Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Oletko paljon seurannut ?
No kyllähän se noin meni ainakin molemmat neste rallyt mitä mä oon kuunnellu ralliradiosta ja mitä on ihan virallisiakin kisalähetyksiä seurannut. Aika vähissä oli kimin kommentit vielä viime kaudellakin vaikka oli muitten "maksamana" siellä. Mutta nää on melkeen jo niitä asioita mitkä lukee sopimuksessa... :)
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
No kyllähän se noin meni ainakin molemmat neste rallyt mitä mä oon kuunnellu ralliradiosta ja mitä on ihan virallisiakin kisalähetyksiä seurannut. Aika vähissä oli kimin kommentit vielä viime kaudellakin vaikka oli muitten "maksamana" siellä. Mutta nää on melkeen jo niitä asioita mitkä lukee sopimuksessa... :)
Esim. Turkin MM-rallin yhteydessä teki ALP:n kanssa lähes viiden minuutin syväluotaavan haastattelun, jossa kertoi aika avoimesti miltä nyt tuntuu. En tiedä tehtiinkö Formula aikana yhtään yhtä pitkää hastattelua kuin silloin.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
No, Räikkönen taisi jutella viimeisimmässä Portugalin rallissa enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Kohtahan se nähdään, miten Kimin käy median kanssa. Aina niitä haukkujia löytyy, siihen on jo totuttu. 3 kisaa on aluksi tiedossa.

Montoya sanoi, että Kimi on "Cool" jätkä ja sopeutuu Nascariin ensi hetkestä lähtien. En tiedä tarkoittiko ajamista vai mediahässäkkää.

Tässä joku juttu asiasta. Piquet sanoo lähettäneensä Kimille sähköpostia tavatakseen Kimin . Jos Kimi nyt vastaa edes Nelsinhon maileihin..:eek:

Kyle Busch Motorsports signs Kimi Raikkonen

CHARLOTTE, N.C. (AP) — Rumors that Kimi Raikkonen was headed to NASCAR became reality Saturday when the former Formula One world champion signed with Kyle Busch Motorsports.

The Finn will make his NASCAR debut May 20 driving a KBM Toyota Tundra in the Trucks Series race at Charlotte Motor Speedway.

"I am really excited to have the opportunity to start my venture into NASCAR with Kyle Busch Motorsports," Raikkonen said in a statement.

"Kyle is one of the best in NASCAR, and being able to draw on his knowledge will be a valuable asset as I make my transition to a new form of racing. He has put together an experienced team that builds fast race trucks. I look forward to being a part of a team that has proven to be a winner on and off the race track."

Raikkonen spent nine years in Formula One, driving for Sauber, McLaren and Ferrari. He was teammates with current NASCAR star Juan Pablo Montoya at McLaren.

Busch said Saturday that Raikkonen will drive between three to five races for KBM, with the schedule beyond Charlotte undecided. Raikkonen is responsible for the sponsorship money, and Busch deferred to Raikkonen's management team on funding issues.

If Raikkonen wanted to do more races and could pay for them — Busch suffered financial difficulties in last season's debut as a team owner — Busch said KBM could accommodate a more extensive schedule.

"I have yet to speak to Kimi myself, but apparently there's an interest with him that he wants to run in NASCAR and he's been shopping around to quite a few teams, and apparently we won the war," Busch said. "Kimi, from what I understand, was real adamant with wanting to work with me and our teams and put a together a deal.

"I don't know where the money is coming from. My contract is with Kimi himself. I do know that there's three sponsors involved, I'll wait for their press release to see if they announce who they are, but there is money backing him."

Raikkonen had 18 wins, 62 podium finishes and won the 2007 Formula One championship. He's currently racing for the World Rally Car Championship with his own team, ICE 1 Racing.

Four-time NASCAR champion Jeff Gordon smiled with excitement when told Raikkonen had signed with Busch.

"I can't believe it. I couldn't believe it when Juan Pablo made that announcement," Gordon said. "So many things going through my mind. I think it says a lot about NASCAR that somebody like him is considering coming here. I admire him for wanting to take the step and go Truck racing and not just jump in a Cup car.

"I think, obviously, the word is out there to the best drivers in the world if you think you are just going to come in here and jump in a Cup car and be competitive, you are kidding yourself."

Montoya on Friday questioned Raikkonen's choice to debut at Charlotte. Montoya's stock car debut was an ARCA race at Talladega, and former F1 driver Scott Speed followed the same plan.

Nelson Piquet Jr., who currently drives in the Trucks Series for Kevin Harvick Inc., made his debut in an ARCA race at Daytona. All three drivers chose superspeedways, where handling is less important than at Charlotte.

Busch said he didn't pick Charlotte for Raikkonen, who will likely select his races based on his rally schedule. The Trucks race at Charlotte falls between the rally races at Sardinia and Argentina.

"It's a big deal for him to be able to fit it in when he can, and Charlotte, they actually picked Charlotte," Busch said. "For whatever reason, they were adamant about Charlotte and running that race. It will be good for him to get his feet wet, and I think if he can run top-20, top-15, that would be a success."

Busch's crew from his flagship No. 18 truck will work with Raikkonen at Charlotte, while crew chief Rick Ren and Busch will recruit volunteers for his entry. Busch is the defending race winner.

Raikkonen will get his first test with KBM Monday at Gresham Motorsports Park in Georgia. Busch has not decided if he'll attend the test.

Piquet, the most recent driver to leave F1 for NASCAR, said he didn't know about Raikkonen's interest.

"He's a bit of a funny guy. He changes his mind like he changes his underwear. You can never know," Piquet said. "Maybe he can stay doing this for 1-2 years. Maybe he can do three races and gets fed up. You never know with Kimi."

Piquet said he's exchanged emails with Raikkonen and has plans to see him when he gets in the country.


Montoya and Gordon both lauded NASCAR for its ability to attract drivers from different forms of motorsports, but Piquet said there's still fear in F1 of the unknown.

"Nobody was brave enough to say let's go to NASCAR. It's a different culture. A whole different culture," Piquet said. "All ovals and heavy stock cars. I think they're scared of doing it. If you ask anyone on the grid, they would love to do a race. But they're just scared of doing it.

"They're scared of taking that whole step of moving to America and being part of this culture and family. Everybody just doesn't know what's on the other side of the hill."
http://www.google.com/hostednews/ap/art ... 017bd62943
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3358
Sijainti
Lahti
Mielenkiintoista nähdä miten Kimi ovaaleille ja jenkkilään sopeutuu. Mitä Kimin tulevaan suunpieksäntään ja sen taidon tarpeeseen tulee, no, kyse on isosta maasta ja sinne on kautta aikain ja rantain mahtunut kaikenlaista paljon puhujaa ja myös hieman vaiteliampaakin sorttia. Mukaanlukien urheilulajit. Vähemmistönä, totta tosiaan vähemmistönä, mutta silti.

Ympäristö tietysti muokkaa ihmistä yllättävänkin paljon, ja voi olla että Raikkonen huomaa yhtäkkiä riehaantuneensa ainakin omasta mielestään vallan suulaaksi! Ikä ja kokemus nekin muuttavat ihmistä. Perusluonne inehmolla on se mikä on, mutta pikkuviilausta siinä matkan varrella tulee itse kullekin, myös Kimille.

Ja nyt se on katsottava miten Nasse-autot kulkevat, ei kymmenen vuoden päästä. On se silti aika huima heppu!:cool:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mielenkiintoista nähdä miten Kimi ovaaleille ja jenkkilään sopeutuu. Mitä Kimin tulevaan suunpieksäntään ja sen taidon tarpeeseen tulee, no, kyse on isosta maasta ja sinne on kautta aikain ja rantain mahtunut kaikenlaista paljon puhujaa ja myös hieman vaiteliampaakin sorttia. Mukaanlukien urheilulajit. Vähemmistönä, totta tosiaan vähemmistönä, mutta silti.
Eiks tossa Webaston lainaamassa pätkässä kerrottu, että Kimi rahoittaa homman omilla sponsoreillaan tai jotain? Että varmaan aika pitkälti sponsoreiden ja Kimin välinen asia tuo julkisuushomma. Voisko muuten Red Bull olla Kimin tukijoita? Tunnetaanko se amerikassa tai amerikkalaisessa autourheilussa?
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Eiks tossa Webaston lainaamassa pätkässä kerrottu, että Kimi rahoittaa homman omilla sponsoreillaan tai jotain? Että varmaan aika pitkälti sponsoreiden ja Kimin välinen asia tuo julkisuushomma. Voisko muuten Red Bull olla Kimin tukijoita? Tunnetaanko se amerikassa tai amerikkalaisessa autourheilussa?
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Räikkönen tekee rahoineen mitä lystää.

Seuraavaksi varmaan snorklausta suurella valliriutalla :alppu:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Kertokaas nyt tietäjät minkälainen rata tämä Kimin debyyttikisan rata on?

Lähinnä mietityttää, että miksi Kimi on joidenkin uutisten mukaan oikein vaatinut kyseistä rataa aloitukseen, kun taas toisaalla mm. Montoya kertoo radan olevan siinä määrin haastava, että olisi ennemmin valinnut debyyttiin Daytonan tai Talladegan rada missä hän itse aloitti.

Toisaalta hyvähän se on tietty aloittaa sillä haastavimmalla, niin saa tuntumaan hommaan kunnolla :doubtful: :thumbup:
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Talladega ja Daytona ovat vauhtiratoja, eli niiden mutkat ovat pitkiä ja radan kulma on todella suuri, eli auto "vain" ohjataan oikeaan uomaan ja mutkasta selvitään käytännössä ilman suurta ratinkäännöstä. Muilla radoilla kallistusta ei ole niin paljon ja tällöin kuski joutuu tehdä itse paljon töitä. Charlotte on tuollainen perusrata joita löytyy kymmenen tusinaan.

Onneksi Kimi ei sentään lähtenyt mihinkään Darlingtonin luistinradalla, siellä olisi tullut noutaja todella nopeasti.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ons se kyllä vaan hassua kun menee Rallin ohella Nascariin. Ihan toinen ääripää ajamisen haastavuuden osalta. Kurvataan vaan vasemmalle, ja välillä rata on niin kallistettu ettei tarvii kurvata edes sinne. No voihan se olla että siinäkin saa rattia vatkata ja ajotaito ratkaisee, homman helpottuessa on kyse vain pienemmistä eroista :confused: Ja ihan toinen ääripää myös kilpailemisen osalta. Toisessa ajetaan yksin kelloa vastaan, toinen simuloi iltapäiväruuhkaa moottoritiellä...
 

Makkonen

Guest
Ons se kyllä vaan hassua kun menee Rallin ohella Nascariin.
Ei se kai kovin arkipäivästä ole, että kilpa-autoilija ajaa kahdessa kilpasarjassa huipputasolla samankauden aikana. Aikoinaanhan tuota näki enämpi, muttei enään nykypäivänä.
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Ons se kyllä vaan hassua kun menee Rallin ohella Nascariin. Ihan toinen ääripää ajamisen haastavuuden osalta. Kurvataan vaan vasemmalle, ja välillä rata on niin kallistettu ettei tarvii kurvata edes sinne. No voihan se olla että siinäkin saa rattia vatkata ja ajotaito ratkaisee, homman helpottuessa on kyse vain pienemmistä eroista :confused: Ja ihan toinen ääripää myös kilpailemisen osalta. Toisessa ajetaan yksin kelloa vastaan, toinen simuloi iltapäiväruuhkaa moottoritiellä...
Jeff Gordon kertoo näin:

I will say this is one type of series and vehicles that is much more difficult to learn than people think, most of the time," Gordon said. "I think the rally cars he's been driving probably will give him more experience or get him better prepared to come over to this series than any of his Formula One cars that he's ever driven.

"The last thing he needs to do is think he's going to get one of these cars to feel like a Formula One car, because they never will. I would just tell him to be patient and try to stay in the best equipment he can, and try to go out there and follow the guys who are going fast to learn the lines and the braking points at each of the tracks he goes to. That would be the quickest way to learn and adapt and become competitive.
http://www.nascar.com/news/110402/kraikkonen-kybusch-kbm-deal/index.html

NASCARin ja "dirtracingin" suhde on hyvin läheinen. Jimmie Johnson kilpaili kauan offroad-truckeilla ennen kuin siirtyi NASCARiin. Ja lähes kaikki pikkusarjat kehitysportaikossa ajetaan soraovaaleilla.
 
Viimeksi muokattu:

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Onhan tuo hienoa nähdä Räikkönen Nascar-sarjassa ja eiköhän Kimillä ole ihan hyvät eväät pärjätä kun on asfaltilla ajettavasta ratasarjasta kyse. Mutta Rallin MM-sarjaa ja Nascaria yhtäaikaa? Miten helvetissä se voisi onnistua? Olen hyvin yllättynyt, että Räikkönen ei satsaa kaikkea yhteen sarjaan, koska toisiaanhan nämä syövät pois. No mikäs siinä, kaveri tykkää selvästi ajaa kilpaa ja on elämäntyönsä jo Formula 1:ssä tehnyt.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Juurihan tuossa ylhäällä Jeff Gordon on sitä mieltä, että rallista on paljon enemmän apua NASCARin opetteluun kuin Fykkösestä ikinä.
 

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Juurihan tuossa ylhäällä Jeff Gordon on sitä mieltä, että rallista on paljon enemmän apua NASCARin opetteluun kuin Fykkösestä ikinä.
Pointtini oli lähinnä se, että menestymisen kannalta kahteen kovaa kilpailua sisältävään sarjaan yhtäaikainen osallistuminen tuskin palvelee toinen toistaan. Jeff Gordonin mielipiteeseen en ota mitään kantaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös