Siinä jonossa kukaan ei muuten ajanut hitaammin kun mitä Maikkeli ajo. Nehän tuli yhessä letkassa siihen kohtaan. Maikkeli ehkä vain osu johonkin paikkaan, missä sattu esim. muiden autojen renkaiden sivuun työntämästä vedestä olemaan milli enemmän vettä, tai jotain muuta. Mutta kyllä ne kaikki siinä letkassa aika tarkkaan ajo yhtä kovaa.JariF1:
Minä lopetin ainakin lukemisen siihen kuin regenmeisteri Brasilian sateessa porhalti pihalle ja kolumnisti puolusteli sitä sillä että muutkin ajoivat siinä pihalle. Oletan sitten että muutkin ovat regenmeistereita?
Ai niin, mutta jos muut niin miksikäs sitten ei itse pääregenmeister sais ajaa pihalle?
No, jos vilkutetaan tuplakeltaisilla lipuilla niin säännöt sanovat että kuljettajien on otettava niin rauhallisesti että ei pahenna vaaratilannetta ratahenkilökunnalle. Ajoiko summeli rajojensa sisäpuolella? Olikos tämä samainen summeli erityisenkin hyvä edellisellä kerralla samalla radalla sateella?
/Bambi liukkailla jäillä sopis paremmin kuin joku regenmeisteri.
Jotkut harvat yrittävät kirjoittaa asioista laajemmin, mutta eiköhän asia käänny hiljalleen samalle linjalle kuin aina ennenkin. Tarkoitan, että jos otsikko kattaa niinkin laajan alueen kuin "Sade ja kilpa-autoilu", niin eikö todellakaan esimerkiksi JariF1:llä löydy muuta sanottavaa kuin:Voi hyvä tavaton tätä dialogia otsikossa kuin otsikossa. Rauhoittukaa hyvät ihmiset vähän.
Edit: korjataan hiukan. Eikö F1-osastolla voida keskustella yhtään mistään asiasta ilman, että keskustelu kääntyy tälle iänikuiselle "McLaren/Häkkinen/Räikkönen vastaan Schumacher/Ferrari/pahuuden-akseli"-linjalle. Meinaan, että en ole itse jaksanut kuukausiin kovinkaan paljoa F1-osastolle kirjoittaa. Ei kannata. Efekti on usein samankaltainen kuin Mikaelin kirjoituksia kommentoidessa. Kriittisyys tai edes perusteluiden kysyminen kaikkea muuta kuin Ferraria kohtaan koetaan maanpetturuudeksi, kateudeksi ja pimeuden voimien kanssa leikkimiseksi.
Huvittavin esimerkki on Bobakin yhtäkkiä saama maine suurena Ferrarin, Italian ja Schumacherin veljesten puolustelijakätyrinä ja epäihmisenä. Mielestäni Bobakki on aina esittänyt mielipiteensä varsin objektiivisin perusteluin, olipa kyseessä sitten minkä tahansa tallin, kuljettajan tai kilpa-autoluokan kommentointi.
?????????????????????Minä lopetin ainakin lukemisen siihen kuin regenmeisteri Brasilian sateessa porhalti pihalle ja kolumnisti puolusteli sitä sillä että muutkin ajoivat siinä pihalle
Lainaanpa tähän itseäni:JariF1:
Minä lopetin ainakin lukemisen siihen kuin regenmeisteri Brasilian sateessa porhalti pihalle ja kolumnisti puolusteli sitä sillä että muutkin ajoivat siinä pihalle. Oletan sitten että muutkin ovat regenmeistereita?
Ai niin, mutta jos muut niin miksikäs sitten ei itse pääregenmeister sais ajaa pihalle?
No, jos vilkutetaan tuplakeltaisilla lipuilla niin säännöt sanovat että kuljettajien on otettava niin rauhallisesti että ei pahenna vaaratilannetta ratahenkilökunnalle. Ajoiko summeli rajojensa sisäpuolella? Olikos tämä samainen summeli erityisenkin hyvä edellisellä kerralla samalla radalla sateella?
/Bambi liukkailla jäillä sopis paremmin kuin joku regenmeisteri.
Kuinka pahasti se Schumacher olisi pitänyt haukkua, jotta kelpaisi? Kuten olisit huomannut, mikäli olisit hieman pidemmälle jatkanut, ihan tarkoituksella pyrin tuossa pysymään erossa kyseenalaisemmista jälkiselvittelyistä (Spa '95 ja Silverstone '98) ohittamalla ne sivuhuomautuksella. Tarkoitus kun kuitenkin oli kirjoittaa jostain ihan muusta. Sama tuon Brasilian kanssa. Kuten aiemmin todettua, kukaan muukaan siihen paikkaan ei hidastanut, Schumi oli tosin ainut, joka siinä mokasi.Toisaalta myöskään Schumacher ei aina loista, kaikkihan muistavat vaikkapa tämän vuoden Brasilian GP:n nolon päätöksen, kun Schumi pyörähti ulos radalta nopeassa vasemmalle kaartuvassa mutkassa. Schumacherin puolustukseksi toki todettakoon, että radan tuolla kohdin ylittäneen puron uhriksi jäi valtaosa päivän keskeyttäjistä.
...vaikuttaahan tuohon sitten muutkin asiat kuin auton säädöt ihan. Alesi reflekseihinsä auton käskemisessä luottavana kuskina kykeni pelastamaan tilanteen vielä varsin toivottomistakin paikoista, puhtaasti ajamaan pyrkinyt Mika ei toisaalta ehkä ollut reflekseissä aivan vastaavalla tasolla, toisaalta kykeni ajamaan mutkat joka kierros samalla tavalla, mikä sitten olojen muuttuessa olikin liian lujaa.pmv:
Sinänsä pitkään mietittyäni tuota Bobakin kolumnia, niin yksi asia siinä hiukan mietityttää. Tuo teoria siitä, miksi esim. Schumi ajaa virheen tullessa mutkan pitkäksi ja esim. Häkkinen spinnaa. Ihan varteenotettava teoria sinänsä, että aliohjaavalla autolla ajava ei spinnaa niin herkästi. Mutta toisaalta Jean Alesi oli aivan uskomaton sadekelin ajaja ja hänen autonsa oli varmasti kaikkein yliohjaavin auto. Silti Jean harvoin spinnaili.