Kimi Räikkönen - F1:n vapahtaja

Absolut

Private member
No mä en kato tätä asiaa McLarenin tai sponssien silmin; tottakai on tärkeää että ne saa mitä haluavat, mutta tekopyhää musta on alkaa vartioimaan Westin rahoja. Kimi vetäköön hutikat jos suinkaan sille tuntuu ja on aikaa. Ykköset nimittäin ehdottomasti tarvitsee lisää väriä. Seiskyt- kahekskytluvun rokkitähti-henkiset kuskit meinas lyödä tallipäällikköjä naamaan jos ehdotettiin kuntoilua, sitten kisan jälkeen puuskutti puolikuoliaina olutkolpakolle.

Nyt kun Dennis sanoo Montoyalle että pitäis pulskan pojan vähän liikkuakin, niin Monty käy tuumasta toimeen. Ei se toki huono asia ole, mutta oikeasti vahvatahtoisia, itsepäisiä ja mielenkiintoisia persoonia ei ykkösissä enää oikein ole. Samanlailla kuin diilissä on ne äijät sellaisia miniatyyri-wannabe-sarasvuo-klooneja, on ygösissä kuskit menneet harmaiks mainostauluiks kaikki tyynni.

Tollaista rokkenroll asennetta sinne tarvittaisiin (niinkuin muuten tarvittaisiin rokkiinkin), ei nyt mitään Mötley Crüe tasoista mutta kuitenkin jotain särmää olisi sinne saatava. Mä nään sen lähes yhtä tärkeänä kuin Concorde sopimuksen jatkamisen. Kuka jaksaa katsoa jotain banderollia ajamassa kilpaa? Jos noi kuskit oikeasti tasapäistyy tuosta enää yhtään, niin miten niistä jotain alkaa kannustamaan? Ei mitenkään. Korkeintaan tifoseilla on helppoa, riittää että on punaiset haalarit niin se on jumala, mutta autoilla joilla ei voi ohittaa (eikä uskalla kun seuraavassa kisassa joutuu aloittamaan parkkipaikan lipunmyyntipisteeltä jos tapahtuu jotain) miehet joissa ei ole mitään hohtoa - ei tule nappaamaan....

Racer21_90

Well-known member
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Mossi Superstar sanoi:
Ajatuksena oli varmaan miten suurikokoisia jääkiekonpelaajat ovat verrattana johonkin toisiin lajeihin.... Kaikissa urheillu lajeissa on omat ihanne mittansa... F1-suositaan taas pienikokoisia ja kevyitä kuskeja... Vaikka sitten viinaan meneviä....
Kuskien koosta puheen olen (tässä on muutamien sieltä parhaasta pääsatä)

Mark Webber 185 cm 75kg
David Coulthard 182 75
Ralf Schumacher 178 73
Kimi Räikkönen 180 70
Nick Heidfeld 175 70
Michael Schumacher 174 75
Jenson Button 173 68
Jarno Trulli 173 60
Rubens Barrichello 172 79
Ciancarlo Fisichella 172 70
Fernando Alonso 171 68
Juan Pablo Montoya 168 73
Filipe Massa 165 58
Takuma Sato 163 60

Siitä viinaan menemisestä:
Ei nyt vielä ruveta väittämään että Kimi on alkoholisti.
Ei yksikään "alkkis" pysy huipulla - mielestäni vakavinta on se että tulee näitä negatiivisia lehti y.m. kirjoituksia mitkä saattavat häiritä Kimiä niin paljon että tulee tehtyä vääriä päätöksiä sitten radalla. Voisi esimerkiksiajatella että josssain vaiheessa tulee Kimin mieleen että "nyt mä näytän kaikille paskanaamoille" ja jäämies ei enää olekkaan jäämies vaan tekee poikamaisen päätöksen.. ja virheen..
Mutta toivotaan parasta :)

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Pitkään Kimiä seuranneena voin sanoa, että ryypiskely on vain herran yritys päästä ulos siitä paskamaailmasta, joka sitä kokoajan seuraa.
Mikä paskamaailma? Onhan Kimillä pelit ja vehkeet, rahaa on vaikka muille jakaa ja totta vie jakaakin). Se on se yleinen käsitys. eihän sellasella äijällä pitäis mitään huolia olla. Mutta näyttää silti siltä, että Kimin juominen on näytönhalua, epävarmuutta ja pakoa miljonäärin maailmasta.

Mielestäni tilanne on kuitenkin riistäytymässä käsistä. Kimin on pysäytettävä tämä litroittain juominen, koska se todella tekee hallaa hänen julkisuudelleen, ja mikä tyhmintä, Kimi voi loukata itsensä vakavasti, kuten melkein kävi juhannuksena 2003 (olin paikalla :dunno: ). Keinot liian juomisen estämiseen? En osaa sanoa. Onneksi McLarenilla on jo hiukan herätty tilanteeseen, en kyllä ole varma, onko psykologi juuri oikea henkilö Kimiä auttamaan.
Kimi osaa juhlia myös tyyliillä, gorilla-asussa ja kitara kainalossa. Raivostuttavinta tässä on se, että lehdistö paskantaa Kimin päälle oikein kunnolla - etsitään asiantuntijoita, korostetaan lausuntoja, mielipiteet värjätään kirkuviksi ja pienistäkin jutuista tehdään etusivun otsikko (kuten Kimin moottorikelkka-ajelu?!!). Se ei auta Kimiä todellakaan.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Niinpä

Hyvä Iltalehti. Samainen paskalehti sai ison lööpin siitä kun Kimi vähän kommentoi Suomalaista paskalehdistöä. Joku itseensä kyllästynyt toimittaja oli kirjoittanut 1/10 sivun kokoisen jutun että älä Kimi narise ja sille oli lööpin alasta varattu 9/10 osaa. Ainut asia mikä kyseisestä jutusta selvisi oli se että kyseinen toimittaja oli todella ... ttuuntunut Kimille että Kimi uskalsi sanoa mielipiteensä ja ettei ole ilmeisesti paljon muuta kirjoiteltavaa kuin pitää viikko tolkulla kirjoitella asioista joiden todellisuus perä on tarkistettu stripparilta. Sieltähän ne varmasti lähtee ne todenperäisimmät uutis jutut.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Suomen Huippu sanoi:
Mutta eikös ennenwanhaankin kuskit ollu aika hurjia,
Iltalehdessä tänään takavuosien F1-kuljettaja Clay Regazzoni ymmärtää Kimin tarvetta juhlia!

"Kimi on tehnyt aivan oikein, enemmänkin"

"Olen Kimin puolella. Ilman muuta. Olen pelkästään iloinen, kun kuulen, että joku nykyisistäkin F1-kuljettajistakin osaa vielä nauttia elämästä."

Leeds

Well-known member
Sijainti
Espoo
Kolminkertainen ELÄKÖÖN

Clay Regazzonille.:thumbup:

DeepBlue

Well-known member
F1Racing.net
Montoya on team mate Raikkonen
Beating Michael Schumacher is a sweet taste, Juan Pablo Montoya admitted. But, beating him in a silver (German made) Mercedes-Benz? "Beautiful," the Colombian predicted.

advertisement
Addvantage Media Ad

The 29-year-old, in 2005, will drive a Stuttgart-powered McLaren. He was also asked by German 'Bild' newspaper just how good new F1 teammate Kimi Raikkonen is.

"He's very good," Montoya said, "but only as good as (ex-teammate) Ralf Schumacher on a good day." He also played down criticism that Raikkonen was foolish to be caught drunk in an adult club.

"I let my hair down sometimes," JPM said, "usually in Miami -- the difference is, nobody cares there."
Ilmeisesti Kiminkin pitäs lähteä Miamiin tekemään noita juttujaan... ei olis heti lehtien palstoilla!
:p

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki

Kauden ennakko: Räikkösen MP4-BULL antaa Schumacherille kyytiä.

*wruuum*

Well-known member
Tästä se lähtee

Monta hyvää kommenttia ja täyttä asiaa. Tmoi:n kommentti Iltalehden uutisoinnista "Kimin valituksesta" kävi minunkin mielessäni nähdessäni uutisen.

Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta tippaakaan mitä Kimi tekee vapaa ajallaan, seuraan vain hänen ajosuorituksiaan. Jos Kimin vapaa aika haittaa hänen ajamistaan, pidän häntä vain yksinkertaisesti huonompana kuskina. Se että haittaako vapaa-ajan "villit kuviot" ajamista, sitä ei voida tietää, tietääkö tuota edes Kimi. Kuitenkin perus idealta, Kimin elämä, Kimin oma asia.

Ainoa milloin minua haittaa Kimin juominen, olisi illan vietto meillä ja taas se Kimi vetää tota bissee ja mitä toi sen nainen mesoo tossa taas ja nyt se heitti platat tonne mun leipä laatikkoon, maksa se! Ei maksa ja nyt se pistää puol kämppää paskaks ja juoksee housut kintuissa mun koiran perässä. Vastaava skennaario haittaisi kovasti yksityiselämääni, joten on ymmärrettävä vaastaavaa kokevat ihmiset (ja stripparit).

Jos asiaa ajattelee bisneksen kannata (Sarasvuokin sen tietää), niin kylmä bisnes vaatii kuria, järjestystä ja innovatiivisia ideoita. Mclaren ja Ron Dennis luovat omaa bisnestään ja pyörittävät omaa huippu tallia jonka toimintatavat ja linjat on sovittu ja päätetty. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä että Kimi ei mahdu tähän kurssiin. Nyt jos tilanne karkaa käsistä niin kimi ehkä devalvoidaan ja asiaa harkitaan pidemmässä pöydässä Mclarenilla. Kukaan meistä ei haluaisi omaan firmaansa työntekijäksi henkilöä joka riehuu kännissä puoli alasti.

Suomalaiset haluavat nähdä suomalaisia urheilijoita. Otettiinko Iltalehden artikkelissa esille, että Kimi käyttäytyy tällä hetkellä kuten keskiverto suomalais nuori ainakin kerran vuodessa tekee. Kimin velvollisuudet, Kimin elämä.

:ahem:

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
Kimin puolesta liputan ihan täysillä! Ihme jeesustelua tommonen kimin alkoholistiksi väittäminen.... Väitän että tänkin foorumin keskustelijoista 1/5 oli viime viikonloppuna samanlaiset länät ku kimi silloin yökerho keikalla. Juhannuksesta nyt puhumattakaan. Mutta en jaksa ymmärtää tommosta selkäänpuukottamista. Hirveet kirjoittelut ja haukut medialta yhestä ryyppyreissusta.:alppu:

andyman

Well-known member
On kyllä todella ihme että mclaren antaa kimin ajaa kilpaa kelkalla tässä vaiheessa vuotta.

Tuo snowcross kun ei ole ihan turvallinen laji.
Kimi ajoi viellä harraste luokassa jossa päsee oikeastaan kuka vaan ajamaan,eli siellä voi sattua vaikka mitä kun kokemattomat koheltaa ja kaahaa.
Paikkalla olleet muuten kehuivat että ajoi muuten kovasti sen mitä kärsi ajaa.On tainnut kimin alku talvi mennä kelkan sarvissa.

Hieno asiahan se on kyllä että Kimi toteuttaa itseään eikä ole 24/7 formula kuski.

Juopottelusta sen verran että
viinan juonti kuuluu jokaisen terveen nuorenmiehen harrastuksiin.

Minunkin kavereiden juopottelut tuntuu päätyvän ainakin muutaman kerran vuodessa lehtien palstoille ja ne on ihan tavallisia pulliasia.
Kimillä voi olla vähän herkemmässä tuo uutiskynnyksen ylitys.

Eiköhän se Kimikin siitä rauhoitu kun 30 alkaa olemaan mittarissa...
Jos viellä 35 lasissa tekee mieli rassata vaihdekepin nuppia julkisella paikalla niin sit voidaan jo vähän huolestua..

PS.Eka kerta on paras.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Täytyy kyllä sanoa, että jotenkin tuntuu tuo Kimin vaihdekepin hiplausjuttu olevan täyttä roskaa.

Siitä kun ei ole mitään muuta todistetta, kun sen ravintoloitsijan lausunto, jonka se on voinut antaa ihan vain julkisuudenkipeänä. Ei kuvia, eikä mitään muutakaan ollut todisteeksi antaa.

Toiseksi, tapaus, jos se todellakin tapahtui, tapahtui suljettujen ovien takana YKSITYIStiloissa, eikä mistään julkisissa tiloissa, kuten on monissa lehdissä annettu ymmärtää. :doubtful:

Viimeksi muokattu:

Toni_V

Well-known member
Karpow sanoi:
Täytyy kyllä sanoa, että jotenkin tuntuu tuo Kimin vaihdekepin hiplausjuttu on täyttä roskaa.

Siitä kun ei ole mitään muuta todistetta, kun sen ravintoloitsijan lausunto, jonka se on voinut antaa ihan vain julkisuudenkipeänä. Ei kuvia, eikä mitään muutakaan ollut todisteeksi antaa.

Toiseksi, tapaus, jos se todellakin tapahtui, tapahtui suljettujen ovien takana YKSITYIStiloissa, eikä mistään julkisissa tiloissa, kuten on monissa lehdissä annettu ymmärtää.
Ja lisätään nyt vielä tähän se Kimin lausunto (mitä jostain syystä täällä ei ole näkynyt), hänen itsensä mukaan yksi kaveripiiriin kuuluvista innostui touhusta liikaa, muttei se ollut hän itse. Mitään kohua ei ravintolassa syntynyt vaan valomerkin jälkeen herrat poistuivat ravintolasta ihan normaalisti.

Itse ihmettelisin todella suuresti jos tuhansia puntia tuhlaavaa seuruetta ei kohdeltaisi hyvin. Varmaan yksi jos toinenkin innostuu liikaa ko mestoissa, joten luulisi että tytöillä/baarin pitäjillä olisi varsin hyvää kokemusta asian hoitamisesta... Mutta tämä on nyt vähän veikkailua puolin ja toisin - kukaan paikalla ollut (Kimiä ja jotain nimeltämainitsematonta baarinpitäjää lukuunottamatta) ei ole tilanteesta puhunut.

RistoF1

Well-known member
noi sun mitat ei ihan täsmää!
heidfeldin pituus on 164cm ja kimin 175cm. , toki tommonen listakin on olemassa, mutta kaikkia ei kannata uskoa.

Mark Webber 185 cm
David Coulthard 182
Ralf Schumacher 178
Kimi Räikkönen 180
Nick Heidfeld 175
Michael Schumacher 174
Jenson Button 173
Jarno Trulli 173
Rubens Barrichello 172
Ciancarlo Fisichella 172
Fernando Alonso 171
Juan Pablo Montoya 168
Filipe Massa 165
Takuma Sato 163

heidfeld 175cm :D ,taitaa kummiski olla about 10cm lyhyempi.
ja kimin mitasta voi kans ottaa 5cm pois.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Ja jos vertailemaan ruetaan niin kyllä minusta oli naurettavampi se Schumacherin veljesten mekkalointi Suzukassa 2003.
Että silleen ne muutkin näitä juomisia nauttii..

*wruuum*

Well-known member
Vielä kerran

Toisin kuin aikaisemmassa tekstissäni väitin, osoitan silti nyt kiinnostusta tätä aihetta kohtaan...

Ihmettelen, että melkein jokaista (not sou meni) Kimistä tullutta kohua yhdistää eräs tekijä (nyt Sherlok mode päälle kaikki). Nimittäin kohun alla Kimi ja monet siviili silminnäkijät ovat maininneet, että ei siinä mitään hämminkiä ollut, kaikki meni ihan rauhallisesti ja ok. Siis mitä?!? Tuota väitettäni voi tutkia ja tarkistaa ihan rauhassa.

jimpo

Well-known member
Suomen Huippu sanoi:
Iltalehdessä tänään takavuosien F1-kuljettaja Clay Regazzoni ymmärtää Kimin tarvetta juhlia!

"Kimi on tehnyt aivan oikein, enemmänkin"

"Olen Kimin puolella. Ilman muuta. Olen pelkästään iloinen, kun kuulen, että joku nykyisistäkin F1-kuljettajistakin osaa vielä nauttia elämästä."
Vanhan jarnausta, mutta kuitenkin, kun sattui sopivasti silmään....

Autosport 3.2. yleisönosastolla häiskä kirjoittaa otsikolla "Work Hard, Play Hard" "...I can't believe anyone should get on Kimi Räikkönen's back for getting the vodkas in and going to a strip bar, especially when it is in the off-season. This proper playboy behaviour should be celebrated and applauded...". Ja Autosportin vastaus "We agree. In a sport where personalities are as good as stamped out in the name of corporate interest, a bit of colourful behaviour is always entertaining".

Vaikka Iltalehti koitti kovasti luoda kuvaa siitä että Kimin toimintaa paheksutaan maailmalla, Suomen maine on häpäisty, ja brittilehdistö röykyyttää Kimiä vielä paljon pahemmin kuin Suomen lehdet, niin en nyt tiedä onko sittenkään ihan niinkään. Jos automurheilun raamattukin pitää tapausta viattomana hauskanpitona, niin en usko että kovin suurta syytä huoleen maineen menettämisestä (ja potkuista, ja mitä vielä) on.

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Re: Tästä se lähtee

*wruuum* sanoi:
Monta hyvää kommenttia ja täyttä asiaa. Tmoi:n kommentti Iltalehden uutisoinnista "Kimin valituksesta" kävi minunkin mielessäni nähdessäni uutisen.

. Kukaan meistä ei haluaisi omaan firmaansa työntekijäksi henkilöä joka riehuu kännissä puoli alasti.
:ahem:

Jos työntekijä on yksi maailman parhaista niin mikä ettei. Uskon että jokainen johtaja ottaisi parhaan mahdollisen ennenkuin jonkun saamattoman absolutistin. Näin ainakin täällä Etelä-Pohjanmaalla.

mn97

Banned
Re: Re: Tästä se lähtee

sooda sanoi:
Jos työntekijä on yksi maailman parhaista niin mikä ettei. Uskon että jokainen johtaja ottaisi parhaan mahdollisen ennenkuin jonkun saamattoman absolutistin. Näin ainakin täällä Etelä-Pohjanmaalla.
Jos työtekijä on maailman paras niin hän itse on silloin se todellinen johtaja. Silloin hän saa itse valita mitä hän itse tekee. Niin, vaikka tietenkin virallisesti jonkun muun tittelissä varmaan lukee se toimitusjohtaja niin käytännössä se kuitenkin menee niin, että jos Mika Häkkinen haluaa Suomen prresidentiksi niin ei siihen kauaa mene kuin näin tapahtuuu, vaikka Häkä ois mikä alkoholisti. Kun olet tarpeeksi hyvä, saat tehdä melkein mitä huvittaa.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Jos työtekijä on maailman paras niin hän itse on silloin se todellinen johtaja. Silloin hän saa itse valita mitä hän itse tekee. Niin, vaikka tietenkin virallisesti jonkun muun tittelissä varmaan lukee se toimitusjohtaja niin käytännössä se kuitenkin menee niin, että jos Mika Häkkinen haluaa Suomen prresidentiksi niin ei siihen kauaa mene kuin näin tapahtuuu, vaikka Häkä ois mikä alkoholisti. Kun olet tarpeeksi hyvä, saat tehdä melkein mitä huvittaa.
Pötyä, täyttä soopaa.
Harmi että otit presidentin tehtävän esimerkiksi, mutta presidentin tehtävänä on edustaa Suomea, enkä millään usko että alkoholisti pystyis siihen.