Kimi Räikkönen - Born to win - kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

carbonara

Well-known member
"Don´t shout there fuck" ei ole minusta edes kunnon englantia. Ollakseen kunnon lause siinä pitäisi olla mieluummin vaikka " Don´t you fuckin´ shout there tai Don´t shout there for fucks sake.
Siis jos tuo fucker ei kelpaa. Se on kuitenkin noista paras. Cocksucker olis myös ollut hyvä.

WebSlave

Trackman
Missä kohtaa kuulet Kimin sanovan "fucker"? Jos multa kysytään suomalaisena, nii sanoo tuossa, että "don't shout there, fuck." eli vähä niinku härmäksi "älä huua, perkele/vittu". Ei nimittele, vaa lausuu turhautuneisuuden merkiksi kirosanan. Mut, totuuttahan ei mahdeta tietää.
Kuten jo aiemmin totesin, "fuck" toimii myös haukkumanimenä, vaikka vähän harvinaisempi onkin. Esimerkki uudelleen: "Fuck off, you fucking fuck."
"Don´t shout there fuck" ei ole minusta edes kunnon englantia.
Kyllä se puhekielestä menee. Ei tuossa tilanteessa nyt mitään täydellistä muotoilua pidä odottaakaan - kaverilta jonka äidinkieli ei edes ole englanti.

Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Mielenkiintoista.....
@tedkravitz sanoi:
An explosive Kimi Raikkonen interview coming up in The F1 Show. Had to b persuaded to race this w/e, hasn't been paid all season 5pm #skyf1
Aika tulikiveäkö odotettavissa? ....

Turso

Well-known member
(itse olin ennen kouluja duunari, nyt esimies). Niin kyllä mä olen duunarina kuullu kun se valkoinenkypärä huutaa naapurille että "mikä vittu tässä on vaikeaa, koulutettu apinakin osaisi tämän". Ja kukaan ei pistä pahaksi, normi settiä.

Itse olen myös kysynyt kun olen työmaalla käynyt toimistolta, "ihan oikeasti, onko tää näin vitun vaikeeta vai ootteko ne nyt vaan synnynnäisesti saatanan tyhmiä". Se että etenkin kyseisellä alalla huudetaan ja kirotaan ei ole epätavallista.

Se kuka väittää muuta niin on hyvä ja menee kokeilemaan johtamista 20 tyhmän lähes kielitaidottoman eestiläisen/puolalaisen (ja nyt ei ole rasismia eikä muutakaan) porukkaa, yritä olla huutamatta ja kiroilematta..
Olen ollut rakennusalla töissä. En ole törmännyt näihin sinun normisetti-huutajiin. Yhdessä toimistoduunissa sellainen huutava ääliö oli, kohdisti huutonsa ranskalaiselle vieraalle, joka ei ollut vastuussa ongelmasta, ainoastaan edustamassa kyseistä yhtiötä... Se että sun duunipaikalla viestitään haukkumalla ja vittuilemmalla on sitten eri asia.

Ja jos joku ei ymmärrä sinua tai kieltäsi niin saman toistaminen huutamalla ja kirosanoilla höystettynä ei oikeasti auta. Se että joku ei osaa suomea ei tee hänestä typerää.

Alpertti

Well-known member
Ei oo ihme jos Kimin tekee mieli jo heittää lotusrytkyt nyrkkaan.

Palkkaa ei ole saanut koko vuotena. Talli viittii ensin suutahtaa, kun Kimi mainitsee aiheesta. Sitten vielä valehtelevat, että palkat on maksettu ja vittuillaan päälle. Toivottavasti ajaa kuitenkin kauden loppuun asti kiitettävällä asenteella.

Voi olla kohta Lotuksella vaikeuksia löytää toista kuskia ja sponsoreita. Konkurssi ennen ensi kautta?

WebSlave

Trackman
Autosportin analyysi Lotuksen ja Kimin tilanteesta:

Analysis: Kimi Raikkonen's emotions surface in Lotus tensions
http://www.autosport.com/news/report.php/id/111023

Maksamattomat palkat ovat hiertäneet ja kielenkäyttö Intiassa kärjisti lisää. Kimi harkisi jopa ajamattomuutta, mutta (Autosportin mukaan, lihavointi minun):
Autosport sanoi:
In the end common sense prevailed, helped by what one team insider referred to as a bit of ego-massaging from senior management, and meant Raikkonen flew to Yas Marina late on Thursday so he could jump in the car on Friday.
Juttu kertoo Kimin keskittymisestä ja kahdesta erilaisesta persoonasta radalla ja sen ulkopuolella. Ei siinä Kimiä haukuta, mutta tuodaan esiin temperamenttisempi puoli.

Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Siinähän se syy varmaan tähän kaikkeen on. Onkohan Permane saanut palkkaansa

Jabsu

Hirvimettällä
Ei muuta ku yhteys palkkaturvaan Kimi. Kyllä Suomen valtio maksaa ;)

Jabsu

Hirvimettällä
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/555419/Raikkonen+veti+rajan+syyttelylle
Räikkönen veti rajan syyttelylle

Kimi Räikkösen lehdistötilaisuus Abu Dhabin Grand Prix -harjoituspäivän päätteeksi oli tyhjentävä. Selitys halulle jäädä kotiin tuli kaikille selväksi.

– Ei Intian yksittäisellä radioviestillä ollut niinkään vaikutusta siihen, mutta johonkin on raja vedettävä. Ei ole kivaa, kun kuulee väitettävän, ettei ole hyvä joukkuepelaaja, tai pikemminkin, ettei ajattele tiimin etua. Kun on maksettu nolla euroa koko vuonna, ei se ole paras tilanne kenellekään, Räikkönen taustoitti.

Miksi tunteet sitten leimahtivat niin korkealle Intiassa, kun Romain Grosjeanin ohitus Kimi Räikkösestä meni niin tiukaksi?

– En tiedä. Minulle se ainakin ole ihan samanlainen kuin mikä muu tahansa kisa. Ajan samalla lailla kaikkia vastaan, mutta eri ihmiset näkevät tilanteet eri tavoin. Kaikilla on omat ajatuksensa, Räikkönen tuumaili.

Tilanne rauhoittui ainakin osaltaan toistaiseksi.

– Löysimme ymmärryksen molemmin puolin, kuinka tilanne hoidetaan, Räikkönen totesi.

Edson

Well-known member
"It's easy to say that's the reason why I didn't almost come, it's not that simple. Sometimes it's not very nice when you hear that you don't have the interests of the team [first] and then you've been paid zero euros the whole year.

Gollum

Well-known member
Sijainti
Pjongjang
Ei muuta ku yhteys palkkaturvaan Kimi. Kyllä Suomen valtio maksaa ;)
Pienet sille :alppu:

Ei siinä Kimiä haukuta, mutta tuodaan esiin temperamenttisempi puoli.
On tervettä et ihmiseltä löytyy myös tempperamenttiä, Kimin kohdalla ei kuitenkaan puhuta pienistä summista.

Itsellä tuli mieleen Kimin&managerin esiin tuoma asia syksyltä. He olivat jo tehneet sopparin Ferrarin kanssa, ja samaan aikaan sanoivat että lotus tietää mitä tehdä sopimuksen eteen. Tuli mieleen että taisivat tietää jo silloin tilanteen mahdottomuuden.

Saas nähdä vaivaantuuko Kimi lähtemään Ameriikan turneelle jos raha asioista ei päästä sopuun.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Hyvä, että Kimi näyttää, että vaikka miehen julkisuuskuva on "en hetkahda mistään" niin raja on johonkin vedettävä. Ilman palkkaa ja vittuilut päälle, niin ymmärtää kyllä reaktion.

BayerKraft

Active member
"Don´t shout there fuck" ei ole minusta edes kunnon englantia. Ollakseen kunnon lause siinä pitäisi olla mieluummin vaikka " Don´t you fuckin´ shout there tai Don´t shout there for fucks sake.
Siis jos tuo fucker ei kelpaa. Se on kuitenkin noista paras. Cocksucker olis myös ollut hyvä.

Mä olen aatellut että Kimi meinas suomeksi käännettynä, että:"Älä huuda siellä vittua (minulle)". Ja sitten lisäsi aivan asiallisesti että: "teen tilaa ku on sopiva paikka". Eli silloin tuo englanninkielinen lausekin olisi ihan ok, ottaen huomioon kisatilanteen ja puhujan äidinkielen.

Eli mielestäni Kimi ei tavallaan edes kiroillut tallin suuntaan, vaan kimpaantui siitä että hänelle huudetaan tyyliin:mee vittuun siitä edestä.

Mitä sanotte teoriasta?

carbonara

Well-known member
Kuten jo aiemmin totesin, "fuck" toimii myös haukkumanimenä, vaikka vähän harvinaisempi onkin. Esimerkki uudelleen: "Fuck off, you fucking fuck."
Eikös tämä ole lähinnä joku t paita slogani? En ole puhekielessä kuullut koskaan.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.