Peter
Svedu
- Liittynyt
- 14.8.2008
- Viestit
- 387
Eihän Kimiä pitäisi kiinnostaa mitä toinen saa palkaksi..?Ehkä kyse oli siitä, että Kimi halusi varmistaa itselleen vähintäänkin saman palkan, kuin mitä Hamilton saa?
Eihän Kimiä pitäisi kiinnostaa mitä toinen saa palkaksi..?Ehkä kyse oli siitä, että Kimi halusi varmistaa itselleen vähintäänkin saman palkan, kuin mitä Hamilton saa?
Taidat viitata mahdolliseen jatkoon eräässä toisessa lajissa?Paras uutinen pitkään aikaan ja täällä porukka on vetämässä itteään jojoon! :doubtful:
Juurikin näin. Voisi ajatella, että Kimi haluaa palata kaudelle 2011 johonkin kilpailukykyiseen talliin vähän pienemmälläkin palkalla, mutta eri asia tietysti on mikä on miehen käypä markkina-arvo enää sillloin ja onko mikään talli valmis häntä ottamaan. Tietty hyvät suoritukset rallissa tai le mansissa ensi vuonna voivat pitää miehen sopivasti parrasvaloissa ja myös F1-tallien kiinnostuksen kohteena.Kimin vaatima palkka voi olla ollut se kynnys, miksi Räikkönen ei aja ensi kaudella. Jos kuvitellaan Ferrarin maksavan sopimussakkoa 20 miljoonaa siinä tapauksessa, ettei hän aja missään tallissa ja 10 miljoonaa jos ajaa, niin alle 10 miljoonan palkalla Kimi olisi maksanut erotuksen omasta lompsastaan. Vaikka ajamisen halu ja voittamisen palo olisivat suuret, tuskin hän haluaa maksaa ajamisestaan.
Kimillä lienee massia jonkun verran pankissa, joten on käsittämätöntä, että ahneuttaan luovuttaa koko kauden. Olisi tehnyt esim. vuoden sopimuksen ja aikansa parhaana laittanut Hämikselle luun kurkkuun ja voittanut mailmanmestaruuden. Oletan, että McLada olisi latanut massia tuleville kausille moninkertaisesti menettetyihin nähden.
Mutta ahneella on paskainen loppu.
Kun tuo ahneus-näkökulma on kerran tuotu esille, niin eihän tässä voi olla miettimättä niitä, joiden mukaan Räikkönen on saanut F1:ssä kaiken liian helposti. Tietenkin siinä suhteellisuuden taju häviää, kun joku on valmis maksamaan sarjakuvista tuttuja summia, vaikka samanlaisella autolla ajava kaveri on yhtä nopea paljon vähemmällä satsauksella. Ja tietty siinä omanarvontunnekin nousee, ettei ihan minne tahansa ja millä hinnalla tahansa lähde ajelemaan, kun ei kerran mikään pakko ole.holvius sanoi:Mutta ahneella on paskainen loppu.
Suhteellista.Pötköttelis sohvalla ja rahaa tulis ovista ja ikkunoista kymmeniä miljuunia,kelpais mulle.:ahem:Mutta ahneella on paskainen loppu.
Tai sitten Kimiä ei vain kiinnosta F1. Mikähän tässä olisi ollut paskaa? Ehkä F1 ajaminen kävi paskamaiseksi puuhaksi Kimin mielestä, media ym.. Ehkä ahneella olisi ollut paskanen loppu jos ois väkisin jatkanut ajamista.Mutta ahneella on paskainen loppu.
:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:Ferrari tarjosi sarjan parhaan auton kaudella 2007 mutta kuljettajakaksikko teki mestaruustaistelun itselleen vaikeaksi.
Räikkönen ei lopulta onnistunut ottamaan niskaotetta Massasta. Moni - Kimi mukaanlukien - on todennut potkujen johtuvan pankin maksamista kipurahoista mutta totuus on lopulta se, että Scuderia valitsi brasilialaisen suomalaisen sijasta.
Tässä muutama näkökanta :
-Kuljettaja haluaa itselleen todennäköisesti F1-sirkuksen korkeimman palkkatason.
-Ei halua käyttää liiemmin aikaa pr-työhön.
-Räikkönen ei ole henkilö, jonka ympärille voidaan rakentaa taloudellista voittoa tuovia myyntistrategioita (verraten Cristiano Ronaldo, Lewis Hamilton tai Federer). Kansallisuus on toki tässä suhteessa varsin raskas taakka mutta Räikkönen ei ole muutenkaan hyvä esiintyjä.
-Nopeudeltaan Felipe Massan tasoa ja takana yksi mestaruus.
Kimin markkina-arvo ei yksinkertaisesti ole enää menneiden aikojen tasolla.
17/10 milliä, näin kerrottiinEikös tässä rahajutussa ollut niin että Kimi saa Ferrarilta palkkaa jos ei aja ykkösissä ensi kaudella. Jos tuon olin oikein ymmärtänyt niin silloin Mäccärilla ajaessaan Kimi olisi toisin sanoen maksanut ajamisesta, koska ilman ajamista saisi parempaa palkkaa. Sellainen ei noin periaatteessa kuulosta kovin houkuttelevalta.
Itse pidän ensi kauden Mäccäriä ja Ferraria varsin mielenkiintoisena kuskien suhteen.
Ja McLarenin puolelta vielä se että Buttonin lisäksi numero 1 autossa on myös rahakysymys.
Kyllä se todellinen syy on juuri tuossa. Mikäli käsitin oikein, että Mclaren maksaa Buttonille lähes tuplasti mitä Brawn, kyllähän sielläkin se raha ratkaisee vaikka pitäisi lähteä MM-tallista.Kimin vaatima palkka voi olla ollut se kynnys, miksi Räikkönen ei aja ensi kaudella. Jos kuvitellaan Ferrarin maksavan sopimussakkoa 20 miljoonaa siinä tapauksessa, ettei hän aja missään tallissa ja 10 miljoonaa jos ajaa, niin alle 10 miljoonan palkalla Kimi olisi maksanut erotuksen omasta lompsastaan. Vaikka ajamisen halu ja voittamisen palo olisivat suuret, tuskin hän haluaa maksaa ajamisestaan.
no nyt olet kuitenkin väärässä toikissaMää aion perustaa vielä "In loving memory of K.Raekkonen", "Koska Kimin comeback?", "Kimi - universumin nopein?" ja "Kumpi nopeampi, Kimi vai Lancia Delta?" -toikit.
Otan osaa, samaan lankesin. Mutta ymmärrän jos Ferrari kerran maksaa enemmän ettei aja kuin Mac ajamisesta. Kimi edelleen kovapalkkaisin ensi vuonna. Käsittämätöntä touhua. Lähinnä Santanderilla siis.Olen sanonut, etten uskonut Kimin ja Larenin sopimusviivyttelyn olleen rahasta kiinni. Olen pahoillani, olin väärässä.