Koneen tietoturva

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Onko sulla ollut tänään vaikeuksia päivittää AVG antispywarea? Itselläni ei päivity ei sitten millään. Sitkeästi vaan tukkii että "Server is not ready to serve. Please try again later". :jaska:

jamminen

Well-known member
Linuxin kanssa ei tarvitse pelleillä. Suosittelen lämpimästi.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Teemu-84 sanoi:
Onko sulla ollut tänään vaikeuksia päivittää AVG antispywarea? Itselläni ei päivity ei sitten millään. Sitkeästi vaan tukkii että "Server is not ready to serve. Please try again later". :jaska:
Joo, sama homma. Itseasiassa en saanut päivitettyä sitä lainkaan, vaan ajoin scannin olemassaolevalla databeissillä. No mut hyvä, aattelin jo, et mä en saa sitä toimimaan :p

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
No tulihan ne sitten vihdoin. Siinä 23 aikaan, ja jostain 14-15 väliltä lähtien kieltäytyi sitkeästi ennen sitä päivittymästä :D Aina se on minulla jonkun verran tökkinyt, mutta ei koskaan niin sinnikkäästi kuin eilen.

jamminen

Well-known member
formulastara sanoi:
Mulle tulis ikävä näitä tietoturvasovelluksia. Sehän on vähän sama kuin tuunaus!
Miten vaan. Musta on kivempaa tuunata koneen ulkonäköä, maksimoida suorituskykyä sekä muokata käytettävyyttä mieleiseksi. :cool:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
jamminen sanoi:
Miten vaan. Musta on kivempaa tuunata koneen ulkonäköä, maksimoida suorituskykyä sekä muokata käytettävyyttä mieleiseksi. :cool:
Kun ostaa kerralla siistin näköiset vermeet, niin ei tarvi tuunata ulkonäköä. Vähän sama kuin autoissa. Ottaisinko originellin vai vauhtiteipein yms. tuunatun RX-seiskan, No original kiitos. Mutta makuasioitahan nämä on.

Onhan se niinkin, että ei se kone ole säätämistä varten, vaan netti- peli- ja multimediakäyttöön. Kuitenkin, joskus tekemisen puutteessa on kiva vertailla ja kokeilla eri tietoturvasovelluksia. Pakollistakin se tietty on win-ympäristössä. Hyvä siis vaan jos asian kanssa ei mene hermot.

jamminen

Well-known member
formulastara sanoi:
Kun ostaa kerralla siistin näköiset vermeet, niin ei tarvi tuunata ulkonäköä. Vähän sama kuin autoissa. Ottaisinko originellin vai vauhtiteipein yms. tuunatun RX-seiskan, No original kiitos. Mutta makuasioitahan nämä on.

Onhan se niinkin, että ei se kone ole säätämistä varten, vaan netti- peli- ja multimediakäyttöön. Kuitenkin, joskus tekemisen puutteessa on kiva vertailla ja kokeilla eri tietoturvasovelluksia. Pakollistakin se tietty on win-ympäristössä. Hyvä siis vaan jos asian kanssa ei mene hermot.
Tarkoitin sitä, miltä käyttis näyttää. Ja suorituskyvyn maksimoinnilla tarkoitin oikeastaan muistin- ja prosessorikäytön ym. minimoimista, josta on kannettavassa suuri hyöty; akku kestää paljon kauemmin.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
jamminen sanoi:
Tarkoitin sitä, miltä käyttis näyttää. Ja suorituskyvyn maksimoinnilla tarkoitin oikeastaan muistin- ja prosessorikäytön ym. minimoimista, josta on kannettavassa suuri hyöty; akku kestää paljon kauemmin.
Ymmärrän, varsinkin F-securet sun muut kaiken kattavat ohjelmat ovat melkoisia resurssisyöppöjä.

Ylläripylläri, AVG antispyware löysi 3 haittaohjelmaa. Testasin sen jälkeen löytääkö Spybot mitään. Löysihän se yhden Grockloader-nimisen "uhkatekijän". Tämän jälkeen ajoin vielä ad-awaren, joka ei löytänyt mitään. Eikä olisi tuota loaderiakaan kokemuksen mukaan löytänyt.

Joten ainakin tuo Spybot on vielä pidettävä AVG antispywaren rinnalla. Ad-aware taitaa joutaa jo pois. Eilisen päivän juttuja...

Axel

Well-known member
jamminen sanoi:
Linuxin kanssa ei tarvitse pelleillä. Suosittelen lämpimästi.
Tarviiko winkkarinkaan kanssa? Mulla yli 15 vuotta winkkari koneessa eikä aikomustakaan laittaa virustorjuntaa koneeseen.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Axel sanoi:
Tarviiko winkkarinkaan kanssa? Mulla yli 15 vuotta winkkari koneessa eikä aikomustakaan laittaa virustorjuntaa koneeseen.
Ei nää nykyajan virukset varmaan ees pyöri noin vanhassa winkkarissa. :eek:

Jarto

Senior Member, VIP
Sijainti
Vaasa
Axel sanoi:
Kunnon palomuurin takana tarve ei ennen ollut järin kova. Mutta nykyään suuri määrä romua tulee sisään selaimen tietoturva-aukkojen kautta. Siihen ei mikään palomuuri auta. :nope:

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Mä en noista palomuurareista ja muista pöpöluureista mitään ymmärrä. Tuota w-laniakaan en ole osannut laittaa salatuksi, vaan se on täysin avoin. Kun ei osaa niin ei osaa.
Mulla on ollut koneessa aina F-securen pöpöohjelma ja Ad-Aware.

Tiedä sitten riittääkö noi mihinkään.
Kone ei ainakaan vaikuta kovin flunssaiselta.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Siinähän ei muuta ongelmaa ole kuin että joku toinen voi sitten käyttää sitä sun verkkoa. Että jos joku tuntematon kaveri innostuu warettamaan kaistan täydeltä tavaraa niin se voi joskus nettaaminen sulla olla hidasta.

Minulla sai verkon salattua niin että kun modeemin käyttöohjeista katsoin jonkun ip-osoitteen näköisen minkä syötin selaimen osoiteriviin niin sitä kautta pääsin salaamaan verkon. Siellä selaili niitä valikoita niin siellä sai määritettyä verkolle salasanan. Ja kun sen osoitteen näppäsi siihen niin piti laittaa käyttäjätunnus & ja salasana että "admin". Edellyttäen ilmeisesti että olet admin koneen käyttäjänä kun se on päällä.

Axel

Well-known member
Jarto sanoi:
Kunnon palomuurin takana tarve ei ennen ollut järin kova. Mutta nykyään suuri määrä romua tulee sisään selaimen tietoturva-aukkojen kautta. Siihen ei mikään palomuuri auta. :nope:
Tosiaan hieman provokatiivinen heitto, mutta kyllä ne ainoat "virustorjuntakeinot" on edelleen järjen käyttö ja palomuuri. Selaimena ei tosin ole IE joten "suuri määrä romua" = ei yhtään tässä tapauksessa. Tosin, siihen auttaa myös pari muuta seikkaa...