Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

hnri

Member
Liittynyt
15.3.2007
Viestit
24
Pieni pelko itsellä tosin tuli tuon Vettelin rangaistuksen jälkeen...
...Kyseessä siis samanlainen tilanne.
Muuten kyllä, mutta Kimin tilanteet Spassa ovat tulleet heti startin jälkeen, joista on tuolloin erikseen kuljettajakokouksissa sovittu, että radan ulkopuolta saa käyttää välttääkseen kolarin.

Vertailun vuoksi tänä vuonna nähtiin aika monta oikaisua Monacon ekassa mutkassa lähdön jälkeen, eikä noistakaan rangaistuksia jaettu vaikka normaalissa kisatilanteessa näin oltaisiin varmasti tehty.
 

Tume9000

Well-known member
Liittynyt
15.7.2007
Viestit
282
Sijainti
Location, Location
Eikös tuohon tehty linjaus ennen vuoden 2010 tai 2011 Span kisaa, ettei 1. mutkassa saa enää "Kimejä" yrittää, tai muuten penalttia tulee?
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Eikös tuohon tehty linjaus ennen vuoden 2010 tai 2011 Span kisaa, ettei 1. mutkassa saa enää "Kimejä" yrittää, tai muuten penalttia tulee?
2010 tuo sääntötarkennus tehtiin juuri sen takia ku Kimi oli parissa aiemmassa Belgian GP:ssä tehny just sellasen liikkeen, ku siellä oli enemmän tilaa mennä. Tosiaan, taas hyvä esimerkki mistä juuri Vettelin Saksassa suorittaman ohituksen jälkeen puhuttiin, että minkä takia todella hitaan mutkan jälkeisen suoranpätkän viereen pitää tunkea asfaltti turva-alue? Täysin järjetöntä.
 

-Sentteri-

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
466
2010 tuo sääntötarkennus tehtiin juuri sen takia ku Kimi oli parissa aiemmassa Belgian GP:ssä tehny just sellasen liikkeen, ku siellä oli enemmän tilaa mennä. Tosiaan, taas hyvä esimerkki mistä juuri Vettelin Saksassa suorittaman ohituksen jälkeen puhuttiin, että minkä takia todella hitaan mutkan jälkeisen suoranpätkän viereen pitää tunkea asfaltti turva-alue? Täysin järjetöntä.
Turvallisuussyillähän niitä perustellaan. Sikäli asioista päättävät ovat ihan oikeassa, että turvallisempia mutkat ovat niiden alueiden kanssa, mutta miksei esimerkisi Hockenheimissa voi laittaa vaikka metrin-parin levyistä hiekkakaistaletta ennen asvalttialuetta? Samoin muillakin radoilla, joilla rataa ja radan alkopuolista aluetta erottaa ainoastaan valkoinen viiva. Näin myös virheistä saisi edes jonkinasteisen rangaistuksen eikä turvallisuus juuri kärsisi.

Sori, meni vähän off-topiciksi...
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
2010 tuo sääntötarkennus tehtiin juuri sen takia ku Kimi oli parissa aiemmassa Belgian GP:ssä tehny just sellasen liikkeen, ku siellä oli enemmän tilaa mennä. Tosiaan, taas hyvä esimerkki mistä juuri Vettelin Saksassa suorittaman ohituksen jälkeen puhuttiin, että minkä takia todella hitaan mutkan jälkeisen suoranpätkän viereen pitää tunkea asfaltti turva-alue? Täysin järjetöntä.
Eikös se Span T1:n turva-alue ollut aiemmin osa rataa? Joskus 2000-luvun taitteessa osa radasta on muutettu asvalttiturva-alueeksi eli rataa on kavennettu. Ennen siinä oli rataa muuriin asti. Näin ainakin olen kuvitellut, vaikka en mitään faktaa muutoksesta ole ikinä nähnyt/lukenut.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Eikös se Span T1:n turva-alue ollut aiemmin osa rataa? Joskus 2000-luvun taitteessa osa radasta on muutettu asvalttiturva-alueeksi eli rataa on kavennettu. Ennen siinä oli rataa muuriin asti. Näin ainakin olen kuvitellut, vaikka en mitään faktaa muutoksesta ole ikinä nähnyt/lukenut.
Ei vaan muuri siirtyi sinne missä se nyt on. Radan profiiliin ei ole tuossa paikassa tullut muutosta.
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Sattu tossa silmään Vauhdin Maailma 1/12. Rupes hymyilyttämään Olli Koivusalon ja Kari Melartin kirjoitukset:)

Olli Koivusalo pääkirjoituksessaan VM 1/12

"No, tallikaveristaan Räikkösellä ei sentään ole huolta. Lotus valitsi toiseksi kuljettajalseen ranskalaisen öljyjätti Totalin avokätisesti tukeman Romain Grosjeanin. Grosjeanilla on taukoa F1-kisoista tasan yhtä paljon kuin Räikkösellä. Ansioluettelonsa kaikki seitsemän F1- kisaa Grosjean ajoi syksyllä 2009 potkut saaneen Nelson Piquetin tuuraajana Renaultilla - parhaana saavutuksena 13. sija Brasiliassa. GP2-mestari ei ole huono kuljettaja, mutta Räikköselle hänestä ei ole minkään sortin mittapuuksi"


Kari Melart samassa lehdessä:

"Tyly totuus on, ettei Räikkönen palaa F1-kuljettajana edes lähtöruutuun, vaan jopa sen taakse. Uransa ensimmäisellä F1-kaudellaan (2001) 21-vuotiaana hänen työnantajansa Sauber sijoittui merkkikohtaisessa MM-sarjassa neljänneksi. Tänään Kimi on yli kolmekymppinen ja Renaultin nimestään pois pudottanut Lotus F1 tuskin yhtä korkealla. Sen olisi pystyttävä syrjäyttämään Red Bull, McLaren, Ferrari tai Mercedes ja lisäksi huolehdittava etteivät monet varteenotettavat haastajat kiihdytä rinnalle ja ohitse. Esimerkiksi 2011 Force India hävisi Renaultille vaivaisella neljällä pisteellä."


Että tälläsiä ajatuksia ollu Vauhdin Maailmassa ennen kauden alkua :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Kari Melart samassa lehdessä:

"Tyly totuus on..."

Että tälläsiä ajatuksia ollu Vauhdin Maailmassa ennen kauden alkua :)
Jooh... kasvot menee toimittajalta kun ei edes tiedä, mitä totuus tarkoittaa. Se ei ole sama, kuin ennakkoveikkaus.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vauhdin Maailmalla ollut ilmiselvästi varmaa tietoa.
Innokkaimpia Kimifaneja lukuunottamatta lienee vallinnut varsin yksimielinen konsensus siitä, ettei Lotus tule haastamaan kärkitiimejä. VM oli yhtä väärässä kuin valtaosa asiantuntijoista ja faneista. Artikkeli oli kirjoitettu ennen talvitestejä, jolloin totuus alkoi pikku hiljaa paljastua (jos siihen ei silloinkaan vielä kaikki uskoneet).

Grosjeanin suhteen (ja Kiminkin) olikin sitten enemmän variaatioita mielipiteissä.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Innokkaimpia Kimifaneja lukuunottamatta lienee vallinnut varsin yksimielinen konsensus siitä, ettei Lotus tule haastamaan kärkitiimejä. VM oli yhtä väärässä kuin valtaosa asiantuntijoista ja faneista. Artikkeli oli kirjoitettu ennen talvitestejä, jolloin totuus alkoi pikku hiljaa paljastua (jos siihen ei silloinkaan vielä kaikki uskoneet).

Grosjeanin suhteen (ja Kiminkin) olikin sitten enemmän variaatioita mielipiteissä.
Alleviivatun takia ei kannattaisi noin reteitä arvioita heitellä. Ainakaan, jos haluaa pitää yllä illuusiota asiantuntevuudesta.
 
Viimeksi muokattu:

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Oli ennen talvitestejä ilmestyny lehti, mutta edelleen ihmetyttää negatiivisuus Kimin menestymismahdollisuuksien suhteen... Vessalukemistahan noi VM:t nykyään on, mutta silti.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Tuli selattua tässä eräs päivä Urheilulehden F1 Extraa 2012,jossa seuraava tekstinpätkä pisti hymyilyttämään ;

"-Eikä Lotus siksi pysty oikeasti haastamaan Red Bulleja ja McLareneita tulevalla kaudella.Ei yksittäisissä kisoissa,eikä koko kauden kaaressa.Ei millään radalla.Se on kylmä totuus" :p (Erkki Mustakari)

No joo...ennakot on aina ennakoita. :)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oli ennen talvitestejä ilmestyny lehti, mutta edelleen ihmetyttää negatiivisuus Kimin menestymismahdollisuuksien suhteen... Vessalukemistahan noi VM:t nykyään on, mutta silti.
Ei minua ihmetytä lainkaan. Kauden 2011 Lotus Renault oli loppukaudesta pohjamutia rämpivä talli.

En itsekään uskonut Kimin taistelevan kuin korkeintaan jämäpisteistä, mikä varmasti myös löytyy senaikaisista ketjuista.
 
Viimeksi muokattu:

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Huonoja arvioijia tollaset jotka eivät tieneet että Kimi tulee olemaan korkealla mm-pisteissä. Amatöörien arviointeja ! ;)
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Urheilulehden f1 extra oli muistaakseni niin heikkotasoinen että olin vähällä polttaa sen. Eki oli virittänyt siihen jonkun muutaman sivun juupajaapa jutun kimistä ja ehkä 10 sivua jotain muuta paskaa heikistä ja nicosta ja fettelistä, mutta annas olla kun saavuttiin kuskianalyyseihin - kiikari onnistui 400 gpn kokemuksella synnyttämään vaikutelman että mies tunnistaa nimeltä ylipäätään noin kymmenen kuskia koko ruudukosta.

Sinänsä ei siis ole ihme että ne vähätkin viime kauden sarjataukukkoon pohjanneet analyysit on ihan metässä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
kiikari onnistui 400 gpn kokemuksella synnyttämään vaikutelman että mies tunnistaa nimeltä ylipäätään noin kymmenen kuskia koko ruudukosta. Sinänsä ei siis ole ihme että ne vähätkin viime kauden sarjataukukkoon pohjanneet analyysit on ihan metässä.
Kuvastaa hyvin kiikarin yleistä kompentenssiä F1:stä, 400 GP kokemuksella! Ihme ettei enempää ole "osaamista ja tietotaitoa" mieheen tarttunnut kun miettii selostuskukkasia ja suoranaista tuubaa jota hän selostajana syötti katsojille.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kuvastaa hyvin kiikarin yleistä kompentenssiä F1:stä, 400 GP kokemuksella! Ihme ettei enempää ole "osaamista ja tietotaitoa" mieheen tarttunnut kun miettii selostuskukkasia ja suoranaista tuubaa jota hän selostajana syötti katsojille.
400 GP:n kokemus ja kuljettaja/talli on yhtä hyvä kuin viimeisimmässä kisassa.
 
Ylös