Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

Poistettu jäsen 5082

Guest
Nyt sitä paskaa tulee niskaan niin jumalattomasti kun media leipoi Räikkösestä jo mestarin ennen ensimmäistä kisaa. No tuosta ei voi enää kuin parantaa. Hyvää tässä toki on se että saa nähdä Kimin ohituksia ja jos nousee hyville pistesijoille niin kaikki ollaan taas tyytyväisiä ja Kimin nousua ylistetään.
"Hype loppuu kun ajelet viimeisenä"

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/03/1511802/kimi-lyo-jaita-hattuun-hype-loppuu-kun-ajelet-viimeisena

Niinpä, tahalleen jättäyty takariviin, että saa median hypet ammuttua alas :thumbup:
 

DudeLikeF1

Active member
Liittynyt
9.3.2012
Viestit
40
Kävihän siinä harmittava kämmi, sekä Kimiltä että tiimiltä. Näitä sattuu, tällä kertaa vain hieman arkaan ajankohtaan. Jos samanlainen episodi olisi sattunut kauden keskivaiheilla, ei vastaanotto olisi ollut näin tyrmäävä.

Jos siirrytään sille jossittelulinjalle niin kyllä Kimi olisi itsensä singonnut Q3:een, mutta en usko, että potkua olisi riittänyt Grosjeanin lyömiseen. Räikkösen suorituksista on jäänyt monelle (mukaanlukien itselleni) hieman karvas maku suuhun, koska ajaminen jäi harjoituksissa sateen vuoksi vähiin ja tämän lisäksi lauantaiaamun harjoituksissa keskityttiin pitempiin vetoihin, kun taas Grosjean tähtäsi enemmän aika-ajovetoihin.

Epäonnistuneen suorituksen vuoksi kisaan lähdetään ruudusta 17. Heidfeld lähti viime vuonna kisaan ruudusta 18 ja oli maalissa sijalla 12. Räikkösen kannalta kisassa on pari pointtia, jotka ratkaisevat paljon.

- Startti. Maagisella startilla tuolta voi nousta suoraan sijoille 13-14 ja sieltähän kipuaminen ylöspäin vain helpottuu.
- Taktiikka. Kovalla vai pehmeällä seoksella eka stintti? Vaikea valinta. Aggressiivista nousua yrittäessä pehmeät on oikea ratkaisu, mutta perustuen testeihin ja sieltä kerättyyn dataan Kimin renkaanhallintakyvystä, voisi kovan renkaan valitseminen ekalle stintille olla oikea ratkaisu, sillä stintin pituus kasvaa huomattavasti. Riskipeliä siinä mielessä, että jos vauhti ei riitäkkään niin siellä voi jäädä pahasti jumiin ja siinä kohtaa kisa rupeaa olemaan taputeltu. Yleisesti ottaen, tämän kauden rengasasiat ovat erittäin monimutkaisia, joten niin monen muuttujan vuoksi on vaikea spekuloida rengastaktiikoita.
- Crash-free-race. Itsetuntoa syönyt virhe on varmasti puskenut hurjasti halua menestyä ja tämä voi johtaa yliaggressiivisuuteen kisassa. Jos startista selvitään ilman osumia niin sekin on jo hurja suoritus. Tämän lisäksi todennäköisten lukuisten ohitusten kohdalla täytyy olla tosi tarkkana.

Siinä hieman purkua Kimin tilanteesta. Mieletön kisa tulee heti tähän kauden alkuun. Realistisia jos ollaan niin Räikkönen tulee olemaan puhtaalla kisalla sijoilla 9-11 maalissa. Grosjeanille täytyy nostaa hattua, etenkin jos pystyy kisassa pysymään siellä kärkiviisikon sisäpuolella.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Kimi ja Australia

Ei ole Kimin paikka tämä Australia.

Muistuu mieleen 2009 eli Kimin viimeinen Ferrari-vuosi. Silloinkin oli rengastaktikointia aika-ajossa ja paljon muuta kisassa.

Kisa menee toivottavasti paremmin, mutta kolaritodennäköisyys on suuri. Pahimmassa tapauksessa Marussiat tulevat tilanteen ulkopuolelta niskaan.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Mieletön kisa tulee heti tähän kauden alkuun. Realistisia jos ollaan niin Räikkönen tulee olemaan puhtaalla kisalla sijoilla 9-11 maalissa. Grosjeanille täytyy nostaa hattua, etenkin jos pystyy kisassa pysymään siellä kärkiviisikon sisäpuolella.
Todella saa odottaa ja jännittää. Pelottaa jo etukäteen, miten pumppu kestää kahden vuoden jälkeen starttivalot, kun Kimi taas mukana. Itse uskon että Kimillä mahdollisuudet todellakin pisteille. Top-7:n (+Alonson) voittaminen vaatisi jo todella hienoa suoritusta. Mutta eipä se vaatisi kuin hyvään paikkaan turva-autoa (Boullier&Grosjean&Singapore2008anyone?).
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Todella saa odottaa ja jännittää. Pelottaa jo etukäteen, miten pumppu kestää kahden vuoden jälkeen starttivalot, kun Kimi taas mukana. Itse uskon että Kimillä mahdollisuudet todellakin pisteille. Top-7:n (+Alonson) voittaminen vaatisi jo todella hienoa suoritusta. Mutta eipä se vaatisi kuin hyvään paikkaan turva-autoa (Boullier&Grosjean&Singapore2008anyone?).
Jos pakka pysyy tasasena ja vauhti on jotain samaa tasoa mitä oli Romainilla aika-ajoissa niin nykypäivänä DRS:llä pääsee aika helposti nousemaan ihan kärkitaistoon mukaan. Näin ainakin haluan uskoa.
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Mitäs täällä oikein valitetaan, Kimihän jatkaa siitä mihin rallissa jäi :D
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Viikon päästä tää on jo unohdettu kun Kimi on paalulla Malesiassa. :alppu:
 

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
Viikon päästä tää on jo unohdettu kun Kimi on paalulla Malesiassa. :alppu:
Joo näinhän se on. Ainoat vertailukelpoiset ajat koko Lotus-uran ajalta RG:n ja KR:n välillä ovat tämän päiväisistä aika-ajoista. Niissä herrat ajoivat kovilla renkailla lähes identtiset ajat. Pehmeillä ei sitten sen kummempaa vertailua pystynyt tekemään, koska Kimi teki virheen.

Ei hätä ole vielä tämän näköinen. Toivotaan, että Kimi löytäisi itsensä huomenna kympin joukosta ja sitten Malesiassa tärähtää. Siellä varmaan jokaisella tallilla on identtiset autot tähän viikonloppuun nähden, joten voimasuhteiden olettaisi pysyvän suht samanlaisina.
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Ei hätä ole vielä tämän näköinen. Toivotaan, että Kimi löytäisi itsensä huomenna kympin joukosta ja sitten Malesiassa tärähtää. Siellä varmaan jokaisella tallilla on identtiset autot tähän viikonloppuun nähden, joten voimasuhteiden olettaisi pysyvän suht samanlaisina.
Radat poikkeaa lähes täydellisesti toisistaan joten uskon voimasuhteidenkin muuttuvan. Ferrari tippuu entisestään ja RB ottaa McLarenin kiinni ja Kimikin varmaan Romainin ohi menee jo Malesissa.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Oli kyllä heti aika-ajossa jo paljon enemmän tunnelatausta mukana kuin parilla viime kaudella. Hassua miten yhden kuljettajan mukana oleminen vaikuttaa näin voimakkaasti, vaikka formuloita seuraan puhtaasti rakkaudesta lajiin. Parilla viime kaudella startitkaan eivät ole jännittäneet samalla tavalla kuin kaudella 2009 ja sitä ennen. Huomenna sydän tulee taas hakkaamaan aivan hulluna startissa, kun on Kimi mukana.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Todella saa odottaa ja jännittää. Pelottaa jo etukäteen, miten pumppu kestää kahden vuoden jälkeen starttivalot, kun Kimi taas mukana. Itse uskon että Kimillä mahdollisuudet todellakin pisteille. Top-7:n (+Alonson) voittaminen vaatisi jo todella hienoa suoritusta. Mutta eipä se vaatisi kuin hyvään paikkaan turva-autoa (Boullier&Grosjean&Singapore2008anyone?).
Jep se oli nelllssoooon siellä sillon. ja tällä kertaa Alonso ajaa ferrarilla joten massa on varmaan se kenen pitäis seinään täräyttää :rolleyes:
 

nikon877

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
155
No tokihan se Boullier lähtee ajattamaan Grosjeania seinään,että saataisiin Kimille voitto.. :rolleyes:
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Mitäs Romain Singaporessa? Seinäänhän ajoi Piquet.
Mutta eipä tuo Pikee taida enää ajaa? Tarkoitin että Boullier ja Grosjean + Singapore uudestaan. Ehkä ilmaisin itseäni epäselvästi. Ja ilmeisesti pitää vielä todeta että kyseessä oli läppä.
 
Ylös