nikon877
Well-known member
- Liittynyt
- 16.3.2012
- Viestit
- 155
Urheilulehden Seppänen kirjoitti aika hyvin : http://www.urheilulehti.fi/moottoriurheilu/formula-1/kimi-raikkonen-kuningas-voi-ostaa-guggenheim-museon-autotalliinsa
Meinas jäädä lukematta koska Urheilulehti, mutta sielähän oli kyllä osuvaa settiä ja hyviä pointteja:thumbup:.Urheilulehden Seppänen kirjoitti aika hyvin : http://www.urheilulehti.fi/moottoriurheilu/formula-1/kimi-raikkonen-kuningas-voi-ostaa-guggenheim-museon-autotalliinsa
Väittäisin ettei Romainilla vielä yksinkertaisesti kokemus riitä etsimään niitä paria kymmenystä, mitä paremmilla autoilla ajaneella Kimillä on vielä tavoitteena leikata ohjauksen säädöissä. Auto on hyvä, mutta Kimi haluaa tehdä siitä voittavan muutaman harjoitussession kustannuksella.-Grosjeanilla sama tilanne, silti 3.
-Ohjaustehostin ei reistallut, vaan se ei ollut mieleinen Kimille kun taas Grosjeanille se näköjään käy
Kimillä on kokemusta niin monesta autosta, että hän taatusti tietää millainen ohjaus tuntuu hyvältä juuri hänen käsissään - osin siis myös mihin hän on tottunut. Romainin kokemus ykkösistä on vielä aika ohut, eikä GP2:ssa ole edes ohjaustehostinta, mikä tekee tuntumasta varsin erilaisen.Väittäisin ettei Romainilla vielä yksinkertaisesti kokemus riitä etsimään niitä paria kymmenystä, mitä paremmilla autoilla ajaneella Kimillä on vielä tavoitteena leikata ohjauksen säädöissä. Auto on hyvä, mutta Kimi haluaa tehdä siitä voittavan muutaman harjoitussession kustannuksella.
Sehän jää nähtäväksi.Kimillä on kokemusta niin monesta autosta, että hän taatusti tietää millainen ohjaus tuntuu hyvältä juuri hänen käsissään - osin siis myös mihin hän on tottunut. Romainin kokemus ykkösistä on vielä aika ohut, eikä GP2:ssa ole edes ohjaustehostinta, mikä tekee tuntumasta varsin erilaisen.
En silti usko, että tässä puhutaan mistään parista kymmenyksestä (siis jos kierrosajasta oli kyse - se on todella iso aikaero). Kyse on pikemmin luottamuksesta autoon ja pienten virheiden välttämisestä.
Kimillä selvästi tallella se sama vanha vaisto, eli osaa arvioida tilanteet oikein eikä ota turhia osumia, toisin kuin Schumi paluunsa jälkeen (toki Schumi on aina kolistellut Kimiä enemmän). Vauhtikin oli ihan hyvää, mutta ei mitään maagista, siinä on vielä parannettavaa vaikka eihän tuota pysty varmuudella sanomaan. Harmittavasti Grosjeanin kisavauhtia ei nähty joten vertailukohdekin puuttuu. Lisäksi rata ja lämpötila olivat sellaiset, etteivät ne vastaa suurinta osaa loppukauden vaatimuksia.Aika hyvä paluukisa Kimiltä. Paremmalta näyttää kuin Schumin comeback.
Hyvää oli että Kimi ei kolistellut vaan toi auton maaliin 2 vuoden tauon jälkeen, vaikka ympärillä kolisteltiinkin. Vauhtiakin varmasti voidaan kiristää kun autoon saadaan säädöt ja luotto kohdalleen.
Schumin puolustukseksi täytyy sanoa 10v vanhempi ikä.Kimillä selvästi tallella se sama vanha vaisto, eli osaa arvioida tilanteet oikein eikä ota turhia osumia, toisin kuin Schumi paluunsa jälkeen (toki Schumi on aina kolistellut Kimiä enemmän). Vauhtikin oli ihan hyvää, mutta ei mitään maagista, siinä on vielä parannettavaa vaikka eihän tuota pysty varmuudella sanomaan. Harmittavasti Grosjeanin kisavauhtia ei nähty joten vertailukohdekin puuttuu. Lisäksi rata ja lämpötila olivat sellaiset, etteivät ne vastaa suurinta osaa loppukauden vaatimuksia.
Näinhän tässä taas kävi. Grosjean mammaroi startissa 3-4 pykälää ja hölmöili heti kisansa pilalle kolarikalle Maldonadon kanssa nahistellessa. Kimi kokeneena kettuna piti sopivan hajuraon näihin kisanpilaajiin ja antoi nuorempien sekoilla ja viimeisellä kierroksella nousi kolme sijaa tuloksissa.Kimi taktikoi itsensä loistaviin tarkkailuasemiin, toisin kuin kokematon tallikaverinsa joka tuhosi renkaansa yrittämällä väkisin kärjen vauhtiin. Kisassa kostautuu. Pakko myöntää että loistava veto tosin myös Alonsolta pysähtyä jo kesken aika-ajon hiekalle kehittämään autoaan, kun huomasi paalumahdollisuuksiensa hupenevan. Mestaruus ratkaistaan Kimin ja Alonson välillä tänä vuonna.