Kimi Räikkösestä Ferrarin kakkoskuski

Dimmu

Well-known member
Liittynyt
21.4.2004
Viestit
209
Sijainti
Turku
Tähän toikkiin voi kerätä tapahtumia, jotka osoittavat, että Kimistä on tehty kakkoskuski. Ensimmäinen nähtiin jo eilen, kun Räikkösen auton elektroniikka petti. Itse en muista, että Schumacherille olisi kautta 1996 lukuun ottamatta tapahtunut tämänkaltaista tekniikkamurhetta. Sen sijaan Ferrarin kakkoskuskit ovatkin sitten joutuneet keskeyttämään mitä erilaisimpiin vikoihin, mieleen tulee esimerkiksi Barrichellon tapaus vuodelta 2002, jolloi Espanjan GP:ssä Ferrari hyytyi jo lähdossä elektroniikkavikaan. Vuosien saatossa on nähty, että kun Ferrari hajoaa, niin se on kakkoskuskin Ferrari. Poikkeuksena viime kausi ja Japanin GP, mutta poikkeushan vahvistaa säännön. Syynä on varmaankin se, että kun tiimi keskittyy niin totaalisesti ykköstykkinsä auton hiomiseen niin kakkoskuskin auto jää väkisinkin vähemmälle huomiolle.

Ferrarilla on käsissään ainutlaatuinen tilanne. Sarjan kovapalkkaisin kuljettaja, jonka piti turvata Ferrarin tulevaisuus vuosiksi eteenpäin, on osoittautunut suureksi kuplaksi. Massa hoitaa homman kotiin huomattavasti halvemmalla. Olisikin mielenkiintoista nähdä, mitä Kimin sopimuksessa lukee kuljettaijen välisestä kohtelusta. Tulemmeko näkemään kauden mittaan Kimin autossa mysteerisia moottorin ylikuumenemisongelmia, jarruvikoja tai ylimääräisiä varkikkopysähdyksiä tilanteessa jossa Massa ajaa Räikkösen takana? Itse pidän epätodennäköisenä, että Kimi suostuu kakkoskuskiksi, joten Räikkönen saattaa lähteä Ferrarilta jo ennen kolmivuotisen sopimuskauden loppua.

Kimi Räikkösen ura on tällä hetkellä syvässä kriisissä. Tilanne mestaruustaistelun kannalta on käymässä kestämättömäksi. Jos ja kun Massa päihittää Kimin Monacossa, tilanne muuttuu kriittiseksi. Nyt voidaan jo unohtaa myytti, jonka mukaan Räikkönen on sarjan nopein mies. Kyseessä on vain suuri harha. On syntymässä tilanne, jossa Räikkösen uran loputtua miestä arvioidaan kuljettajaksi, joka ei ikinä voittanut mestaruutta, vaikka ajoi suurimman ajan urastaan kärkitalleissa. Stirling Moss ja Gilles Villeneuve eivät mestaruuksiin ikinä yltäneet, mutta silti heitä pidetään suurina kuljettajina. Sama tilanne oli Kimi Räikkösen kanssa ennen tämän kauden alkua. Nyt tilanne on muuttunut ja Räikkönen jää formulahistoriaan suurena kuplana.
 

technine

Active member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
40
miten viitsit tuhlata aikaa kolmen kappaleen mittaisen bullshitin kirjoittamiseen :D
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Saksa 2001, Ranska 2000..
 
Viimeksi muokattu:

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Taitaa ottaa koville kun Kimi ei viekään Massaa kuin pässiä narussa. Jokaisessa ketjussa samaa jauhamista.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Dimmu sanoi:
Kimi Räikkösen ura on tällä hetkellä syvässä kriisissä.
Silkkaa paskaa. Jos Räikkönen ajaa Monacossa paalulle ja voittaa, niin sitten taas ylistetään. Reagointi on liian nopeaa.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
"Sarjan kovapalkkaisin kuljettaja, jonka piti turvata Ferrarin tulevaisuus vuosiksi eteenpäin, on osoittautunut suureksi kuplaksi."

Voi nyt vittu tämänkin puheen kanssa!!
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
JNF sanoi:
Taitaa ottaa koville kun Kimi ei viekään Massaa kuin pässiä narussa. Jokaisessa ketjussa samaa jauhamista.
Onhan tää sikäli kätevää että ei ole väliä minkä ketjun aukaisee, aina voi keskustella samasta aiheesta. Korkeintaan pitää muistaa välillä vaihtaa Kimi Alonsoksi ja Massa Hamiltoniksi.

Pitäisi varmaan kirjoittaa talteen joku geneerinen kuskin x mollaus- ja/tai kuskin y kehumisviesti jota voisi sitten kopioida ja liimailla pienillä muutoksilla varustettuna ketjuun jos toiseenkin.
 

Dimmu

Well-known member
Liittynyt
21.4.2004
Viestit
209
Sijainti
Turku
JNF sanoi:
Taitaa ottaa koville kun Kimi ei viekään Massaa kuin pässiä narussa. Jokaisessa ketjussa samaa jauhamista.
Voin rehellisesti vastata, että ottaa koville. Ja paljon. Tämän kauden piti olla SE kausi, kausi jolloin suomalainen voittaa mestaruuden pitkän tauon jälkeen. Oli jopa sellanenkin mahdollisuus, että mestaruus olisi ratkaistu kahden suomalaisen välillä, olihan Rellu voittanut kaksi edellistä mestaruutta. Austrakian jälkeen kaikki näytti hyvältä. Mutta sitten tuli karmaiseva totuus esille.

Olen äärimmäisen pettynyt tähän kauteen.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Juup.. enää 13 kisaa ajamatta ja yli 500 pistettä jaossa. PANIC! :yuck:
 

Dimmu

Well-known member
Liittynyt
21.4.2004
Viestit
209
Sijainti
Turku
Hevimies sanoi:
Juup.. enää 13 kisaa ajamatta ja yli 500 pistettä jaossa. PANIC! :yuck:
Pessimisti ei pety. Ja tilanne olisi ihan eri, jos olisin katsomassa ensimmäistä kertaa F1 kautta ja Räikkösen taistelua mestaruudesta. Silloin voisin uskoa menestykseen. Kaudella 2000 Mika nousi upeasti Schumin rinnalle ja hetkittäin ohi, mutta me kaikki tiedämme miten se ratkesi.

En usko Kimin voittavan tällä kaudella mestaruutta. En usko Kimin voittavan mestaruutta koskaan. Pelkään, että suomalainen ei voita mestaruutta ainakaan 50 vuoteen. Ja koska en ole syntynyt saksalaiseksi, britiksi enkä brasilialaiseksi, suuri osa F1 viehätyksestä on minun kohdallani kateissa tilanteessa, jossa suomalainen ei aja mestaruudesta.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Sais jo loppua tämä avautuminen. Porukka täällä Suomessa ottaa urheilulajit ihan liian tosissaan :yuck:
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
massa ajo ihan hyvän kisan.
katsokaa välillä millä taktiikalla ferrari ajattaa kuskejaan. massalla yleensä kevyen auton taktiikka kun räikkönen ajaa kärkinelikon painavimmalla autolla.
helv.... mitä toimintaa.
eikö tällä kaudella ratkaise täysin se että miten sujuu aika-ajo ja lähtö??
miksi räikkösellä oli niin paljon bensaa(enemmän kuin hamilla) että espanjan lähdössä hamilton pääsi rinnalle. samaan aikaan massa oli alonson edellä samalla bensalastilla, joten lähtöjärjestelmät ovat saman tasoisia.
laitetaanpa massalle ens kisaan kolme tai enemmän kierroksia bensaa tankiin kuin räikköselle niin ei tarvitse miettiä kumpi on paalupaikalla.
Miksi ferrari työntää räikkösen autoon niin paljon menovettä aika-ajoon, että se vesittää ja lähtöpaikan ja lähdön??
Ainakin alkukaudesta pelataan ferrarin peliä massan pussiin 100-0
Ps. sama kuvio bahrainissa
massalla 3 kierrosta vähemmän bensaa autossa.
huom! yks kierros bensaa oli n. 0,2 s kierrokselle. ja kun kimi hävis massalle vain 0,5 s. jos molemmilla yhtä paljon bensaa.....
räikkönen:ahem:
ferrarin taktiikka alle super agurin tason
 

Dimmu

Well-known member
Liittynyt
21.4.2004
Viestit
209
Sijainti
Turku
Hevimies sanoi:
Ehkä jokainen uskonasia ei tarvitse ihan omaa topiccia... :rolleyes:
Tämä toikki ei ole uskomuksia varten. Aion laittaa tähän ketjuun kirjoituksia tulevista kisoista, jotka osoittavat että Räikkösestä on tullut tallinsa kakkoskuski.
 

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
Onhan tamä vitutuksessa rypeminen tietysti jollain tavalla puhdistava kokemus, mutta yritetään antaa maanmiehelle vielä mahdolisuus. Tottakai pettymys on ollut aivan valtava, kun tietää että autossa on potentiaalia voittoihin. Massa osaa hyödyntää auton vahvuudet ja renkaat tällä hetkellä ,Kimi ei siihen toistaiseksi pysty. Voi olla, että koko kausi on yhtä vaikeaa tai sitten ei. Etukäteen en ala murehtimaan miten tulee käymään, vaikka näin pessimistinä houkutus on suuri maalata pirut seinille ja nautiskella masokistina ajatuksella kuinka Massa voittaa kaikki loput kisat ja Kimi keskeyttää.
Silti, minulle Kimi tulee aina olemaan ykköskuski vaikka ei enää koskaan päihittäisi tallikaveriaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Dimmu sanoi:
Nyt voidaan jo unohtaa myytti, jonka mukaan Räikkönen on sarjan nopein mies.
Ei välttämättä, sillä kukaan ei ole aina, kaikilla kalustoilla ja kaikissa olosuhteissa nopein. Sen sijaan toinen Kimiä koskeva myytti kyllä voidaan romuttaa: nimittäin se, että hän sopeutuisi autoon kuin autoon lähes välittömästi ja pystyisi sopeuttamaan ajotyylinsä auton mukaan.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Brasilian tv:n mukaan Kimillä oli aika-ajoissa 2-3 kierrosta enemmän bensaa kuin Massalla. Speed tv:n mukaan 3-4. Kellään ei ilmeisestikään ole varmaa tietoa. Ferrarilla kommentoititiin Kimin aika.ajoa ppotisiivisesti perustuen erilaiseen trategiaan Felipeen verrattuna. 3 kierrosta lienee todennäköisin ero.

Muistan joskus nähneeni jonkin laskennallisen talukon, jossa selitettiin kuinka paljon yhden kierroksen bensa tekee lisäaikaa kierrokseen, mutta nyt ei muistu mieleen. Onko jollain jotain linkkiä?
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
JPP sanoi:
Onhan tää sikäli kätevää että ei ole väliä minkä ketjun aukaisee, aina voi keskustella samasta aiheesta. Korkeintaan pitää muistaa välillä vaihtaa Kimi Alonsoksi ja Massa Hamiltoniksi.

Pitäisi varmaan kirjoittaa talteen joku geneerinen kuskin x mollaus- ja/tai kuskin y kehumisviesti jota voisi sitten kopioida ja liimailla pienillä muutoksilla varustettuna ketjuun jos toiseenkin.
Vielä kätevämpää olisi tehdä topic, jossa voi itse valita $valittu_kuski päivän vitutuksen mukaan ketä mollataan. Serveri vaihtaa kaikki viesteissä esiintyvät ilmentymät [vitutuksen kohde=$valittu_kuski[/vitutuksen kohde]. Ilmainen finanssivinkki... laittakaa kaikki netin viagra- ja muut mielialalääkemyyjät mainostamaan samaan topiciin, niin saadaan a) hoidettua jurputtajien tuska ja b) rahoitettua mainostuloilla tämän palstan toimintaa.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
WebSlave sanoi:
Ei välttämättä, sillä kukaan ei ole aina, kaikilla kalustoilla ja kaikissa olosuhteissa nopein. Sen sijaan toinen Kimiä koskeva myytti kyllä voidaan romuttaa: nimittäin se, että hän sopeutuisi autoon kuin autoon lähes välittömästi ja pystyisi sopeuttamaan ajotyylinsä auton mukaan.
Ilmeisestikään kukaan ei sopeudu. Jopa Schumacherilla oli vuonna 2003 kolmen tai neljän kisan pituinen kriisi, jolloin Barrichello oli selvästi nopeampi.

Se kyllä täytyy sanoa, että Alonsolle auton ajettavuus lienee kaikista tärkein noista kolmesta. Ukko on ihan hengetön kun auto ei ole mieleinen.
 
Ylös