ilman palkkaa vai molemmat? Tuskin niin isoja summia välttämättä mitä Red Bull nyt maksoi. Varsinkin kun nyt on tiedossa Kimin tulostaso.

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Autosport ilmeisesti on ainakin julkituonut kaikki Rellun hörinät jopa maikkaria aktiivisemmin, joten "F1fani" voisi niellä sen kaurapuuronsa ihan loppuun asti.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Autosport ilmeisesti on ainakin julkituonut kaikki Rellun hörinät jopa maikkaria aktiivisemmin, joten "F1fani" voisi niellä sen kaurapuuronsa ihan loppuun asti.
Huomasitko kysymysmerkit? Itse kysyin asiaa, joten niele itse ne mössöt. Tais pojalle sattua arkaan paikkaan kun vähän arvuutellaan Kimistä. On se herkkää puuhaa, kun fanitettavaa arvioidaan. Oijoi, elähä menetä yöuniasi.

Ja näistä F1-uutisiahan kopiodaan aina toisilta. Monesti pyörii samat uutiset moneen kertaan piiripyörii leikkinä. Minä en nimittäin usko sitä, että Renaultin-tallipäällikkö joka viikko ja monta kertaa viikossa toistelee noita motivaatio-sanomisia. Nehän on sisällöltään olleet ihan samoja viikosta toiseen. "Mun pitää nähdä kimi silmästä silmään", "pitää varmistaa motivaatio".

Viimeksi muokattu:

Joni

Well-known member
Ei helkkari Mustakari :D

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/10/1200346

- Jos joku kuudesta parhaasta F1-kuskista loukkaantuu vakavasti, mikä on tässä lajissa aina mahdollista, niin kenen puoleen tallit ensimmäisinä kääntyisivät?
- Niitä miehiä, joita ruvetaan sitten suurennuslasilla etsimään, ei kovin monia ole. Kimi kuuluu vielä siihen joukkoon. Sen takia sanoisin, ettei lyödä sitä ihan viimeistä pistettä, Mustakari jatkaa.
Aikamoista.. :jaska::D

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Huomasitko kysymysmerkit? Itse kysyin asiaa, joten niele itse ne mössöt. Tais pojalle sattua arkaan paikkaan kun vähän arvuutellaan Kimistä. On se herkkää puuhaa, kun fanitettavaa arvioidaan. Oijoi, elähä menetä yöuniasi.

Ja näistä F1-uutisiahan kopiodaan aina toisilta. Monesti pyörii samat uutiset moneen kertaan piiripyörii leikkinä. Minä en nimittäin usko sitä, että Renaultin-tallipäällikkö joka viikko ja monta kertaa viikossa toistelee noita motivaatio-sanomisia. Nehän on sisällöltään olleet ihan samoja viikosta toiseen. "Mun pitää nähdä kimi silmästä silmään", "pitää varmistaa motivaatio".
Kyllä se Boullier aika monta kertaa pääsi kansaivälisissä nettimedioissa läpi Kimi höpinöillään. Muutamissa oli Petrov mukana. Useissa oli pohdintaa suhteessa Petroviin mm näyttävä julkistus, että osa ehdokkaista on pudotettu listalta ja ainoana sisältönä, että Kimi siellä vielä on ikään kuin Renaultin toimesta. Kaurapuurosta ei ollut sanaakaan.

Ja mitä tulee Kimin valinnanvaraan - niitä hänellä oli ja hän valitsi rallin. Tottakai nyt on vähemmän, mutta tuskin yllättää Kimin. Eihän hän itse ole formuloihin haikaillut vaan chattailijat täällä. Eihän Kimi halunnut viimeksikään Red Bullin formulatalliin - ei juuri edes neuvotellut. Miksi siis nyt.

Typerää täältä omien odotustensa mukaa huudella mitä kaikkea Kimi on menettämässä/menettänyt. Eihän Kimi ole murheissaan valinnoistaan ollut. Vielä typerämpää vetää Webberin palkkaamisesta johtopäätös, ettei heitä Kimi kiinnostanut. Varmasti keväällä ja alkukesästä on kartoitettu kuskeja ja tasan varmasti heillä on ollut kontaktit Kimin tavoitteisiin. Jos Kimi kovasti, niin kuin jotkut täällä olettavat, olisi kuskilistoille halunnut - niin varmasti olisi päässyt. Huomautettakoon vielä, että formuloista eniten palkkaa saavien kuskien mistalla Kimi on edelleen kolmas. Esim Button, Massa, Schumi saa vähemmän palkkaa tästä kaudesta kuin Kimi siitä, ettei aja Alonsoa vastaan.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere

Täytyy oikein vielä kopsata tähän "ajatuksesi" - niin kummallisia ne ovat. Katsellaan nyt kuinka kurjaan jamaan Kimi on uransa ajanut ja palataan asiaan. Kait se terapiasta käy tuokin.

Olvi

Active member
Huomautettakoon vielä, että formuloista eniten palkkaa saavien kuskien mistalla Kimi on edelleen kolmas. Esim Button, Massa, Schumi saa vähemmän palkkaa tästä kaudesta kuin Kimi siitä, ettei aja Alonsoa vastaan.
Kimi ei saa "palkkaa" formuloista. Ferrari maksaa, Santanderin rahoilla, korvausta sopimusrikkomuksesta, jotta Kimi saatiin pois autosta vuotta ennen sopimuksen umpeutumista ja Alonso tilalle.

Hoet joka paikassa faktana, että Kimi saa rahaa siitä ettei aja Formuloissa. Viitsitkö laittaa jonkun lähteen tuolle? Ross Brawn ainakin totesi että Kimi neuvottelee kuin ei saisi ollenkaan korvausta Ferrarilta. Ei kuulosta siltä että "palkkaan" vaikuttaisi se, missä Kimi ajaa tai ei aja.

Missään ei Kimin sopimuksen purun ehtoja ole julkistettu.

Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.