kimpan esitys.3.tila siis:

  • Viestiketjun aloittaja bernie
  • Aloituspäivämäärä

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Arcanum:
Kiinnitittekö muuten huomiota Kimin lähtöön. Hän olisi mennyt kevyesti neljänneksi lähdössä jollei kolaria olisi tapahtunut. Kummatkin Ferrarit irtosivat viivalta melko huonosti, joten olisiko McL ja W ajaneet starttijärjestelmäteknologiassa ohi.
Sama juttu ku viimekaudella, eli Michelineillä otetaan paremmat startit. Hieno homma :cool:
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
jpviitala:
Minusta huomioitavaa oli juuri se, että Kimi ei missään vaiheessa (no okei, se varikoltatulo) edes yrittänyt haastaa Montoyaa, vaan tyytyi köröttelemään takana. Varmaan ihan viisas liike sinänsä, tuollaiselle keltanokalle voi käydä ohraisesti, kun alkaa haastamaan niinkin taitavaa ja kokenutta kilpa-ajajaa kuin Montoya. Muutenkin Kimin esitys oli aika tissiposkisuoritus, alkaa muistuttaa hieman Hillin ajotyyliä, kun ei meinaa uskaltaa lähteä edes kierroksella ohitettavista ohi. Turhaa aristelua, toivottavasti asia korjaantuu pian ja Räikkösen poika löytää oikeanlaista röyhkeyttä ajamiseensa.
Mäcillä oli taktiikkana nimenomaan yrittää ohitusta varikolla. Tämän takia ajeltiin tasaisesti Montoyan takana laihemmilla seoksilla ja pistettiin hanaa sitten kun Williams kaarsi varikolle. Lähellä oli onnistua tuo ohitus, mutta pieni virhe kostautui ulosajona ja se oli sillä selvä. Lopun Kimi ilmeisesti tuli niin kovaa kuin autosta sai irti mutta ei päässyt enää ohitusetäisyydelle. Mitäköhän ongelmia kierroksellaohitettavien kanssa Kimillä oli ? En huomannut ja itseasiassa kisan alussa samalla kieroksellakin olevat, joilla oli periaatteessa mahdollisuus taistella sijoituksista, jäivät nopeasti jälkeen.

<small>[ 04-03-2002, 20:46: Message edited by: RK-62 ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
jpviitala:
Ihan kohtuullinen, tosin tilannetta helpotti huomattavasti se, että kuudesta kärkikuljettajasta kolme jäi ekaan mutkaan.
Tosin täytyy muistaa, että ne kaksi muuta selvinnyttä eli Schumi ja Montoya olivat ennakkoonkin ne kovimmat koko porukasta. Ei Kimi välttämättä olisi hävinnyt Ralfille ja Barrichellolle jos ne ois osannut pysyä tiellä.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Okei. Huippukuskeja jäi ekaan mutkaan. So what? Tarkoituksena on päästä maaliin asti. Kisoja HÄVITÄÄN ensimmäiseen mutkaan, ei voiteta.
Kimi ajoi hyvän suorituksen. Odottiko joku voittoa heti kun ei edes kertaakaan ole podiumilla vierailtu? Kyllä se niin on että tärkeää on ajaa nyt kisoja maaliin hyvillä sijoituksilla ja kerätä kokemusta jotta pää kestää sitten kun vauhti/hermot/kokemus riittää taistelemaan MM:stä ja GP voitoista.

Hyvä kauden avaus. Yks virhe, so what? 18 GP vasta, ei kukaan voi parempaa odottaa. Kyllä se siitä.
4 pistettä ja ensimmäinen podium paikka sekä ENSIMMÄINEN kilpailun nopein kierros on helvetin paljon parempi kuin 0p ja kolarointi yrittäessä typerää tuhoon tuomittua ohitusta esimerkiksi. Muistaako kukaan että Mikan ensimmäinen kilpailun nopein kierros tuli Monzassa 1997?!?!?

Muutenkin vaikutti siltä että (varmaan kelien takia) McLaren ei oikein saanut autoa iskuun ollenkaan viikonlopun aikana. Yllättävän aneemista. Toivottavasti Malesiassa mennään sitte lujaa!
 

KiMika

Well-known member
Liittynyt
12.9.2001
Viestit
290
Sijainti
No sieltäpä justiinsa
Matxi:
Okei. Huippukuskeja jäi ekaan mutkaan. So what? Tarkoituksena on päästä maaliin asti. Kisoja HÄVITÄÄN ensimmäiseen mutkaan, ei voiteta.
Juuri näin. Jos aikoo saada pisteitä tai päästä peräti palkintopallille, pitää ajaa maaliin. Senhän Kimi teki. Okei, oli hieman tuuriakin ensimmäisen mutkan kolarissa, mutta niin oli Coulthardilla, MSchumilla ja Montoyallakin vielä enemmän. Kimi tippui viimeiseksi ja taisteli hienosti tiensä vauhdin edellyttämälle paikalle tulosluettelossa.

<strong>Hyvä kauden avaus. Yks virhe, so what? 18 GP vasta, ei kukaan voi parempaa odottaa. Kyllä se siitä. 4 pistettä ja ensimmäinen podium paikka sekä ENSIMMÄINEN kilpailun nopein kierros on helvetin paljon parempi kuin 0p ja kolarointi yrittäessä typerää tuhoon tuomittua ohitusta esimerkiksi. Muistaako kukaan että Mikan ensimmäinen kilpailun nopein kierros tuli Monzassa 1997?!?!?
Barrichello on jo niin monesti tuhonnut mahdollisuutensa kolarointeihin, että luulisi vihdoin oppivan... Kimi ajaa jo nyt useissa tilanteissa kypsemmin kuin esim. Rubens: ei turhia riskejä, mutta tilaisuuden tullen tyylillä ohi (esim. Spassa Villeneuve, tyylikästä ajamista)

Toivottavasti Kimi jatkaa siltä osin Mikan jalanjälkiä, että 1997 Mika otti myös ensimmäisen paalupaikan ja voiton! :D Seuraavana vuonna tulikin jo maailmanmestaruus. Mikasta ei tosin kannata ottaa mallia ensimmäisen kierroksen kolarointeihin, niitä tuli tuohon aikaan hieman liikaa :rolleyes:
 

jpviitala

Well-known member
Liittynyt
5.10.2001
Viestit
165
Sijainti
Tampere
RK-62:
Mäcillä oli taktiikkana nimenomaan yrittää ohitusta varikolla. Tämän takia ajeltiin tasaisesti Montoyan takana laihemmilla seoksilla ja pistettiin hanaa sitten kun Williams kaarsi varikolle.
Niinpä, eli Kimi ei missään vaiheessa haastanut Montoyaa ja yrittänyt ohitusta. Tätä tarkoitin.
[QB]Mitäköhän ongelmia kierroksellaohitettavien kanssa Kimillä oli ?[QB]
Ei Kimillä siis silti mitään suuria ongelmia ollut, kiinnitimpähän vain huomiota muutamaan tilanteeseen, jossa haaskaantui turhaan aikaa. Turhaa arkuutta, liian pitkään yritti sillä taktiikalla, että näytetään edessä menevän peileihin hieman McLarenia, niin se hidastaa ja antaa tilaa. Olisi pitänyt tehdä niin kuin esim. Schumi tekee, eli ajaa edellä ajava kiinni ja näyttää, että tilaa on annettava tai mennään ohi muilla keinoilla. Ei ne hitaimmatkaan ala turhaan radan sivuun ajelemaan, ennen kuin kierroksella ohittava on riittävän lähellä.
 

jpviitala

Well-known member
Liittynyt
5.10.2001
Viestit
165
Sijainti
Tampere
VJR:
Tosin täytyy muistaa, että ne kaksi muuta selvinnyttä eli Schumi ja Montoya olivat ennakkoonkin ne kovimmat koko porukasta. Ei Kimi välttämättä olisi hävinnyt Ralfille ja Barrichellolle jos ne ois osannut pysyä tiellä.
Niinpä, eipä sitä nyt saada enää selville, kun kävi niin kuin kävi. Ei Kimi välttämättä olisi Ralffille tai 'kolarimaisteri' Barrichellolle pärjännytkään, jos olisivat selvinneet normaalisti ekasta mutkasta. Jossittelu on elämän suola :D .
 

mclaren

Susi jo syntyessään
Liittynyt
22.2.2002
Viestit
3476
Sijainti
Bouvet'n saari
Jotenkin jäi sellainen fiilis, että Kimi teki enemmän virheitä tänä viikonloppuna kun viime kauden ensimmäisellä puolikkaalla!
Olen samaa mieltä, Kimi teki virheitä liikaa, tosin samoin teki David Coulthardkin.

Räikkösen otteissa oli havaittavissa hermoilua ja se olisi karsittava pois ennen, kuin f1-sirkus matkustaa Malesiaan.

Kun katsotaan, ketä jäi Kimin taakse, ei voi suoritukseen olla kovin tyytyväinen.
Jos Kimi olisi jäänyt neljännelle sijalle, Eddie Irvinen taakse en Ron Denniksenä olisi odotellut yhtään, vaan Räikkönen olisi saanut haukut. :mad:

Australian GP:n lopputulokset:

1. Michael Schumacher Ferrari 1:35.36,792
keskinopeus 193.011 km/h)

2. Juan Pablo Montoya Williams BMW + 18,628

3. Kimi Räikkönen McLaren Mercedes + 25,067

4. Eddie Irvine Jaguar Cosworth + 1 kierros

5. Mark Webber Minardi Asiatech + 2 kierrosta

6. Mika Salo Toyota + 2 kierrosta

7. Alex Yoong Minardi Asiatech + 3 kierrosta

8. Pedro De la Rosa Jaguar Cosworth + 5 kierrosta
Räikkösen takana Jaguarin Eddie Irvine, jonka Jaguaria on sanottu sudeksi. Kimin takana olivat myös tulokastalli Toyotan Mika Salo ja Minardit, jotka ovat olleet peräpään valvojia jo usean vuoden ajan. :D
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
mclaren77:
Kun katsotaan, ketä jäi Kimin taakse, ei voi suoritukseen olla kovin tyytyväinen.
No jopas, edessäkö niiden ois pitänyt olla? Kimi hävisi ainoastaan kahdelle tämän hetken kovimmalle kuljettajalle jotka ajoivat vieläpä paremmilla autoilla. Se, että Kimin takana ei tullut kärkiautoja maaliin, ei vaikuta siihen onko Kimin suoritus ollut hyvä vai huono. Mielestäni Kimin suoritusta voidaan pitää ihan hyvänä ottaen huomioon vähäisen kokemuksen ja kovat paineet.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
mclaren77:
Jos Kimi olisi jäänyt neljännelle sijalle, Eddie Irvinen taakse en Ron Denniksenä olisi odotellut yhtään, vaan Räikkönen olisi saanut haukut. :mad:
Melkoinen jossittelu. Irvinehän hävisi yli kierroksen Räikköselle
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
KIMI ON PASKA, EIHÄN SE OSAA EDES OHITTAA, SCHUMI ON PARAS, HAISTAKAA TE MUUT PASKA1!!1!1! :D :D :D

No ihan tosissaan, miksi kaikkien pitää aina yrittää etsiä vikaa Kimin suorituksesta. Siis se oli hyvä ja pitää ottaa huomioon, että Montoya ja Schumi ovat ainakin viisi kertaa kokeneempia kuskeja. Montoya lähinnä CART puolelta. Ja pistihän Kimi Montoyan koville. Ei hän mitenkään helpolla päässyt.

Ja ei ole mikään häpeä, ettei ekassa kisassa Mäcillä pärjää kunnolla jo kauden Williamsilla ajaneelle Montoyalle...

Ellen väärin muista niin Kimi oli jatkuvasti(alkua lukuunottamatta) Montoyasta 0,6-5,5 sekunnin päässä, joten lopettakaa se mussuttaminen. Vai olisiko Kimin pitänyt lyödä Schumi seitsemällä kierroksella, jotta te olisitte tyytyväisiä?
 

jukkis

Well-known member
Liittynyt
18.2.1999
Viestit
3181
Jacques:
Ulosajo varikoltatulon jälkeen menee kokemuksen puutteen piikkiin.
Ei nyt ehkä ihan näinkään. Kyllä Kimi on jo aika lupaavasti kerännyt kokemusta siitä, kuinka varikolta tultaessa jarrutetaan ensimmäiseen mutkaan. Itse ajattelin asian näin, ja tähän suuntaan ymmärsin Kimin puheistakin:
ajeltuaan puolet kisasta JPM:n perässä, Kimi totesi että ohittaminen ei tule onnistumaan ainakaan helposti. Ron Dennis oli jo käskenyt Kimiä ajamaan Montoyan perässä, eikä yrittämään uhkarohkeata ohitusta. Samalla Kimille oli selvää, että ohitusta yritettäisiin varikkokäynnin yhteydessä. Montoyalla oli kuitenkin parin sekunnin johto, eikä Kimin onnistunut ajaa kuin yksi, jos en ihan väärin muista, todella nopea kierros tässä tilanteessa. Kun molempien varikkokäynnit vielä ottivat suunnilleen saman aikaa, tulisi ratkaisu tapahtumaan radalla.
Ajeltuaan puolet kisasta JPM:n perässä, Kimi tiesi, että tämä olisi ainoa paikka nousta toiseksi. Niinpä Kimi otti tietoisen riskin ja yritti venyttää jarrutusta aivan viime hetkeen silläkin uhalla että joutuisi ajamaan mutkan suoraksi. Eka mutka on kuitnekin Melbournessa kohtuu turvallinen paikka oikaista. Kimi ei aivan ehtinyt, ja ajoi mutkan suoraksi. Hyvä yritys joka tapauksessa.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
http://home.arcor.de/bendinger/20_raikkonen.avi Tuossa pätkä varikko tilanteesta. Maikkarin kuva ei juurikaan paljastanut kuinka lähellä JPM oli, mutta ainakim tuon mukaan aikaa oli aivan tarpeeksi välissä siihen että kimi olisi voinut ottaa ainakin tuossa vaiheessa kakkossijan. Harmittava lipsaus...
 

Acceleration

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
894
Sijainti
Finland
Kuten edellä on kirjoitettu, olen samaa mieltä eli että jos Kimi tuli 3. MICHAEL SCHUMACHERIN (ehkä kaikkien aikojen paras kuljettaja) ja JUAN-PABLO MONTOYAN (saattaa olla kauden päätyttyä jopa mestari, Ralffia parempi vaikka ajaisi pakilla silmät kiinni, voittanut mm. Schummelin monta kertaa) niin ei todellakaan suorituksessa ollut mitään vikaa!

Kimi ajoi kisassa nopeimman kierroksen sitä paitsi!!!!!11111
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Joo, hyvä ruiokuttaa keitä oli takana. Kimi hävisi voittajalle vain 25 sekuntia! Vaikka tässä valossa ei takana olisi ollut yhtään autoa (eli vain kolme maaliin) olisi tulos ollut hyvä, näin kauden avauksena.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Rediscoveryx - http://www.dailyf1.com/en/fun-games/forum/index.htm

Confirmed overtaking manouvers:

Lap 6 M.Schumacher (Montoya)
Lap 6 Räikkönen (Villeneuve)
Lap 6 Räikkönen (Yoong)
Lap 6 Villeneuve (Yoong)
Lap 7 Räikkönen (Webber)
Lap 8 Räikkönen (de la Rosa)
Lap 8 Villeneuve (Webber)
Lap 9 Räikkönen (Sato)
Lap 12 Montoya (M.Schumacher)
Lap 12 Coulthard (Irvine)
Lap 12 Räikkönen (Irvine)
Lap 17 M.Schumacher (Montoya)
Lap 39 Montoya (Räikkönen)

Total: 13

Overtaking manouvers per driver:

Kimi Räikkönen 6
Juan Pablo Montoya 2
Michael Schumacher 2
Jacques Villeneuve 2
David Coulthard 1

Times overtaken:

Eddie Irvine 2
Juan Pablo Montoya 2
Mark Webber 2
Alex Yoong 2
Kimi Räikkönen 1
Pedro de la Rosa 1
Takuma Sato 1
Michael Schumacher 1
Jacques Villeneuve 1

Gains/losses on lap 1:

Takuma Sato +15
Eddie Irvine +14
Pedro de la Rosa +14
Alex Yoong +12
Mark Webber +10
Jarno Trulli +5
Enrique Bernoldi +3
David Coulthard +3
Juan Pablo Montoya +3
Jacques Villeneuve +3
Heinz Harald Frentzen +2
Mika Salo +2
Michael Schumacher -2
Kimi Räikkönen -6

These stats are "unofficial", so if I've missed a pass, please inform me and I'll add it.
Köröttelyllä ei Kimi olisi tehnyt nopeinta kierrosaikaa. Melkoisen nopeastihan Kimi nousi viimeiseltä sijoitukselta.

Muutaman yön yli nukuttuani pitänee pakittaa hiukan näissä sensaatiopuheissa. Ehkei Kimin suoritus ollut mikään sensaatio, mutta erittäin hyvin hän selvisi mielestäni tulikasteestaan McLarenilla.
 

KiMika

Well-known member
Liittynyt
12.9.2001
Viestit
290
Sijainti
No sieltäpä justiinsa
Formulanomi:
Confirmed overtaking manouvers:

Lap 6 M.Schumacher (Montoya)
Lap 6 Räikkönen (Villeneuve)
Lap 6 Räikkönen (Yoong)
Lap 6 Villeneuve (Yoong)
Lap 7 Räikkönen (Webber)
Lap 8 Räikkönen (de la Rosa)
Lap 8 Villeneuve (Webber)
Lap 9 Räikkönen (Sato)
Lap 12 Montoya (M.Schumacher)
Lap 12 Coulthard (Irvine)
Lap 12 Räikkönen (Irvine)
Lap 17 M.Schumacher (Montoya)
Lap 39 Montoya (Räikkönen)

Total: 13

Overtaking manouvers per driver:

Kimi Räikkönen 6
Juan Pablo Montoya 2
Michael Schumacher 2
Jacques Villeneuve 2
David Coulthard 1
Ei tämän perusteella ainakaan voida sanoa, että Kimillä olisi juurikaan ollut vaikeuksia ohitusten kanssa. Vaikka suurin osa oli ns. hitaampia autoja, niin kisassa nähtiin, ettei niiden ohittaminen aina helppoa ole. Kimi ajoi kuitenkin ohitus/kierros tahtia, joten ei paljon parempaa olisi voinut odottaa. Tuskin hän kuitenkaan turhia riskejä otti.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
KiMika:
Formulanomi:
Confirmed overtaking manouvers:

Lap 6 M.Schumacher (Montoya)
Lap 6 Räikkönen (Villeneuve)
Lap 6 Räikkönen (Yoong)
Lap 6 Villeneuve (Yoong)
Lap 7 Räikkönen (Webber)
Lap 8 Räikkönen (de la Rosa)
Lap 8 Villeneuve (Webber)
Lap 9 Räikkönen (Sato)
Lap 12 Montoya (M.Schumacher)
Lap 12 Coulthard (Irvine)
Lap 12 Räikkönen (Irvine)
Lap 17 M.Schumacher (Montoya)
Lap 39 Montoya (Räikkönen)

Total: 13

Overtaking manouvers per driver:

Kimi Räikkönen 6
Juan Pablo Montoya 2
Michael Schumacher 2
Jacques Villeneuve 2
David Coulthard 1
Ei tämän perusteella ainakaan voida sanoa, että Kimillä olisi juurikaan ollut vaikeuksia ohitusten kanssa. Vaikka suurin osa oli ns. hitaampia autoja, niin kisassa nähtiin, ettei niiden ohittaminen aina helppoa ole. Kimi ajoi kuitenkin ohitus/kierros tahtia, joten ei paljon parempaa olisi voinut odottaa. Tuskin hän kuitenkaan turhia riskejä otti.
Ei minustakaan, mutta jotkut tosin voivat "sanoa" että McLarenilla kuuluikin nousta nopeasti = Kimi teki sen mitä kuuluikin.

Huonolta tai ylikierroksilla käyvältä kuskilta tuo ei olisi onnistunut.
---
Huom! Tuo ohitustilasto oli vain jonkun tavallisen pulliaisen tekemä (vieläpä ruotsalaisen) ja siinä voi olla virheitä. Joka tapauksessa se on kuitenkin mielenkiintoinen...muutenkin kuin Kimin osalta.
 
Ylös