Nyt kun on jo noin vuosi kulunut siitä kun arvuuteltiin mitä Kimi tekee 2010 voinen jo kertoa mitä itse kuulin vuosi sitten. Tietojen reitti oli Kimi->henkilö X ->henkilö Y-> minä. Tuolloin henkilö y vannotti etten saa ennen asioiden selviämistä kertoa asiasta kuin vaimolleni eikä kenellekään muulle.
Tilanne oli se, että (samaan aikaan kun Red Bull oli jo ilmoittanut että heillä ajaa Webber ja Vettel, Buttonin oletettiin jatkavan Brawn/Mersulla eikä Heikin kohtalosta ollut tietoa) Kimin pöydällä oli f1-talleista kolme sopimustarjousta :
McLarenilta, Mercedekseltä ja Red Bullilta. Näistä Red Bullin tarjous olisi ollut taloudellisesti ylivoimaisesti paras. Myös Rallikuvio oli jo hahmottumassa, ja se KIINNOSTI Kimiä.
Samaan aikaan oli jo tiedossa että Kimi saa Ferrarilta koko vuoden 2010 palkan + korvauksen sopimusrikosta. Tässä yhteydessä ei ollut ainakaan puhetta siitä että rahaa saa enemmän jo ei aja formula ykkösissä ollenkaan. Vaan eipä sitä edes älynnyt tiedustellakaan tuolloin, oltiin vain kiinnostuneita siitä mitä vaihtoehtoja Kimillä on. Joten se saattaa kyllä pitää paikkansakin.
Piti kyllä silloin hillitä itseään kun luin täältä foorumilta juttuja ettei Kimi sitten kelvannutkaan Red Bullille kun Webberin sopimusta jatkettiin...kovasti olisi tehnyt mieli möläyttää mitä itse asiasta oli kuullut, luotettavasta lähteestä.