Kuiva on.Kyseessä siis samanlainen tilanne. Kimillä tosin märkä rata alla, mutta ei sekään ole syy vetää leveäksi ja hyötyä siitä.
Kuiva on.Kyseessä siis samanlainen tilanne. Kimillä tosin märkä rata alla, mutta ei sekään ole syy vetää leveäksi ja hyötyä siitä.
Muuten kyllä, mutta Kimin tilanteet Spassa ovat tulleet heti startin jälkeen, joista on tuolloin erikseen kuljettajakokouksissa sovittu, että radan ulkopuolta saa käyttää välttääkseen kolarin.Pieni pelko itsellä tosin tuli tuon Vettelin rangaistuksen jälkeen...
...Kyseessä siis samanlainen tilanne.
2010 tuo sääntötarkennus tehtiin juuri sen takia ku Kimi oli parissa aiemmassa Belgian GP:ssä tehny just sellasen liikkeen, ku siellä oli enemmän tilaa mennä. Tosiaan, taas hyvä esimerkki mistä juuri Vettelin Saksassa suorittaman ohituksen jälkeen puhuttiin, että minkä takia todella hitaan mutkan jälkeisen suoranpätkän viereen pitää tunkea asfaltti turva-alue? Täysin järjetöntä.Eikös tuohon tehty linjaus ennen vuoden 2010 tai 2011 Span kisaa, ettei 1. mutkassa saa enää "Kimejä" yrittää, tai muuten penalttia tulee?
Turvallisuussyillähän niitä perustellaan. Sikäli asioista päättävät ovat ihan oikeassa, että turvallisempia mutkat ovat niiden alueiden kanssa, mutta miksei esimerkisi Hockenheimissa voi laittaa vaikka metrin-parin levyistä hiekkakaistaletta ennen asvalttialuetta? Samoin muillakin radoilla, joilla rataa ja radan alkopuolista aluetta erottaa ainoastaan valkoinen viiva. Näin myös virheistä saisi edes jonkinasteisen rangaistuksen eikä turvallisuus juuri kärsisi.2010 tuo sääntötarkennus tehtiin juuri sen takia ku Kimi oli parissa aiemmassa Belgian GP:ssä tehny just sellasen liikkeen, ku siellä oli enemmän tilaa mennä. Tosiaan, taas hyvä esimerkki mistä juuri Vettelin Saksassa suorittaman ohituksen jälkeen puhuttiin, että minkä takia todella hitaan mutkan jälkeisen suoranpätkän viereen pitää tunkea asfaltti turva-alue? Täysin järjetöntä.
Eikös se Span T1:n turva-alue ollut aiemmin osa rataa? Joskus 2000-luvun taitteessa osa radasta on muutettu asvalttiturva-alueeksi eli rataa on kavennettu. Ennen siinä oli rataa muuriin asti. Näin ainakin olen kuvitellut, vaikka en mitään faktaa muutoksesta ole ikinä nähnyt/lukenut.2010 tuo sääntötarkennus tehtiin juuri sen takia ku Kimi oli parissa aiemmassa Belgian GP:ssä tehny just sellasen liikkeen, ku siellä oli enemmän tilaa mennä. Tosiaan, taas hyvä esimerkki mistä juuri Vettelin Saksassa suorittaman ohituksen jälkeen puhuttiin, että minkä takia todella hitaan mutkan jälkeisen suoranpätkän viereen pitää tunkea asfaltti turva-alue? Täysin järjetöntä.
Ei vaan muuri siirtyi sinne missä se nyt on. Radan profiiliin ei ole tuossa paikassa tullut muutosta.Eikös se Span T1:n turva-alue ollut aiemmin osa rataa? Joskus 2000-luvun taitteessa osa radasta on muutettu asvalttiturva-alueeksi eli rataa on kavennettu. Ennen siinä oli rataa muuriin asti. Näin ainakin olen kuvitellut, vaikka en mitään faktaa muutoksesta ole ikinä nähnyt/lukenut.
On kyllä. La Sourcea vedettiin hieman pidemmälle samalla kun koko lähtösuora ja bussipysäkki pistettiin uusiksi.Ei vaan muuri siirtyi sinne missä se nyt on. Radan profiiliin ei ole tuossa paikassa tullut muutosta.
Jooh... kasvot menee toimittajalta kun ei edes tiedä, mitä totuus tarkoittaa. Se ei ole sama, kuin ennakkoveikkaus.Kari Melart samassa lehdessä:
"Tyly totuus on..."
Että tälläsiä ajatuksia ollu Vauhdin Maailmassa ennen kauden alkua
Innokkaimpia Kimifaneja lukuunottamatta lienee vallinnut varsin yksimielinen konsensus siitä, ettei Lotus tule haastamaan kärkitiimejä. VM oli yhtä väärässä kuin valtaosa asiantuntijoista ja faneista. Artikkeli oli kirjoitettu ennen talvitestejä, jolloin totuus alkoi pikku hiljaa paljastua (jos siihen ei silloinkaan vielä kaikki uskoneet).Vauhdin Maailmalla ollut ilmiselvästi varmaa tietoa.
Alleviivatun takia ei kannattaisi noin reteitä arvioita heitellä. Ainakaan, jos haluaa pitää yllä illuusiota asiantuntevuudesta.Innokkaimpia Kimifaneja lukuunottamatta lienee vallinnut varsin yksimielinen konsensus siitä, ettei Lotus tule haastamaan kärkitiimejä. VM oli yhtä väärässä kuin valtaosa asiantuntijoista ja faneista. Artikkeli oli kirjoitettu ennen talvitestejä, jolloin totuus alkoi pikku hiljaa paljastua (jos siihen ei silloinkaan vielä kaikki uskoneet).
Grosjeanin suhteen (ja Kiminkin) olikin sitten enemmän variaatioita mielipiteissä.
Ei minua ihmetytä lainkaan. Kauden 2011 Lotus Renault oli loppukaudesta pohjamutia rämpivä talli.Oli ennen talvitestejä ilmestyny lehti, mutta edelleen ihmetyttää negatiivisuus Kimin menestymismahdollisuuksien suhteen... Vessalukemistahan noi VM:t nykyään on, mutta silti.
Kuvastaa hyvin kiikarin yleistä kompentenssiä F1:stä, 400 GP kokemuksella! Ihme ettei enempää ole "osaamista ja tietotaitoa" mieheen tarttunnut kun miettii selostuskukkasia ja suoranaista tuubaa jota hän selostajana syötti katsojille.kiikari onnistui 400 gpn kokemuksella synnyttämään vaikutelman että mies tunnistaa nimeltä ylipäätään noin kymmenen kuskia koko ruudukosta. Sinänsä ei siis ole ihme että ne vähätkin viime kauden sarjataukukkoon pohjanneet analyysit on ihan metässä.
400 GP:n kokemus ja kuljettaja/talli on yhtä hyvä kuin viimeisimmässä kisassa.Kuvastaa hyvin kiikarin yleistä kompentenssiä F1:stä, 400 GP kokemuksella! Ihme ettei enempää ole "osaamista ja tietotaitoa" mieheen tarttunnut kun miettii selostuskukkasia ja suoranaista tuubaa jota hän selostajana syötti katsojille.