Minusta tuntuu että Kimillä on edellytykset menestyä Mikaa paremmin. Edellytyksillä tarkoitan ajotaitojen lisäksi asemaa kuljettajien keskuudessa. Mikalta meni monta vuotta nousta kiistattomasti kärkikuskien joukkoon, minne Kimi nousi jo kolmannella kaudellaan 2003 taisteltuaan mestaruudesta vielä viimeisessä kisassa.
Toki kalustollakin oli merkitystä. Mikan alku Lotuksella ei antanut juuri mahdollisuuksia näyttää osaamista, kuitenkin sen verran että Williams ja McLaren kiinnostuivat. Edelleen McLarenin laihat vuodet viivästyttivät lopullista läpimurtoa..
Kimi sen sijaan oli sensaatio jo ennen ensimmäistä kilpailuaan. Sauberin yllätyskaappaus puhutti fykkösmaailmaa koko off-seasonin 2000-01. Näytöt yhdeltä Sauber-kaudelta riittivät ja Kimi istahti jo toisella kaudellaan voittaja-autoon. Toki McLarenilla on ollut jälleen vaikeuksia, mutta silti lähtökohdat ja näyttömahdollisuudet ovat olleet aivan erilaisia Kimillä 2001-2005 kuin Mikalla 1991-1995.
Absoluuttista paremmuutta on käytännössä mahdoton määrittää pelkän menestyksen perusteella juurikin erilaisista lähtökohdista johtuen. Sen voi kuitenkin sanoa ettei Kimi tule koskaan saavuttamaan samanlaista kansansuosiota kuin Mika. Mika on pioneeri, selviytyjä ja messias. Siniristi oli varsin outo käsite fykkösissä ennen Mikan menestysvuosia. Adelaiden onnettomuus 95, kooma ja pikainen paluu radoille oli selviytymistarina joka nostaa tuplamestaruuden tuplasti korkeammalle jalustalle. Taistelu Kerppenin suurvisiiriä vastaan antoi lajille viihdearvoa koko rahan edestä sellaisella volyymilla jollaista nähtiin viimeksi Sennan ja Prostin kaksintaistelussa.
Kimi voi menestyä paremmin, mutta Mika Häkkinen vaikuttaa ikuisesti sieluuni kuin Jumala. :thumbup: