Tähän toikkiin voi kerätä tapahtumia, jotka osoittavat, että Kimistä on tehty kakkoskuski. Ensimmäinen nähtiin jo eilen, kun Räikkösen auton elektroniikka petti. Itse en muista, että Schumacherille olisi kautta 1996 lukuun ottamatta tapahtunut tämänkaltaista tekniikkamurhetta. Sen sijaan Ferrarin kakkoskuskit ovatkin sitten joutuneet keskeyttämään mitä erilaisimpiin vikoihin, mieleen tulee esimerkiksi Barrichellon tapaus vuodelta 2002, jolloi Espanjan GP:ssä Ferrari hyytyi jo lähdossä elektroniikkavikaan. Vuosien saatossa on nähty, että kun Ferrari hajoaa, niin se on kakkoskuskin Ferrari. Poikkeuksena viime kausi ja Japanin GP, mutta poikkeushan vahvistaa säännön. Syynä on varmaankin se, että kun tiimi keskittyy niin totaalisesti ykköstykkinsä auton hiomiseen niin kakkoskuskin auto jää väkisinkin vähemmälle huomiolle.
Ferrarilla on käsissään ainutlaatuinen tilanne. Sarjan kovapalkkaisin kuljettaja, jonka piti turvata Ferrarin tulevaisuus vuosiksi eteenpäin, on osoittautunut suureksi kuplaksi. Massa hoitaa homman kotiin huomattavasti halvemmalla. Olisikin mielenkiintoista nähdä, mitä Kimin sopimuksessa lukee kuljettaijen välisestä kohtelusta. Tulemmeko näkemään kauden mittaan Kimin autossa mysteerisia moottorin ylikuumenemisongelmia, jarruvikoja tai ylimääräisiä varkikkopysähdyksiä tilanteessa jossa Massa ajaa Räikkösen takana? Itse pidän epätodennäköisenä, että Kimi suostuu kakkoskuskiksi, joten Räikkönen saattaa lähteä Ferrarilta jo ennen kolmivuotisen sopimuskauden loppua.
Kimi Räikkösen ura on tällä hetkellä syvässä kriisissä. Tilanne mestaruustaistelun kannalta on käymässä kestämättömäksi. Jos ja kun Massa päihittää Kimin Monacossa, tilanne muuttuu kriittiseksi. Nyt voidaan jo unohtaa myytti, jonka mukaan Räikkönen on sarjan nopein mies. Kyseessä on vain suuri harha. On syntymässä tilanne, jossa Räikkösen uran loputtua miestä arvioidaan kuljettajaksi, joka ei ikinä voittanut mestaruutta, vaikka ajoi suurimman ajan urastaan kärkitalleissa. Stirling Moss ja Gilles Villeneuve eivät mestaruuksiin ikinä yltäneet, mutta silti heitä pidetään suurina kuljettajina. Sama tilanne oli Kimi Räikkösen kanssa ennen tämän kauden alkua. Nyt tilanne on muuttunut ja Räikkönen jää formulahistoriaan suurena kuplana.
Ferrarilla on käsissään ainutlaatuinen tilanne. Sarjan kovapalkkaisin kuljettaja, jonka piti turvata Ferrarin tulevaisuus vuosiksi eteenpäin, on osoittautunut suureksi kuplaksi. Massa hoitaa homman kotiin huomattavasti halvemmalla. Olisikin mielenkiintoista nähdä, mitä Kimin sopimuksessa lukee kuljettaijen välisestä kohtelusta. Tulemmeko näkemään kauden mittaan Kimin autossa mysteerisia moottorin ylikuumenemisongelmia, jarruvikoja tai ylimääräisiä varkikkopysähdyksiä tilanteessa jossa Massa ajaa Räikkösen takana? Itse pidän epätodennäköisenä, että Kimi suostuu kakkoskuskiksi, joten Räikkönen saattaa lähteä Ferrarilta jo ennen kolmivuotisen sopimuskauden loppua.
Kimi Räikkösen ura on tällä hetkellä syvässä kriisissä. Tilanne mestaruustaistelun kannalta on käymässä kestämättömäksi. Jos ja kun Massa päihittää Kimin Monacossa, tilanne muuttuu kriittiseksi. Nyt voidaan jo unohtaa myytti, jonka mukaan Räikkönen on sarjan nopein mies. Kyseessä on vain suuri harha. On syntymässä tilanne, jossa Räikkösen uran loputtua miestä arvioidaan kuljettajaksi, joka ei ikinä voittanut mestaruutta, vaikka ajoi suurimman ajan urastaan kärkitalleissa. Stirling Moss ja Gilles Villeneuve eivät mestaruuksiin ikinä yltäneet, mutta silti heitä pidetään suurina kuljettajina. Sama tilanne oli Kimi Räikkösen kanssa ennen tämän kauden alkua. Nyt tilanne on muuttunut ja Räikkönen jää formulahistoriaan suurena kuplana.