Ne tajus vasta nyt, että muilla on vaan yksipulttinen kiinnitys. Ne käytti viittä aikasemminEiköhän se tule just noista pulttipyssyistä/mutterin kiinnitystavasta se suurin ero Mäkillä tais olla Mersun tyyppinen ratkaisu, jossa mutteri on vanteessa kiinni ilmeisesti se on nopeampi tapa.
Kyllä ne Nascarissa aika nopeasti ampuu sen 5-pulttia kiinni.Ne tajus vasta nyt, että muilla on vaan yksipulttinen kiinnitys. Ne käytti viittä aikasemmin
F3-sarjassa lukuisten kuljettajalahjakkuuksien kanssa työskennellyt tallipäällikkö Anthony Hieatt ylistää Kimi Räikköstä.
Hieatt oli mukana järjestämässä Räikköselle F3-testiä vuonna 2000. Kimi ei kuitenkaan koskaan kilpaillut F3-tasolle, vaan loikkasi suoraan formula ykkösiin.
- Kimiltä kesti neljän kierroksen ajan päästä vauhtiin. Tyypillistä hänelle - hän ei sanonut paljonkaan ja meni sitten F1-testiinsä, Hieatt muistelee Autosport.comille.
- En usko, että tähän päivään mennessä on koskaan elänyt kuljettajaa, joka olisi Kimiä suurempi luonnonlahjakkuus, Hieatt jatkaa.
Hienohan tälläisiä on lukea kaiken sen paskan jälkeen mitä Kimistä on kirjoitettu mutta rehellisyyden nimissä on toki sanottava ettei kyseinen henkilö ole ollut tekemisissä kaikkien huippujen kanssa. Hänellä on toki oikeus omiin mielipiteisiinsä. Kukaan tervejärkinen tuskin kuitenkaan epäilee Kimin poikkeuksellista lahjakkuutta.Kimistä vaihteeksi positiivisia uutisia
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/04/1531145/f3-tallipaallikko-kimia-lahjakkaampaa-ei-ole-koskaan-ollut
Jos ei ole jo ollut, niin tässä onboardina Kimin Kiinan Q3-veto:
http://www.youtube.com/watch?v=3TgBOo2zVAk
Katselin alusta että onpa rauhallisen näköistä menoa aika-ajokierrokseksi mutta se nopea on vasta se seuraava... Hyvin taipuu Lotus mutkiin. Hieman joutuu hakemaan ulostuloissa mutta lienee sama kaikilla. Raju on jarrutus toiseksi viimeisessä mutkassa 314 km/h ->70 km/h hyvin lyhyellä matkalla... Vaikea paikka myös kun yrittää samaa PS3:lla.Jos ei ole jo ollut, niin tässä onboardina Kimin Kiinan Q3-veto:
http://www.youtube.com/watch?v=3TgBOo2zVAk
http://www.lotusf1team.com/French-Finesse-Finnish-Ferocity.htmlAT THIS STAGE IN THE SEASON CAN YOU SEE ANY DIFFERENCE IN THE WAY THAT KIMI AND ROMAIN USE THE ENGINE?
They are both the kind of drivers that understand how an F1 engine works when going from full lift-off to full-throttle and they push us a lot to have what they need to be confident when exiting a corner. I’d say that Romain’s engines have a bit of an easier life than Kimi’s. The French side of Romain is just amazing when he is upshifting – he is very smooth! His engines spend almost half the time at the limiter than Kimi’s units, make of that what you will about Kimi’s character…!
Nico sai kahtee viimeiseen mutkaan paremman ulostulon - etenkin toiseksi viimeiseen, jota ennen on erittäin tiukka jarrutus. Nico on aiemmin kaasulla eikä joudu hakemaan yhtä paljon kuin Kimi.Kimillä on kyllä jokseenkin erilaiset ajolinjat tossa aika-ajo kierroksella ku muilla huippu kuskeilla (ainaki joillain). Esim Nico ja oliko jompikumpi McLaren kuskeista ainaki. Se nopea loivahko vasen oikea menee erilailla. Kimi laskee ekan loivan pitkälle oikeaan laitaan ja sitten jarruttaa enemmän ennen oikeaa mutkaa. Kun esim niko pitää auton keskemmällä, että linja on "suorempi".
Eli tossa Kimin ajolinjat http://www.youtube.com/watch?v=3TgBOo2zVAk#t=1m48s
Mielestäni oli muuallakin vähän leveempää linjaa kuin joillain muilla...
Tossa Nicon vastaava, pitää kyllä keskemmällä http://www.youtube.com/watch?v=4ooU3M4ADLM#t=36s
Näyttää siltä Kimillä yksinkertaisesti menee vähä leveäksi. Aliohjaako sitte vähä enemmä ko mersu, ettei vaa käänny tiukemmin?Kimillä on kyllä jokseenkin erilaiset ajolinjat tossa aika-ajo kierroksella ku muilla huippu kuskeilla (ainaki joillain). Esim Nico ja oliko jompikumpi McLaren kuskeista ainaki. Se nopea loivahko vasen oikea menee erilailla. Kimi laskee ekan loivan pitkälle oikeaan laitaan ja sitten jarruttaa enemmän ennen oikeaa mutkaa. Kun esim niko pitää auton keskemmällä, että linja on "suorempi".
Eli tossa Kimin ajolinjat http://www.youtube.com/watch?v=3TgBOo2zVAk#t=1m48s
Mielestäni oli muuallakin vähän leveempää linjaa kuin joillain muilla...
Tossa Nicon vastaava, pitää kyllä keskemmällä http://www.youtube.com/watch?v=4ooU3M4ADLM#t=36s
:doubtful:Näyttää kuitenkin siltä, että Räikkönen ja Lotus ovat noin sekunnin kärkeä perässä.
Vaikka olisivatkin ajaneet kisabensoilla, veikkaan, että ensimmäisissä harjoituksissa "kovilla" ajetut vedot olivat tosissaan vedettyjä. Tuo ennakoisi sitä sekunnin haarukkaa. Joskin Räikkönen on näyttänyt useasti, että aika-ajot vasta paljastavat todellisen vireen.:doubtful:
Mikä tuollaista indikoi? Ei ero ainakaan tähän astisissa kisoissa tai aika-ajoissa ole tuota luokkaa ollut.
Alan Permane, Trackside Operations Director - Technical programme notes
In FP1 we evaluated our modified new floor and front wing, exclusively using the medium compound tyre.
FP2 saw heavy fuel running, focusing on the long run performance of the medium and soft compound tyres.
Eipäs.Niin kuin useimmat meistä muistaa, viimeksi kun ajettiin Bahrainissa, silloinen Renault oli Kubican voimin voittotaistelussa.
Hyvä huomio. Kaimasi vaikutti kierrosaikojen perusteella 2. vahvimmalta. Bensakuormista tosiaan vaan ei tiedä mitään, ja säätötyötäkin tehdään taas lisää ja tilanteet muuttuvat.No, Räikkösen pitkät vedot olivat aivan omassa luokassaan. Mutta, luoja tietää, mitkä olivat bensakuormat kenelläkin.