Kimin autourheilu-uran jatko

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Aruba

पंजीकृत
Liittynyt
27.2.2008
Viestit
907
Sijainti
Redemption Island
Kyllähän tässä irtosi se intohimomomentti lajista. Vaikka Kovalainen saisi jämäpaikan jostain pikkutallista, tiedetäänhän se, että Kuha on ollut jo pidemmän aikaa laskeva tähti. Mikan ja Kimin menoa katsellessa oli kuitenkin pieni toivonkipinä mukana, vaikka auto ei aina kulkenutkaan.

Jokatapauksessa f-ykkösten katselu jatkuu niin kauan, kuin kiinnostusta riittää. Nyt vain on yritettävä löytää uudenlainen asennoituminen lajia kohtaan.
 

Jenni

Active member
Liittynyt
15.10.2009
Viestit
35
Vaikea pukea nykyistä olotilaa sanoiksi. On varmasti tyhjä olo ensi kaudella kun Kimiä ei F1-kisoissa nähdä. Ärsyttää/surettaa/harmittaa, että Kimin tasoinen kuski ensin maksetaan ulos Ferrari-tallista Santanderin rahoilla ja sitten vielä sopimusneuvottelut kaatuvat McLarenin kanssa - todennäköisesti rahan ollessa suurin syy. :thumbfh:

Enköhän F1:stä seuraa ens kaudella, mutta MTV3 MAXia en kyllä hanki. Katson joko netistä ilmaiseksi suorana tai sitte MTV3:n jälkilähetykset. Toivon, että Vettel voittaa MM:n seuraavana vuonna, mutta pahoin pelkää että mestaruuden vie joku Ferrarin tai McLarenin leiristä. Kiinnostava kausi varmasti tulee kaikin puolin, mutta kyllä tunnelma olisi täysin erilainen jos Kimi siellä taistelisi myös. Ei kukaan muu kuski vaan herätä sellaisia tuntemuksia kuin Kimi, mikä on harmi.

Ja vielä enemmän ärsyttää, jos McLaren on täysin voittamaton ensi vuonna ja sitten alkaa jossitella että "mitä jos Kimi olisi ollut tallissa, olisi vielä voittanut mestaruuden".

Älyttömän outoa ettei huipputalleissa nähdä ensi vuonna suomalaista. Nyt sen vasta kunnolla älyää kuinka lellittyjä ollaan oltu siinä suhteessa jo yli 10 vuotta :rolleyes:
 

Mustis85

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
162
Aika ikävä jälkimaku jäi suuhun, vaikka en mikään suuri Kimi fani ollutkaan. Jotenkin on sellainen fiilis, että kun Kimi jonkun aikaa kiertelee ralleissa ja fiilistelee vähän sitä ilmapiiriä, ei tee mieli palata ykkösiin. Rallitouhu on paljon rennompaa ja Kimikin varmaan vapautuu enemmän rallin parissa. Ja jos vauhtiakin löytyy kohtuullisesti, tuskin sieltä tekee mieli palata. Sen verran kovasti näyttää tuo ralli polttelevan. Itse mielelläni näkisin Kimin kyllä vielä ykkösissä.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
No voihan räkä

Aikansa kutakin.

Tosin mistäpä sitä tietää, miten vuoden parin päästä asiat ovat. Tulihan Häkälle ja Sutlerillekin se ajamisen palo takaisin, kun hetken vetivät happea ja ottivat etäisyyttä lajiin.

Jos Heikki ei saa sopparia ensi kaudelle, Ruusbäri omitaan kyllä selostajien toimesta aivan täysin suomalaisten leiriin. Tosin eipä paljoa heru maikkarillekaan sympatiaa juuri nyt. Mitäköhän kieroja maksuvirityksiä ovat jo ehtineet kaavailla ensi vuodelle? :D
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Toivottavasti puheet LeManssista ei ole tuulesta temmattuja.

- Kimi paljasti jo ajat sitten minulle, että hänen yksi haaveensa olisi ensimmäisenä kuljettajana maailmassa voittaa sekä F1:n että rallin mestaruudet, Kulta kirjoittaa kolumnissaan.

Kuulostais aika hyvältä CV:ssä:
- Formula 1 maailmanmestari
- Rallin maailmanmestari
- Le mans voittaja

Noh unelmia saa ja pitää olla. Kimi tuskin paljon haikailee takaisin, F1 on nähty ja seuraava askel otettu.
 

Samsa

Member
Liittynyt
18.11.2009
Viestit
6
Harmillinen juttuhan tämä on, mutta en yllättynyt, koska omasta mielestä Räikkönen ei ikinä ole näyttänyt "suuren mestarin" elkeitä.En väitä ettei Räikkönen olisi hyvä kuski, mutta F1 on kuitenkin oma mailmansa ja kuten myös täälä niin myös f1 mailmassa suuren persoonan omava henkilö on aina kiinostavampi, kuin hiljainen syrjässä oleva henkilö, joka avautuu vain kännissä.
 

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Harmillinen juttuhan tämä on, mutta en yllättynyt, koska omasta mielestä Räikkönen ei ikinä ole näyttänyt "suuren mestarin" elkeitä.En väitä ettei Räikkönen olisi hyvä kuski, mutta F1 on kuitenkin oma mailmansa ja kuten myös täälä niin myös f1 mailmassa suuren persoonan omava henkilö on aina kiinostavampi, kuin hiljainen syrjässä oleva henkilö, joka avautuu vain kännissä.
Eikö kimi ole kiinnostava? Kimihän on kuitenkin käsittääkseni lehtien mukaan vaikutusvaltaisin kuljettaja jne. Tosiasiahan on se että "pahatpojat" kiinnostavat enemmän kuin esimerkiksi pikku keke jonka harrastuksiin kuuluu teen juominen asuntonsa parvekkeella jne.

EDIT: Prkl kun haksahdin noin selvään trolliin. :D
 

Shämito

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
336
Kyllähän tuo Räikkösen poislähtö F1:stä päähän ottaa, mutta toivottavasti näemme Kimin Red Bullilla 2011. Olisi ollut kyllä hienoa nähdä Kimi vs. Lewis ensi kaudella McLarenilla, mutta ei niin ei.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
että Kimin tasoinen kuski ensin maksetaan ulos Ferrari-tallista Santanderin rahoilla ja sitten vielä sopimusneuvottelut kaatuvat McLarenin kanssa - todennäköisesti rahan ollessa suurin syy.
En keksi tuohon muuta selitystä kuin että Kimi saa niin paljon enemmän rahaa jos ei aja ollenkaan tai ainakaan jossain huipputallissa että sillä alkaa olemaan jo väliä. Summa saattaa olla yli 10 MEUROa - ainakin nuo julkisuuteen tihkuneet tiedot viittaavat siihen suuntaan. Ymmärrettavää vaikkei se kyllä paljon suomalaista F1-fania lämmitäkkään.

Kysymys vain kuuluu, että miksi h#%¤&#ssä Kimi laittoi sellaiseen sopimukseen nimensä!!??

Tuntuu mahdottomalle uskoa että Kimin todellisuuden taju pettäisi niin pahasti että hän ei olisi osannut ottaa huomioon vallitsevaa taloustilannetta palkkapyynnössään.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Räikkönen oli lopulta suuri pettymys monille tifoseille.

Uransa kirkkaimpanakaan hetkenä suomalainen ei kyennyt yhdistämään massoja taakseen, varsinkin italialaisten oli vaikea ymmärtää Räikkösen pidättäytynyttä luonnetta. Oli vaikea riemuita henkilön puolesta, joka ei koskaan tuntunut olevan edes itse täydellä tunteella mukana.

Maailmasta löytyy toki henkilöitä, jotka voivat pelkällä olemisellaan herättää kunnioitusta. Siihen vaaditaan kuitenkin tiettyä arroganssia ja kuninkaallisuutta, jota Räikköseltä ei todellakaan löydy (verraten Cantona).

Schumacheria tituleerattiin kotimaisessa mediassa kylmäksi suorittajaksi, kirjoituksista huokui negatiivinen konnotaatio. On ironista, että Räikköstä taasen puolusteltiin ties millä Marvel-sarjakuvista löytyvillä hahmoilla kun taas punaisessa maailmassa Saint-Michael tullaan aina muistamaan legendana ja Kimi pikemminkin robottina, joka ruostui pahemman kerran kaudella 2008.

Kuljettajat vaihtuvat mutta Ferrari on ja pysyy. Se on tärkeintä, lopulta se ainoa merkityksellinen asia kun ajattelen omaa suhdettani lajiin. Massalta on lupa odottaa tasaisia suorituksia jatkossakin, onhan kyseinen kuljettaja ollut Kimin tasolla useamman vuoden. Alonsolta taasen odotetaan monessa suhteessa enemmän, hänen taakkanaan tulee olemaan tunnelatauksen palauttaminen valtakuntaan. Furore!
Omasta ja varmaan muidenkaan suomalaisten F1-fanien mielestä tifosien mielipiteet eivät voisi vähempää kiinnostaa. On toki säälittävää jos punaisten lasien takaa ei huomaa sitä, että Kimi dominoi Ferrarilla puolitoista kautta, jonka jälkee tallin surkeat päätökset sekä vanhan että uuden auton kehittämisessä veivät Kimiltä mahdollisuuden taistella omalla tasollaan toisesta ja kolmannesta maailmanmestaruudesta.

Ferrari on nykyään säälittävä museo, jossa palvotaan kultaista menneisyyttä eikä osata katsoa tulevaisuuteen. Uudet ihmiset vaativat uudenlaiset menettelytavat mutta Ferrarin johdossa katsotaan että vain Schumi-aikojen -tyylillä voi saada tuloksia aikaan. En ole ollenkaan vakuuttunut että tallin johtokaan on enään samalla tasolla kuin kultaisessa menneisyydessä. Talli on matkalla lähtöruudukon ylempään keskikastiin.

Massa sai Ferrarilta säälipaikan ja nähtäväksi jää mitä Alonson tunnelataukset tallissa vielä aiheuttavat.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Ferrari oli lopulta suuri pettymys monelle. Etenkin niille jotka olettivat menon korjaantuvan Schumin siirtymisen myötä mutta heilahdusliike menikin kirkkaasti yli aina italialaiseen tunnejohtamiseen ja häilyvästi toimiviin autoihin saati sponsoriin joka sanelee kuskivalintoja. Hyvä kun lähti.
Ferrari tarjosi sarjan parhaan auton kaudella 2007 mutta kuljettajakaksikko teki mestaruustaistelun itselleen vaikeaksi.

Räikkönen ei lopulta onnistunut ottamaan niskaotetta Massasta. Moni - Kimi mukaanlukien - on todennut potkujen johtuvan pankin maksamista kipurahoista mutta totuus on lopulta se, että Scuderia valitsi brasilialaisen suomalaisen sijasta.

Tässä muutama näkökanta :

-Kuljettaja haluaa itselleen todennäköisesti F1-sirkuksen korkeimman palkkatason.
-Ei halua käyttää liiemmin aikaa pr-työhön.
-Räikkönen ei ole henkilö, jonka ympärille voidaan rakentaa taloudellista voittoa tuovia myyntistrategioita (verraten Cristiano Ronaldo, Lewis Hamilton tai Federer). Kansallisuus on toki tässä suhteessa varsin raskas taakka mutta Räikkönen ei ole muutenkaan hyvä esiintyjä.
-Nopeudeltaan Felipe Massan tasoa ja takana yksi mestaruus.

Kimin markkina-arvo ei yksinkertaisesti ole enää menneiden aikojen tasolla.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2007
Viestit
579
Tifosit ovat varmasti kaiken lisäksi erittäin rasittavaa ja vittumaista porukkaa.
-Pahimpia gloryhuntereita ja oikein negatiivisessa mielessä tunteellisia stereotyyppisiä latinoja. Minun ei tekisi mielikään tehdä tuttavuutta näiden Pedrojen, Pablojen ja Luigien kanssa. :mad_old:
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Epäilen, että Kimi yrittää tulla takaisin ensi vuonna sinne mikä eniten maksaa, on tallin taso sitten mikä tahansa. Nyt rahastaja rahastaa Ferrarilta sen mitä saa ja jos olisi ottanut jostakin paikan vastaan ei olisi saanut niin paljon rahaa. Mitään todellista paloa ei ole koko touhuun, mutta raha ratkaisee.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Epäilen, että Kimi yrittää tulla takaisin ensi vuonna sinne mikä eniten maksaa, on tallin taso sitten mikä tahansa. Nyt rahastaja rahastaa Ferrarilta sen mitä saa ja jos olisi ottanut jostakin paikan vastaan ei olisi saanut niin paljon rahaa. Mitään todellista paloa ei ole koko touhuun, mutta raha ratkaisee.
Kimin vaatima palkka voi olla ollut se kynnys, miksi Räikkönen ei aja ensi kaudella. Jos kuvitellaan Ferrarin maksavan sopimussakkoa 20 miljoonaa siinä tapauksessa, ettei hän aja missään tallissa ja 10 miljoonaa jos ajaa, niin alle 10 miljoonan palkalla Kimi olisi maksanut erotuksen omasta lompsastaan. Vaikka ajamisen halu ja voittamisen palo olisivat suuret, tuskin hän haluaa maksaa ajamisestaan.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Epäilen, että Kimi yrittää tulla takaisin ensi vuonna sinne mikä eniten maksaa, on tallin taso sitten mikä tahansa.
Tosiaan tämähän on ainoa mahdollisuus mikä Kimillä on. McLarenilla ja Ferrarilla on kuskit monivuotisilla soppareilla joten kärkitalleihin ei ole asiaa. Kovalaisellakaan ei ole tallipaikkaa. Toisaalta Heikin nössöilyä nyt ei kukaan jaksa katsella.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
No, ei se maailma tähän lopu. Ainahan voi siirtyä seuraamaan keihäänheittoa ja kreikkalais-roomalaista painia.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Kimin vaatima palkka voi olla ollut se kynnys, miksi Räikkönen ei aja ensi kaudella. Jos kuvitellaan Ferrarin maksavan sopimussakkoa 20 miljoonaa siinä tapauksessa, ettei hän aja missään tallissa ja 10 miljoonaa jos ajaa, niin alle 10 miljoonan palkalla Kimi olisi maksanut erotuksen omasta lompsastaan. Vaikka ajamisen halu ja voittamisen palo olisivat suuret, tuskin hän haluaa maksaa ajamisestaan.
Kimillä lienee massia jonkun verran pankissa, joten on käsittämätöntä, että ahneuttaan luovuttaa koko kauden. Olisi tehnyt esim. vuoden sopimuksen ja aikansa parhaana laittanut Hämikselle luun kurkkuun ja voittanut mailmanmestaruuden. Oletan, että McLada olisi latanut massia tuleville kausille moninkertaisesti menettetyihin nähden.

Mutta ahneella on paskainen loppu.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Jaaha, nyt eletäänkin sitten tiukkoja aikoja oman fanituksen kannalta. Kimin jääminen pois jättää Formuloihin tasan 0 mielenkiintoista suomalaista. Kimi on selvästikin ajamassa rallia ensi kaudella, joten sen lajin mielenkiinto pompsahtaa 1000% sillä hetkellä, kun Citikka julkistaa kolmanneksi kuskikseen Kimi Räikkösen.

Paska juttu kaiken kaikkiaan, koska olen aika varma siitä, että Kimi ei koskaan palaa Formuloihin. Toivotaan, että ei jää lepäämään laakereilleen ja tee ns. Nykäsiä, vaan jatkaa aktiivisesti autourheilun parissa, oli laji sitten mikä tahansa.

Jatkossa täytynee sitten purra hammasta yhteen ja vakuutella itselleen Nicon suomalaisuutta. Heikin kannattamisesta ei tule kuin paha mieli.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös