Kokkausotsikko

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Etsin vimmatusti forumin paskalla hakukoneella tätä Mehe Rienarsuon pitsan tomattikastikkeen ohjetta. Laitan sen tähän talteen.
- ihan lopuksi veivaat sekaan hienon silpun tuoretta basilikaa ja tarkistat suolan ja pippurin
Tein melkein pitzan tomaattikastikkeen Mehen ohjeen mukaan. Kävin nimittäin tarkistamassa suolan ja pippurin. Siellä ne oli. Maustelaatikossa.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Tein melkein pitzan tomaattikastikkeen Mehen ohjeen mukaan. Kävin nimittäin tarkistamassa suolan ja pippurin. Siellä ne oli. Maustelaatikossa.
Mäkin tein melkein.

- sipulit niin pieneksi kuin saan, eli ei kovin
- rypsiöljyä kattilaan
- sipalit sinne
- porkkanaa pilkkomaan
- EI VITTU NE SIPALIT PALAA JO! äkkiä pois levyltä ja paniikissa isot porkkanakiekot kattilaan
- vähän pyöritystä
- tomaattimurska sekaan
- suolaa ja pippuria ja sitruunamehua.

Nyt olen vaiheessa: "Kypsennä pitkään miedolla poreella." Ajattelin kypsentää esim. viikon tuota, niin tulee tosi hyvää. Ja eihän mulla mitään oreganoa tai basilikaa ole, että jää nekin pois. Mutta on se hyvä että tein oikein ohjeen mukaan. :ahem:
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Niin, en tosiaan ole minäkään siellä ikinä käynyt syömässä, vaikka siitä ohi olen ajanut valehtelematta ainakin tuhat kertaa. Asiantila täytyy korjata mitä pikimmiten, olen monelta taholta kuullut kehuja paikasta.
 

Örfil

Guest
Siitä varmaan luit juttuakin paikallisesta, oli hyvää mainosta rötiskölle.
Ilman sitä en olisi kuunaan sinne suunnitellut menoa. Spesiaali kuulosti oivakkaalta.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Pakko oli ostaa...



Kyytipoikana lasi pundkua, Raimat Abadia
 
Viimeksi muokattu:

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Rainbow:n Karibian Padan sika-naudalla porisutin liedellä ja täytyypä sanoa että nyt, nyt jos koskaan, saisi niin kurskimaisen ruoka-annoskuvan että taidanpa jättää ottamatta.
 

Örfil

Guest
Mosse on vaan rehellinen, pullo on alkuperäisessä koossa.

Toivottavasti ei postaile itsestään tänään kuvia.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Pieni slaissi pressan porssaan grillikylkeä tuli uunista justiinsa.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Lapsille ja nuorille kokkailen terveellistä ja monipuolista muonaa. Paistoin pannulla mummonlihapullia, kattilassa keitin nakki makkaroita. Lisäks on jotain rouhe sänpyliä kera oi variinin ja juustoan! Itselleni laitan peruna salaattia lasi lautaselle.


-edit-
Hyvin kelpas. Olen siis mitä mainioin kokki. Paketillinen kuorellisia nakkeja, paketillinen kuorettomia nakkeja, paketillinen mummonlihaa pullina, litran verran Pepsiä (nextiä, että on terveellisempää) nuorisolle, saman verran maitua (rasvatonta, koska on terveellisempää) mulle ja nuorimmalle, pari sänpylää siivuiks leikattuna, muutamia siivuja juustoa, mausteiks muut valitsivat pelkän ketsupin, itse otin pelkän pottusalaatin. Kylläpä maistui. Kannattaa nähdä vähän vaivaa ja käyttää aikaa tuollaisten gurmeeaterioitten loihtimiseen. Esimerkiks nakkeja pitää keittää riittävän kauan. Ja maukkaat eineslihapullat paistaa pannulla.
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Onks mitää vinkkei miten voisin nohevimmin harakkahuttua keittää?
 
Ylös