Oli varmaan jonkinasteista ruostetta Lotuksenkin toiminnassa alkukaudesta. Olettaisin, että tallille on hiukan erilaista toimia silloin kun ollaan mukana kärkitaistelussa kuin keskivaiheilla.
Kubican tullessa talliin tilanne oli vähän samanlainen, kuskin takia talli oli yllättäen taistelemassa sijoista joista ei uskonut taistelevansa. Heidfeldista toivottiin pelastajaa Robertin loukkaannuttua, mutta ilmeisesti hiljaisesta miehestä ei ollut Kubican korvaajaksi, vaikka kohtuullisia tuloksia ajoikin. Viime kauden lopulla talli olikin isossa kriisissä.
Tällä kaudella kisoissa eteen tulleet ongelmat olivatkin sitten yhtäkkiä ihan eri sijoituksiin liittyviä. Oltiin taas yksi parhaista talleista. Ja kuskit olivat nopeita. Haasteet olivat erilaisia ja kymmenykset olivat taas tärkeitä. Petrovin ja Sennan kanssa ei ehkä niin ollut.
Kimin tyyli toimia poikkeaa varmaan kaikkien muiden kuskien tyylistä (enkä tarkoita ajotyyliä). Ajokyvyt tuli selväksi jo testikaudella ja ohjaustehostinepisodi kyllä kertoi, että mies osaa vaatia. Mutta se tyyli, jolla hän sen tekee luultavasti edellyttää sopeutumista tallilta. Kyllä sitäkin varmaankin alkukaudella vähän haettiin. Tai koko kauden, kun vielä Abu Dhabissakaan ei radioviestintä ollut Kimin toiveiden mukaista. Pari Kimin kanssa aiemmin työkennellyttä kaveria talliin hankittiinkin.
Ensi kaudella tilanne on selvä - ja eiköhän Lotuskin sen tiedä: tallia tulee rakentaa Kimin ympärille. Riippumatta siitä kuka tulee kakkoskuskiksi. Ja tavoite ei voi olla vaatimaton tämän kauden tulosten perusteella.