Klassikkokisa: Suzuka 1994

Beza

Well-known member
Panis-Takagi sanoi:
Maikkari osoittaa jälleen tasoaan:nope:

OT: Onneksi osasivat kuitenkin tuon TopGearin siirtää maksun puolelta alanogille:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ja samalla ohjelmasta leikattu newsit pois :thumbfh:

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
Heh, olipas melko puuhastelua koko lähetys/kisa. Välillä oli kuva hukassa, välillä Ekin puhelinlinja. Uusintalähdössä melko insinöörivetoinen ratkaisu säilyttää aikaerot aiemmasta lähdöstä. Sai aikaan sellaisia selostuskukkasia kuin "Fyysisesti Mansell siirtyy Alesin eteen, muttei oikeasti". Lisäksi polttoaineenkulutus oli kuulemma suurempaa sadekelillä ja sadekelin renkailla.
Kisalähetyksen ohjaus oli sitä luokkaa, ettei kyllä tiennyt mitään keskijoukon ja takajoukon tilanteesta. Vanha Tag Heuerin aikajärjestelmä oli syvältä.

Vaikka kyse olikin sadekelin kisasta, jossa yleensä sattuu ja tapahtuu ja tv-ryhmän on vaikea pysyä mukana, niin kyllä täytyy sanoa, että pitkä harppaus ollaan tultu nykyaikaan lähetysten tason ja informaation määrän/laadun suhteen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Itse kisasta muutama huomio:

1) Benettonin taktiikka oli aika syvältä. Toki turva-autokin sen pilasi.

2) Nigel Mamselli pyöri kuin poranterä siinä Alesin ympärillä, eikä päässyt ohi.

3) Vettä tuli aika runsaasti. Siitä huolimatta ajettiin. Pidettiin vain välillä ruumiinkeru tauko.

4) Autoja poikittain turva-alueella, mutta kisa senkuin jatkui --> tapaus Brundle.

öö ruz

Speed for ever
Tulihan sieltä vähän vanhempikin kisa. Pieni pettymys, jotenkin. Edelleen nostaisin esiin tämän päivän TV-tekniikan, iso harppaus eteenpäin. Ohjaus oli ihan perseestä. Taisi olla säännöt hakusessa sekä selostajilla että myös kisäjärjestäjillä. Odotin innolla etukäteen tätä mutta ei vaan iskenyt minulle.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Ehdin katsoa kisan vain osittain, mutta niinhän siinä kävi kuten muistelinkin: Schumi oli nopein sateella, mutta turva-auto ja uusintastartti sotki taktiikan täysin ja sen ansiosta hyvän kisan ajanut Damon Hill onnistui voittamaan kilpailun.

Jos tämän televisiointi oli huonosti toteutettu joidenkin mielestä, odottakaapa kun mennään vielä vanhempiin skaboihin, laatu senkun huononee mitä vanhemmaksi mennään. Nykyisin televisiointi on niin korkeatasoista, että mikä tuntui 13 vuotta sitten huipputasolta tuntuu täysin amatöörifilmiltä nykyisin.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Hienoa kisailua oli. Nykytekniikan ajanotolla ja ohjauksella olisi ollut kyllä moninverroin hienompi..ja ilman tuomariston sekoilua ajan ynnäilyssä. Jos jotain hyvää, niin Kyllönen, Mildh ja etenkin Mustakari olivat miehiä paikoillaan, muuten olisin ollut vielä enemmän pihalla kisatapahtumista:thumbup:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Ei tuomaristo mitään sekoillut tuossa aikojen ynnäilyissä, säännöt olivat sellaiset siihen aikaan. Tämä nykyinen systeemi on kuitenkin hyvä, uusintastartti turva-auton perästä ja erot ovat aitoja.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
kouvotsvoni sanoi:
Hienoa kisailua oli. Nykytekniikan ajanotolla ja ohjauksella olisi ollut kyllä moninverroin hienompi..ja ilman tuomariston sekoilua ajan ynnäilyssä. Jos jotain hyvää, niin Kyllönen, Mildh ja etenkin Mustakari olivat miehiä paikoillaan, muuten olisin ollut vielä enemmän pihalla kisatapahtumista:thumbup:
Tuo vanha grafiikka, jossa kilpailijan nimi näkyy kokonaan, oli parempi.:ahem:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Bleu sanoi:
Ei tuomaristo mitään sekoillut tuossa aikojen ynnäilyissä, säännöt olivat sellaiset siihen aikaan. Tämä nykyinen systeemi on kuitenkin hyvä, uusintastartti turva-auton perästä ja erot ovat aitoja.
Tjuu. No säännöt sekoilivat ei tuomaristo..tai eivät ainakaan helpottaneet kisan seuraamista.

Sue_me

Well-known member
Vihdoinkin ensimmäinen V12 -kisa.

Jarrutuksissa löi aika nätisti tulta mm. Schumin Benetton. Lisäksi tuonajan autot olivat kyllä paremman näköisiä kuin tämän päivän kapeat F3:t. Ja liki kaikki härpäkkeet, savupiiput ym. loistivat poissaolollaan. Toki autot olivat vielä paremman näköisiä ennen 1993 renkaiden kavennusta :dunno:

Noi MAX:in klassikkokisat saisi olla ennen 1994 ajettuja kisoja. Sen jälkeiset ovat liian hyvässä muistissa.

IceManFani

Tunari
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Mulle ei oikeen kolahtanu, mielestäni autot olivat tanan rumia. Oikeestaan ainoo hieno auto tossa kisassa oli Benetton, muut oli sitte niitä rumalla pellekeulalla varustettuja rimpuloita. :nope: :nope: Taitaa jäädä -94 ja alaspäin olevat kisat tästä lähtien kattomatta tässä taloudessa.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
IceManFani sanoi:
Mulle ei oikeen kolahtanu, mielestäni autot olivat tanan rumia. Oikeestaan ainoo hieno auto tossa kisassa oli Benetton, muut oli sitte niitä rumalla pellekeulalla varustettuja rimpuloita. :nope: :nope: Taitaa jäädä -94 ja alaspäin olevat kisat tästä lähtien kattomatta tässä taloudessa.
:eek!: :confused:

No, ei siinä mitään. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Minusta ne alanokkaiset autot olivat hienompia, etusiipikin oli siellä lähellä maata, ja hieno verrattuna nykytraktoreihin F1-radoilla.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
IceManFani sanoi:
Itse olen päinvastaista mieltä. Autot olivat hienompia kuin nykyään, mutta Benetton oli todella ruma (johtuen siitä keulasta, joka oli millainen kökkäre olikaan).

Sue_me

Well-known member
IceManFani sanoi:
Väitätkö tosissasi että tämän päivän kapeat urarengas-härpäkepommit ovat hienompia kuin esim. 1991 Jordan?

:alppu:

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Sue_me sanoi:
Väitätkö tosissasi että tämän päivän kapeat urarengas-härpäkepommit ovat hienompia kuin esim. 1991 Jordan?

:alppu:

Itse asiassa nykyiset autot ovat suunnilleen yhtä leveitä kuin tuohon aikaan, poikkeuksena että renkaat olivat tuolloin pidempien ripustusten takia kauempana itse autosta.

Sue_me

Well-known member
Jason Voorhees sanoi:
Itse asiassa nykyiset autot ovat suunnilleen yhtä leveitä kuin tuohon aikaan, poikkeuksena että renkaat olivat tuolloin pidempien ripustusten takia kauempana itse autosta.
Minun käsittääkseni auton leveys lasketaan pyörät ja ripustukset mukaanluettuina.