Sä ootkin kunnollinen koirankasvattaja!Ei liene yllätys, että vastaan karkeakarvainen mäyräkoira joko normaali-, kääpiö- tai kaniinikoossa. Tosin metsähommiin pitää olla se normaalikokoinen.
Joo, meidän labbis tykkää niistä, mutta kun sillä on ruoka-aineallergia, niin tarttee vaan pärjä kuivaruoalla, allergiasellaisella.Tykkääks joku niistä pienistä 'tuksu-koirista' jotka sopii melkeen povariin?
Siinä on sellanen rotu joka kouluttaisi Jonin eikä toisinpäin
Ovat kyllä pirun nättejä koiria ja tykkään ittekkin. Eivät vaan ole kovin pitkäikäisiä.Itse kysymykseen niin Berninpaimenkoira on edelleen lempirotu
Narttu lienee huomattavasti vaativampi. Ainakin tämä tulisi huomioida jos kasvatuksesta ei aiempia kokemuksia.Saksan paimenkoira on kyllä semmonen hauveli, että ei vaatii mun mielestä jo aika osaavan isännän, joka ymmärtää koirista muutakin kuin että niitä pitää joskus syöttää ja ulkoiluttaa. Ei se oo sattumaa, että susikoiria käytettään mielellään vartiokoirina.
Noh, periaatteessa jokaikinen koira vaatii kouluttamista, mutta saksanpaimenloirat ja vastaavat vielä vähintään astetta aktiivisempaa huolenpitoa ja koulutusta.
Narttua on kivempi ulkoiluttaa, koska se ei merkkaa muutaman metrin välein vaan kusee kerrna pari ja on tyytyväinen.Narttu lienee huomattavasti vaativampi.
Ai sullakin on ollut boksereita, kiva! Meillä on nyt toinen höyrypää menossa.Mä en ole koskaan osannut päättää mikä on se "paras rotu". Perheessä on ollut boksereita, joiden rotuominaisuus-ADHD on hetkittäin vähän rasittavaa.
Meillä on ollut kaksi yhteensä, yksi kerrallaan. Jälkimmäisestä jätti aika pari vuotta takaperin, kunnioitettavassa 13,5 vuoden iässä. Huikeita elukoitahan ne on, muttei millään kiireisen yksineläjän koiria - tiedä tietysti onko mikään rotu. Aktivointia tarvii niin paljon.Ai sullakin on ollut boksereita, kiva! Meillä on nyt toinen höyrypää menossa.
:doubtful:Kyllä toi rotikka on edelleenkin eniten mun mieleen. Labradorin noutaja toki menee samaan lokeroon, mutta rottweiler on ykkönen. Sitäpaitti sillä ei oo pitkiä karvoja, jotka on talvella loskalla ja kuralla hemmetin rasittavia
Tää ei tarkoita sitä, ettenkö muistakin roduista diggais, mutta kyllä se seuraavakin hauva tulee melkoisella varmuduella olemaan rottweiler. Parempaa perhekoiraa saa hakea.