Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Coolimpi ratkaisu jos Kimi olisi sanonut selvästi Japan.

Kaikille olisi tullut selväksi, että Kimiä ei kiinnosta edes missä maassa on parhaillaan.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Eiköhän se tule just noista pulttipyssyistä/mutterin kiinnitystavasta se suurin ero Mäkillä tais olla Mersun tyyppinen ratkaisu, jossa mutteri on vanteessa kiinni ilmeisesti se on nopeampi tapa.
Ne tajus vasta nyt, että muilla on vaan yksipulttinen kiinnitys. Ne käytti viittä aikasemmin :p
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Kimistä vaihteeksi positiivisia uutisia

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/04/1531145/f3-tallipaallikko-kimia-lahjakkaampaa-ei-ole-koskaan-ollut

F3-sarjassa lukuisten kuljettajalahjakkuuksien kanssa työskennellyt tallipäällikkö Anthony Hieatt ylistää Kimi Räikköstä.

Hieatt oli mukana järjestämässä Räikköselle F3-testiä vuonna 2000. Kimi ei kuitenkaan koskaan kilpaillut F3-tasolle, vaan loikkasi suoraan formula ykkösiin.

- Kimiltä kesti neljän kierroksen ajan päästä vauhtiin. Tyypillistä hänelle - hän ei sanonut paljonkaan ja meni sitten F1-testiinsä, Hieatt muistelee Autosport.comille.

- En usko, että tähän päivään mennessä on koskaan elänyt kuljettajaa, joka olisi Kimiä suurempi luonnonlahjakkuus, Hieatt jatkaa.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Hienohan tälläisiä on lukea kaiken sen paskan jälkeen mitä Kimistä on kirjoitettu mutta rehellisyyden nimissä on toki sanottava ettei kyseinen henkilö ole ollut tekemisissä kaikkien huippujen kanssa. Hänellä on toki oikeus omiin mielipiteisiinsä. Kukaan tervejärkinen tuskin kuitenkaan epäilee Kimin poikkeuksellista lahjakkuutta.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Jos ei ole jo ollut, niin tässä onboardina Kimin Kiinan Q3-veto:
http://www.youtube.com/watch?v=3TgBOo2zVAk
Katselin alusta että onpa rauhallisen näköistä menoa aika-ajokierrokseksi mutta se nopea on vasta se seuraava... Hyvin taipuu Lotus mutkiin. Hieman joutuu hakemaan ulostuloissa mutta lienee sama kaikilla. Raju on jarrutus toiseksi viimeisessä mutkassa 314 km/h ->70 km/h hyvin lyhyellä matkalla... Vaikea paikka myös kun yrittää samaa PS3:lla. :D
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Tässä tallin puolelta vähän vertailua Kimin ja Grosjeanin ajamisesta moottorin näkökulmasta:

AT THIS STAGE IN THE SEASON CAN YOU SEE ANY DIFFERENCE IN THE WAY THAT KIMI AND ROMAIN USE THE ENGINE?

They are both the kind of drivers that understand how an F1 engine works when going from full lift-off to full-throttle and they push us a lot to have what they need to be confident when exiting a corner. I’d say that Romain’s engines have a bit of an easier life than Kimi’s. The French side of Romain is just amazing when he is upshifting – he is very smooth! His engines spend almost half the time at the limiter than Kimi’s units, make of that what you will about Kimi’s character…!
http://www.lotusf1team.com/French-Finesse-Finnish-Ferocity.html

Mielenkiintoista sinänsä kun muistaa, miten McLaren-aikoina spekuloitiin sillä, että Kimin ajotyylillä olisi ollut oma roolinsa autojen ja erityisesti moottoreiden ongelmissa... Eli ei se ehkä ihan perätöntä ollut.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Kimillä on kyllä jokseenkin erilaiset ajolinjat tossa aika-ajo kierroksella ku muilla huippu kuskeilla (ainaki joillain). Esim Nico ja oliko jompikumpi McLaren kuskeista ainaki. Se nopea loivahko vasen oikea menee erilailla. Kimi laskee ekan loivan pitkälle oikeaan laitaan ja sitten jarruttaa enemmän ennen oikeaa mutkaa. Kun esim niko pitää auton keskemmällä, että linja on "suorempi".

Eli tossa Kimin ajolinjat http://www.youtube.com/watch?v=3TgBOo2zVAk#t=1m48s
Mielestäni oli muuallakin vähän leveempää linjaa kuin joillain muilla...

Tossa Nicon vastaava, pitää kyllä keskemmällä http://www.youtube.com/watch?v=4ooU3M4ADLM#t=36s
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Kimillä on kyllä jokseenkin erilaiset ajolinjat tossa aika-ajo kierroksella ku muilla huippu kuskeilla (ainaki joillain). Esim Nico ja oliko jompikumpi McLaren kuskeista ainaki. Se nopea loivahko vasen oikea menee erilailla. Kimi laskee ekan loivan pitkälle oikeaan laitaan ja sitten jarruttaa enemmän ennen oikeaa mutkaa. Kun esim niko pitää auton keskemmällä, että linja on "suorempi".

Eli tossa Kimin ajolinjat http://www.youtube.com/watch?v=3TgBOo2zVAk#t=1m48s
Mielestäni oli muuallakin vähän leveempää linjaa kuin joillain muilla...

Tossa Nicon vastaava, pitää kyllä keskemmällä http://www.youtube.com/watch?v=4ooU3M4ADLM#t=36s
Nico sai kahtee viimeiseen mutkaan paremman ulostulon - etenkin toiseksi viimeiseen, jota ennen on erittäin tiukka jarrutus. Nico on aiemmin kaasulla eikä joudu hakemaan yhtä paljon kuin Kimi.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kimillä on kyllä jokseenkin erilaiset ajolinjat tossa aika-ajo kierroksella ku muilla huippu kuskeilla (ainaki joillain). Esim Nico ja oliko jompikumpi McLaren kuskeista ainaki. Se nopea loivahko vasen oikea menee erilailla. Kimi laskee ekan loivan pitkälle oikeaan laitaan ja sitten jarruttaa enemmän ennen oikeaa mutkaa. Kun esim niko pitää auton keskemmällä, että linja on "suorempi".

Eli tossa Kimin ajolinjat http://www.youtube.com/watch?v=3TgBOo2zVAk#t=1m48s
Mielestäni oli muuallakin vähän leveempää linjaa kuin joillain muilla...

Tossa Nicon vastaava, pitää kyllä keskemmällä http://www.youtube.com/watch?v=4ooU3M4ADLM#t=36s
Näyttää siltä Kimillä yksinkertaisesti menee vähä leveäksi. Aliohjaako sitte vähä enemmä ko mersu, ettei vaa käänny tiukemmin?

edit: onko tuo sama paikka, missä Kimillä kisan lopussaki hommat kosahti?
 

bastigo

Member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
7
Niin kuin useimmat meistä muistaa, viimeksi kun ajettiin Bahrainissa, silloinen Renault oli Kubican voimin voittotaistelussa. Tiedä sitten tänä vuonna. Näyttää kuitenkin siltä, että Räikkönen ja Lotus ovat noin sekunnin kärkeä perässä. Voihan olla, että saavat uudet osat toimimaan. "Mene ja tiedä" :D
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Näyttää kuitenkin siltä, että Räikkönen ja Lotus ovat noin sekunnin kärkeä perässä.
:doubtful:

Mikä tuollaista indikoi? Ei ero ainakaan tähän astisissa kisoissa tai aika-ajoissa ole tuota luokkaa ollut.
 

bastigo

Member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
7
:doubtful:

Mikä tuollaista indikoi? Ei ero ainakaan tähän astisissa kisoissa tai aika-ajoissa ole tuota luokkaa ollut.
Vaikka olisivatkin ajaneet kisabensoilla, veikkaan, että ensimmäisissä harjoituksissa "kovilla" ajetut vedot olivat tosissaan vedettyjä. Tuo ennakoisi sitä sekunnin haarukkaa. Joskin Räikkönen on näyttänyt useasti, että aika-ajot vasta paljastavat todellisen vireen.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Ihan helvetin typerä arvioida aika-ajon eroja harjotusten perusteella sori nyt vaan. Ihan liikaa muuttujia jota ei tunneta.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
No, Räikkösen pitkät vedot olivat aivan omassa luokassaan. Mutta, luoja tietää, mitkä olivat bensakuormat kenelläkin.

http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/bhn-session2-times.pdf

Ensimmäinen harjoitus käytettiin uusien osien testaamiseen. Tai jatkettiin jo Kiinassa aloitettua, viileässä säässä epäonnistunuttua testiä. Joten, en välittäisi 1. session ajoista tuon taivaallista. Toisissa harkoissa ajeltiin isolla bensakuormalla.

Alan Permane, Trackside Operations Director - Technical programme notes



In FP1 we evaluated our modified new floor and front wing, exclusively using the medium compound tyre.

FP2 saw heavy fuel running, focusing on the long run performance of the medium and soft compound tyres.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
No, Räikkösen pitkät vedot olivat aivan omassa luokassaan. Mutta, luoja tietää, mitkä olivat bensakuormat kenelläkin.
Hyvä huomio. Kaimasi vaikutti kierrosaikojen perusteella 2. vahvimmalta. Bensakuormista tosiaan vaan ei tiedä mitään, ja säätötyötäkin tehdään taas lisää ja tilanteet muuttuvat.
 
Ylös