Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Sir Frank on jokseenkin viimeinen, joka haluaa hiiskua yhtään mitään neuvotteluista julkisesti. Eihän tuo suostu edes haastatteluihin juuri koskaan. Nyt tieto vuoti muuta kautta, ja Frankia varmasti ottaa päähän, että kaikki ovat kyselemässä keskeneräisistä asioista.
Frank tykkää "pelata peliä" useamman ison nimen kanssa kerrallaan. Edellisen kerran 2004-2005 offseasonilla harrasti peliä Jenson Buttonin ja Mika Häkkisen kanssa, joten eiköhän sieltä sängyn toiselta laidalta löydy tällä kertaa vähintään David Coulthard ja neuvottelut loppuvat Kimin osalta siihen.

Suomalaisilla on ollut vähän huono tuuri Sir Frankin kanssa neuvotellessa, Häkä menettänyt kahdesti (1993, 2005) mahdollisuuden ajaa tallissa, Bemari ei antanut rahoja Kimin pestaamiseen 2002 eikä nytkään näytä mikään kovin varmalta. Jos kaapurahaa ei irtoa Lähi-Idästä, menee Williamsin kakkosauton paikka tarjouskilpailuksi. Silloin Toro Rosso-kuvio vaikuttaa ihan järkevältä, pitävät Alguersuarin ja ottavat Kimin kakkoseksi ja Ricciardo-Barrichello ajavat HRT:llä.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4219
Nyt kun katsoo tilannetta, ja kun vertaa sitä parin vuoden takaiseen niin vapaista vaihtoehdoista Williams on surkein. Tämä siis olettaen että Kimi ei ole halukas menemään Caterham/Virgin/HRT-akselille. Tuskin on.

Toro Rosso ois jees, se voisi olla ponnahduslauta hyvien suoritusten jälkeen emotalliin Red Bullille. Webberin jatkaessa samalla linjalla se voisi olla jopa ennen vuotta 2013.

Entäpä sitten Force India? Tällä hetkelle 5. nopein talli, ja kehityskäyrä ollut taas ylöspäin. Siellähän ei kenellekään kumminkaan sopimusta taida olla.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Toto Wolf on ORF: "The drivers decision will be solved before Sao Paolo! It doesn't make sense to wait longer."
Näihin voisi liittää linkin uutiseen tai edes jonkinlaisen selvityksen siitä, kuka kyseinen herrasmies on. Wolff on siis yksi Williamsin (pää)osakkaista ja johtokunnan jäsenistä.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Taisivat Robertsonit saada eilen maukaat kahvitukset, kun Wolff lupailee uutisia ennen Interlagosia. Vai, ettei vaan olis ollu sittenki tarjoiltavana jäätelöö, cokista ja treläistä nakkikoju-sapuskaa?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Pistetääs viimesimmät Rubensin itkuvirret vielä tänne:
http://racingnewsflash.com/fi/content/barrichello-teen-kaikkeni-saadakseni-ajaa-2012

Eiköhän tosiaan tämä haastattelupätkä ollu se viimonen niitti Rubensin Williams-uralle.
Tekis mieli huutaa koko maailmalle jo, että Kimin paluu on varma, mutta en perkele nuolase ennen ku tipahtaa. Mutta toiveita saa elätellä...
Eipä se Kimin paluu pelkästä ruupenin jatkan/en jatka -ilmoituksesta ole kiinni.
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Miten mulla tulee tosta sellanen kuva että se päätös on ikäänkun tehty eli Kimi on todettu liian kalliiks ja nyt otetaan se rahakkain vaihtoehto jostain nuoresta tai sitten Sutil.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo vähän pahaa kans epäilen että toi päätöksen julkistamisen nopeutuminen saattaa hyvinkin merkitä sitä että Kimi on liian kallis, yleensähän KR on venytellyt soppariuutisia vieläkin pidempään....

Toisaalta taas rallikausi on jo ohi, eli mies olisi vapaa julkistamaan kauden 2012.... :D
 

Moonshine

Member
Liittynyt
13.7.2010
Viestit
9
Mulla taas on ollut sellainen tunne jo pitempään että Kimi haluaa tulla takaisin F1 maailmaan myös omistajana, jonkinlainen määrä Williamsin osakkeita palkan sijaan ajatuksena voi hyvinkin olla totta, ainekin se pistäisi myös Kimin yrittämään, koska eikös osakkeiden arvo riipu niitten haluttavuudesta. Miten Williamsin osakkeiden arvolle on käynyt huonojen tuloksien takia? ... taisi olla 27 % pudotusta (luulisin), ja tällähetkellä ainoa keino tämän kierteen katkaisuun on odotus paremmasta, ja kaudella 2012 sitten paremmat sijoitukset radalla.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Mulla taas on ollut sellainen tunne jo pitempään että Kimi haluaa tulla takaisin F1 maailmaan myös omistajana, jonkinlainen määrä Williamsin osakkeita palkan sijaan ajatuksena voi hyvinkin olla totta, ainekin se pistäisi myös Kimin yrittämään, koska eikös osakkeiden arvo riipu niitten haluttavuudesta. Miten Williamsin osakkeiden arvolle on käynyt huonojen tuloksien takia? ... taisi olla 27 % pudotusta (luulisin), ja tällähetkellä ainoa keino tämän kierteen katkaisuun on odotus paremmasta, ja kaudella 2012 sitten paremmat sijoitukset radalla.
Kyllä tämä aivan mahdollinen ja ymmärrettävä kuvio olisi. Mutta vaikea on yhdistää tuo omistajuus ja kuitenkin riippumattomuus. Päätökset pitäisi kilpailujen suhteen saada aikaiseksi objektiivisesti ja sitä tuo elemetti ei helpota.

Ei tuo silti tietenkään ihan mahdoton ole. Optioina esim ajouran jälkeiseksi tai määräajan jälkeen asia voisi onnistua paremmin.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4367
Mulla taas on ollut sellainen tunne jo pitempään että Kimi haluaa tulla takaisin F1 maailmaan myös omistajana, jonkinlainen määrä Williamsin osakkeita palkan sijaan ajatuksena voi hyvinkin olla totta, ainekin se pistäisi myös Kimin yrittämään, koska eikös osakkeiden arvo riipu niitten haluttavuudesta.
Jos Kimi niin palavasti haluaa omistajaksi Williamsille, mikä estää häntä ostamasta riittävää määrää osakkeita suoraan pörssistä? Tyhjä kukkaro kun miljoonat on haaskattu leveään elämään ja jahteihin??
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kaveri jota ei kiinnosta poliitikointi riittävästi liittyäkseen kuljettajien yhdistykseen on aika hankala kuvitella F1-tallin (osa)omistajana.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Entäs jos tuo kaveri on omistanut F3-tallin ja on tällä hetkellä ralli- ja motocross-tallin omistaja?
Samaa tuossa pohdin jo äsken.

Rallitallin omistamiselle löytyy aika looginen syy ja hankala uskoa sen jatkuvan hetkeäkään pidempään kun Kimiä itseään kiinnostaa ajaa rallia.

F3- ja motocrosstallit onkin sitten vähän suurempi kysymysmerkki. Voittoa tavoittelevaa liiketoimintaa kenties? Suojatyöpaikkoja kavereille?
Oli mitä tahansa niin varmasti aika vähällä työllä ja politikoinnilla noiden tallien omistajana pääsee vrt. F1-tallin omistaminen.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Ettei perkele Kimi halua suomalais-englantilaista F1-tallia?
Ice1 Williams-Renault. Ei kuulostais pahalta! Ice1 varmaan olis tietynlainen sponsoripankki, joka sysäis rahaa itte emoyhtiöön. Mutta hieman oon skeptinen tälläseen ratkaisuun. Eihän Sauber Clubkaan mikään jymymenestys kai ole?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös