Moderaattorit
Super Moderator
Jep, mutta kun se TT on omien oletustensa vanki. Tietyt tallit on sen mielestä aina yhtä surkeita ja toisten tallien menestys on "yllätys" vaikka puusilmäkin näkee että ovat nostaneet tasoaan "pysyvästi"... ja tälläisten oletusten syöttäminen "faktana" maallikoillekin on edesvastuutonta winkkristian.s:
Aiemmin tuossa Harrisson mainitsi TT:n linjasta. Mielestäni ihan hyvä pointti, sillä täytyy muistaa, että Suomessa on varmaankin noin kaksi miljoonaa ihmistä, jotka seuraavat kisoja ainakin silloin tällöin. Tuosta määrästä osa on tietysti fanaattisia F1-katsojia, jotka tuntevat historiaa, tekniikkaa sun muuta. Heille TT:n kolumnit saattavat olla täysin turhanpäiväistä jauhamista. Täytyy kuitenkin muistaa, että suurin osa suomalaisista F1-katsojista eivät varmaankaan tiedä kaikkia F1:ssä ajavia kuljettajia saatikka osallistuvia tiimejä tai muuta sen sellaista, joka on monille täällä käyville täysin itsestäänselvää. Tässä valossa on luonnollista, että TT:n kolumnit keskittyvät juuri tuollaiseen pohjustamiseen, että kuka nyt mahtaisi pärjätä ja miten tiimit ja kuskit ovat tällä kaudella pärjänneet aiemmissa kisoissa jne...
Tuosta olen kyllä aika lailla samaa mieltä. Hyvänä esimerkkinä voisi mainita Tomin hehkutusta Monacon GP:n jälkeen (en nyt muista kirjottiko hän siitä johonkin kolumniinkin). No ainakin hän sanoi, että "kahden viikon kuluttua voimme taas odottaa Kimiltä hyvää tulosta, sillä Kanada on aina ollut hyvä paikka McLarenille", vaikka tilanne todellisuudessa on ollut suunnilleen päinvastainen. Lisäksi tuo Webber on hyvä, eipäs, onpas -puheet ovat vähintäänkin ristiriitaiset. Alkukaudesta Tomi hehkutti lähes kaikkialla, miten upeasti aussikuski on ajanut Jaguarilla varsinkin aika-ajoissa. Nyt parin viime kisan aikana on tullut sen kaltaista tekstiä, että "nojoo ei se Webber sit kuitenkaan ollu niin hyvä".Mutku:
Jep, mutta kun se TT on omien oletustensa vanki. Tietyt tallit on sen mielestä aina yhtä surkeita ja toisten tallien menestys on "yllätys" vaikka puusilmäkin näkee että ovat nostaneet tasoaan "pysyvästi"... ja tälläisten oletusten syöttäminen "faktana" maallikoillekin on edesvastuutonta wink
Mutta onneksi niitä ei ole pakko lukea.
Joo, ihmeen usein menee muutama viesti aina TT:n haukkumiseen jos hänet jossain viestissä ohimennen mainitaanMutku:
No nyt alkaa meneen jo topicin vierestä... wink
Tuo on ihan totta kyllä. Tuomisen tekstit on tarkoitettu paljon suuremmalle yleisölle, ei pelkästään jo valmiiksi paljon pohjatietoa omaaville, joten ei noita juur verrata voikaan. Tomin tekstejä en itse lue kun niissä on usein mielestäni omituisia lapsuksia tai jopa asiavirheitä, sekä Tomin omia päätelmiä, joiden totuusarvon kanssa on vähän niin ja näin. Toisaalta mun on mahdotonta edes kuvitella kuin v-mäistä tollaisten raporttien tekeminen deadline-paineessa olisi. Tulevaisuuden povaaminen on usein muutenkin vaikeampaa kuin menneestä jauhaminenHarrison:
Minusta taas TT:lla on eri lähtökohdat kolumniinsa kuin Pmv:lla ja Boballa. TT analyseeraa tulevan GP:n tapahtumat sekä pohtii kuinka siinä voisi käydä ja mitkä ovat siihen kilpailuun lähtökohdat. F1-Forumin kolumnistit ovat tässä vaiheessa kirjoittaneet historiasta.
Kun ajatellaan, että TT kirjoittaa pääosin ihmisille jotka eivät seuraa Formulaa niin usein kuin me F1-Forumilaiset - on ymmärrettävää että TT on valinnut linjansa.
Siinä on myöskin se pointti, että kun Pmv on kirjoittanut tämän kauden jokaisesta GP:stä historian, niin mitä jää ensi kaudelle?
Hmm.. niin ainahan juttuja voi kirjoittaa, mutta ei välttämättä kannata luoda kovin vankkaa käsitystä kuskista pelkästään jonkun kolumnin pohjalta.. Vastaavanlaisen tarinan voisi kirjoittaa niiiiiin monesta kuljettajasta, sillä saavutuksethan eivät nosta JJ:tä keskikastin kuljettajaa korkeammalle ja kaikki muu onkin sitten jossittelua.Johnny:
Varsinki tätä JJ juttua lueskellessani olen huomannut kuinka hyvä kuski JJ on lopen ollut. Olen aikaisemmin luullut että JJ on ollut "vain" keskikastin kuljettaja, mutta tämä kyllä saa JJ: kuljettajantaidot näkemään ihan eri valossa. Lisää vain näitä juttuja tänne.
Toihan riippuu ihan kuinka kauan on JJ:n uraa seurannut. Jos oma mielikuva on muodostunut esim. Benetton onnettomuuden jälkeisten suoritusten valossa kuin jos on seurannut Onyx-taivallusta.E. Tuhero:
Hmm.. niin ainahan juttuja voi kirjoittaa, mutta ei välttämättä kannata luoda kovin vankkaa käsitystä kuskista pelkästään jonkun kolumnin pohjalta..Johnny:
Varsinki tätä JJ juttua lueskellessani olen huomannut kuinka hyvä kuski JJ on lopen ollut.