Kimin mahdolliset tallit 2007->

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Tuommoinen kypärä Ferrarilla ensi kaudella Kimillä, tosin ilman Johnny Walker-logoa ja Mercedes-auto korvattu sporttisemmalla Ferrarilla. :p
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
Mulle se vastas näin:
-----------------------------------------------------------------------------
Ajaako kimi ensi kaudella maranellonpunaisella autolla?

Oraakkeli vastasi:
Korkeammat tahot ovat päättäneet: kyllä.
-----------------------------------------------------------------------------
Jatkaako Kimi Dennisin tallissa?

Oraakkeli vastasi:

No, ei todellakaan!
-----------------------------------------------------------------------------
Ajaako Kimi ensi vuonna Fischicellan tallikaverina?

Oraakkeli vastasi:
Kyllä jonain päivänä noin voisikin olla
-----------------------------------------------------------------------------
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Oraakkeli kertoi myös että Ferrarin sopimusasiat julkistetaan syyskuussa Monzan GP:n yhteydessä.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Sam sanoi:
Niinpä, italialainen (fiat) innoittaa hypetyksen huippuun puhtaalla, rehdin urheilullisella imagolla :rolleyes:
Jos (kun) Räikkönen siirtyy Ferrarille, rehtiä peliä pelaavasta Ferraristahan tulee tosiaan suomalaisten uusi suosikkitalli! Sisu, sauna ja Maranello.

Toki myös Kovis ja Flaavio saavat sympatioita, vaikkei Renaultilla tietenkään enää Ferrarille pärjää. Hyvä jos uuden pääsponsorin löytävät.

Suomalaisten katkeraksi periviholliseksi muodostuu rahalla Renaultin huippuinsinöörien jämistä kokoon kasattu McLaren, joka on aina kieroilemassa suomalaisten päänmenoksi. Taitaapa FIA:n mokomakin suosia McLarenia, saihan ne moottorinohjausyksikköihinkin Microsoftin kanssa monopolin. Ei auta kuin toivoa, että lopulta hyvyys (Ferrari) voittaa...
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Suomen Huippu sanoi:
Jos (kun) Räikkönen siirtyy Ferrarille, rehtiä peliä pelaavasta Ferraristahan tulee tosiaan suomalaisten uusi suosikkitalli! Sisu, sauna ja Maranello.

Toki myös Kovis ja Flaavio saavat sympatioita, vaikkei Renaultilla tietenkään enää Ferrarille pärjää. Hyvä jos uuden pääsponsorin löytävät.

Suomalaisten katkeraksi periviholliseksi muodostuu rahalla Renaultin huippuinsinöörien jämistä kokoon kasattu McLaren, joka on aina kieroilemassa suomalaisten päänmenoksi. Taitaapa FIA:n mokomakin suosia McLarenia, saihan ne moottorinohjausyksikköihinkin Microsoftin kanssa monopolin. Ei auta kuin toivoa, että lopulta hyvyys (Ferrari) voittaa...
lol
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Jotenkin tuntuu siltä, ettei Kimin seuraavaksi tallikaveriksi ole välttämättä tunkua, kun katsoo Kimin taakseen jättämiä ihmisruinioita: "Olen seuraava maailmanmestari" sekä loistavan tulevaisuuden menettäneitä kuskeja. Tosin jos myöntää jo kättelyssä olevansa hitaampi, niin saattaa säilyttää mielenrauhansa ja markkina-arvonsa.

A-sarjassa ei todellakaan ole muita kuin Kimi, Alonso ja M. Schumi. Mutta uskaltaako Alonso tai Schumi ottaa mittaa Kimistä? Kimi tuskin pelkää suoraa kilpailua (lue tasavertainen kalusto).
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Tuo Kimin ferrari-siirto olisi siitä hieno homma, että kerrankin olisi sellaiset tallikaverit jotka tulevat toistensa kanssa toimeen. Schumi ja Räkä, oijoijoi. Muutenkin tuollaista kaksikkoa ei ole yhdessä tallissa nähty varmaan ikinä. 8xWC ja The Räkä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
justF1fan sanoi:
Jospa ne rellulla epäilevät, ettei Alonson ajotyyli olisi toiminut sillä 2008 tulevalla yleisellä moottorinohjauspiirillä, joka estää luistoneston? Siksi ei olisi haluttu omia Alonsoa vuotta 2007 pidemmälle? Tai henkilökemiat ei ihan täysillä pyörineet, eihän ne Trullinkaan kanssa toiminut, vaikka Trulli yleisesti ranskalaisten kanssa tulee juttuun, pitää maasta, puhuu kieltä jne.
:thumbup: Helv**in hyvä pointti! Eikä edes mikään aivan mahdottomuus.
Sillä kyllähän lonson menestys on rakennettu enemmän tai vähemmän käsikädessä renun loistokkaan elektroniikan kanssa. Ainakaan minulla ei ole paljoa esittää dokumenttia lonson vauhdista F1:llä ilman sutimisen estoja...
Renulla taas saattaa ollakin.

Lisätään soppaan tavaraa. Jos rellulla tehtiin tälläinen ratkaisu niin ehkä lonso maksimoi mitä oli maksivoitavissa ja teki äkkiä itse ilman manageriaan sopimuksen mäkkärille. Ja vielä tuoreena maailmanmestarina. Mikä talli sanoisi moiselle tarjoukselle ei?

Spekulaatioo... :D
 
Viimeksi muokattu:

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Miettikääpäs, jos ensi vuonna mestaruudesta taistelisivat Kovis Rellulla ja Hallintopäällikkö & Kerpenin Rehtori Ferrarilla. :alppu: :thumbup: :eek!: :D
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
Jeeves sanoi:
Miettikääpäs, jos ensi vuonna mestaruudesta taistelisivat Kovis Rellulla ja Hallintopäällikkö & Kerpenin Rehtori Ferrarilla. :alppu: :thumbup: :eek!: :D
No, kyllähän se mulle ainakin kelpais. :wink:
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Jeeves sanoi:
Miettikääpäs, jos ensi vuonna mestaruudesta taistelisivat Kovis Rellulla ja Hallintopäällikkö & Kerpenin Rehtori Ferrarilla. :alppu: :thumbup: :eek!: :D
Nii-i, ja mestaruuden veis kuitenkin Alonso Larenilla...... :thumbup:
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Ghost_Glove sanoi:
Ainakaan minulla ei ole paljoa esittää dokumenttia lonson vauhdista F1:llä ilman sutimisen estoja...
Taasko tää TC-vääntö alkaa......hoh-hoh-hoijaa.......... :yuck:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
reason sanoi:
Taasko tää TC-vääntö alkaa......hoh-hoh-hoijaa.......... :yuck:
Ei tässä mitään vääntöö tarvi alottaa.. Mutta voitko väittää ettei lonson nykyinen tyyli makais AIKA paljon renun elektroniikan päällä ja varassa?
Ja sitä myöten lonson nykyinen vauhti ja virheettömyyskin makaa siinä samassa veneessä.

Ja tämä siis ilman MINKÄÄNLAISIA epäilyksiä kaverin taidoista jne. Varmaan se kovaa menee vaikka autossa ei olis jarrukaan, mutta kuinka kovaa. ja ehkä ennen kaikkea kuinka virheettömästi. Sillä voihan olla, että sarjan paras elektroniikka onnistuu jopa välillä oikeasti paikkaamaan kuskin virheitäkin.

Mielestäni, vaikken lonson faneihin lukeudukkaan, tämä kaikki on vain nykyisiin faktoihin perustuvaa spekulointia. Mahdollista toki on, että lonso on sittenkin se kaikista paras ja menee ilman sutimisen estoja vieläkin kovempaa. Itse en vaan tuohon usko. that's it. ;)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ghost_Glove sanoi:
Ei tässä mitään vääntöö tarvi alottaa.. Mutta voitko väittää ettei lonson nykyinen tyyli makais AIKA paljon renun elektroniikan päällä ja varassa?
Ainahan väittää voi kumpaa vaan. Mihin väite Alonson TC:tä vaativasta ajotyylistä perustuu? TV-kuviinko? Onko joku asiantuntija joskus viitannut siihen?

En tiedä oliko ajotyyli erilainen Alonson Minardikaudella, mutta hyvin tuo tuntui autoa vievän ilman traction controlliakin. Ja Minardiahan tosiaan täytyi ajaa tosissaan, oli se sen verran vikura kärry.

Itse veikkaan Alonson ajavan hyvin ja lähes virheettömästi myös 2008 ja sen jälkeen. Jos virheet lisääntyvät, ne lisääntyvät kaikilla muillakin. Myös MM-tilanne tietysti voi vaikuttaa asiaan. Hitaammalla autolla joutuu ottamaan enemmän riskejä, jolloin myös virheitä sattuu enemmän.
 

Meleren~

Well-known member
Liittynyt
15.7.2005
Viestit
308
Ghost_Glove sanoi:
Ei tässä mitään vääntöö tarvi alottaa.. Mutta voitko väittää ettei lonson nykyinen tyyli makais AIKA paljon renun elektroniikan päällä ja varassa?
Ja sitä myöten lonson nykyinen vauhti ja virheettömyyskin makaa siinä samassa veneessä.

Ja tämä siis ilman MINKÄÄNLAISIA epäilyksiä kaverin taidoista jne. Varmaan se kovaa menee vaikka autossa ei olis jarrukaan, mutta kuinka kovaa. ja ehkä ennen kaikkea kuinka virheettömästi. Sillä voihan olla, että sarjan paras elektroniikka onnistuu jopa välillä oikeasti paikkaamaan kuskin virheitäkin.

Mielestäni, vaikken lonson faneihin lukeudukkaan, tämä kaikki on vain nykyisiin faktoihin perustuvaa spekulointia. Mahdollista toki on, että lonso on sittenkin se kaikista paras ja menee ilman sutimisen estoja vieläkin kovempaa. Itse en vaan tuohon usko. that's it. ;)

Sitähän mäkin. Toivottavasti se on nuin.

Ensi vuonna Cuutio maailmanmestariksi, näin on.
Saa nähdä onko Dewey niin nero kun väitetään tai kuten red bull uskoo.
 

Meleren~

Well-known member
Liittynyt
15.7.2005
Viestit
308
Ghost_Glove sanoi:
Ei tässä mitään vääntöö tarvi alottaa.. Mutta voitko väittää ettei lonson nykyinen tyyli makais AIKA paljon renun elektroniikan päällä ja varassa?
Ja sitä myöten lonson nykyinen vauhti ja virheettömyyskin makaa siinä samassa veneessä.

Ja tämä siis ilman MINKÄÄNLAISIA epäilyksiä kaverin taidoista jne. Varmaan se kovaa menee vaikka autossa ei olis jarrukaan, mutta kuinka kovaa. ja ehkä ennen kaikkea kuinka virheettömästi. Sillä voihan olla, että sarjan paras elektroniikka onnistuu jopa välillä oikeasti paikkaamaan kuskin virheitäkin.

Mielestäni, vaikken lonson faneihin lukeudukkaan, tämä kaikki on vain nykyisiin faktoihin perustuvaa spekulointia. Mahdollista toki on, että lonso on sittenkin se kaikista paras ja menee ilman sutimisen estoja vieläkin kovempaa. Itse en vaan tuohon usko. that's it. ;)

Sitähän mäkin. Toivottavasti se on nuin.

Ensi vuonna Cuutio maailmanmestariksi, näin on. ;)
Saa nähdä onko Dewey niin nero kun väitetään tai kuten red bull uskoo.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Itsekkin näin Offitopiccina mietin tuota Alonson ajotyyliä ja sitä miten täydellinen vastakohta McLada on vuosien saatossa ollut.

Siinä menee McLadalla ainakin ensi kausi aikaa kunnes saavat auton jotenkin vastaavaan Alonson käännä ja kaasupohjaan taktiikka antaa tulosta.

Palatakseni vielä Räksää sen verraan, että olisi aivan mielettömän mahtavaa mikäli hän Ferrarille menisi ja mikä vielä sen mahtavampaan nähdä Heikki Rellun ratissa ensi vuonna. Toisaalta ainoastaan suomalaiset haluavat nähdä ilta toisensa jälkeen kaksoisvoittoja ;) .

Ferrari nyt :dunno: , ja kohta :thumbup: .
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
WebSlave sanoi:
Ainahan väittää voi kumpaa vaan. Mihin väite Alonson TC:tä vaativasta ajotyylistä perustuu? TV-kuviinko? Onko joku asiantuntija joskus viitannut siihen?

En tiedä oliko ajotyyli erilainen Alonson Minardikaudella, mutta hyvin tuo tuntui autoa vievän ilman traction controlliakin. Ja Minardiahan tosiaan täytyi ajaa tosissaan, oli se sen verran vikura kärry.

Itse veikkaan Alonson ajavan hyvin ja lähes virheettömästi myös 2008 ja sen jälkeen. Jos virheet lisääntyvät, ne lisääntyvät kaikilla muillakin. Myös MM-tilanne tietysti voi vaikuttaa asiaan. Hitaammalla autolla joutuu ottamaan enemmän riskejä, jolloin myös virheitä sattuu enemmän.
Niin voi.. Ja taisin itsekin väittää vähintään 1,5 asiaa yhtä aikaa... ;)

Ja lonson ajotyyli väite perustuu incar kuviin, ruudussa näkyviin telemetrioihin ja myös asiantuntijoiden tai "asiantuntijoiden" puheisiin...
Mutta ainakin omilla silmilläni nään ihan tv-kuvastakin, että lonso kääntää tyyliin täydet kerralla ja polkasee kaasun pohjaan kerrasta.. Noh, jälkimmäiseen tarvitaan tuo telemetria... :)
Vai onko eriäviä näkökantoja?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ghost_Glove sanoi:
Ja lonson ajotyyli väite perustuu incar kuviin, ruudussa näkyviin telemetrioihin ja myös asiantuntijoiden tai "asiantuntijoiden" puheisiin...
Incar-kuvat toki näen itsekin, mutta en muista Alonson TC-riippuvaisuudesta puhutun kuin keskustelupalstoilla (ja asiantuntijoiksi lasken ihmiset, jotka työskentelevät F1-piireissä).
Mutta ainakin omilla silmilläni nään ihan tv-kuvastakin, että lonso kääntää tyyliin täydet kerralla ja polkasee kaasun pohjaan kerrasta.. Noh, jälkimmäiseen tarvitaan tuo telemetria... :)
Vai onko eriäviä näkökantoja?
Niin siis TC eikä telemetria. Telemetria vain lähettää dataa varikolle.

Mieleen tulee Keken ja Prostin ajotyylien vertailu, kun molemmat ajoivat McLarenilla. Keke jarrutti kovemmin, käänsi sisään myöhemmin ja rajummin, ja myös kaasutti aikaisemmin ja rajummin. Se oli mahdollista, koska Keken tyylillä auton keula oli menosuuntaan aikaisemmassa vaiheessa kaarretta kuin Prostilla, jonka ajolinjat olivat jouhevammat, pyöreämmät.

Toki se on mahdollista, että Renaultin TC on niin hyvä, että tallan voi laittaa pohjaan pelkäämättä pyörähdystä. Kaikilla talleillahan näin ei ole, ja pyörähdyksiä on nähty siitä syystä, että kaasulle on menty liian aikaisin. Jos Alonsolla on käytössään tällainen ominaisuus, niin totta kai sellainen kannattaa hyödyntää.

En silti epäile hetkeäkään, etteikö Alonso osaisi ajaa muullakin tavalla. Hän on kuitenkin oppinut ajamaan ilman luistonestoa. 18 vuotta ilman luistonestoa (karting, pikkuluokat ja Minardi) ja nyt viidettä vuotta sen kanssa.

Ja onhan siitäkin aina silloin tällöin ollut juttua, että F1:n kaasupoljin on joka tapauksessa lähinnä on/off. Kun vääntökin on parhaimmillaan kierrosten yläpäässä, kaasulla passaillu ei ole kovin hyödykästä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
WebSlave sanoi:
Incar-kuvat toki näen itsekin, mutta en muista Alonson TC-riippuvaisuudesta puhutun kuin keskustelupalstoilla (ja asiantuntijoiksi lasken ihmiset, jotka työskentelevät F1-piireissä).
No on kolmosen väki ainakin muistaakseni puhunut asiasta parikin kertaa...
Varsinkin tästä lonson on/off tyylisestä ajotavasta.

WebSlave sanoi:
Niin siis TC eikä telemetria. Telemetria vain lähettää dataa varikolle.

Toki se on mahdollista, että Renaultin TC on niin hyvä, että tallan voi laittaa pohjaan pelkäämättä pyörähdystä. Kaikilla talleillahan näin ei ole, ja pyörähdyksiä on nähty siitä syystä, että kaasulle on menty liian aikaisin. Jos Alonsolla on käytössään tällainen ominaisuus, niin totta kai sellainen kannattaa hyödyntää.

En silti epäile hetkeäkään, etteikö Alonso osaisi ajaa muullakin tavalla. Hän on kuitenkin oppinut ajamaan ilman luistonestoa. 18 vuotta ilman luistonestoa (karting, pikkuluokat ja Minardi) ja nyt viidettä vuotta sen kanssa.

Ja onhan siitäkin aina silloin tällöin ollut juttua, että F1:n kaasupoljin on joka tapauksessa lähinnä on/off. Kun vääntökin on parhaimmillaan kierrosten yläpäässä, kaasulla passaillu ei ole kovin hyödykästä.
Niin näkyy ruudussa välillä TC:kin, mutta näkyy siinä myös kaasun ja jarrun asennot joihin viittasin tuolla telemetrialla... Kun en tiedä mitä kautta nämä kolme tietoa tulevat FIA:lle niin kutsuin niitä vain telemetriaksi, koska sieltä ne ainakin löytyvät.

Ja kuten olen sanonut jo useamman kerran niin en itsekään epäile etteikö lonso osaisi ajaa kovaa ilman luistonestoakin. Kysymys kuulukin, että kuinka kovaa. Ja ehkä toki myös kuinka virheettömästi.

Mutta onneksi TC saadaan vihdoin pois 2008 alkaen..
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös