Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

Teemu.I

Well-known member
Jos seuraa "tee ite paremmin"-ohjenuoraa, ei voi ikinä arvostella yhtään biisiä - kaikkia idols kilpailijoitakin täytyy kehua koska itse ei ole parempi, huonoinkin B-luokan leffa surkeine näyttelijöineen täytyy ilmeisesti kehua hyväksi leffaksi, koska ite ei osais senkään vertaa näytellä tai ohjata. Kaikki maailman kirjat, alkaen kioski-kirjallisuudesta ovat myös loistavia teoksia, koska itse ei osaisi parempia kirjoittaa. Surkeimman räkälän kokin tekemä nakit ja muusi on gourmet ateria, koska itse ei osaisi tehdä sen parempaa jne.
Itse noudatan tuota ohjenuoraa, vain urheilun saralla, koska urheilusuoritusten rakentava arvostelu on aika hankalaa. Pitää olla paljon lajikohtaista kokemusta kyetäkseen siihen.

Musiikin, kirjojen ruoan, yms. arvostelu on paljon helpompaa, koska silloin kyseessä on jokaisen henkilökohtaiset mieltymykset. Lisäksi edellämainittujen asioiden ostamisen yhteydessä tietää likimain mitä on saamassa. Penkkiurheilussa on oltava valmiutta kohdata myös epämiellyttävät yllätykset.

Eiköhän nyt kuitenkin suoda tavallisille ihmisille oikeus kritisoida miljoonia tienaavia autokuskeja jos siihen jotain aihetta löytyy? Huom. arvostan kyllä sinun urheilu historiaasi, jo pääsy 2 divariin on hieno suoritus, mutta F1 kuskit tienaavat miljoonia siksi että he tuottavat viihdettä jumalattoman suurelle yleisölle, ei siellä voi olla tyyväinen samoihin suorituksiin kuin suomen salibandy liigan 2 divarissa. Aivan varmasti moni panee itsensä todella täysillä likoon vaikkapa esiintyessään paikallisessa karaoke pubissa, enkä rupea heitä arvostelemaan vaikka vähän pieleen menisikin, mutta jos menen konserttiin johon ostan kalliit liput ja bändi soittaa epävireessä, on minulla mielestäni täysi oikeus arvostella heitä, vaikken itse osaisi soittaa senkään vertaa.
Kuten edellisen postauksen lopussa sanoin, ihmisillä on oikeus arvostella ja antaa palautetta. Toinen juttu onkin se, että onko se arvostelu/palaute hyödyllistä vai haluaako henkilö vain purkaa pettymystään urheilijaan.

Edit.
Ja jottei homma menisi ihan offtopiciksi, niin lisätään vielä tämä. http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/08/1591575/fittipaldi-kehuu-raikkosen-liiketta-grosjeania-vastaan

Viimeksi muokattu:

Legnum

Registered User
Itse noudatan tuota ohjenuoraa, vain urheilun saralla, koska urheilusuoritusten rakentava arvostelu on aika hankalaa. Pitää olla paljon lajikohtaista kokemusta kyetäkseen siihen.

Musiikin, kirjojen ruoan, yms. arvostelu on paljon helpompaa, koska silloin kyseessä on jokaisen henkilökohtaiset mieltymykset. Lisäksi edellämainittujen asioiden ostamisen yhteydessä tietää likimain mitä on saamassa. Penkkiurheilussa on oltava valmiutta kohdata myös epämiellyttävät yllätykset.
Tulee kohta oksennus. Siinä sulle kritiikkiä:D

JahJahBlowJob

Well-known member
"Tee itse paremmin" on kyllä niinkuin jo sanottukkin niin paska argumentti kun vaan voi olla. Koska jos haukkuu jonkun paskaksi "tee itse paremmin" ehkä siinä kohtaa itse on tajunnut jättää tekemättä kun tietää olevansa paska!

Pecca

Well-known member
Sijainti
Suomi
Jokos tämä on ollut täällä? Pienen ihmisen tekemä kollaasi eri uutisista ja lausunnoista.
Ainakin minua Kimi fanina lämmittää mieltä kun kommenteissa Alonso fanisivuston ylläpitjä totetaa että taitaa Fernandon etsikkoaika olla ohitse.
Ja kun tuota juttua lueskelee niin huomaahan sen ettei ferrari ole ainoa talli johon santander on ostanut Alonsolle paikan, niin oli myös McLarenilla, mutta siellähän Alonso joutui kilpailemaan tallikaveriaan vastaan ja lähti kauden päätteksi ovet paukkuen. Ja selviää myös miksi Kimin piti lähteä ja Massa sai jäädä, ei ollut kisasuorituksilla mitään tekemistä asian kanssa, vaan santander oli juuro alottelemassa isoja bisneksiä Brasiliassa, että kyllä se kansallisuus vaikuttaa, menee jopa taitojen edelle.
Oho.

Tämä oli minusta mielenkiintoisempi juttu kuin se millä tavalla penkkiurheilijat käyttäytyy tai mitenkä määritellään kansalaisuus.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jokos tämä on ollut täällä? Pienen ihmisen tekemä kollaasi eri uutisista ja lausunnoista.
Ainakin minua Kimi fanina lämmittää mieltä kun kommenteissa Alonso fanisivuston ylläpitjä totetaa että taitaa Fernandon etsikkoaika olla ohitse.
Ja kun tuota juttua lueskelee niin huomaahan sen ettei ferrari ole ainoa talli johon santander on ostanut Alonsolle paikan, niin oli myös McLarenilla, mutta siellähän Alonso joutui kilpailemaan tallikaveriaan vastaan ja lähti kauden päätteksi ovet paukkuen. Ja selviää myös miksi Kimin piti lähteä ja Massa sai jäädä, ei ollut kisasuorituksilla mitään tekemistä asian kanssa, vaan santander oli juuro alottelemassa isoja bisneksiä Brasiliassa, että kyllä se kansallisuus vaikuttaa, menee jopa taitojen edelle.
On se ollut, ja Santanderin suhde Alonson McLaren-paikkaan on yhä väärin. Ainakin jos pidetään kiinni siitä, ettei Dennis puhunut palturia kertoessaan ottaneensa itse yhteyttä Alonsoon.

toklah

Well-known member
toi sama juttu löytyy myöskin suomennettuna toiselta foorumilta. en tiedä saako tänne linkittä muitten foorumien juttuja? tai osoitteita?

tälläinen juttu osui myöskin silmään,samoilta sivuilta kuin Kaimann :in linkki.

In September 2000, Michael Schumacher was testing for Ferrari on the Mugello track. Sauber was also allowed to participate in the same test because they were Ferrari’s engine-customer.

They still remember in F1-circles how Schumacher wondered over the Sauber’s pace. He had no idea about who was driving the car but he decided to go and take a look. Schumacher was very surprised when hearing that there’s a young Finn driving the Sauber car, a guy who never before had driven an F1-car. I guess Schumacher would have been speechless had he also known that the 20-year old youngster had raced in only 23 races with formula-cars and never before with a car faster than a Formula Renault.

A year later Ferrari was already trying to get Räikkönen to their team. Many drivers would undoubtedly had signed the contract with the world’s most famous racing team but Räikkönen could afford to say no thank you. He knew that he could only have had a #2 status in the team that was built around Schumacher.
eli kyllä ilmeisesti Ferrarikin on ollut valmis palkkaamaan kokemattoman kuskin.
siintä kun on ollut paljon puhetta etei Ferrari halua palkata kokematonta.

eli kyllä Kimi on tainnut olla aikamoinen lahjakkuus, ja on vieläkin..!

Viimeksi muokannut moderaattori:

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Muokkasin, toklah, tuon viesisi sellaiseen muotoon kuin lainaukset täällä tulisi laittaa.

WebSlave

Trackman
eli kyllä ilmeisesti Ferrarikin on ollut valmis palkkaamaan kokemattoman kuskin.
siintä kun on ollut paljon puhetta etei Ferrari halua palkata kokematonta.
Kokemattoman juu, muttei täysin kokematonta. "A year later" Kimillä oli jo yksi kausi F1:ssä takanaan. Päätökseen olla ottamatta vastaan Ferrarin tarjousta (ja mennä McLarenille sen sijaan) muistaakseni vaikutti ajatus, ettei Kimi olisi päässyt ajamaan kilpaa (ainakaan Ferrarilla). Eli samanlainen kuvio kuin mitä Ferrari sitten toteutti Massan kanssa.

toklah

Well-known member
Kokemattoman juu, muttei täysin kokematonta. "A year later" Kimillä oli jo yksi kausi F1:ssä takanaan. Päätökseen olla ottamatta vastaan Ferrarin tarjousta (ja mennä McLarenille sen sijaan) muistaakseni vaikutti ajatus, ettei Kimi olisi päässyt ajamaan kilpaa (ainakaan Ferrarilla). Eli samanlainen kuvio kuin mitä Ferrari sitten toteutti Massan kanssa.
no kyllä minä ymmärrän tuon niin, että olisi päässyt ajamaan Sauber vuotensa jälkeen Ferraria kilpaa, mutta ei Shumia vastaan vaan Shumin Bitchinä. vaan meni silloin ennemmin Mäkille Häkkisen tilalle.

WebSlave

Trackman
no kyllä minä ymmärrän tuon niin, että olisi päässyt ajamaan Sauber vuotensa jälkeen Ferraria kilpaa, mutta ei Shumia vastaan vaan Shumin Bitchinä. vaan meni silloin ennemmin Mäkille Häkkisen tilalle.
Ei sitä mahdollista testikuskistatusta tuossa sanotakaan, siksi ajattelin asian lisätä. Mutta se perustuu muistikuvaan, en nyt nopealla googlauksella asialle vahvistustakaan löytänyt.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Vanhaan "hyvään" aikaan tämä juttu tarkoittaisi McLarenin havittelevan Räikköstä talliinsa.
Kekkosen aikaan kaikki oli paljon paremmin?

Nykyisin tuo tarkoittaa, että Whitmars arvostaa myös Räikköstä. Kysyttäessä. Muistuttaa toki tallinsa nykykuljettajia heidänkin "kuolevaisuudestaan" mutta siinäpä se

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Sijainti
Savonlinna
Kekkosen aikaan kaikki oli paljon paremmin?

Nykyisin tuo tarkoittaa, että Whitmars arvostaa myös Räikköstä. Kysyttäessä. Muistuttaa toki tallinsa nykykuljettajia heidänkin "kuolevaisuudestaan" mutta siinäpä se
Miksei McLaren muka voisi havitella Räikköstä kun kerran ovat vaarassa menettää Hamiltonin? Varmasti Macilla pelataan peliä © moneen suuntaan.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Miksei McLaren muka voisi havitella Räikköstä kun kerran ovat vaarassa menettää Hamiltonin? Varmasti Macilla pelataan peliä © moneen suuntaan.
Mitähän tähänkin vastaisi? En kai torpannut ajatusta, että "McLaren havittelisi Räikköstä". Jos havittelisi, tuskin Whitmars kiinnostustaan haastatteluin ilmaisisi? Olisi kai pirun paljon helpompaa olla Robertsoneihin yhteydessä?

Ja mikä tuo "vaarassa menettää" on?

Mitä te vedätte?

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Sijainti
Savonlinna
Mitähän tähänkin vastaisi? En kai torpannut ajatusta, että "McLaren havittelisi Räikköstä". Jos havittelisi, tuskin Whitmars kiinnostustaan haastatteluin ilmaisisi? Olisi kai pirun paljon helpompaa olla Robertsoneihin yhteydessä?

Ja mikä tuo "vaarassa menettää" on?

Mitä te vedätte?
Siehän lupsakka mies olet :D

Vaarassa menettää = Sopimus loppuu, siispä Jatko Macilla on epävarmaa. Kommentteija tyytymättömyydestä useaankin asiaan tallin sisällä. Lotus yms muut huhut. Pelin pelausta ehkä, mutta ei ole lihava nainen vielä laulanut.

Sanoinko jotain Robertsoneista?

Ei tarvitse teititellä.

Mestarismies

Well-known member
Kyllähän toi macci on ollut viime kausina se tasaisin ja paras talli. Red Bull tietty oli ja on ollut edellä mutta kyllä macci on vahvin talli mielestäni. Laren olis mun listalla ykkönen. Lisäks se että ku kimin mestaruus oli macilla niin pienestä kiinni niin olis upeeta jos kimi palais sinne mistä kaikki ikäänkuin lähti!!