K1M1
Well-known member
- Liittynyt
- 12.3.2009
- Viestit
- 117
Mahtaakohan taas käydä niin että Felippe ajaa lähes joka aika-ajossa kevyemmällä autolla niinkuin viime vuonnakin tapahtui? Tämä on lähtökohtaisesti aina parempi taktiikka kuin ajaa hieman painavammalla ja körötellä kisassa keskikastissa.
Ei Kimi taida Australiassa Felipestä ohi päästä ainakaan kisataktiikan ansiosta. Nyt jos oletetaan että ohituksia ei kisassa tule ennen ensimmäistä varikkopysähdystä, niin ei Kimille ole riittävää hyötyä yhdestä lisäkierroksesta Massaan nähden, ei hän pääse Massasta ohi kun Massa menee varikolle ja Kimi ajaa yhden kierroksen Rosbergin takana. Ainoa tapa ohittaa Massa on ajaa hänestä radalla ohi. Australian aika-ajot ovat ihan tuttua toistoa siitä mitä viimekaudella nähtiin.
Eikö olisikin parempi jos Kimi olisi sijalla kuusi ja Felippe sijalla seitsemän vaikkakin hieman isommalla polttoaine kuormalla?
Eli siis Kimillä on huonompi taktiikka kuin Massalla.
Mclarenillakin Heikki oli lähes joka kisassa viime kaudella painavammalla autolla kuin Hamilton joka on aika selvä ykköskuski, eikö ykköskuskille räätälöidä aina paras kisataktiikka, eli kevyellä autolla mahdollisimman lähelle paalua ja siitä kisaan?
Voidaanko olettaa että Ferrarikin antaa ykköskuskilleen paremman kisataktiikan?
Ei Kimi taida Australiassa Felipestä ohi päästä ainakaan kisataktiikan ansiosta. Nyt jos oletetaan että ohituksia ei kisassa tule ennen ensimmäistä varikkopysähdystä, niin ei Kimille ole riittävää hyötyä yhdestä lisäkierroksesta Massaan nähden, ei hän pääse Massasta ohi kun Massa menee varikolle ja Kimi ajaa yhden kierroksen Rosbergin takana. Ainoa tapa ohittaa Massa on ajaa hänestä radalla ohi. Australian aika-ajot ovat ihan tuttua toistoa siitä mitä viimekaudella nähtiin.
Eikö olisikin parempi jos Kimi olisi sijalla kuusi ja Felippe sijalla seitsemän vaikkakin hieman isommalla polttoaine kuormalla?
Eli siis Kimillä on huonompi taktiikka kuin Massalla.
Mclarenillakin Heikki oli lähes joka kisassa viime kaudella painavammalla autolla kuin Hamilton joka on aika selvä ykköskuski, eikö ykköskuskille räätälöidä aina paras kisataktiikka, eli kevyellä autolla mahdollisimman lähelle paalua ja siitä kisaan?
Voidaanko olettaa että Ferrarikin antaa ykköskuskilleen paremman kisataktiikan?