OoPee
Nuori ikäisekseen
MacGyver sanoi:Ongelma oli ajaa mut hulluks.
Ettei vaan sittenkin oltu myöhässä... :eek!:
MacGyver sanoi:Ongelma oli ajaa mut hulluks.
gnz sanoi:Ja minä vielä hieman eritavalla. Lämmönvaihtelut.
Toki jos liikaa lämmitetään niin coresta saa heti kerralla savut ulos.
OoPee sanoi:Niin siis toi sun korttis on DirecX 8 kortti (kait... en jaksa tarkistaa, mutta oletan että on) mutta sehän ei missään tapauksessa tarkoita sitä, ettetkö sä sais asentaa koneesees DirectX-ysiä. Sun korttis tosin ei osaa höydyntää niitä ysiversion uusia ominaisuuksia, mutta kuten sanottu, ei se tuosta ole kiinni ja on ihan oikein asetaa se.
...jos nyt ylipäätään ymmärsin mitä tossa yritit sanoa
Niin ja sitä DirectX:ää ei saa deinstalloitua eikä myöskään downgradettua vanhempaan versioon. Sen kyllä saa sieltä veke, kun tietää mitkä tiedostot on deletoitava, mutta en suosittele yrittämään.
OoPee sanoi:Mä muotoilisin asian hieman toisin. Ylikellotus ei syö prossua, mutta lämpö syö. Tokihan nämä usein kulkevat käsi kädessä, mutta toisaalta usein on tapana ylikellottaessa hankkia myös tehokkaampi prossutuuletin, jolloin ne lämmöt eivät välttämättä karkaa käsistä.
Jos diodin lämpötila on lähempänä kuuttakymppiä jo ihan surffikäytössä, niin on selvää että cpu:n elinikä laskee. AMD ei itse ole antanut muuta viitettä kuin että kriittinen lämpötila on n. 90 astetta, mutta tällä tarkoitetaan lähinnä sitä, että CPU kestää hajoamatta hetkellisen 90 asteen lämpötilan eikä suinkaan sitä, että tuon alla olevat jaktuvat lämmöt ovat ok. Sanoisin, että mäkkaiverin sokkelista mitattu 56 astetta tyhjäkäynnillä on jo pikkusen hiinä ja hiinä, sillä todennäköisesti siellä ytimessä se lämpö on aina vähintään kuuskybää ja se on valitettavasti aika paljon.