AP56
Well-known member
- Liittynyt
- 6.10.2009
- Viestit
- 67
Olen myös lukenut mm Ferrarin insinöörien lausuntoja Kimin teknisistä taidoista. Kimi on erittäin nopea esim.omaksumaan uudet tekniikat, kun taas Schumacherilla meni enemmän aikaa oppimiseen.Schumin autonkehitystaitojen - kun pr-työn unohtaa - on sanottu olevan hyvin epävarmaa. Todt ja Brawn pitivät miehen itsetuntoa pystyssä. Ja kun autonkehityksessä palaute oli epävarmaa niin Schumi vaati paljon testiajoa pystyäkseen muodostamaan mielipiteensä.
.
Tosiaalta kyse on siitä että TIETÄÄ millainen auton pitää olla. Sattui silmiin Autosprintin 2007 tekemä haastattelu, jossa verrattiin näiden kahden jampan ominaisuuksia. Mikäli siis talli rakentaa Kimille sellaisen auton kun hän halua - hän on äärimäisen nopea.
- Kimi is absolutely and extremely fast in corners that are known as medium-fast corners. He can even win more time in those corners that Michael could. Kimi is able to maintain a fast speed when he comes into the corner after braking, he can keep it up through the corner and doesn't lose it when he comes out of the corner, Stella praised.
- Michael has the same skill to deal with corners like this but his driving style was different. Michael controlled the car more with the brakes whereas Kimi wants a faster and more aggressive braking after which he lets the car go more freely.
According to Stella the difference between the drivers is clear when it comes to the setup of the car.
- Kimi wants a precise car that reacts very fast. This caused certain problems in the beginning of the season when he wasn't familiar with the tyres, Stella explained.