JPP
as Quo as possible
Helposti tulee foorumille kirjoittaessa sellainen näköharha, että jossain keskustelussa on kymmenen omasta mielestä provoviestiä, niin sitten minäkin voin kymmenen provoa vetää ja se on ihan tasapuolista. Tietysti se ensimmäinenkin provo on jo hiukan liikaa, mutta ei siitä vielä välttämättä saa edes varoitusta. Sen sijaan jos sama hahmo kirjoittaa kymmenen provoa alkaa banni kolkutella porstuassa. Sama homma jos uuden hahmon muutamasta ensimmäisestä viestistä 100% on provoa. (Provon tilalle voi sovitella myös sanaa agendapostaus, offtopic yms. viestityyppiä, jolle ei juuri kunakin hetkenä ole foorumilla tarvetta.)
Tässä viestissä homman periaate ihan yleistasolla aika siististi niputettuna:
Tässä viestissä homman periaate ihan yleistasolla aika siististi niputettuna:
Eli ne on nimenomaan ne kirjoitukset, joiden perusteella saattaa huilia tulla. Mitä mielipiteisiin tulee niin mulla on hiukan sellainen mielikuva, että kuskien suhteen olen enemmän samaa mieltä nikaleen kuin yllä lainatun Cmoneyn kanssa. Mutta kun ne bannit heilahtelee juurikin viestien perusteella; miten ne sopii yhteen foorumin sääntöjen ja sijaintiketjunsa kanssa. Oppimisprosessiin kirjoittelun suhteen menee sitten hahmokohtaisesti erimittaisia aikoja. Toiset osaa heti alusta lähtien ja toiset ei opi koskaan.Kaikki ei voi kaikkien mielestä mennä aina tasan oikeudenmukaisesti. Silti peilinkin paikka uskoakseni, jos tuntee kokevansa suurta vääryyttä. Tosin, helppo sanoa kun mua vastaan eivät modet ole koskaan järkyttävästi/vituttavasti rikkoneet. Varmaan omilla kirjoituksillani vaikutusta asiaan.