J.Heldenview sanoi:
Juu, kyllä tulee mielenkiintoinen kisa taktiikkanurkkanäkökulmasta. Kimi ei lie sen painavemmalla kuin muutkaan kärkityypit, kyl sielt aikas pian startin jälkeen tullaan tankille. Veikkaisin useimmille kahden stopin taktiikkaa, sillä vaikka nyky tankit ovat pieniä ja eka veto lyhyt, uskon sen onnistuvan Monacon kaltaisella radalla. Kisapituuskin on vain 260km.
Kolme stoppia olis liian riskaapeli trafiikin kannalta.
TAKTIIKKANURKKA
Turun Sanomat, Monte Carlo
PAOLO FILISETTI
Suurin yllätys Monacossa koettiin, kun Michelin oli yhdellä kierroksella nopeampi kuin Bridgestone. Ferrari kokeili pehmeää kumiseosta harjoituksissa, mutta joutui vaihtamaan kovempiin. Se maksoi aika-ajotuloksen.
Monacossa on hyvin luultavaa, että lähes kaikki lähtevät matkaan kolmen varikkokäynnin taktiikalla.
Schumacher voi yrittää tehdä saman kuin Barcelonassa. Jos ja kun Renaultit ovat taas startin jälkeen kärjessä, Ferrari ei saa päästää niitä liikaa karkuun. Jos Schumacher siihen pystyy, hän ajaa muutaman kierroksen pidempään ja voi siten taas kuitata Renaultien ohitse.
Schumacherin suurin ongelma on lähtöhetki. Likaiselta puolelta on hankala päästä liikkeelle, kuten vaikkapa Kimi Räikkösen viime vuoden tahmeasta startista muistetaan.
Siinä missä Renaultien panosta hieman häiritsee keskinäinen kilpailu, BAR:in Jenson Button ja Ferrarin Schumacher voivat keskittyä pelkästään omaan suoritukseen. BAR voisikin olla Renaulteja nopeampi, mutta Schumacherin tapaan lähtöruutu on liukas.
Kimi Räikkönen venyi aika-ajossa siihen, mikä on McLarenin maksimi. Jos auto on myös kisassa luotettava, Kimi voi ottaa kohtuulliset pisteet.
Kirjoittaja on italialainen F1-teknologian asiantuntija
----------------------------
Aika haku ammuntaa näyttää olevan tuo sun pohdiskelu, jos nää 'asiantuntijan' pohdinnat pitää yhtään paikkaansa?!
:dunno: