Kirjanluku-poll, v.1.01

Montako kirjaa on tullut elämän aikana luettua ilman pakkoa ?

• Äänestäjiä yhteensä
    59

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Arvaan, että alle 400, mutta yli 100.

Hitoistako se ihminen tietää ja muistaa mitä ja kuinka monta on tullut vimosen 40 vuoden aikana läpi kahlattua.

En minä ainakaan.

GeGe

Talvihorrostaja
Vastasin 301-500 kirjaa. Oman kirjanpidon(=excel-taulukko) mukaan olen lukenut päälle 200 kirjaa. Mutta tämä kirjanpito on viime vuosilta(+muistamani aiemmin lukemani kirjat).

Tulee luettua hyvin erilaisia kirjoja laidasta laitaan. Koko ajan on jokin kirja työn alla. Sen olen huomannut, että opiskelijana/työttömänä tuli luettua paljon enemmän, kuin nykyään työssäkäyvänä. Silloin oli vain enemmän aikaa :dunno:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Lukeminen on sitäpaitsi aivan yliarvostettua puuhaa.
Molen eri mieltä. Ei se ainakaan tyhmemmäksi tee ja ymmärrän hyvin, miksi joku lukukokemuksistaan vaahtoaa.

Hitusen turhan levoton olen mieleltäni lukemiseen ja siksi lukemieni opusten määrä on jäänyt pienehköksi. Niistäkin ihan liian moni on käsitellyt moottoriurheilua eri muodoissaan. Vonnegutin teosten kahlaaminen olisi varmaan ensimmäisenä listalla, kunhan saisi aikaiseksi.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Molen eri mieltä. Ei se ainakaan tyhmemmäksi tee ja ymmärrän hyvin, miksi joku lukukokemuksistaan vaahtoaa.

Hitusen turhan levoton olen mieleltäni lukemiseen ja siksi lukemieni opusten määrä on jäänyt pienehköksi. Niistäkin ihan liian moni on käsitellyt moottoriurheilua eri muodoissaan. Vonnegutin teosten kahlaaminen olisi varmaan ensimmäisenä listalla, kunhan saisi aikaiseksi.
Pyllistämättä mihinkään suuntaan (tai vaihtoehtoisesti kaikkiin suuntiin) täytyy todeta, että ihan samallalailla kuin aineidenkin kanssa, ei mikä hyvänsä asia liian pitkälle vietynä ole hyvästä. Tarkoitan siis nyt niitä juttuja, jotka vievät käytännössä kaiken ajan muualta tekemiseltä. Mutta tuskinpa täälläkään niitä on jotka 24/7 istuvat nenä kirjassa kiinni.

Sopivasta henkilökohtaisesta tasapainosta kaikki on kiinni. Tasapaino on muuten yks elämän tärkeimpiä asioita, ihan kaikessa kun sen löytäis ni olis onnellinen.

Semmosta.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Pyllistämättä mihinkään suuntaan (tai vaihtoehtoisesti kaikkiin suuntiin) täytyy todeta, että ihan samallalailla kuin aineidenkin kanssa, ei mikä hyvänsä asia liian pitkälle vietynä ole hyvästä. Tarkoitan siis nyt niitä juttuja, jotka vievät käytännössä kaiken ajan muualta tekemiseltä. Mutta tuskinpa täälläkään niitä on jotka 24/7 istuvat nenä kirjassa kiinni.

Sopivasta henkilökohtaisesta tasapainosta kaikki on kiinni. Tasapaino on muuten yks elämän tärkeimpiä asioita, ihan kaikessa kun sen löytäis ni olis onnellinen.

Semmosta.
Ei kerkee lukee 24/7 kun täytyy sätätä ja tykittää pollea.

haju

Banned
Eli aivan yhtä sivistävää vaikka tutkisi hevonpaskaa. Siitäkään ei suuri osa ihmisistä tiedä mitään, ja vois jutella muiden hevonpaska-asiantuntijoiden kanssa henkeviä "Kuukauden hevonpaska" -piireissä, teekupillisen äärellä.
Taannoin Yhdysvaltoihin matkustaessani viereeni sattui istumaan tanskalainen sianpaskatutkija matkalla tieteelliseen kokoukseen. En tiedä kuinka suuri ero on sian- ja hevonpaskantutkimisella, mutta tämä tyyppi oli selvästikin jostain sivistystä imenyt.

Estate

Well-known member
Pollin kysymystä olen tässä mietiskellyt kovin.
Eilen jopa hiukan laskeskelin muutamalta tuotteliaalta kirjailijalta lukemiani kirjoja ja pääsin parin sadan tienoille.
Varmasti olen lukenut, sanotaanko yli 300 kirjaa, mutta 500 teoksesta en ole aivan varma. Täysin mahdollista se kyllä on.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Jos faktoihin perustuvat kirjat, elämäkerrat, oppikirjat yms. jätetään pois, niin en ole ikinä tavannut ihmistä joka olis lukemalla viisastunut tai sivistynyt niin, että sitä mitenkään huomais. Liki ainoat "hyödyt" on, että pääsee pätemään jostain kirjallisuuden merkkiteoksista niitä lukemattomille, ja toisaalta lässytämään niistä kirjoista muille niitä lukeneille. Siis puhumaan niistä kirjoista itsestään! Eli aivan yhtä sivistävää vaikka tutkisi hevonpaskaa. Siitäkään ei suuri osa ihmisistä tiedä mitään, ja vois jutella muiden hevonpaska-asiantuntijoiden kanssa henkeviä "Kuukauden hevonpaska" -piireissä, teekupillisen äärellä.
Totta, viihteeksi minäkin kirjoja luen enkä sivistykseksi. Kirjoja lukemattoman ihmisen kuitenkin olen monasti tunnistanut siitä, että tällaiselle henkilölle joutuu selittämään suhteellisen tavallisiakin ilmauksia ja sanontoja, jotka ovat jääneet puhekielestä pois, mutta esiintyvät kirjakielessä säännöllisesti.

Ja juu, varmaan tästäkin löytyy poikkeuksia.

WebSlave

Trackman
Totta, viihteeksi minäkin kirjoja luen enkä sivistykseksi. Kirjoja lukemattoman ihmisen kuitenkin olen monasti tunnistanut siitä, että tällaiselle henkilölle joutuu selittämään suhteellisen tavallisiakin ilmauksia ja sanontoja, jotka ovat jääneet puhekielestä pois, mutta esiintyvät kirjakielessä säännöllisesti.

Tästäköhän johtunee sekin, että olemassaolevia ilmaisuja ja sanontoja käytetään väärin? Erityisesti tähän on tullut törmättyä erilaisilla nettifoorumeilla. Kuten nyt vaikka aisankannattaja/aseenkantaja-sekaannus.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku

Onx sul throuaa jotain, niinku, esi mergii, niinku? Voisin meinaan näin kirjoja lukemattomana vaikka arvailla niitä.

Captain Howdy

Well-known member
Luen parhaillaan Viktor Kärppää kun mutsi suositteli. Ihan jees aivojen lepuutuskamaa.

markoj

Custom User
Olen lukenut luultavasti nelinumeroisen määrän kirjoja vain päästäkseni pätemään puolitutuille tai ihan oudoille ihmisille. Mitään nautintoa en ole niistä koskaan saanut. Nykyisin keskityn enemmän hevosenpaskan kaivelemiseen tikulla, nautinnollista toimintaa, mutta silti luen kirjan silloin tällöin.

Knoukka

Well-known member
Turha toikki. Forumistit ei lue kirjoja. Lööpit ja puolutoimistojen julistukset uppoaa kuin kusi lumeen. Sivistys loistaa poissaolollaan. Ne harvat jotka lukivat muutakin kuin aikuisten harrypottereita ovat häipyneet. Suljetaan ja arkistoidaan.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Turha toikki. Forumistit ei lue kirjoja. Lööpit ja puolutoimistojen julistukset uppoaa kuin kusi lumeen. Sivistys loistaa poissaolollaan. Ne harvat jotka lukivat muutakin kuin aikuisten harrypottereita ovat häipyneet. Suljetaan ja arkistoidaan.
En oo häipynyt mihinkään.

Sulje ja arkistoi siis itsesi!

markoj

Custom User
Onko harrypottereista adult-versioitakin, niinku Kartzan ja Zorro oli joskus? :frank: