Kimi voittaa Monacossa

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
McLarenin talven ainoat onnistuneet testit, joissa sitten tykitettiinkin hirmuaikoja löytyy Valenciasta. Valenciahan on tunnetusti moottoriradoista lähinnä Monacoa. Tähän kun lisätään Kimin luontainen hanska ja muita Michelin tiimejä, jotka kiilaavat Ferrarin eteen aika-ajossa, niin Kimin voittohan on lähes varma...
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Niin voittaa ja ohittaa kierroksella molemmat Ferrarit:D

Taitaa vain jatkua sama komento kuin muissakin tämäkauden kisoissa!
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
McLareni ajoi ensimmäistä kertaa testeissä kunnolla kierroksia 113 Paul Ricardin radalla. Suorituksen hyvyyttä lisää se että rata on miltei 6 km pitkä. Ja Pedro De La Rosa kellotti vielä parhaimman ajankin. Olisikohan luotettavuus löydetty?
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Finn75 sanoi:
McLarenin talven ainoat onnistuneet testit, joissa sitten tykitettiinkin hirmuaikoja löytyy Valenciasta. Valenciahan on tunnetusti moottoriradoista lähinnä Monacoa. Tähän kun lisätään Kimin luontainen hanska ja muita Michelin tiimejä, jotka kiilaavat Ferrarin eteen aika-ajossa, niin Kimin voittohan on lähes varma...
Oletin tämän olevan ehdottomasti sarkasmia.. se olikin aitoa huumoria :D
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Ferrari ei voita monacossa ei tarkoita sitä että mclada voittaisi. Siinä on 3-4 tallia välissä.

Ja muuten kossu veikka että Ferrari voittaa monacossa.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Kun pääsisi edes pisteille. Maaliinpääsystä puhumattakaan. Puhumattakaan siitä että saa edes sitä aika-ajokierrosta ajettua!
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
McLada ei oo tykittäny yhessäkkään testissä mitään hirmuaikoja tolla autolla. Kai ne nytkin tykittelisi hirmuaikoja, jos ne olis niin tehny talvitesteissä.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Niin, eikös ne huippuajat tehty vanhalla takasiivellä ja ties millä muilla sääntöjenvastaisilla osilla :D Siis nykysääntöjen, tietenkin :)
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Niillä talvisilla "huippuajoilla" kusetettiin sekä Montoyaa että nähtävästi myös Räikköstä kun ukko ei pääse tallista ulos vaikka haluaja olisi.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
MaranelloRed sanoi:
Niillä talvisilla "huippuajoilla" kusetettiin sekä Montoyaa että nähtävästi myös Räikköstä kun ukko ei pääse tallista ulos vaikka haluaja olisi.
Odotas kun Paragon saadaan käyttöön niin Ferrarin polvet alkavat tutisemaan :mad:
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Kyllä se mäcci voi Monacossa olla vähän vahvemilla kuin näissä edellisissä GP:ssä:thumbup: . Mäcillä väitetään olevan autossaan ongelmana mm. liian kevyt peräpää, joten onko sillä vähemmän vaikutusta Monacossa(jos joku tietää, niin kertokoon)?
Ferrarilta on annettu ymmärtää että heidän autonsa ei välttämättä olisi oikein iskussa Monacossa, yleensä tämä on tarkoittanut sitä että ferrari on ollut ylivoimainen ja vain hämännyt muita!?
Vaihtuukohan aika-ajo järjestelmä ennen Monacoa, toivottavasti?

Veikkaisin kuitenkin että Monacossa voidaan nähdä suuriakin yllätyksiä, esim. Kimi palkinto pallilla.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Kimihän sanoi Espanjassa hauskan lapsuksen, että
"Monacossa voi pärjätä huonollakin autolla" tjsp.
Onhan se nähty, että siellä voi sattua yllätyksiä. Mutta samalla todennäköisyydellä siellä yllättää joku Klien tai DaMatta kuin McLadan Kimi :p
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Ross Brawn ainakin oli hieman huolissaan renkaiden alun toimintakyvystä, mikä on ollut Ferrarilla (Bridgestonella) astetta huonompaa kuin Michelinillä tänä vuonna. Brawn arveli, että kokonaisuudesta joudutaan tinkimään tuon yhden aika-ajo kierroksen ja ensimmäisen 300 metrin ajaksi.

Button voi olla Monacossa vahvoilla. Mäcci tuskinpa, auton ongelmat tietäen maksimaalisen downforcen radalla voi nopeuden riittävyyden kanssa tulla pulmia. Siltikin, vaikka jotkut näköjään lapsellisesti uskovat tappion vaihtuvan menestykseen yht'äkkiä. Ei silti, ei McLaren nyt välttämättä ihan niin huono täällä ole.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Jos menestys tulisi automaattisesti sen mukaan kenellä on mahtavimmat ja korskeimmat puitteet tehdä F1 voittaja-auto niin eihän Ferrari olisi siellä missä se nyt on. Ei se olisi edes koko sarjassa. Odotan innolla sitä päivää jolloin paragon on kaupa tai se sulkee ovensa.:D
 

Flying Spin

Well-known member
Liittynyt
15.2.2004
Viestit
260
Paskalla autolla voi Monacossa saavuttaa jonkun viitossijan, mutta kyllä palkintopallilla nähdään täysin nomaalien kärkitiimien ukkoja (säkällä ne ovat ehkä poikkeuksellisessa järjestyksessä).

Ellei sitten tule sadekisaa ja kunnon romurallia.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
JOC sanoi:
Ross Brawn ainakin oli hieman huolissaan renkaiden alun toimintakyvystä, mikä on ollut Ferrarilla (Bridgestonella) astetta huonompaa kuin Michelinillä tänä vuonna. Brawn arveli, että kokonaisuudesta joudutaan tinkimään tuon yhden aika-ajo kierroksen ja ensimmäisen 300 metrin ajaksi.

Button voi olla Monacossa vahvoilla. Mäcci tuskinpa, auton ongelmat tietäen maksimaalisen downforcen radalla voi nopeuden riittävyyden kanssa tulla pulmia. Siltikin, vaikka jotkut näköjään lapsellisesti uskovat tappion vaihtuvan menestykseen yht'äkkiä. Ei silti, ei McLaren nyt välttämättä ihan niin huono täällä ole.
Samoilla linjoilla. En jättäisi pois Montostakaan. Kaveri ajaa hyviä aika-ajoja. Ja Monacossa ohitteleminen on onkin kinkkisempi juttu. Toki Ferrarin ja Renaultin varikkotaktiikoilla kammetaan autoja kärkeen vähän taaempaakin.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
JOC sanoi:
Ross Brawn ainakin oli hieman huolissaan renkaiden alun toimintakyvystä, mikä on ollut Ferrarilla (Bridgestonella) astetta huonompaa kuin Michelinillä tänä vuonna. Brawn arveli, että kokonaisuudesta joudutaan tinkimään tuon yhden aika-ajo kierroksen ja ensimmäisen 300 metrin ajaksi.
On Ferrarilla kovat ajat menossa. :D Bridgestonet on ekan kierroksen ajan lähes Michelinin tasolla, ja loput kisasta sitten noin sekunnin nopeampia kierroksella kuin Misukat. Eiköhän Brawn ihan piikkinä heittänyt ton jutun Michelinille päin. Yhden kerran on paalupaikka lipsahtanut muille, ja yhden kerran on lähdössä menetetty johtopaikka. Monacossa aika-ajoissa saa lämmittelykierroksella Bridgestonen toimimaan ja hyvä aika tulee joka tapauksessa. Sitten kisassa varikkokäynneillä ohitetaan ohi päässeet tiimit.

Ainut yllätyksen mahdollisuus muille tiimeille ja esim Kimille olisi, että Punaiset tunaroi aika-ajot ja jää sijoille 5-20. Silloin voisi voitosta tulla taisteluakin. Ja sade tietty voisi auttaa. Lähdössä voi ensi kerran tällä kaudella tulla todella ahdasta, jos Rellut lähtee taas kuin raketit sijoilta 3-7.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
J.Heldenview sanoi:
Odotas kun Paragon saadaan käyttöön niin Ferrarin polvet alkavat tutisemaan :mad:

Parasta ollakkin! :mad_old: :ahem:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Eiköhän hommat ala sujua taas, kun hiat kääritään uudessa linnoituksessa. Nyt kun tiimin kaikki tärkeimmät osaset ovat saman katon alla, ei se voi vaikuttaa kuin positiivisesti tuloksiin. Kyllä tästä kuopasta noustaan vielä! Kärsivällisyyttä vaan... :thumbup:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Eikä voita. Tuskinpa McLaren siellä sen parempi on kuin muuallakaan. Ei ainakaan niin paljoa että yhtäkkiä voitosta ajaisi. De La Rosan kierrosmäärä eilen lupailee tosin hyvää, samoin vauhti vaikkeivat muut kovin kaukana olleetkaan. Offtopicia, mikä on muuten Paul Ricardilla nykyisin "pitkä" rata? Sekö jolla ajettiin GP:t joskus 80-luvun alussa vai se millä ajettiin formuloilla myöhemminkin?
 
Ylös