sammyosammy
Senior Citizen
^^
Mikä varmasti olikin kaikille osapuolille paras ratkaisu.
Mikä varmasti olikin kaikille osapuolille paras ratkaisu.
Moottorilinjalla... Mikseipä vaikka Renault tai Honda? Molempiin kuitenkin 80- ja 90-luvulta kohtuu hyvät välit varmasti jääneet!Oliko niillä muka joku vaihtoehto?
Muistuttakaas huonomuistista miten tuo McLaren-kuvio aikoinaan meni. Kimi alkoi olla lähtökuopissa hajoavien vehkeiden takia ja Ferrari-kiinnostus ei ollut mikään salaisuus. McLaren ei jäänyt odottelemaan Kimin ratkaisua, vaan yllättäen pestasi Alonson hyvissä ajoin varmistaakseen selustansa. Kimi sitten myöhemmin odotetusti teki sopimuksen Ferrarin kanssa. Menikö näin?Luulen hänen puhuneen Alonso->Mclaren 2007
Voin vaikka heti. Ei se ole suurikaan salaisuus.
Mutta miettikääpä sitä, että ottaisiko Ferrari jonkun täysin random kaverin ajamaan autoaan, vaikka saisivat siitä miljardin? Eivät. Alonso yksinkertaisesti osaa ajaa. Ei Ferrarille pääse sillä ettei osaa. Ferrarin näkökulmasta Alonso oli vähintäänkin kyllin lähellä Räikköstä että kannatti vaihtaa. Luulenpa että Ferrarin näkökulmasta Alonso oli jopa parempi kuin Räikkönen. Miksi, sitä en tiedä. Kysykää Dominicalilta tai jtn. Nyt sanoisin että Alonso on paikkansa Ferrarilla ansainnut, eikä sitä nyt saada sieltä kovin nopeasti poiskaan.
Mutta jos nyt vielä haluatte (ja varmasti haluattekin) jankata tätäkin FIRST WORLD PROBLEMIA, niin ihan rauhassa.
Barrichello, Heidfeld, Hulkenburg?En voi pistää tallin romahtamista täysin Michaelin ja moottorikikkailun taakse, mutta ehdottomasti ovat vaikuttaneet asiaan! Toivon todella, että Arabirahat päätyvät Williamsille ja tätä myöten saatais Williamsille kunnon kuski, pitkästä aikaan! 2004-kauden jälkeen Williamsilla on ajanut tasan kaksi "kovantason-kuskia", Nico Rosberg ja Webber.
Minun käsitykseni on se, että Kimi teki aiesopimuksen Ferrarille siirtymisestä ennen Alonson McLaren-neuvotteluja, eli jo kesällä 2005. Alonson sopimushan julkistettiin pikatahtia 2005 lopulla, mutta vaikka Räikkösen ja Ferrarin neuvotteluista tiedettiin, oli tilanne epäselvä niin kauan kuin Schumacherin jatkoa ei oltu ratkaistu. Käsittääkseni Kimi managereineen oli siis tuolloin se, joka teki ensimmäisen siirron.Muistuttakaas huonomuistista miten tuo McLaren-kuvio aikoinaan meni. Kimi alkoi olla lähtökuopissa hajoavien vehkeiden takia ja Ferrari-kiinnostus ei ollut mikään salaisuus. McLaren ei jäänyt odottelemaan Kimin ratkaisua, vaan yllättäen pestasi Alonson hyvissä ajoin varmistaakseen selustansa. Kimi sitten myöhemmin odotetusti teki sopimuksen Ferrarin kanssa. Menikö näin?
Juuri näin, aiesopimus tehtiin kautta aiemmin. Kimi vakuuttin Sauber ja Mclaren otteillaan Todin että hänestä on Shumin saappaisiin ja sopparin teko kautta aiemmin oli win-win tilanne kummallekkin puolelle.Minun käsitykseni on se, että Kimi teki aiesopimuksen Ferrarille siirtymisestä ennen Alonson McLaren-neuvotteluja, eli jo kesällä 2005. Alonson sopimushan julkistettiin pikatahtia 2005 lopulla, mutta vaikka Räikkösen ja Ferrarin neuvotteluista tiedettiin, oli tilanne epäselvä niin kauan kuin Schumacherin jatkoa ei oltu ratkaistu. Käsittääkseni Kimi managereineen oli siis tuolloin se, joka teki ensimmäisen siirron.
Ei. Seuraava kysymys...Kimi sitten myöhemmin odotetusti teki sopimuksen Ferrarin kanssa. Menikö näin?
Olennaistahan tuossa oli, että Kimi oli joka tapauksessa lähdössä McLarenilta (aiesopimus tai ei). Eli Alonso ei syrjäyttänyt Kimiä Macilla.Ei. Seuraava kysymys...
1.e2-e4 e7-e5 2.Lf1-c4 Rb8-c6 3.Dd1-h5 Rg8-f6?? 4.Dh5xf7XKäsittääkseni Kimi managereineen oli siis tuolloin se, joka teki ensimmäisen siirron.
En nyt sano varmaksi, mutta muistaakseni Williams olisi niin halutessaan voinut pitää BMW:n koneet vielä kaudella 2006.Moottorilinjalla... Mikseipä vaikka Renault tai Honda? Molempiin kuitenkin 80- ja 90-luvulta kohtuu hyvät välit varmasti jääneet!
Nimekkäiden sponsoreiden katoaminen, nimekkäiden kuljettajien katoaminen, tehdaskoneiden katoaminen jne. jne. Kierre on valmis.Mitä nyt williamssiin tulee niin jännä että seki talli on vajonnut näin alas. Ko muistellaa että kuitenki 2000 luvun alussa vielä taisteltiin mestaruudesta ainaki vähä aikaa
Mitä ihmettä siellä on tapahtunut? KO miettiii että johto on ollut kokenutta ja näin ja silti onnistuttu sössiin asiat. Jos ferraria aina piiskataan huonosta johtajuudesta niin kyllä williamski osansa ansaitsee. Ainaki minusta
Juu. Ei syrjäyttänyt Maccalla. Siirtyihäpähän kokeilemaan talliin, kun paikka aukeni Räikkösen Ferrari-sopimuksen myötä. Kokeilu ei ollut kovin ruusuinen, kuten saimme oppia.Olennaistahan tuossa oli, että Kimi oli joka tapauksessa lähdössä McLarenilta (aiesopimus tai ei). Eli Alonso ei syrjäyttänyt Kimiä Macilla.
Tämä on Kimi-ketju, mutta onhan Alonsolla tulosta tullut Ferrarilla. Voittoina ja podiumeina enemmän kuin verrattuna ketjun aiheen kahteen viimeiseen Ferrari-kauteen. Ja Alonson toinen kausi on vielä kesken.Se että onko [Alonso] nopea, on aivan yhdentekevää. Tulosta ei ole Ferrarilla tullut, loppujen lopuksi se ratkaisee.
Sopimus tosiaan purettiin etuajassa, mutta käytännön hyödyt BMW:n pakottamisesta jatkamaan vielä vuosi olisivat olleet melko ohuet. Yhteistyö oli toiminut huonosti miltei alusta asti, koska Theissen ei tullut lainkaan toimeen Headin ja Williamsin kanssa. Se, että Williams päätyi Cosworthin asiakkaaksi kyllä kertoo kaiken oleellisen siitä, oliko Renaulteja tai Hondia oikeasti tarjolla. Mitä Toyotaan tulee, niin moottorit olivat itse asiassa melko hyviä, varmuudella Hondaa parempia. Ensimmäinen Toyota-vuosihan antoi odottaa suunnan jopa olevan hiljalleen kääntymässä, valmistajien nelossija ei missään nimessä ollut huono saavutus.En nyt sano varmaksi, mutta muistaakseni Williams olisi niin halutessaan voinut pitää BMW:n koneet vielä kaudella 2006.
En jaksa vieläkään itsekään tosissani uskoa, että Räikkönen palaisi Williamsin ratissa, mutta kyllä sitä toivon silti tapahtuvaksi.Huhuja on jos jonkilaista. Mutta jos järjellä ajatellaan niin miksi kimi haluaisi williamsille? Williams tuskin pystyy ens kaudeksi sen kummempaa autoa tarjoamaan kun tänäkään kautena. Toki moottori vaihtuu ja henkilökuntaa vaihtuu. Mutta ihmeitä saa tapahtua jos williamsilla ollaan ens kaudella edes 10 joukossa säännöllisesti.
Siksipäs tämä onki niin ihmeellinen juttu tää koko räikkönen williams kuvio. Ei mitää järjellistä syytä miks kukaa mestarikuski tuonne haluais.
Korjataan tuota hieman...odotettua tulosta tuolla resursoinnilla. Ja tuossa toisessa ei tämän ketjun aiheen ketjussa Ron kertoo virallisessa kuulustelussa oman kuvauksensa ei tämän ketjun aiheesta. Palataan aiheeseen...sori.Tämä on Kimi-ketju, mutta onhan Alonsolla tulosta tullut Ferrarilla. Voittoina ja podiumeina enemmän kuin verrattuna ketjun aiheen kahteen viimeiseen Ferrari-kauteen. Ja Alonson toinen kausi on vielä kesken.
Kyllä Kimi varmasti autoa osaa ajaa, siitä paluu ei varmasti jäisi kiinni. Rallissa ja Nascarissa ajotuntuma on sopivasti säilynyt.En jaksa vieläkään itsekään tosissani uskoa, että Räikkönen palaisi Williamsin ratissa, mutta kyllä sitä toivon silti tapahtuvaksi.
Miksikö Räkä palaisi Williamsille? Se on kokolailla paras paikka saatavilla olevista. Rehellisesti on fakta, että tuskin Kimi odottamalla saa paikkaa kärkitiimeistä. Sumi sai, mutta se on Sumi. Ei se mahdotonta ole Kimillekään, mutta kilpailu on juuri nyt aika kovaa. Hyviä kuskeja on useita.
Jos Kimi tosisaan haluaa palata ja palata formuloiden huipulle, ymmärtänee hän, että se vaatii vuoden tai kaksi näyttöjen antamista kisoissa.
Mitä tulee Williamsiin, niin kyllähän tallilla minä vuonna vaan on kaikki mahdollisuudet säännöllisiin pistesijoihin. Keskikastin kilpailu on toki kovaa ja jos neljä kärkitiimiä ajaa ilman ongelmia ei pistesijojakaan ole kuin kaksi jaossa keskikastille. Uskon silti, että jos Williams yhtään parantaa tästä vuodesta on sillä mahdollisuudet tarjota Räikkösen tasoiselle kuskille väline muutamaan yllätykseenkin. Yllätys tuskin on voitto, mutta mistä sitä tietää. On Toro Rossollakin voitettu erään mestarismiehen toimesta ja mahtoko Arrowsikin olla podiumilla toisen mestarin puikottamana taannoin...
:thumbup: Kimin paluulle!