Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Olen huomannut yhden asian mikä tähän "asiantuntijoiden" mielipiteeseen voi vaikuttaa. Kimi esimerkiksi myöntää suoraan, jos tekee virheen aika-ajossa. Vastaavasti Hamilton ei tunnusta mahdollisia virheitä vaan sanoo kierroksen olleen "perfect lap" tai kehuu kuinka sai autosta kaiken irti ja jäi silti toiseen ruutuun. Sitten porukalla selostajat onanoivat ja kehuvat kuinka se ajoi yli kalustonsa vaikkei ollut edes paalulla. Esimerkiksi Malesiassa Brundle sanoi: "Kimi should have been on pole" vain koska Kimi myönsi mokanneensa nopealla kierroksellaan.
Kimin itse sanomaa poimittuna Lotuksen sivuilta (fanit kysyvät kuskit vastaavat):
VINAY POTHNIS : HOW WOULD YOU KNOW IF YOU HAVE DONE A PERFECT LAP ?
KR : There is not a perfect lap, only in dreams. You can get a great lap without any mistakes, but you can always improve it, believe me !
http://www.lotusf1team.com/Vanilla-Chocolate-or-Strawberry.html?lang=fr

Mun mielestä aika hyvin sanottu.
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Asiavirheitä pakko korjata. Kimin käsi ei todellakaan murtunut viime vuonna kelkkakisassa, vaan tuli pieni ruhjevamma. Maikkari haloo!!
Se oli kait se virallinen versio? Eikös se jouduttu ihan leikkaa ja asentaa metallilevy. Vai oliko se se aiempi onnettomuuss? :D
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6754
Sijainti
Täällähä mä
Eipä ole kimi tiennyt vissiin mitä tekee, kun tähän lähti mukaan :D

Formulasankari Kimi Räikkönen on talouslehti Dagens Industrin mukaan yksi skandaaliyritys 24 Masin yhteensä 226 rekisteröidystä osakkaasta.

It-ja mediayrityksen osakkaat ovat menettäneet sijoituksensa skandaalissa, joka puhkesi aiemmin syksyllä. Eräät kriittiset osakkaat alkoivat tuolloin epäillä pääomistaja Stockhousen tyhjentäneen yrityksen rahoista. Myös luvattu pörssilistaus peruuntui.

Ruotsin talousrikosviranomaiset tutkivat tapausta. Myös veroviranomaiset ovat DI:n mukaan tapauksen kimpussa.
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/di+kimi+osakkaana+ruotsalaisessa+skandaaliyrityksessa/201211314837
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Tulipa vielä mieleen Alonson ja Kimin osuma suzukan(?) startissa, ku Grosjeanin topikkia lueskelin. Kisatilanne toki, mutta periaatteessa vähän samantapainen kuin Hamiltonin ja Grosjeanin tapaus spassa? Vähän pienempi pusu vain ja Räikkönen väistää nurtsille.

Grosjean oli totaalinen idiootti ja kilpailukieltoa pukkas, mut Alonson tapauksessa syitä pistetään jopa Räikkösellekkin, kun ei nostanu kaasua. Lisäksi minusta näytti, ettei Hamiltonilla kaasu irronut edes sen jälkee ku Grosejanin perässä oli kiinni? Ei se ainakaa jarrua painanut.. aika suuri syytös, mutta kyllä se kieltämättä siltä näyttää, että Hamilton pukkaa Grosjeanille vauhtia. Hamiltonhan oli hyvin mestaruudessa vielä kiinni. Ymmärrän, että tämä onvarmasti telemetriasta tarkastettu ja turhia luuloja, mut tuolta se näyttää :D

Tarkoitan, että samantapaisia "kiilauksia", joskin Alonso oli huomattavasti tarkempi ja kuvitteli varmaan, että siinä oli just ja just auton mentävä rako, kun oli pakko väistää. Tilaahan Alonsollakin oli mennä muualle ennen kuin oli myöhäistä. Mun mielipide on edelleenkin se, että Alonso oli se jonka olis pitäny nostaa sen sijaan, että väistää toisen keulaan suoralla startissa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mun mielipide on edelleenkin se, että Alonso oli se jonka olis pitäny nostaa sen sijaan, että väistää toisen keulaan suoralla startissa.
Ei siinä nyt mitään järkeä olisi ollut nostaa, mutta olisi kannattanut jättää ohjaamatta sinne laitaan. Alonson virhe, mutta itsepä hän siitä kärsikin.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Racing incident. Jos joskus päästäisiin eroon tästä syyllisen etsimisestä joka asiaan mikä tapahtuu radalla. Shit happens.
 

Q

Well-known member
Liittynyt
28.12.2005
Viestit
63
Mut tässä tapauksessa ainut joka haki syyllistä keskeytykseen oli itse Alonso.
 

PhyreX

Well-known member
Liittynyt
24.4.2008
Viestit
112
Ei siinä nyt mitään järkeä olisi ollut nostaa, mutta olisi kannattanut jättää ohjaamatta sinne laitaan. Alonson virhe, mutta itsepä hän siitä kärsikin.
iRacingilla tuota Suzukaa muutama sata kierrosta vääntäneenä täytyy kyllä ihmetellä, mikä ihmeen pakko Alonson oli saada kaikki tila vasemmalta lähdössä. Mutka vetää varsinkin startissa niin pussiin, että Kimi tuskin olisi päässyt rinnalle ja T3:seen tultaessa ohi. Ois vaan keskittyny Buttoniin. Tietty tilanteet tulee tuossa niin nopeasti, että heleppo se on täältä huudella...Hyvä kausi Alonsolta enivei, vaikka inhokki onkin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Liekö tämä Schumacherin ohitus Interlagosista jo löytynyt aikaisemminkin mutta laitanpa tähän:

http://www.youtube.com/watch?v=LEe_2Z1VdA4
Luulin että Schumacherkin olisi tehnyt jonkun hienon ohituksen, mutta olikin sama Kimin ohitus. Hattua pitää nostaa myös Schmille tuon tilanteen hoitamisesta, jos olis ollut huonommalla päällä eikä viimeinen kisa, olis varmaan kiilannut enemmän Kimiä. Mutta kyllähän Kimi selvästi oli varautunut enempäänkiin kiilaukseen. Eli ei olis autot pomppinu muureihin niinkuin Perezeillä ja Maldonaadoilla, olis vaan jäänyt ohitus myöhmpään ajankohtaan.
 
Ylös