Porttilan Laki
Well-known member
- Liittynyt
- 27.2.2006
- Viestit
- 555
Tuommoinen kypärä Ferrarilla ensi kaudella Kimillä, tosin ilman Johnny Walker-logoa ja Mercedes-auto korvattu sporttisemmalla Ferrarilla.
Jos (kun) Räikkönen siirtyy Ferrarille, rehtiä peliä pelaavasta Ferraristahan tulee tosiaan suomalaisten uusi suosikkitalli! Sisu, sauna ja Maranello.Sam sanoi:Niinpä, italialainen (fiat) innoittaa hypetyksen huippuun puhtaalla, rehdin urheilullisella imagolla
lolSuomen Huippu sanoi:Jos (kun) Räikkönen siirtyy Ferrarille, rehtiä peliä pelaavasta Ferraristahan tulee tosiaan suomalaisten uusi suosikkitalli! Sisu, sauna ja Maranello.
Toki myös Kovis ja Flaavio saavat sympatioita, vaikkei Renaultilla tietenkään enää Ferrarille pärjää. Hyvä jos uuden pääsponsorin löytävät.
Suomalaisten katkeraksi periviholliseksi muodostuu rahalla Renaultin huippuinsinöörien jämistä kokoon kasattu McLaren, joka on aina kieroilemassa suomalaisten päänmenoksi. Taitaapa FIA:n mokomakin suosia McLarenia, saihan ne moottorinohjausyksikköihinkin Microsoftin kanssa monopolin. Ei auta kuin toivoa, että lopulta hyvyys (Ferrari) voittaa...
:thumbup: Helv**in hyvä pointti! Eikä edes mikään aivan mahdottomuus.justF1fan sanoi:Jospa ne rellulla epäilevät, ettei Alonson ajotyyli olisi toiminut sillä 2008 tulevalla yleisellä moottorinohjauspiirillä, joka estää luistoneston? Siksi ei olisi haluttu omia Alonsoa vuotta 2007 pidemmälle? Tai henkilökemiat ei ihan täysillä pyörineet, eihän ne Trullinkaan kanssa toiminut, vaikka Trulli yleisesti ranskalaisten kanssa tulee juttuun, pitää maasta, puhuu kieltä jne.
No, kyllähän se mulle ainakin kelpais. :wink:Jeeves sanoi:Miettikääpäs, jos ensi vuonna mestaruudesta taistelisivat Kovis Rellulla ja Hallintopäällikkö & Kerpenin Rehtori Ferrarilla. :alppu: :thumbup: :eek!:
Nii-i, ja mestaruuden veis kuitenkin Alonso Larenilla...... :thumbup:Jeeves sanoi:Miettikääpäs, jos ensi vuonna mestaruudesta taistelisivat Kovis Rellulla ja Hallintopäällikkö & Kerpenin Rehtori Ferrarilla. :alppu: :thumbup: :eek!:
Taasko tää TC-vääntö alkaa......hoh-hoh-hoijaa.......... :yuck:Ghost_Glove sanoi:Ainakaan minulla ei ole paljoa esittää dokumenttia lonson vauhdista F1:llä ilman sutimisen estoja...
Ei tässä mitään vääntöö tarvi alottaa.. Mutta voitko väittää ettei lonson nykyinen tyyli makais AIKA paljon renun elektroniikan päällä ja varassa?reason sanoi:Taasko tää TC-vääntö alkaa......hoh-hoh-hoijaa.......... :yuck:
Ainahan väittää voi kumpaa vaan. Mihin väite Alonson TC:tä vaativasta ajotyylistä perustuu? TV-kuviinko? Onko joku asiantuntija joskus viitannut siihen?Ghost_Glove sanoi:Ei tässä mitään vääntöö tarvi alottaa.. Mutta voitko väittää ettei lonson nykyinen tyyli makais AIKA paljon renun elektroniikan päällä ja varassa?
Ghost_Glove sanoi:Ei tässä mitään vääntöö tarvi alottaa.. Mutta voitko väittää ettei lonson nykyinen tyyli makais AIKA paljon renun elektroniikan päällä ja varassa?
Ja sitä myöten lonson nykyinen vauhti ja virheettömyyskin makaa siinä samassa veneessä.
Ja tämä siis ilman MINKÄÄNLAISIA epäilyksiä kaverin taidoista jne. Varmaan se kovaa menee vaikka autossa ei olis jarrukaan, mutta kuinka kovaa. ja ehkä ennen kaikkea kuinka virheettömästi. Sillä voihan olla, että sarjan paras elektroniikka onnistuu jopa välillä oikeasti paikkaamaan kuskin virheitäkin.
Mielestäni, vaikken lonson faneihin lukeudukkaan, tämä kaikki on vain nykyisiin faktoihin perustuvaa spekulointia. Mahdollista toki on, että lonso on sittenkin se kaikista paras ja menee ilman sutimisen estoja vieläkin kovempaa. Itse en vaan tuohon usko. that's it.
Ghost_Glove sanoi:Ei tässä mitään vääntöö tarvi alottaa.. Mutta voitko väittää ettei lonson nykyinen tyyli makais AIKA paljon renun elektroniikan päällä ja varassa?
Ja sitä myöten lonson nykyinen vauhti ja virheettömyyskin makaa siinä samassa veneessä.
Ja tämä siis ilman MINKÄÄNLAISIA epäilyksiä kaverin taidoista jne. Varmaan se kovaa menee vaikka autossa ei olis jarrukaan, mutta kuinka kovaa. ja ehkä ennen kaikkea kuinka virheettömästi. Sillä voihan olla, että sarjan paras elektroniikka onnistuu jopa välillä oikeasti paikkaamaan kuskin virheitäkin.
Mielestäni, vaikken lonson faneihin lukeudukkaan, tämä kaikki on vain nykyisiin faktoihin perustuvaa spekulointia. Mahdollista toki on, että lonso on sittenkin se kaikista paras ja menee ilman sutimisen estoja vieläkin kovempaa. Itse en vaan tuohon usko. that's it.
Niin voi.. Ja taisin itsekin väittää vähintään 1,5 asiaa yhtä aikaa...WebSlave sanoi:Ainahan väittää voi kumpaa vaan. Mihin väite Alonson TC:tä vaativasta ajotyylistä perustuu? TV-kuviinko? Onko joku asiantuntija joskus viitannut siihen?
En tiedä oliko ajotyyli erilainen Alonson Minardikaudella, mutta hyvin tuo tuntui autoa vievän ilman traction controlliakin. Ja Minardiahan tosiaan täytyi ajaa tosissaan, oli se sen verran vikura kärry.
Itse veikkaan Alonson ajavan hyvin ja lähes virheettömästi myös 2008 ja sen jälkeen. Jos virheet lisääntyvät, ne lisääntyvät kaikilla muillakin. Myös MM-tilanne tietysti voi vaikuttaa asiaan. Hitaammalla autolla joutuu ottamaan enemmän riskejä, jolloin myös virheitä sattuu enemmän.
Incar-kuvat toki näen itsekin, mutta en muista Alonson TC-riippuvaisuudesta puhutun kuin keskustelupalstoilla (ja asiantuntijoiksi lasken ihmiset, jotka työskentelevät F1-piireissä).Ghost_Glove sanoi:Ja lonson ajotyyli väite perustuu incar kuviin, ruudussa näkyviin telemetrioihin ja myös asiantuntijoiden tai "asiantuntijoiden" puheisiin...
Niin siis TC eikä telemetria. Telemetria vain lähettää dataa varikolle.Mutta ainakin omilla silmilläni nään ihan tv-kuvastakin, että lonso kääntää tyyliin täydet kerralla ja polkasee kaasun pohjaan kerrasta.. Noh, jälkimmäiseen tarvitaan tuo telemetria...
Vai onko eriäviä näkökantoja?
No on kolmosen väki ainakin muistaakseni puhunut asiasta parikin kertaa...WebSlave sanoi:Incar-kuvat toki näen itsekin, mutta en muista Alonson TC-riippuvaisuudesta puhutun kuin keskustelupalstoilla (ja asiantuntijoiksi lasken ihmiset, jotka työskentelevät F1-piireissä).
Niin näkyy ruudussa välillä TC:kin, mutta näkyy siinä myös kaasun ja jarrun asennot joihin viittasin tuolla telemetrialla... Kun en tiedä mitä kautta nämä kolme tietoa tulevat FIA:lle niin kutsuin niitä vain telemetriaksi, koska sieltä ne ainakin löytyvät.WebSlave sanoi:Niin siis TC eikä telemetria. Telemetria vain lähettää dataa varikolle.
Toki se on mahdollista, että Renaultin TC on niin hyvä, että tallan voi laittaa pohjaan pelkäämättä pyörähdystä. Kaikilla talleillahan näin ei ole, ja pyörähdyksiä on nähty siitä syystä, että kaasulle on menty liian aikaisin. Jos Alonsolla on käytössään tällainen ominaisuus, niin totta kai sellainen kannattaa hyödyntää.
En silti epäile hetkeäkään, etteikö Alonso osaisi ajaa muullakin tavalla. Hän on kuitenkin oppinut ajamaan ilman luistonestoa. 18 vuotta ilman luistonestoa (karting, pikkuluokat ja Minardi) ja nyt viidettä vuotta sen kanssa.
Ja onhan siitäkin aina silloin tällöin ollut juttua, että F1:n kaasupoljin on joka tapauksessa lähinnä on/off. Kun vääntökin on parhaimmillaan kierrosten yläpäässä, kaasulla passaillu ei ole kovin hyödykästä.