Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Sitä mää vaan mietin, että onko ferrarin talous niin turvattu ettei siellä tarvitse välittää valmistajien mm:stä lainkaan? Harvassa ovat meinaan ne tallipäälliköt jotka ottaisivat kuskien mestaruuden valmistajien sijaan. "hyvä" kuljettaja on tietty vähän laaja käsite, mutta yhden kärjen taktiikka on kärkitallilta vähän outo ratkaisu.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Sitä mää vaan mietin, että onko ferrarin talous niin turvattu ettei siellä tarvitse välittää valmistajien mm:stä lainkaan? Harvassa ovat meinaan ne tallipäälliköt jotka ottaisivat kuskien mestaruuden valmistajien sijaan. "hyvä" kuljettaja on tietty vähän laaja käsite, mutta yhden kärjen taktiikka on kärkitallilta vähän outo ratkaisu.
Ihan hyvin Ferrari näkyy sillä taktiikalla viimeiset pari vuosikymmentä pärjänneen, kun kuskimestaruusvuodet ovat aina tuoneet valmistajien pokaalin ja Mikan jälkimmäisenä mestaruusvuonna vorostivat tittelin McLarenilta. Selkeän ykköskuskin valitseminen selkiyttää kisataktikoita noin sikäli, ettei kuskien välillä tarvitse koskaan tehdä kompromisseja yhtäläisen kohtelun varmistamiseksi. Saa siihenkin palamaan tallipisteitä.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Ihan hyvin Ferrari näkyy sillä taktiikalla viimeiset pari vuosikymmentä pärjänneen, kun kuskimestaruusvuodet ovat aina tuoneet valmistajien pokaalin ja Mikan jälkimmäisenä mestaruusvuonna vorostivat tittelin McLarenilta. Selkeän ykköskuskin valitseminen selkiyttää kisataktikoita noin sikäli, ettei kuskien välillä tarvitse koskaan tehdä kompromisseja yhtäläisen kohtelun varmistamiseksi. Saa siihenkin palamaan tallipisteitä.
Edellisen kuskimestaruuden aikana nyt ei taidettu "yhden kärjen taktiikalla" mennä.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ihan hyvin Ferrari näkyy sillä taktiikalla viimeiset pari vuosikymmentä pärjänneen, kun kuskimestaruusvuodet ovat aina tuoneet valmistajien pokaalin ja Mikan jälkimmäisenä mestaruusvuonna vorostivat tittelin McLarenilta. Selkeän ykköskuskin valitseminen selkiyttää kisataktikoita noin sikäli, ettei kuskien välillä tarvitse koskaan tehdä kompromisseja yhtäläisen kohtelun varmistamiseksi. Saa siihenkin palamaan tallipisteitä.
Vaikea tätä on kiistääkään. Tietysti esim. Barrichello nyt oli kakkoskuskiksi aika etevä kaveri, ja toisaalta autokin (sekä tiimi) oli tuolloin aika kovassa iskussa. Aika pahasti valuu kyllä sivuun toikin aiheesta.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Taitaa kaatua Kimin kannettavaksi koko Suomen urheilumaine. Olympiaurheilijat häpäisevät maamme eikä rallikuskeistakaan ole enää mihinkään.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Taitaa kaatua Kimin kannettavaksi koko Suomen urheilumaine. Olympiaurheilijat häpäisevät maamme eikä rallikuskeistakaan ole enää mihinkään.
Ei kai kukaan oikeasti koe tulevansa häväistyksi urheilun takia :D

On niitä vähän tärkempiäkin asioita elämässä...

Urheilun pitäisi olla tärkeää urheilijalle itselleen, mutta meille muille kohtuu ydentekevää, ainakin kansallisen itsetunnon suhteen. Mutta näihän ei varmaan Suomessa asia ole :)
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4166
Taitaa kaatua Kimin kannettavaksi koko Suomen urheilumaine. Olympiaurheilijat häpäisevät maamme eikä rallikuskeistakaan ole enää mihinkään.
Niin paitsi että Kimi edustaa Lotusta ei Suomea.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4166
Palkintopallien taakse pitäisikin aina nostaa tiimin oma lippu. Tosin taitaisi Santander lukea joka toisessa. :eek:
On varmaan eri asia että ajaa Suomen lipun alla, kun että kilpailee Suomelle.

Kerro mullekin toki sitten kun mailla on omat tallit MM-sarjassa.
 

Teemu.I

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
448
Ei kai kukaan oikeasti koe tulevansa häväistyksi urheilun takia :D

On niitä vähän tärkempiäkin asioita elämässä...

Urheilun pitäisi olla tärkeää urheilijalle itselleen, mutta meille muille kohtuu ydentekevää, ainakin kansallisen itsetunnon suhteen. Mutta näihän ei varmaan Suomessa asia ole :)
Komppaan, etenkin tuota boldattua kohtaa. Iso osa suomalaisista penkkiurheilijoista ottaa urheilun hieman liian vakavasti. Kisat manataan jo etukäteen ja sitten toteutuneiden suoritusten perusteella taputellaan urheilijoiden selkää kämmenellä tai puukolla. Itse seuraan urheilua sellaisella periaatteella, että jos ei itse pysty parempaan voi sen haukkumisen jättää pois.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Komppaan, etenkin tuota boldattua kohtaa. Iso osa suomalaisista penkkiurheilijoista ottaa urheilun hieman liian vakavasti. Kisat manataan jo etukäteen ja sitten toteutuneiden suoritusten perusteella taputellaan urheilijoiden selkää kämmenellä tai puukolla. Itse seuraan urheilua sellaisella periaatteella, että jos ei itse pysty parempaan voi sen haukkumisen jättää pois.
Se ei kuitenkaan ole mikään syy olla haukkumatta yhtään mitään, vaikkei itse osaisikaan paremmin. Naurettava argumentti jota aina välillä kuulee, "tee itse paremmin".
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24273
Sijainti
lappeen Ranta
Se ei kuitenkaan ole mikään syy olla haukkumatta yhtään mitään, vaikkei itse osaisikaan paremmin. Naurettava argumentti jota aina välillä kuulee, "tee itse paremmin".
Niinpä. Tuostahan olisi loogisena seurauksena se, että ainoastaan tietyn lajin harrastajat/ammattilaiset saisivat haukkua (tai edes kritisoida) itseään huonompia saman lajin edustajia. Mikä puolestaan olisi hiukan arveluttavaa sekin.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Jokos tämä on ollut täällä? Pienen ihmisen tekemä kollaasi eri uutisista ja lausunnoista.
Ainakin minua Kimi fanina lämmittää mieltä kun kommenteissa Alonso fanisivuston ylläpitjä totetaa että taitaa Fernandon etsikkoaika olla ohitse.
Ja kun tuota juttua lueskelee niin huomaahan sen ettei ferrari ole ainoa talli johon santander on ostanut Alonsolle paikan, niin oli myös McLarenilla, mutta siellähän Alonso joutui kilpailemaan tallikaveriaan vastaan ja lähti kauden päätteksi ovet paukkuen. Ja selviää myös miksi Kimin piti lähteä ja Massa sai jäädä, ei ollut kisasuorituksilla mitään tekemistä asian kanssa, vaan santander oli juuro alottelemassa isoja bisneksiä Brasiliassa, että kyllä se kansallisuus vaikuttaa, menee jopa taitojen edelle.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niinpä. Tuostahan olisi loogisena seurauksena se, että ainoastaan tietyn lajin harrastajat/ammattilaiset saisivat haukkua (tai edes kritisoida) itseään huonompia saman lajin edustajia. Mikä puolestaan olisi hiukan arveluttavaa sekin.
Eikä saavutuksista myöskään saisi olla liian kauan (case Lauda).
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Se ei kuitenkaan ole mikään syy olla haukkumatta yhtään mitään, vaikkei itse osaisikaan paremmin. Naurettava argumentti jota aina välillä kuulee, "tee itse paremmin".
Niinpä. Tuostahan olisi loogisena seurauksena se, että ainoastaan tietyn lajin harrastajat/ammattilaiset saisivat haukkua (tai edes kritisoida) itseään huonompia saman lajin edustajia. Mikä puolestaan olisi hiukan arveluttavaa sekin.
Eikä saavutuksista myöskään saisi olla liian kauan (case Lauda).
Näinpä.

Tosin näin bloggaamisen ja muun virtuaalibulimian päivinä on hyvä pitää mielessä, että kritiikin antaminenkin on taitolaji, eikä kriitikkokaan kehity ilman itseensä kohdistuvaa metakritiikkiä, itsereflektiota ja halua kehittyä.

Se, mitä tällä koitan sanoa on se, että niin usein palauten joka kritiikin antajan mielestä on asiallista palautetta on todellisuudessa vain räksyttämistä ja seinille huutelua.
 

Teemu.I

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
448
Se ei kuitenkaan ole mikään syy olla haukkumatta yhtään mitään, vaikkei itse osaisikaan paremmin. Naurettava argumentti jota aina välillä kuulee, "tee itse paremmin".
Se mikä eniten ärsyttää penkkiurheilijoiden huutelussa on se, että useimmat eivät oikeasti käsitä millaiseen rääkkiin huippu-urheilijat joutuu. Itselläni on hieman kokemusta asiasta. Taidossa alemman vyösarjan 4-6 kyu SM hokei + jissen ja salibandyä harrastettuna reilu 10 vuotta. Salibandyssä noustiin omalla joukkueella 5 divarista 2 divariin asti. Vaikka tuo oma harrastelu on ihan näpertelyä huippu-urheilijoihin verrattuna, niin siinä saa riittävästi makua siitä urheilijan elämästä. Ei se helppoa ole, kun rutistat kropastasi kaiken mitä sieltä lähtee ja homma ei luista. Sellaista se urheilu välillä on. Tätä kautta peilattuna ei minulla ole mitään tarvetta lähteä lyttäämään kenenkään muun suorituksia. Kritiikkiä ja palautetta toki saa ja pitää antaa, mutta sen pitäisi auttaa urheilijaa kehittymään paremmaksi. Nettifoorumioksennukset eivät kuulu siihen kategoriaan.
 

herb

Well-known member
Liittynyt
10.1.1999
Viestit
339
Se mikä eniten ärsyttää penkkiurheilijoiden huutelussa on se, että useimmat eivät oikeasti käsitä millaiseen rääkkiin huippu-urheilijat joutuu. Itselläni on hieman kokemusta asiasta. Taidossa alemman vyösarjan 4-6 kyu SM hokei + jissen ja salibandyä harrastettuna reilu 10 vuotta. Salibandyssä noustiin omalla joukkueella 5 divarista 2 divariin asti. Vaikka tuo oma harrastelu on ihan näpertelyä huippu-urheilijoihin verrattuna, niin siinä saa riittävästi makua siitä urheilijan elämästä. Ei se helppoa ole, kun rutistat kropastasi kaiken mitä sieltä lähtee ja homma ei luista. Sellaista se urheilu välillä on. Tätä kautta peilattuna ei minulla ole mitään tarvetta lähteä lyttäämään kenenkään muun suorituksia. Kritiikkiä ja palautetta toki saa ja pitää antaa, mutta sen pitäisi auttaa urheilijaa kehittymään paremmaksi. Nettifoorumioksennukset eivät kuulu siihen kategoriaan.
"Tee ite paremmin" on fraasi joka lähes aina kertoo käyttäjästään samankaltaisen stoorin kuin mitä juuri kerroit: aina on vähän kokemusta jostain elämän alueesta jolla haluaisi pärjätä muttei ole kovin ylös päässyt.

Jos seuraa "tee ite paremmin"-ohjenuoraa, ei voi ikinä arvostella yhtään biisiä - kaikkia idols kilpailijoitakin täytyy kehua koska itse ei ole parempi, huonoinkin B-luokan leffa surkeine näyttelijöineen täytyy ilmeisesti kehua hyväksi leffaksi, koska ite ei osais senkään vertaa näytellä tai ohjata. Kaikki maailman kirjat, alkaen kioski-kirjallisuudesta ovat myös loistavia teoksia, koska itse ei osaisi parempia kirjoittaa. Surkeimman räkälän kokin tekemä nakit ja muusi on gourmet ateria, koska itse ei osaisi tehdä sen parempaa jne.

Eiköhän nyt kuitenkin suoda tavallisille ihmisille oikeus kritisoida miljoonia tienaavia autokuskeja jos siihen jotain aihetta löytyy? Huom. arvostan kyllä sinun urheilu historiaasi, jo pääsy 2 divariin on hieno suoritus, mutta F1 kuskit tienaavat miljoonia siksi että he tuottavat viihdettä jumalattoman suurelle yleisölle, ei siellä voi olla tyyväinen samoihin suorituksiin kuin suomen salibandy liigan 2 divarissa. Aivan varmasti moni panee itsensä todella täysillä likoon vaikkapa esiintyessään paikallisessa karaoke pubissa, enkä rupea heitä arvostelemaan vaikka vähän pieleen menisikin, mutta jos menen konserttiin johon ostan kalliit liput ja bändi soittaa epävireessä, on minulla mielestäni täysi oikeus arvostella heitä, vaikken itse osaisi soittaa senkään vertaa.
 
Ylös