Kävihän siinä harmittava kämmi, sekä Kimiltä että tiimiltä. Näitä sattuu, tällä kertaa vain hieman arkaan ajankohtaan. Jos samanlainen episodi olisi sattunut kauden keskivaiheilla, ei vastaanotto olisi ollut näin tyrmäävä.
Jos siirrytään sille jossittelulinjalle niin kyllä Kimi olisi itsensä singonnut Q3:een, mutta en usko, että potkua olisi riittänyt Grosjeanin lyömiseen. Räikkösen suorituksista on jäänyt monelle (mukaanlukien itselleni) hieman karvas maku suuhun, koska ajaminen jäi harjoituksissa sateen vuoksi vähiin ja tämän lisäksi lauantaiaamun harjoituksissa keskityttiin pitempiin vetoihin, kun taas Grosjean tähtäsi enemmän aika-ajovetoihin.
Epäonnistuneen suorituksen vuoksi kisaan lähdetään ruudusta 17. Heidfeld lähti viime vuonna kisaan ruudusta 18 ja oli maalissa sijalla 12. Räikkösen kannalta kisassa on pari pointtia, jotka ratkaisevat paljon.
- Startti. Maagisella startilla tuolta voi nousta suoraan sijoille 13-14 ja sieltähän kipuaminen ylöspäin vain helpottuu.
- Taktiikka. Kovalla vai pehmeällä seoksella eka stintti? Vaikea valinta. Aggressiivista nousua yrittäessä pehmeät on oikea ratkaisu, mutta perustuen testeihin ja sieltä kerättyyn dataan Kimin renkaanhallintakyvystä, voisi kovan renkaan valitseminen ekalle stintille olla oikea ratkaisu, sillä stintin pituus kasvaa huomattavasti. Riskipeliä siinä mielessä, että jos vauhti ei riitäkkään niin siellä voi jäädä pahasti jumiin ja siinä kohtaa kisa rupeaa olemaan taputeltu. Yleisesti ottaen, tämän kauden rengasasiat ovat erittäin monimutkaisia, joten niin monen muuttujan vuoksi on vaikea spekuloida rengastaktiikoita.
- Crash-free-race. Itsetuntoa syönyt virhe on varmasti puskenut hurjasti halua menestyä ja tämä voi johtaa yliaggressiivisuuteen kisassa. Jos startista selvitään ilman osumia niin sekin on jo hurja suoritus. Tämän lisäksi todennäköisten lukuisten ohitusten kohdalla täytyy olla tosi tarkkana.
Siinä hieman purkua Kimin tilanteesta. Mieletön kisa tulee heti tähän kauden alkuun. Realistisia jos ollaan niin Räikkönen tulee olemaan puhtaalla kisalla sijoilla 9-11 maalissa. Grosjeanille täytyy nostaa hattua, etenkin jos pystyy kisassa pysymään siellä kärkiviisikon sisäpuolella.